Fórum témák
» Több friss téma |
A csőben keringő vízet, vagy glikolt gondolom valaminek fel kell melegítenie fűtés esetén, vagy lekkel hűteni hűtés esetén, hogy átttudja adni a hőenergiáját a levegőnek.
Ez, hogy történik? miaz ami ezt végzi? Valamint, ha szabályozni szeretnénk a hűtést vagy a fűtést akkor azt, hogy oldják meg?
Fűteni kazánnal, hűteni folyadékhűtővel lehet. A szabályozást motoros szelepekkel oldják meg, amelyeket szoftveresen optimalizálnak.
Idézet: „A csőben kering a víz vagy glikol,” Ezt a kijelentést gondold újra. Ugye te sem úgy gondoltad, hogy 100% glycol?
Hogy egy kicsit tovább bonyolítsam a dolgot.
A kérdésedre két irányú választ lehet adni. Bár a kérdés sem egyértelmű mert egyszerre beszélsz légcsatornázható klímáról és légkezelőről. Az előbbi elég egyszerű jószág utóbbi elég komplex. De mindkét esetben az első kérdés: direkt vagy indirekt párologtatási rendszer érdekel? Mind két rendszer használatos és mindkettőnek megvannak a maga korlátai. Egy biztos a direkt párologtatóké a jövő. Aki ezt cáfolja az a környezetének az ellensége. ![]()
Rossz szleng. Persze, hogy nem tömény, de minden vizes így hívja a keveréket. Van benne csomó adalék felhasználástól függően.
Idézet: „de minden vizes így hívja a keveréket.” És itt a baj! Én találkoztam már olyan esettel, hogy a vizes a 30 kW rendszer vízkörét elkezdte 100% fagyállóval tölteni és még én voltam a hülye mikor megkérdeztem, hogy mit csinál. Amúgy csak azért tettem ezt az észrevétel mert egy laikus kérdezte akinek nem biztos, hogy egyértelmű, hogy te oldatról beszélsz. A másik, hogy nem minden esetben kell glycol. A kérdező nagyon nincs tisztában azzal sem, hogy pontosan mit szeretne tudni. Ez kb. olyan kérdés volt a részészéről mit a 6 éves fiamtól, hogy kell megoldani olyan összeadást (egyenletet) amiben betű is van. Szóval komplex a téma.
Még egy megjegyzés:
Idézet: „Fűteni kazánnal, hűteni folyadékhűtővel lehet” Ez megint féligazság mert fűteni folyadékhűtővel is lehet és sok helyen alkalmazzák is. A hűtés miatt amúgy is fan-coil van vagy felület hűtés. Igaz gazdaságosság szempontjából nem a legjobb. Ezért is szorulnak ki egyre jobban az indirek párologtatású rendszerek. ![]()
Akkor segíts neki... az alapokról egyszerűen...
Fukushima meg egy vízforraló, fűteni is lehet vele. Sőt ha az elektromos energiát átalakítod, akkor meg hűteni... Attól még a kazán a fűtő készülékek mintapáldánya egy AHU-nál, mert lefedi a jelenlegi installok 80 százalékát...
A 30 KW-os rendszerbe elvileg pumpálhat tömény fagyállót, akkor ha már volt víz a rendszerben és csak részben ürített. Feltéve, ha utána beméri a végeredményt. Mindenképpen keringetnie kell a közeget egy órát ahhoz hogy eredmény legyen.
Rendben nevezzük fagyálló hűtőközegnek a dolgot, de az eredeti kérdés nem folyt bele ennyire a dolgokba, lásd feljebb.
Ezen most kár megsértődni.
Lássuk be, hogy a folyadékhűtő+kazán páros nem gazdaságos. Ha egy kezdő kérdez akkor jobb, ha tudja, hogy merre megy a világ. De tényleg nagyon tág határok között kérdezett. Nem kell összeveszni. ![]() Amúgy tartottam oktatást/előadást a témában és ez a hely nem alkalmas arra, hogy ezt teljes körűen megvitassuk. Csak részterületeit.
Már nem tudom min szívtam fel a zagyot.
Fűteni lehet millió féle módon, íme néhány példa válaszolva kérdésre: Elektromos patronnal, DX el, gőz hulladékhővel (kondenz),gőzzel, melegvízzel, Gázlánggal (rooftop), termál vízzel stb. Hűteni abszorbciós géppel vagy kompresszorossal jellemzően. Majdnem mindenhol víz (kezelt) vagy fagyálló keverék a közeg. Kazán vs folyadékhűtő? Szerintem ez megy a mai napig főleg A1 osztályú irodáknál, ahol télen is hűtünk fűtünk meg nyáronis... A hőszivattyú humbuk amig gázból van a villany, a gázmotor abszolút pénzügyi manőver, ebből fakadóan az abszorbernek meg rossz a hatásfoka. Marad a hőszigetelés. Röhögsz, de 10 év automatikázás és hűtőzés után én magamnak cserép kandallót építek. ![]() ![]()
Ezt a vitát napestig folyathatnánk különböző érvek és ellenérve alapján.
Az én tapasztalatom sem több 13 évnén, de... Idézet: „...én magamnak cserép kandallót építek.” Ezzel egyet értek. Na meg azzal is, hogy a villamos energia nagy részét honnan is nyeri a világ. Pedig lenne alternatíva. ![]()
Sziasztok
Lenne egy kérdésem, bár lehet, hogy itt volt már róla szó, de nem olvastam végig ![]() Már sokféle módot hallottam arról, hogy lehet le szerelni egy működő klímát! Arra lennék, kíváncsi hogyan lehet le szerelni szakszerűen egy klímát úgy, hogy megmaradjon benne a gáz, és utána máshova fel tudjam szerelni? Ha valaki részlet essen, leírná, akkor azt megköszönném. :nezze:
Elindítod (hűtő üzemmódban) járatod 15-20 percig
hogy a csőben pangó olajat is "visszahordja " az áramló gáz . Majd elzárod a nyomó oldali szelepet (ez a kisebb) majd járatod még a gépet kb 30-40 másodpercig és elzárod a másik szelepet is . Kikapcsolod áramtalanítod a készüléket ,és elkezdheted a vezetékek csövek megbontását .
Köszönöm
![]()
Ezt hívják leszivatásnak. Ne felejtsd el utána összeszerelés után vákuumolni az elpár részt és a csőszakaszt.
Sziasztok!
Egy kicsit más a téma,de azért ide vág. Járművek klima berendezésével kapcsolatban lenne pár kérdésem. 2 darab traktornak a klimáját kellene rendbe tennem. Nos az egyikkel megpróbálkoztam, eddig kevés sikkerrel.Elsőre ugy tűnt kevés a gáz(R134), igy hát kezdtem beletölteni, kb 2 kilót tettem bele ami utólag soknak bizonyult, szét robbant a gumicső a kompresszor és a kondenzátor között.Nem világos hogy mi dugulhatott el mert úgy gondolom erről lehet szó, a száritó edény, vagy pedig más. Utólag szét bontva mindent, könnyen át lehet rajtuk fújni. Ami még nem világos hogy mi végzi a párologtatást, adagoló szelep vagy más, mert semmi ilyesmit nem találok. A segitséget előre is köszönöm. Vince.
Nem éppen zöld megoldás...
![]() Nos ha ledugulás gyanú van érdemes két helyen megbontani a rendszert és átfújni nitrogénnel. Mindenképpen tisztázandó, hogy van-e szelep vagy kapilláris cső, illetve hogy szárító szűrő van e az szokot ledugulni. Van elég cuccod( vákuumszivattyú, nitrogén, szervízcsaptelep) a melóhoz? 2 kg elég sok gáz, fele a reális, meg kell nézni nem dzsuvás e a kondi, jó e a ventilátora, elpáron dettó. Mérni kell a fejnyomást a kondenzációs hőmérsékletet és az utóhűtést töltés közben. Tegyél fel képeket a darabjairól, hátha kiderül több.
A hibát az is okozhatja hogy nem tud lekondenzálni a forró közeg, és a túltöltés miatt durrant el a cső. A kondi körül nézz körül.
Szia!
Nitrogénen kivül minden megvan. Nos azért lett túl töltve mert nem sikerült elérni a legalább 2 bár szivónyomást, a fej nyomást tudom hiba volt nem mérni, de a csonkba bele van törve a fedőkupak csavaros része. A hiba eredeti oka az volt hogy a kompresszor be se indult, kiderült hogy a csatlakozók össze lettek cserélve. A hiba elháritása után elinditottam, de a kompresszor ki-be kapcsolt, a nyomás 1 és 3,6 bar között ingadozott. A rátöltés után annyit változott hogy emelkedett 1,6 és 3,6 közé. Arra gondolva nem-e levegő van a rendszerben kicsit megnyitottam a hollendereket a száritó edény elött és után, de mindkétt helyen lötty formában volt jelen a gáz. Hol kellene legyen az adagolója, mert sehol nem találtam? A száritó után a csatlakozó gumi cső bemegy a fülkébe, a párologtatóba amire egy hollenderrel csatlakozik, esetleg a cső belsejében van egy düzni? A szét durranás után bontottam meg a rendszert, könnyen át tudtam fújni, a száritón keresztül a párologtató felé, és a szivó csonktól át a párologtatón.
Vákuumolás nem is volt? Akkor az idegen gáz miatt durrant szét. A csonot javítani kell, ha már szét van szedve. Forrassz valahova a nyomó oldalon egy schradert, ha pont itt nem javítható. Mindkét felét vákkuumolni kell, vagy gondoskodni az összenyitásról. Szárító szűrőt immár cserélni kell összeépítés elött.
A gépkönyvek mondani kellene a töltet mennyiségét, mérleggel bele tudod tölteni. Ha nincs adatr akkor az utóhűtés és a túlhevítés a mérvadó, a szívó nyomás csak ellenőrző adat. Hogyan lehet összecserélni a szívó és a nyomó oldalt a kompresszoron? ATZ adagoló szelep az elpár elött van, ha van, ha nincs akkor kapilláris csöves. Ezért kellenek a képek.
A kompresszort gondolom kuplungon keresztül hajtja a főtengely? Mire kapcsol be elektromos jel?
Vákumolás nem volt, mert volt benne bizonyos mennyiségű gáz, ezek után azt is lehetségesnek látom hogy nem gáz hiány hanem dugulás okozta a rendellenes működést.Gépkönyv már nincs, és egyébb adatot sem találtam a gépen a gáz mennyiségét illetően. A neten keresgélve rájöttem, valszeg csak egy szűkitő van beépitve az elpárologtató elé adagoló gyanánt. A kompresszor szijtárcsájába van beépitve egy elektromágnes ami kapcsol ha kapja a feszültséget.a hőmérséklet és a nyomások fügvényében. A magas és az alacsony nyomású oldalon is van érzékelő. Az elektromos kábelen lévő csatlakozók voltak összecserélve. Már csak a száritó szűrőre gondolok hogy dugul, pedig igy szabad állapotában nagyon könnyű átfujni, a rendszerbe viszont nem képes a gázt átereszteni. Képeket nincs honnan mert gépek vidéken vannak.
Sziasztok. Csak egy kis érdekességet szeretnék megosztani Veletek. Voltunk gyárlátogatáson, Zalaszentgróton, a Coca-colánál. Ásványvizet gyártanak (Natuaqua). A kútból 33°C-os víz jön fel, amit le kell hűteni kb 18°C-ra legalább, mert úgy kevesebb energiával tudják elnyeletni benne a CO2-t. Régebben simán levegővel, hőcserélőn keresztül hűtötték, a hulladékhő nyáron a termálfürdőt melegítette, télen pedig távozott a szabadba. Aztán beruháztak 2 hőcserélőre. Ami azért érdekes, mert darabonként 1.37MW-os, 130kg azthiszem R134a gáz van benne. Elég nagy masinák, jó nagy hőcserélőkkel. Legalábbis az én 3.5kW-os klímámhoz képest elég nagyon
![]() ![]()
Műjégpályáknál azt hiszem ammóniát használnak hűtőközegnek, és ott is van 1-2MW. Csak a kapilláris cső slag vastagságú. Megnéznék én is ilyet közelebbről.
Alul volt a 2 hőcserélő, kb 30cm átmérőjű, 2méter hosszú tartályokba, ebből volt ugye 2db. Felette ráépítve a kompresszor, kb 1m hosszú, az is kb 30cm átmérőjű. A hűtése szerintem a hőszivattyú hideg oldalával volt megoldva, mert semmi ventillátor nem volt rajta, csak 2 cső jött ki belőle. Ja, és elég hangosak voltak, valamint nagyon magas fordulatszámon üzemelhettek. A 2 alsó tartályba ment be a víz, ami kb 10cm átmérőjű csöveken volt ki illetve bevezetve.
A 10 es az az abszolút csúcs segédenergiák nálkül. Legyen mondjuk 6 de inkább 5. Igen 14 misivel csökkent a gáz, de mennyivel lett több a villany? Nagyon sok ilyen projekt a támogatások felszívására jó alapvetően, bár persze nagyon érdekes látogatás lehetett.
Sajnálom a negatív hozzáállásomat egy USA céghez.
Mobil klímában mennyira vagytok otthon? Mert én max 20 ezret adnék érte használtan, ennyiért a vaterán már lehet kapni. Vásárláskor mire ügyeljek, mit kérdezzek meg feltétlenül?
Sajnos a kútklíma felejtős, kutam van de szivattyúm nincs, és mire vennék egy házi vízművet (hogy felnyomja a tetőtérbe a vizet) stb stb addigra lehet drágábban jövök ki mintha vennék egy mobil klímát.... Egyáltalán mennyire tartósak a mobil klímák, tehát használtat érdemes belőle venni? Vélemények?
Más kérdés, nem az előző hozzászólásomhoz kapcsolódó:
mi az a maximális vízhőfok amivel kútklímát (autó hűtős) megéri csinálni?
Még 2 éve én is használtam vettem mobil klímát 30-ért vaterán. 2,6kW hűtés, 690W teljesítményfelvétele van. Mondjuk a szobámba legalább 6kW kéne, hogy ne kelljen folyamatosan járatni, de forró nyári napokon nélkülözhetetlen. A kútklímán én is gondolkodom, csak nálunk a kút száraz, lejjebb kéne fúrni, ami nem tudom mennyibe kerül. A szivattyút napenergiával hajtanám, akár a villamosság kihagyásával (gázturbina+tengelykapcsoló, ami közvetlen a vizet szivattyúzza), hiszen a napsütés és a klímateljesítmény közt gyakorlatilag lineáris kapcsolat van, minél jobban süt a nap, annál jobban kell hűteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |