Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Persze hogy levettem az áthidalást még a motornak a 6 csatlakozós csatlakozójából is kikötöttem a vezetékeket ,de 6 vezeték van kivezetve a motorból.
Akkor ez egy háromfázisú motor lehet, ami egy fázisról van üzemeltetve. Bővebben: Link Ha a tekercsvégek a link szerint vannak kivezetve, akkor előbányászom a hozzávaló bekötést.
Ez lenne a rajz.Bővebben: Link A46 számú kép kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2017
Ezek a motor adatai indító relé nélkül is működik a motor körfűrészhez kellene ezért nincs rá szükségem a bekötése egyezik amit legelőször felraktam.
Az általad mellékelt rajz szerint az L-t kösd át a kondenzátor másik kivezetésére, és jó kell legyen.
Köszönöm szépen a segítséget megoldódott a problémám.
Örülök, hogy segíthettem!
Sziasztok! Egy kis segítség kellene, adott egy Hajdú centrifuga motor, de kellene a fordulatszáma amit nem tudok leolvasni az adattáblájáról mert le van kopva sajnos. A kérdésem az lenne hogy hogyan lehet kiszámolni a fordulatszámát?
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2017
A fordulatszám = (60*f) osztva a póluspárok számával. f= a frekvencia ( 50 Hz). A póluspárok száma nem azonos a pólusok számával. Bocsánat, de képletet másképpen nem tudok beírni.
Tisztelettel: Jani A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2017
1500 fordulata van. Sima 4 pólusú motor.
Ügy emlékszem 1400 a fordulata.
Asszinkron motornál nem lehet 1500. A szinkron fordulatszám lenne 4 pólusú motornál- A képletedből kimaradt a mínusz a slip, ami 4 - 5 %.
Köszönöm szépen a kiigazítást! Úgy látszik még van mit bepótolnom nekem is.
Üdvözlök mindenkit! A mi nap eljött hozzám egy illető azzal a kéréssel hogy nézzem már meg működhet e még valaha a szivattyú amit valakitől kapott. A szivattyú-ból 6 vezeték jön ki . Van vmi hővédelme / szivárgásvédelme . egy piros és egy fekete megy egy 2-es csatira ami talán az úszókapcsoló. A három tekercset ki tudtam mérni hogy melyik vezetékek . Viszont nincs meg hozzá a kondi ami a gyárija volt és abban sem vagyok biztos hogy jól tudom-e azt hogy a 2 legnagyobb ellenállású tekercs közé kössem-e ? Szóval segítséget szeretnék kérni ebben . Milyen Kondi üzemi és/vagy indító kondi kellene hozzá ?
KSB Ama-Porter 503 1,1 KW 220-240 V 2720 1/min 8,2 A cos p 0,97 Előre is köszönöm !
Köszi ezt nem találtam meg . Eszerint 25µF- os kondi kell hozzá + ír egy indító vezérlést is egyes típusoknál azt nem tudom hogy ez pont olyan-e de kipróbálom egy kondival és meglátom mi lesz . Még egyszer köszönöm a gyors segítséget .
Mit gondoltok? Hogyan működhet ez a kütyü?
Bővebben: Link
Egy felnyitott mágneses körű tekercs lehet benne, aminek az induktivitását méri valamilyen eljárással (ez lehet szimplán mondjuk az 50Hz-es árama is). Ha a mágneses kört zárod olyan vassal, aminek a fluxusa szabadon változhat, akkor megnő az induktivitás, "jó a tekercs". Ha van körülötte zárlatos tekercs, akkor nem fog annyira emelkedni az induktivitás, "rossz tekercs".
Köszi. Csinálni kéne ilyet. Az orosz 55$ -ért adja.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2017
Milyen órabéred lehet ha megéri neked megépíteni?
Közalkalmazotti minimálbér. Az állam a munkaadóm. 44 év munkaviszonnyal.
Apám fordult kettőt az urnájában (és mondana valami csúnyát) azzal kapcsolatban, hogy mit tanultál náluk a suliban
Ha nem lennék lusta előkeresném a könyveket, de sokféle módszer van a forgórészek kimérésére, például a "kipontozás", meg ez is... De gyakran ránézésre is lehet ám látni a leégett forgórész tekercset...
Ami leégett azt látom, de van amelyik forog, csak lángol a kommutátor.
Villamos gépeket Herman tanár úrtól tanultam. De nem nagyon érdekelt. Cső meg tranzisztor. Az igen. Van a suliban forgórész vizsgáló, csak ez az orosz cucc megtetszett. Idézet: „van amelyik forog, csak lángol a kommutátor.” Ahhoz nem érdemes vizsgálóműszert venni vagy készíteni. Meg kell várni, míg leég. Menetzárlatos.
Üdv. Mindenkinek!
Kérésem lenne. Vásároltam egy elektromos láncos emelőt. Betáp kábel nem volt rajta és a bekötése miatt vakarom a fejemet és kérek tisztelettel tőletek segítséget. Építész vagyok tehát laikusként állok neki a feladatnak, megfelelő bátorsággal. Na jó egy icipicit azért kapizsgálom az elektronika alapjait, de csak az alapokat. Na szóval mellékelnék képet a kapocsdobozról. A jobb alsó három piros vezeték megy be a motortestbe a többi a kézi irányváltó kapcsolóba. Na ide kellene a betápot bekötnöm. Lehet egyfázisra is és háromfázisra is. A válaszokat előre is köszönöm.
Három fázisra egyszerű. A három szabad vezetékkel szembe bekötöd a három fázist és kész. Legalább is így sejtem abból amit látok. Az irányváltó kapcsoló bekötését is látnám 100%-ra mondhatnám, de így csak 90.
Gyakorlati tapasztalat! BOP6 fúrógép. Lángol a kommutátor. Első ötlet. Forgórész menetzárlat. Forgórész csere. Kommutátor lángol az újjal is. Állórész csere. Gép müködik hiba nélkül. 250W-os fénycső folytóból gyártott forgórész vizsgáló. Forgórész hibátlan. Állórész 230V- al megtáplálva, egy csapágygolyó bedob, a golyó körbepörög háromszor az állórészben, és mindig ott áll meg ahol a menetzárlat van.
Azért, bocs, az az elektrotechnika óra így hangzana el: "A feszültségesés és a vezeték melegedése a vezetéken folyó árammal arányos, ezért a vezetéken szállított meddő teljesítmény veszteséget okoz a hálózatban"
Sziasztok! Ezen rajz alapján a bekötés úgy van, hogy: egy kapcsolón keresztül u1 re adok fázist u2re nullát egy nyomogómbot kötök u1 és k közé, és egy indítókondit k és v1 közé, és ugye lemezzel van kötve u2-z2w2 valamint v1-z1v2? Válaszokat előre köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |