Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ha úgy érted, hogy a 2x3-as kivezetésnél nincs összekötve semmi (a kis lemezkékkel), akkor nem csinál semmit,mivel nem folyik áram. Ha máshogy érted, akkor pontosítani kellene.
Igen 6 vezetékesre gondoltam azaz 2x3.
Tehát akkor nem búg csak egyszerűen nem csinál semmit.... És ha a csillag mágneskapcsolón az egyik érintkező rossz(nem enged át) akkor az okozhat olyat,hogy csak búg a motor?
Okozhat. De a Dahlander motorok kivételével nem mágneskapcsoló csinál csillagpontot.
Sőt, ott sem csillagpontot csinál, csak látszólag. A tekercseken pólusváltást csinál, nem csillagpont összekötést. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2022
Idézet: „De a Dahlander motorok kivételével nem mágneskapcsoló csinál csillagpontot.” Pontosítanád!?
Egy egyszerű csillag delta időrelé felállásban is mágneskapcsoló csinál csillagpontot...
Nem teljesen igaz a csillagpontos kötés, ITT a részletező válasz.
A kötések kialakításával pólusváltás történik a Dahlandernél. A nagyobb motorok Y/Delta kapcsolása más, ott alapból az indító kapcsolók egyike csillagpontot képez, majd váltáskor a másik delta kötést létesít a kiváltáskor. Sokat segített volna, ha Kérdező megadja, mekkora motorról van szó és 2 fordulatú-e, vagy Y/Delta indítású. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2022
Moderátor által szerkesztve
Egy kérdést csak egyszer, egy helyre teszünk fel!
Sziasztok!
Közel húsz éve működő villanymotor, tegnap feladta a küzdelmet.... A kapocsfedél levétele után furcsa bekötést találtam, a két kábel 1-1fázisát átkötötték az "ellentétes" sorkapocsra.... Én még ilyet nem láttam, valaki tudna rá magyarázatot?
Szervusz!
Szerintem a kihozott egyik fázis tekercsvégeinek a felcserélésére volt szükség. Ha nem így lenne, eddig nem működött volna. A valamikori újratekercselés és végek kihozásánál volt egy kis tévedés, így lett helyrebillentve a dolog. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2022
Köszönöm szépen!
Megkérdeztem a nyugdíjas kolégát ugyanezt mondta!
Sziasztok.
Lenne egy kompresszorom ami kb 2x átfordúlt indításnál és meg állt. Újraindítom egy pillanatra csak búg ! Mi lehet a baja , mit mérjek meg esetleg? Egyszer már volt cserélve az indító kondi de akkor nem ez volt a hibajelenség. Köszönöm
Szia!
Ha van lakatfogód, mérd meg az indító kondin átfolyó áramot. Mindjárt ki van szűrve nagyjából a kondi, a kapcsoló és a tekercs állapota, "megléte". Ha nincs, külön tesztelj le mindent.
Köszi. Tekercsek párjai melyik vezetékek? Ezt nem vágom két kondi is van benne.
Szevasz!
A légkompresszorokat leállás után "tehermentesítik", igencsak gond ellennyomás ellen indítani. Leálláskor "leszusszan", persze van ott visszacsapó is, Mi van akkor, ha két fordulatra már annyit emelkedett a nyomás, hogy az egyébként is halvány indítónyomaték nem tudott vele megbirkózni. Mondjuk 2 fordulat nem sok, de ki tudja, lehet az eredeti indítónyomaték sincs meg. Üdv: StMiklos
Üres a tartály , de a motor lápátja is könyen forgadható!
Motorból kijövő 2db piros vezeték egy pár szerintem 2db kék? 1 db fekete? Ezeket hogyan párosítsam?
Sziasztok!
Van egy kenyérsütőgép motorral egy kis problémám .a fordulatát nem tudom megfordítani,már arra is gondolok hogy nem is lehet.Panelfúrógépet csináltam belőle de pont fordítva forog mint kellene.A mért értékeket megpróbáltam egy lapra lerajzolni remélem áttekinthető.
Így nem lehet. Ki kell bontani a belső összekötést és külön kihozni a tekercsek végeit. Ha csak egy irányban szeretnéd használni, fordítsd meg az állórészt. Ha szimmetrikus a felépítése, akkor gond nélkül megteheted.
Szia! Én ezt úgy oldanám meg, hogy szétszedném a motort és annak állórészét 180 fokkal megfordítva szerelném össze. A kivezetésére kell odafigyelni, hogy megfelelő helyen legyen a kivetés azaz számodra a megépítésnek megfelelő helyen kerüljön jó oldalra a csatlakozás.
Szia! Bővebben: Link Egyszerre csak egy helyen kellene érdeklődni.
Ezen én is elgondolkodtam,az a legnagyobb baj vele hogy alul nem lóg ki tengely,marad a golyósprés .Köszi az ötleteket, megnézem mit lehet vele csinálni.
Meglepő hogy teljesen szimmetrikus,megfordítottam a forgórészt de kb30mp alatt 45C°ment a vas hőmérséklete.Majd holnap megnézem hogy a vezeték szét szedhető-e
Hello! Ha eredeti felállás szerint átteszed a 230-at a fekete-fehérre, nem fordul meg a forgásirány?
Átnéztem a neten a szétszedett tekercs (rajzolt)bekötéseket azok is közös ponton van a fő és segéd fázis ,Nem találtam olyant ami a négy vezeték véget másképp kötötte be.(volt néhány igen kusza vonalvezetés.)
Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni. Egy barkács forgatót szeretnék készíteni. Van hozzá egy sütő forgató motor. Hogyan kell bekötni a vezetékeket egy 230v-os kapcsolós szerelt kábelre? Köszönöm szépen a segítségeteket. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2022
A motoron két csatlakozási pont van, a kábel is két érrel rendelkezik. Mindegy, hogy melyiket hova kötöd.
Sziasztok.
Egy kis segitségre lenne szükségem. Ma kaptam egy IMI 220v 3.5A-s villanymotort, az lenne a kérdésem kell e hozzá kondenzátor és ha kell milyen értékü? Adat tábla serint csak nyomogomb kell rákötni inditásnak.
Lehet, hogy sárgaréz (azaz nagyobb ellenállású) a segédfázistekercs, ezért elég a nyomógomb.
Sziasztok!
Egy villanymotort szeretnék helyes működésre bírni. Jelenleg a képen látható módon van bekötve (igaz, most éppen a sorkapocsból kicsúsztak a kábelek). A feketére és a barnára megy a 230V, a barnára és a zöldre egy kondenzátor. A motor pöcre induln és jár is szépen, éppen csak melegszik, annyira, hogy 5 perc után megfoghatatlan. A kondenzátor hideg. Rosszul kötöttem valamit vagy a kondenzátor méretezése nem jó? Esetleg 3 fázisra köthető? A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |