Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Igen a kondi az maradjon ahol van, csak az egyik be táp szálat kösd be középre. Ha jó a kondi meg a motor, akkor úgy indulni a kell
Üdv!
Köszönöm ennyitszerettemvolna! Ha jó jövök vissza!
Üdv:
Hali
Ez csak arra jó, hogy nagyjából mekkora kondi kell rá, de van amikor a valóság messze eltér az elmélettől. Üdv: Zoltán UI: maximum elméletileg is 2/3 a lesz a teljesítménye!
Helló!
Ha valami nem lett volna világos az elmondottakból a bekötésre vonatkozólag, a rajz majd kisegít benne. Ez is csak egy lehetséges bekötési megoldás.
Halihó! A bekötésem már rendbenvan,csak annyi a probléma szerintem hogy kicsi a kondi mert 2db 16ľF -os,az csak 32. :bummafejbe:
Vegyél egy indítókondit, és azzal indíts. Azokkal a kicsikkel nem mész semmire.
Köszi! És mekkora inditórelé kell ehhez?
10 centi széles és 5 centi magas. Vagy nyomógomb, tudod!
Te aztán nagyon érthetően elbirod magyarázni a dolgokat!
Te meg értetlen műszaki analfabéta vagy. Hívj villanyszerelőt! Mit szerencsétlenkedsz azzal a nyomorult villanymotorral ennyit? Százszor leírták, meg leírtam én is, hogy mit csinálj az indítókondenzátorral.
Ha nembirsz segítsédet nyújtani ne is irj! El olvashatnád nyugodtan a fórum szabályzat 2.-át
Te meg ha használnád az oldal keresőjét, akkor nem itt tartanál. Ez is benne van a szabályzatban.
Sziasztok!
Meg szeretném kérdezni, hogy a lenti képek alapján be lehet-e kötni a 230v-ra ezt a villanymotort és, ha igen akkor hogyan? Előre is köszi a választ.
Szia!
Ez a rajz segít: Bővebben: Link
Köszi a gyors választ, sokat segített.
Mielött belvágnék azt kérdezném?
Van egy 220/380v 5,2/3.0A 1,1KW kompresszor. Jelnleg 380v-ról üzemel. Persze szeretném 220v-ról üzemeltetni. A kérdésem van-e jelentősége annak hogy a táblán 220/380v szerepel és nem 380/220v. Szerintetek vesződjek vele vagy inkább cseréljem le a motort 220v-osra. Melyik megoldást javasoljátok. A jelenlegi motor típus száma 3T80082 hátha valakinek mond valamit. Mivel amiket itt olvastam abból az derül ki hogy kondi vagy egyébb kiadásaim így is lennének ráadásul melegedne stb... A legolcsobb megoldást keresem
Hello
Ha gyári a kompresszor akkor az a motor ki van rá számolva, hogy pont elég legyen neki, ha te azt átkötöd 230V-ra akkor a teljesítménye csak 2/3 lesz. És ott már könnyen lehet hogy gondok lesznek vele. Főleg a kompresszor az elég kényes dolog ilyen szempontból. Nem egyenletesen terheli a motort meg stb… Ha indító kondi kell rá akkor indító relét nem lehet megúszni, de kompresszorokra meg nem szerencsés, főleg ha nem jól van méretezve, mert akkor nagyobb nyomásnál meghúzhat és akkor leég a motor. Vagyis ezek alapján én nagyon meggondolnám ezt az átkötést, egy másik motor az lehet, hogy több sikert hozna. Üdv: Zoltán
Köszi a válszt!
Mivel egy kéthengeres gyári kompresszor én is inkább a motorcserét választom.
Köszönöm a segítséget, amit ezen a fórumon találtam. Leghasznosabb az az útmutatás volt, hogy a kondenzátor ágon, illetve a direkt ágon folyó áramok hozzávetőlegesen azonosak legyenek. Ezt egy 2.2KW-os motornál 2 párhuzamosan kötött 45 mikro farádos üzemi kondenzátorral elértem (6.4 A és 6.2 A) A mérést egy 1600 Ft-os vaterán vett lakatfogóval végeztem. A lényeg: kellően erős a motor, nem melegszik sem a motor sem a kondenzátorok. Inditó kondenzátor sem kellett, igaz az inditás terhelés nélkül (gyalugép) történt.
Mégegyszer köszönöm.
Sziasztok!
Van egy E1N -es esztergám 380 V-os 720/1440-es dahlander motorral, a kapcsok U, V, W ill. Z, Y, X. Ami fontos: 220 V-ról szeretném üzemeltetni. Frekiváltóval próbáltam, de csak éles hangon ( a freki függvényében) visít. Kísérleteztem 120 mikrós kondival is, de nem pörög fel. Van vmilyen ötletetek? Köszi.
3 fázisú frekiváltóval?És a teljesítmény adatok rendben vannak?Minek frekiváltó?Az 2 fordulatú motor aminél egyszer sorba egyszer párhuzamosan kötődnek a tekercsek.1 fázisról felejtős,mert aa a motor aszem 1,5 kw-os
Üdv!
A motor a gépkönyv szerint 1.4 Kw-os. Egy Procon 2.2 Kw 220/3X220 - as inverterrel próbáltam, de csak "visít", ha kondival csinálom (40+120 mikro) csak morog, nem pörög fel. Vlszinűleg igazad lehet, hiszen ez mindkét sebességfokozatban 380 V-ról üzemel. (eredetileg) Tehát reménytelen... Azért köszi!!!
Szép jó estét mindenkinek!
A megoldandó problémám a következő lenne: Adott 2 darab 180W teljesítményű 400/230 V-os vibromotor /rázómotor/, amit egy fázisról szeretnék hajtani. Ennek a megoldását szerencsére már elég jól leírtátok, a fontosabb az lenne, hogy miképpen lehet azt megoldani hogy a két motor minden indításnál azonos időben "frekvencia helyesen" induljon el. Magyarul , hogy a mindkét motoron elhelyezett excentersúlyok szinkronban mozogjanak egymással. Ezekről a motorokról lenne sző: A legelső a táblázatban Előre is köszönöm a választ.
Mivel egyből 50Hz-en indul és, 3000 a fordulatszáma, feltételezem hogy egy olyan rövidrezárt forgórészű motor, melynek a forgórészében elhelyeztek egy mágnespárt is, így felpörögve felveszi a szinkron fordulatot, tehát ez megoldott. Ha valóban ilyen a motor, akkor az egyik tekercsére egyenfeszültséget kapcsolva be kellene állnia egy fix pozícióba. Így meg tudod keresni mindkét motoron azt a tekercset, amelynél azonos ponton (pl. 12 óránál) áll meg a súly. Erre a kötöd a betápot, a harmadik kivezetésr pedig megy a kondenzátor egyik lába. Másik lába pedig az egyok motoron a fázisra, másikon pedig a nullára, hogy a forgásirányuk ellentétes legyen.
Lehet hogy érdemes előbb csak egy motoron kipróbálni, mivel így bekötve (a csökkent teljesítmény miatt) nem biztos hogy képes elérni a szinkron fordulatot, ez esetben pedig kár tovább próbálkozni.
újdonsült lelkes amatőr vagyok,kérlek segítsetek.Van egy békebeli siemens motorom 2.2kw,220/380.6vezeték kiállás,220ra szeretném kötni,de a régi motor dobozán teljesen más jelek vannak.A régi motor jelei,U-V-W,a másik sor Z-X-Y.Nyomógomb és kondi van.Köszi.
Szia!
Ebben a hozzászólásba belinkelt rajz segít: Bővebben: Link
Szia!
Idézet: „hogy a mindkét motoron elhelyezett excentersúlyok szinkronban mozogjanak egymással.” Ahhoz, hogy ezt a hatást érd el a 2. ábrán látható módon kell a forgásirányokat bekötni a motorba (ellentétesen). Ugyanis így döngölni fog, nem vibrálni. Az ellensúlyokkal nem kell törődni, hogy hol is állnak, mert azokat a gravitáció (nyugalmi helyzetben) lent tartja és csak az indítási mód forgásiránya határozza meg a műveletet (vibrál vagy döngöl). A többit már megtalálod a fórumon a hozzászólásokban (ha nem majd ???).
Köszönöm bodgabó és a te válaszodat is!
A döngöléshez csak a annyit , hogy a két motor egy hengerpalástra lesz felfogatva az egymással szembe lévő oldalon, és egymáshoz képest kb 80-90 fokkal elforgatva, és a talajjal kb 40-45 fokos szöget zárnak be. Így elérhető, hogy a döngölő mozgás meglegyen ugyan de lesz egy kevés centrifugális jellegű ereje a dolognak. Mellékelek egy képet bár nem a legjobb. Az egyfázisos hajtásról viszont le kell mondanom , mert annyira lecsökkent a motor teljesítménye 1 fázison, hogy nem tud felpörögni az üzemi fordulatszámra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |