Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sztereó DAC
Témaindító: meszattila, idő: Ápr 10, 2007
Témakörök:
Szia!
PCM67U-t használtam (egy régi CDíróból bontottam ), Bár a CS8414 nekem szimpatikusabb, (könnyebben lehet a digitális bemenetét trafóval megoldani) itt DIR9001-et kellett alkalmaznom, mivel ez a PCM 384Fs-t igényel MCLK-nak... A DIR meg a trafó között AM26LS32 IC-vel oldottam meg az illesztést... Telefonos képem van róla valahol, majd előkerítem...
És ehhez van kipróbált kapcsolás ami működik?
Jól rémlik, hogy ehhez pic-et kell programozni?
Rosszul rémlik, szerencsére semmi ilyesmit nem kell csinálni… Viszont elég fontos, hogy minőségi alkatrészekből legyen, és jól megtervezett panelen! Hullámimpedanciára kéne méretezni a panelt, amitől igazán szuper lenne (ez még kivitelezhető is lenne, csak olyan 20ezer körül lenne maga a nyák… Akkor meg már pláne minőségi cuccokat vesz bele az ember, de az meg igencsak drágára jönne ki, mire kész lesz). Szóval csak egy jól megtervezett nyák kell, meg hogy legalább a kondik felső kategóriásak legyenek… A tervezés rejtelmeibe most nem mennék bele, de utána is olvashatsz (Ha nem szeretnél, összefoglalom neked tömören…)
Örülök, hogy nem jól emlékeztem.
Hangminőség vagy működés szempontjából fontos az alkatrész és a nyák minősége? Ha csak légkapcsolásba összedobnám, lehet hogy be sem indulna, vagy csak simán sz*r lenne a hangja? Először szeretném egy sima nyákra olcsóbb alkatrészekből összedobni, hogy mégis milyen, meg persze a sikerélmény és az alkotás öröme miatt. Nyák tervezés írhatsz valamit, de az is jó ha linkelsz olvasásra érdemes anyagot.
Légszerelés? Ez még viccnek is nagyon durva! Gyártótól függően vannak érzékenyebb, és kevésbé finnyás D/A-k…
Ami mindre igaz: -a lehető legrövidebb huzalozásra kell törekedni nyákkészítéskor -a digitális részekhez minimum low ESR kondikat kell rakni, ha nem is Sanyo OS-Con-t… -minden egyes IC-nek külön tápolás kell, ha csak stabkockákat raksz, akkor nem árt 1-1 kis induktivitás utánuk -az IC-k tápszűrőinek közvetlen mellettük kell lenni (egy elkó, egy kerámia/fólia) -érdemes kifejezetten audio elkókat beletenni (Elna vagy Nichicon kifejezetten erre gyártott kondijai, esetleg Philips), de ez nem kötelező -érzékenyebb IC-knél a nyák egyik oldalának hurokmentes összefüggő testnek kéne lenni… -ha van Toslink be- és/vagy kimeneted, a 100nanós kondit egyből a hátuljára kell tenni, ajánlott 7mm-en belül (a kivezetéséhez viszonyítva) -egyenirányítás a táphoz a lehető leggyorsabb diódákkal -az SMD R-C elemeket természetesen elfelejtheted, ez nem arról szól, hogy működjön, hanem hogy normálisat alkoss… -ha nem vagy dugasztáp-ellenes, akkor azt kéne alkalmazni (vagy vasdobozba, ha a készülék házába teszed) -ha nem akarsz csöves "buffer"-t, akkor véletlen se TLxxx műveletit tegyél, hanem valami OPAxxxx vagy BurrBrown-féle motyó kell Kb ennyi. Nincs semmi extra; összegezve az egészet, csak minőségi alkatrészekből lehet precízen megtervezve építeni, és akkor használható is lesz
Szia.
Ez ügyes nem mondom...,amúgy ismerem a munkáidat és a tudásoddal is tisztában vagyok, a "volt" fórumból is, már rég óta követtem azt is...Ám azért,ha meg nem sértelek a belső kialakításról,topológiáról készült képek nekem többet mondottak volna ezer szónál!
Már a felhasználható alkatrészek sem teszik lehetővé a légszerelést. Sok esetben SMD IC-t kell forrasztani, ami nyákon sem egyszerű, méretei miatt a DIR9001 IC-t segédpanel segítségével használom, így könnyebb elhelyezni és cserélni is egyszerűbb.
Bár még szabadszemmel nem láttam ilyet, de aki meg akarja csinálni, annak sikerülhet a légszerelés azt hallottam, hogy fel szokták hajtani az IC minden második lábát, így már könnyebb hozzáforrasztani a csatlakozásokat... pl pcm2902-ről hallottam ilyet, hogy valakinek sikerült így... persze nem feltétlenül a legjobb követendő példaként írom csak, hogy azért megoldható a dolog, ha valaki akarja...
Mivel még nem volt a kezedben, akkor leírom a méretei: 9,8mm x 4,5mm, 28 kivezetés, 0,65mm lábtávolság. Minden második kivezetés felhajlításával lesz 1,3mm távolság, egyik vezetéket sikerül ráforrasztani, másikat forrasztod már jön is le az előző. Milyen vezetékkel, hogyan forrasztod ezt be, hogy stabilan használható legyen és mennyi idő alatt?
Nem gondoltam komolyan a légszerelést, csak érzékeltetni akartam hogy első körben, csak összedobnám a kapcsolást, hogy érdemes-e foglalkozni vele...
A végén egy előerősítő része lesz. Először minden komponensét kipróbálom. Köszönöm a tanácsokat, majd még jelentkezek.
Maga az ic már volt a kezemben... egyik haverom csinálta már szóval valahogy biztos sikerült neki... de mondjuk én is inkább nyák-párti vagyok
Idézet: „Bár még szabadszemmel nem láttam ilyet” Akkor ez még sem értem! Volt a kezedben , de szabad szemmel nem láttad?? Én nem vagyok ennyire hiszékeny.
Maga az ic, légszerelés nélkül vadiúj állapotban volt már a kezemben légszerelt készterméket nem láttam még ilyenből...
Szia!
A DAC nyákjáról van egy képem, de a saját projektjeim dokumentálása sajnos nem erős oldalam... Amúgy a csövek természetesen légszerelve vannak, egyenirányítónak 6X4-et, IV konverternek pedig 12BH7-et használok... Korábban próbálkoztam az E182CC-vel, de sajnos az én használt példányom annyira mikrofóniásnak bizonyult, hogy muszály volt más csőben gondolkodnom... A 6N6P-t pedig a 12V-os akksi miatt ki sem próbáltam, pedig lehet, hogy lett volna csodálkozás... Mindenesetre egyelőre így marad
Minden elismerésem.Úgy látom jól megvagy az smd-k világában.Stabilizátoroknak mit használtál?
Közben rájöttem , hogyan értetted, köszi.
Szia!
Nem kell azért túlozni, ez az első SMD projektem... Rajzom sincs róla, mivel közvetlenül ICdoksikból kreáltam a nyákot... Ahogy írtam, az akksi után előstabilizálásra 7809-et használok, majd 2-2 TL431-et a DIR-hez és a PCM-hez... Van még egy 78M05 ami a trafó illesztését végző 26LS32-nek állítja elő a tápfeszt...
Nemsoká kész az új műhelyem és akkor az első projektem ez lenne ismét mert egyszer már feladtam...A kapcsolás az jó, de a génklónos szimmetrizálót kihagyom...meg inkább én is bővítőpanellal csinálom.
Félvezetős rész és a cső fűtése megy aksiról, (ha jól értelmezem), az anód trafóról?
Így igaz, a tápdobozban egy 6X4 állítja elő az anódfeszt, meg van még ott egy akksitöltő is PB137-el, természetesen ez csak a DAC kikapcsolt/készenléti állapotában működik...
Ezt már én is nézegettem. Egyébként az Ebay-on van felrakva ugyanebben a konstrukcióban. Tehát biztos működőképes.
Sziasztok. Nemrég vettem egy Aiwa av-d77-es erősítőt, és az vele a gond, hogy kalapot emelt benne az AK4527-es proci. Na most az a helyzet, hogy ide haza nem lehet kapni ilyen alkatrészt, viszont találtam helyette egy másikat a CS4228A-t, ami végül is szinte ugyan azt tudja mint a másik csak mégse. A kérdésem az lenne, hogy az analóg részét a procinak fel tudom-e úgy használni, hogy a digitális részhez nem nyúlok bele? Ha valaki tud , segítsen nekem. Köszi
DC fűtés és az árnyékoló lemez beszerelve, más változtatás nem lesz.
Köszi. Egyszerű, beltéri dobozba lett beleerőszakolva.
Szépen megtelt az a doboz!
A trafóhoz még csévét kell gyártanom mert sajnos eltörtek. Ha meglesz jelentkezem a méretezéshez. Közbe a szombati talira is készülgetek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |