Fórum témák
» Több friss téma |
Szép. Elég masszívnak tűnik. Az enyémet megint szétszedtem
![]()
Szia
Brutális lessz és jo is . Ekkora csapágytávnál már érdemes lenne két orsoval hajtani a szánt . Mekkore lessz a munkaterülete .
Nagyon jó! Brutális darab lesz!
Két kérdés: - feszültségmentesítés lesz vagy volt? - min lett megmunkálva? csapágyak mindegyike fut a sinen? hogy sikerült ilyen pontosra? ![]() Csak így tovább!
Szia
Ha jol megnézed a vázat akkpr látszik hogy nincs jelentösége a fesz mentesitésnek ( persze igy is precizen kell összerakni ) mert minden találkozási pont nagyon okosan csavarokkal van megoldva ( ráadásul 4-el ) ha a csavarok kézzel szépen mennek a hellyükre akkor a feszmentesités felesleges .Az összes csapágyat nemtugyja ugy feltenni hogy mind egyformán legyen terhelve ( szerintem elég lett volna csak 4db , de ártani nem árt ) . Viszont a csapágytartot modositanám annyiban hogy az az egy hosszu csavar ami összeszoritja az nem ér semmit még akkor sem ha a szelvény sarka be van marva a vázba ( tizedekröl századokrol van szo ) annyit kellene csinálni vele hogy az elfordulást megakadájozni valahogy ( talán egy hegesztési pötty ) . Jo kis gép lesz az .
A külső keret van hegesztve, nem a csapágyas rész. Az sajna mászhat. Ha az is csavarozva lenne, akkor ok.
Igaz, az a csavar egy gyenge pont. Azt fixre csinálnám, és a külső keretet huzatnám rá. Azt már lehet megfelelően kontráztatni, mert azt csak összehúzni kéne, nem csavarodástól mentesíteni. Egyébként ez egy nagyon jó példa arra, hogyan lehet masszív alumentes technikát építeni egy kis találékonysággal. CNC nélkül ![]()
Köszi.
Maga a váz szerelhető, a későbbiekben akár hézagolható (0,1 mm sörösdoboz csíkkal pl.) A 16-os köracél is hézagolható mert csavarok fogják (a két szélén és középpen). Az összes csapágy fut a sínen, az első képen látszik is a pozícionálása a szerkezetnek, szóval az a 6-os menetes szár csak a beállításhoz kellett, a hegesztés után ki lett véve. Az egész úgy lett tervezve, hogy hobbi szerszámok segítségével (kisflex, reszelő, asztali fúrógép) megvalósítható legyen. Az eddigi költségvetés: 10 db 608-as csapágy = 2.000 ft csavarok = 1000 ft. A 16-os tengely régi A3-as fénymásoló optika vezető (bontott) Üdv
Szia
Miért kéne 2 orsó? Annyira kicsi a gördülési ellenállása a szerkezetnek, hogy azzal a 10 kilós vasal ami rajta van elindul ha a vázat fél centire fölemelem a vízszintestől, annak ellenére, hogy a csapágyak előfeszített állapotba vannak. Azt, hogy mekkora asztalt csinálok a jövő zenéje, mindenesetre 32 centi a mozgási tartománya. Sajnos a 10-es anyák fején 1-1 centit bukok a pályán, úgyhogy a következő szán csapágy szelvény tartója 6-os kazánlemezből lesz abba megy a 10-es menet. Üdv
A mozgási tartomány 20 cm (elírtam)
Attol függ milyen igénybevételnek lesz kitéve a hajtás .
Ha a máromotor valamelyik oldalra megy dolgozni akkor eltugyja tolni a csapágyat az ellenkezö irányba hiába ott a kottyanás mentes anya ( ha két oldalt van akkor nem ) és nincs köze ahoz hogy az asztal könnyen vagy szorosan megy .Rá is ülhetsz a szánra akkor is könnyen megy de a billenéshez nincs köze . Másik dolog a csapágy tarto csavarok .Igy a csapágyak egy idömulva elmozdulnak a hellyükröl ( hiába vagy jo eröben ) a csavar és a csapágy mérete nem illyeszett ezért két párhuzamos felület között ( alátét - zártszelvény ) eltud mozdulni .A csavarokat cseréld ki süllyesztett fejüre és a süllyesztés megy a csapágyba , igy a kup belefeszül a csapágyfuratába és nemtud elmozdulni ( de igy meg nehezebb beállitani a sok csapágyat , most még lehetet kicsit kocogtatni és utánna lehuzni ) .
Sziasztok !
Hosszas olvasgatás és ötletgyűjtés után elkezdtem én is építeni a gépem. Íme néhány fotó. Holnap elkezdem a lábakat is mert már fárasztó guggolni.
Szép munka, nagyon szép. Gratula! A Z tengely-t megerősíted még? Szerintem kellene bele egy andrás.
Szia
Látom a sok munkát benne , meg azt is hogy ez zártszelvény és csavarozva van .Ezzel a modszerrel nem lehet vázat épiteni . Zártszelvényt a végénél összehuzzuk csavarral ? Összeroppan . Csak annyit tegyél meg hogy a google - képek keresöbe " homemade cnc router " és nézd meg a gépek arányait és az épitö anyagokat . Ebböl az anyagbol lehetne két gépet épiteni de ezek nem párja eggyik a másiknak .Hiába teszel bele bármit a sztatikája nemfogja birni ( tankolj be 100db gravir tüt ) mert soem lessz stabil . Most még az elején vagy viszonylag könnyü változatni a konstrukcion .
Jobban megnézve , hasábok lesznek azok nem zártszelvény .A lényegen nem változtat .
Megprobálok bele rajzolni hogy hol a gyenge pontja
Szia!
Nem zárt szelvény hanem 20-as és 25-ös tömör négyzetanyag. Ez az anyagom van polc-roskadásig, kb 20 mázsa 350cm-es szálakban. A belerajzolást szívesen veszem és merevítem még ahol mondod de az anyagon nem kívánok változtatni mert ebből van rengeteg ebből szertném kihozni a maximumot. Természetesen a kritikákat szívesen meghallgatom és ha jónak látom megfogadom.
Szia!
Igen még merevítés lesz benne. Épp most kezdtem el az állványt mert már zsibbad a lábam a guggolástól. Íme:
Nem inog egy kicsit? A gubanc a szerkezetben a keresztmerevítők hiánya.
Nem inog semmi semmilyen irányban. Elég stabilnak tűnik még így is ami annak köszönhető, hogy a szálak végei esztergán négypofás tokmányba vannak feloldalazva a furatok állványos fúrógépen "tök" párhuzamba a névleges méretű fúróval fúrva,(8-as menet 8-as fúró) vannak fúrva.
A menet hossz mindenütt 40mm és 8.8-as keménységű csavarok keményen meghúzva. Bármely idomot kicsavarozom a testből stabilan áll tovább. A párhuzamos pontosan megmunkált felületek véleményem szerint nagyon sokat számítanak a merevségben és a stabilitásban. Természetesen a felső részebe még kerül jó néhány idom csak gondoltam a készítés közbe is teszek fel néhány képet hogy meg lehessen vitatni a problémákat.
A keresztmerevitést nem lehet megúszni. Annak hiányát már az első tesztek alapján is érezni fogod.
Viszont ha leburkolod a két oldalsó "oszlop" mindkét oldalát 4-5 vaslemezzel akkor jelentősen javulni fog és nem sérül az eddigi konstrukció. Egységes lesz és a kellő tömeg is meglesz
Elég gyenge rajz de érthetö .
A ferde vonalakhoz lemezek kellenek és a karikázott résznél modositani kell mert nem elég merev .Alul a két - két párhuzamos hasábot össze kell kötni egy lemezzel .
Ja és a lincsapágyat teljes hosszában alátámasztani mert igy csavarodik .
Te milyen vastag lemezeket javasolsz?
Hát ez az ,nemtudom.
Talán 8-10mm vastag alut de már attol is fejre áll szerintem .Lehet valami merevitökkel jobban járnál de azt tényleg zártszelvényböl .Még igy is van egy gyenge pontja ( ahol a két lemez találkozik ott tud csavarodni ) .Az alsocsapágyak távolságához képest tul nagy a sulya és még jön az X meg a Z tengely a motorral . Nemtudsz nagyobb terpeszt adni a lincsapágyaknak ?
Nem vasipari marásról lesz szó, apró dolgokra szánom.
De értem a logikádat és igazat adok, bár sok projectet néztem, de még nem láttam, hogy a X szánt két tengellyel hajtották volna (kivéve amelyiknél fix a tárgyasztal, nem is értem miért azt a verziót használják sokan, talán jobb a helykihasználás?) Mivel az egész szerkezet elő van feszítve a csapágy nem tud mozdulni a helyén, tartó anyáknak nincs is túl nagy szerepe azon kívül, hogy a csapágy ne essen ki a helyéről. Sajnos csak a két csapágysor közötti távolság állítható, a csapágyak külön -külön nem, pedig úgy volna az igazi, erre esetleg nincs ötleted? A következőt így csinálnám, úgy is az YZ a nagyobb igénybevétel. Üdv
Felülre még biztos hogy teszek függőleges idomokat mert arra jönnek a vízszintes vezetékek. Telibe alu??? hát nem tudom , arany ár. A "Z" tengely szuportjára vágattam tömör alu 20mm vastag lemezt , 8500,-ft volt. Ez mennyi lenne??? Ajaj.... A terpesztésen még agyalok. Mindenesetre köszönöm az építő jellegű kritikákat.
Ahogy készülget majd rakok még képeket és írom a tapasztalatokat.
Szia
Ha már úgy is bálázva vagy ebből az anyagból, én így módosítanám, megjegyzem nem vagyok szakértő. Még átlóba meg is lehetne fogatni, biztos, hogy statikailag sokat jelentene, annyit biztos, mint 100k forintnyi alu. Nem rossz alapanyag ez, irigyellek is miatta, egy ekkora gépnél 4szálat fognék egybe, 20 centinként meg összecsavarozva. Annak van különösebb oka, hogy a lin csapágyak nincsenek kint a gép szélein? Üdv
Szia, Ha négyet összefognék akkor már felemelni sem tudnám. Így is kb. 50 kg., ha ezt szorzom 4-el , ??... szegény csapágyak, 200 kg? és még jön rá a két szán meg a motorok. Különösebb oka nincs a csapágy elhelyezésnek oda terveztem és oda is raktam. Valami hátránya lesz a működés szempontjából?
Idézet: Minél távolabb rakod egymástól annál stabilabb! „Valami hátránya lesz a működés szempontjából?”
Sziasztok
Mivel én is kész vagyok a 3. vázammal 95% igy illendö lenne foglalkoznom az elektronikával is tegnap csináltam egy pár probát és az eredménye -2db sla7026m nincs valakinek elfekvöben1-2 darab a fiokban?Késöbb rakok fel képeket az ujjabb gépemröl /persze csak ha valakit érdekel/ az elözö 2 konstrukcio nem vált be igy mentek a sülyesztöbe.Az elsö nem lett szerkezetileg stabil a második pedig nem volt elég nagy,remélem ez már nem örökli az elözö két gép rossz tulajdonságait.x60cm y80cm z20cm ennek már elégnek kell lennie. ![]() A fö kérdés:van e valakinek elfekvöben sla7026m? Üdv:Lui
Jo lesz az .
Ismerem ezt a fajta konstrukciot , ha lehet akkor én is ezt használom de csak 4 - 4 csapággyal . Pedig akár vasat is marhatnál vele és fogsz is ![]() Azért is használják a mozgohidas verziot mert végtelen hosszu anyag tehetö alá anélkül hogy kiegészitö görgös asztal kellene a munkadarab megtartásához és tényleg jobb a hely kihasználtsága .Nagyon nagy sulyu munkadarabok esetén is a mozgohidas a nyerö mert a hajtás igény nemváltozik a munkadarab sullyával , a tervezésnél a max forgácsolási igénybvételt kell figyelembe venni mig a mozgo asztalosnál a várhato maximális sulyát a munkadarabnak .Az ipar bizonyos területein ahol lényeges a szallagrendszer ott a mozgo asztalos a trendi mert könnyü összeépiteni a következö fázissal . Változo , talán a mozgo asztalos az elterjedtebb de az hogy maszivabb az bizos . Ha alakul tovább tegyél képeket még . |
Bejelentkezés
Hirdetés |