Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Vettem egy autót, amiben nem voltak hátsó hangszórók. Most tettem bele, de valamiért nem szólnak. Megnéztem, be van kötve a rádióba. Ha felcseréltem a bekötést az elsőkkel, akkor szóltak a hátsók. Ezért szerintem a rádió beállításával van gond. Próbálgattam állítgatni, de nem sikerült. A rádió egy Blaupunkt Melbourne CR43-as. Ha valakinek van ötlete, hogy mit kellene beállítani, és hogy hogyan, annak nagyon örülnek. Előre is köszönöm a segítséget!
Valami fader feliratú gombot vagy menűpontot keress, azzal lehet állítani.
Helló!
Ilyen gomb nincs rajta. Egy Geo nevű gomb van rajta. Akkor bejön hogy B vagy F. Ez lehet az? Mind a B-él, mind az F-nél lehet állítani 00-tól 06-ig. De bárhogy állítgatom, nem történik semmi.
Szia!
Régebbi Blaupunktnál én is találkoztam GEO-val, a B az a Balance, az F a Fader, vagyis neked az utóbbi kell. Biztos csak 00-06 között lehet állítani? Minuszba nem tudsz vele lemenni?
Szia!
Igen. Nem tudom lemenni vele mínuszba. Csak 00-tól 06-ig. Nem reagál semmit sem.
Le kellene, hogy menjen. Van olyan, amelyiknél a 0-nál megáll és el kell engedni, majd újra nyomni lefelé, hogy mínuszba menjen.
Üdv Inhouse
Hello!
Átment mínuszba. De semmi. Lehet, hogy a két hangszóró kimenet rossz a rádióban, nem?
Sziasztok. Nekem olyan problémám van hogy lehet hallani a generátort a rádióban. De ha nem jár a motor akkor is van valami zaj benne. Ezzel mit lehetne kezdeni?
Szia.Pár apró gondolat..
A bekötést mindenképp érdemes átnézni,érdemes a +feszültséget az akkumulátorról közvetlenül vinni a fejegységhez kellő biztositással,a testet a fejegységhez legközelebbi rendes testpontról kell elvezetni,pl komány tartó ill a tüzfal testpontjáról. Valószinü vagy hosszúak a kábelek és földhurok keletkezik,vagy a tápág szürése nem megfelelő,esetleg a kábelek is viszik a zajokat.. A +táp oldalon érdemes lehet zavarszürő bekötése ez tekercsből és kondenzátor/okból áll,beszerezhető elektronikai üzletekben. Amenyiben a fejegység erősítőt vezérel,mindenképp a kábelek helyes elvezetése a legfontosabb és nem elhanyagolható. Adj közelebbi képet a rendszeredről mi is van az autóban,mit hová kötöttél,hátha tudunk segíteni.
Az autó egy 98-as megane. Roadstar fejegység, hátul Helix hxs 169-es ovál hangszóró, elöl valami noname hangszóró az ajtóban + egy noname csipogó. Valószínűleg még lehetett benne mélynyomó mert a csomagtartóban ott az RCA és a táp kébel. A rendszert nem én szereltem be az autó már így lett véve. Mindig elfelejtette a beálításokat leállítás után, mert fel volt cserélve a memória és a táp vezeték.
Még annyi hogy a fejegység közvetlenül az aksiról kapja a feszt. Ha a motor jár és a hangerő teljesen le van véve akkor is ugyan akkor hangerőn hallatszódik a generátor zaj mint ha fel van neki csavarva.
Általában,a hátsó kábelezésnél külön oldalt megy az rca és külön oldalon a tápvzezeték,másképp zajokat átvesznek az rca kábelek.Amenyiben a sárga memória és a piros táp kábel fel van cserélve,célszerű a memóriát fixre a pirosat gyujtásra vagy esetleg ha szükséges álló helyzetben is a zene azt is fixre kötni.Természetesen egy 5-10 amperes biztivel sorosan,ide sorosan betennék még zavarszürőt is hiszen a kábeleket nem látom át,esetleg nem elég a huzalkeresztmetszet,(vékony a vezeték) vagy ami még fontos lehet nincs kitestelve minden,amenyiben euro szabvány csatlakozó van,abban egy fekete szál vezeték a test,viszont van az antenna árnyékolásban is,és nagyon fontos a fejegység burkolatának a testelése is.Kb 1éve volt hasonló problémám egy fejegységnél mig nem kapott testet a ház addig ezen pont és a test pont között feszültség volt mérhető,és zajokat lehetett hallani hasonlóan.A fejegység hátulján levő 5ös csavar-nál kell kitestelni..
Természetesen,rengeteg dolog lehetséges,a fejegység szürése,az autó táp szürése,generátor dióda,sok sok dolog.. Ezen sajnos ilyenkor minden apróságon végig kell menni...
A memória megvan már oldva, az rca nem nagyon érdekel jelenleg mert nincs használva. Akkor megnézem a testelést. Zavarszűrő kapcsolási rajzod nincs véletlenül?
Sajnos itt a probléma a Roadstar név lesz...
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Tettem egy új rádiót az autómba, nem is volt semmi gond a bekötéssel, de az antenna végére volt rakva egy kondenzátor. A kondenzátor lába rá volt forrasztva arra a csatlakozóra ami belemegy a rádióba. Nem bántottam, mert az előző rádió is szépen szólt, nem recsegett soha. Szerintetek mi lehet a szerepe?
Sziaztok!
Gondoltam, megosztok egy Sony fejegység javítási tapasztalatot. Ha már egyszer valak leírta, akkor bocs az ismétlésért. A probléma az volt, hogy a rádión egy gomb sem működött, viszont a kijelzőnek nem volt semmi baja, ment rajta a demo. A hibát az okozta, hogy az egyik mikrokapcsolóban eltört a rugós lemez és folyamatosan zárt állapotban volt. A gombokat egyesével végigmértem, így került elő a hiba okozója. A hibakeresés során figyeltem fel arra, hogy a nyomógombok jelét analóg módon állítja elő a fejegység. Az előlapi csatlakozó adott érintkezője minden egyes gombra egy meghatározott értékű ellenálláson keresztül kapcsolódik, így a benyomott gombot a feszültségesés alapján azonosítja a készülék.
Van zavarszürő autóba topik,érdemes átolvasnod,tipikus a 10menet 1-es huzalból és elé utánna 4700uf +100nf kondik..
Zavarszürő tekercset tudsz bontani is pc tápból müszaki dolgokból,lehet ferrites és trafós is,általában a boltiakban kicsike vasmagos induktivitás (tekercs) van.. A képek közül a zavarszürő a tipikus,a zavarszürő 1 már módositott..Mindkettőt kipróbálhatod..
Igaz,valószinü a jel-zaj aránya is a márkához arányos...
Szia.
Zavarszürő szerepe lehet,esetleg ha tudsz értéket pontosan leolvasni vagy jelzést,ill hová is csatolódik,úgy behatárolható a szerepe...
Kössz a rajzot. Ami a pc tápban van az ugye a kerek vasmagos? Ja és tudom hogy azzal van a baj hogy Roadstar de most nincs pénz másikra. És szerintem nem is ez a fejegység volt benne mert amikor kiszedtem még volt ott egy csatlakozó amin van egy jack dugó, meg egy csomó RCA. Tehát egy ennél komolyabb fejegység lehetett benne csak azt az előző tulaj kimentette és betette a helyére ezt a .... Na mind egy hátha összeáll a zavarszűrővel.
Igazán nincs mit,a pc táp az kerek igen,általában ferrit..
Ha akad othon esetleg egy adaptered pl egy 5-12v szekunderü,abból kitermelheted a kicsi trafót,a primer-en vékony a huzal az kevés átmérőben,viszont a szekunder lehet min 0,8as keresztmetszetü is és a menet is elég bővel.. Ezt a részét betudod használni tekercsként...Esetleg szét is szedheted ha van türelmed tekercselgetni..
Faternál van egy rossz pc táp, majd abból kiszedem. Ha az elkó nagyobb mint 1000µF akkor mi történik?
Kerámiakondenzátor volt, 101 volt ráírva, meg is mértem 0,136nF. Így nézett ki.
Van olyan pc táp amiben van lemezes fojtó is,ez is alkalmas lehet,ha nagyobb a kondi nem baj,minél nagyobb annál nagyobb a szürése kapacitása,több kisebb párhuzamos kondival pedig a ciklusok töltése kisülése gyorsabb..
Viszont hidegitheted a zavarszürést szintén akár a pc-tápból kitermelt 104es jelzésü kis sárga kerámia 100nf-os kondival is,ez is elcsipegeti a zajokat..
Köszönöm szépen.
Jó a mért érték,jelzés alapján 0,1nf valószinü az antenna érzékenysége lett kompenzálva vele .
Ártani nem árt egyáltalán,az antenna kábel esetleges hurok gerjedéseit szürné..Pl elekrtomos-erősitős antennánál ez szintén benne van..
Köszi, nagyjából értem. Akkor jó is, hogy bennhagytam csak eddig nem is hallottam ilyenről.
Sziasztok!
Vettem egy autót és kenwood kdc-w427-es rádió van benne. sajnos nincs hozzá használati utasítás. Nem tudom, hogy hol lehet beállítani rajta az af-et. A másik autómban volt egy gomb, de ezen nincs. Előre is köszi
Igazán nincs mit,a plusszként betett dolgok mindig az odafigyelést tükrözik,no meg ami kell az kell...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |