Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Elfogadom, de ha a sárgára kötöm a betápot, akkor csak búg, es ha kézzel rásegítek, akkor elindul, de egy fordulat per másodperc és melegszik. A fenti formában indúl a nyomógombra és nem melegszik. De nyilván elfogadok minden tanácsok.
ITT van az eredeti bekötésnek megfelelő elrendezéshez a bekötés. Ebből kifolyólag a betáp az most rossz helyen van, kösd a fekete szálat az "X"-re és a kondenzátor kék szálát a "V2"-re! A barna nyomógomb szála az a kék betáp száláról legyen leágaztatva, mert különben nem fog beindulni. A képen mint ha egy rugós alátét látszana ami be van esve oda középre de problémát nem okozhat, mert nincs kapcsolat a függőleges áthidalással a tekercseknek.
Értem. De , mivel az X és a W ponton "sipol" a multiméter, így lenne értelme felcserélni?
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2023
A "W" (vevé) ponton elvileg nincs semmi se kötve, vagy elnéztél valamit. Amiről Te beszélsz az a "V2" lenne. Direkt olyan rajzot mutattam ami szerint bárki be tudja kötni a kapocslécet. Ha kételkedsz abban amit mondok akkor várjál valaki biztatóbbat. Ebben az esetben nem találgatok, mert a közölt kép számomra egyértelmű és a tekercseket is én rajzoltam be annak idején más számára is, hogy érthető legyen a bekötés. Ha nem megy a dolog akkor majd estére berajzolom, hogy mit hová köss.
A mot2-nek kellene lennie a helyes bekötésnek. A fő tekercs sárga, a segéd fekete. Nem úgy mint a rajzomon.
A mot3 a >mot< képen lévő bekötés, a vezetékek végén nem tudom mi van. A mot képen bekarikáztam egy valamit, talán egy rugós alátét...
És ha igazam volna, akkor a képen lévő kék vezetéket. ami a kondenzátoré, kellen cserélni az felette lévő feketével.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2023
És szépen leírtam mindent amit VIM leírt, ha ezután sem lesz jó...
Kedves Hutty! Valóban, a w-t elirtam, V2 lett volna...
Köszönöm, átkötöm, mikor lesz időm. Feltétlen visszajelzek. Addig is köszönöm. az alátét, valóban idegen anyag, eltávolítom. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2023
Szia!
Az alátét is felesleges ott, de ettől sokkal inkább veszélyesebb a zöld/sárga, és a barna vezetékek bekötése, amik szinte összeérnek. Ne maradjon így a végleges bekötés után. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2023
Ettől jobban nem tudom szemléltetni a bekötést. Annyit lehet még hozzátenni, hogy a nyomógomb barna szála az a betáp kék száláról legyen leágaztatva ne a feketéről.
Igy is lett... Igazad volt, felcseréltem a betápot a kondival, meg a nyomógomb átkötést, igy működik,
sztem izmosabb hangja lett, bár lehet csak a fülem rossz.... Köszönöm a segítséget, ábrázolást, rajzokat és a türelmet....
Sziasztok szeretnék segítséget kérni a képen látható imi villanymotor bekötéséhez segítséget köszönöm .
Szia! Ha mindhárom kivezetéshez egyforma ellenállás értékek mérhetők akkor a két szélsőre kösd a betápot és a kondenzátort a középsőről jobbra vagy balra cca. 4µF-al próbáld.
Szia mindhárom csatlakozási ponton egyforma ellenállást mértem . Köszönöm szépen
Sziasztok.
Adott egy dahlander 2 sebességes motor. Adattábla nincs illetve csak részleges. Megtekercselték azután ugyanúgy lett visszakötve de indításkor lövi az NKI-kat. Kikötöttem ha csak adok neki 3 fázist 3 kivezetésre a másik 3 szabad akkor elindul lassúba. Ha a másik 3 kivezetésre kötök akkor beteg hanggal elindul és felpörög nagy sebességre. De a gépbe ha jól láttam a mágneskapcsolók ilyenkor csillagba elkötik a véget. Nincs rajz a gépről sem... Köszi mindenkinek aki tud hozzászólni.
Igen csak ez egy 400kg-os motor... Kiszerelni és szállítani sem egyszerű.
A tekercselős emberke könnyebben mozgatható.
Idézet: „Megtekercselték azután ugyanúgy lett visszakötve” Elő kellene venni papírt, ceruzát és rajzolni, mérni. Mert biztos vagyok benne, tekercselő nem oda hozta ki a kivezetéseket, ahol az előző volt.
Nyertél. De miért? Csak kérdezem. Hozzátartozik a történethez hogy nem én kötöttem ki és vissza csak belecsöppentem...
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy egy 1,1 kw-os motort ha null fázisra kötök, hogy tudom kiszámítani a kondenzátor értékét? Köszönöm a segitséget
Szia!
Nem kell számítani, mert 40-60 µF állandó kondi, plusz egy 100 µF-os indító kell hozzá. Sajnos az állandó kondenzátor értékét nem lehet korrekt módon megadni, mert a kis terhelésnél túl nagy lesz a fázistolás, nagy terhelésnél meg lehet, hogy kevés. Kompromisszumos értéket kell találni.
Nem tudom, de a dahlander és kétfordulatú motoroknál szokták ezt csinálni. Lusta az eredeti állapotot feltérképezni? Lehet a leégett, lakkozott motornál nehéz, vagy lehetetlen.
De elvileg kipróbálja mert több százezer forintért elvárható hogy kipróbálja és még feliratozza is...
Hááát, a saját kivezetéseit mégsem köti rosszul.
Sziasztok
A képen latható villanymotort at lehet kotni 3fazisrol 1 fazisra
Hali!
Ez kijelentés vagy kérdés? Ha kérdés, akkor igen, +kondival be lehet kötni 1 fázisra, természetesen teljesítménveszteség is lesz
Szia. Koszonom a valaszt.
Jelenleg csillagban van 3 fazisra. 1 fazisnal deltaba kell kotom ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |