Fórum témák
» Több friss téma |
És a Szegény németeknél ezért van az, hogy a zöld-sárga eret is felhasználják kapcsolószálként. Néha még a szigszalagot sem tekerik rá jelölőként...
Azért náluk is van "mukucs munka".
Kollégák!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy mekkora áramot (teljesítményt) küldenétek át jó szívvel 3x0,75 vagy 3x1-es MT kábelen ? A kábel hossza kb 20 méter. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.b
3x1-en 10A-t át mernék, ha a kábel nincs feltekerve vagy ilyesmi, hanem szabadon van. 3x0,75-ön talán 8A-t.
Itt egy táblázat, de sose árt, ha az ember kicsit lejjebb megy. Bővebben: Link
Szép ez a táblázat, de a hosszról és hőmérsékletről egy árva kukkot sem láttam benne. Szerintem 1m-re igaz. Érdemes megnézni az androidos Kabelquerschnitt Calc-ban is. Mert azért van pár tényező ami befolyásolhatja. Hőmérséklet, megengedett feszültségesés, feszültség (valós) stb. Továbbá egy kukk nincs a csatlakozás módjáról sem. Vagy arról, hogy sodrott, vagy egyerű, ráadásul gumiszigetelésű kábelt ír. A kérdésben MT kábel volt. Ami azért fontos, mert annak a szigetelése az erőátvitelhez igazodik, így annak megfelelően illik méretezni is. Nos .. meg is néztem. 230V mellett 1mm2-en 3%-os feszültségesés mellett 19,38m-t számolt a program. Azaz a 10A már karcsú. 20m-en + kötés.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2014
Jó, ez viszonyításnak jó. De aki pontos adatokat akar kapni, gugliba kikeresheti. 1perc alatt találtam csomó infót. Tessék 1 Bővebben: Link
Az áramterhelhetőségnek semmi köze a hosszhoz, ezért nem szerepel az áramterhelhetőség táblázatában hosszúság! Hőmérséklet mondjuk nem ártana, hogy hány fokkal lesz magasabb a vezeték hőmérséklete, mint a környezet hőmérséklete, de iránymutatásnak első körben jó így is
Az már a méretezés kérdéskörébe tartozik, hogy az adott kábelen adott hosszúságon mennyi feszültség esik, és az elfogadható vagy sem.
Mivel zárójelben teljesítményt is kérdeztél, 1KW-nál 1.3% a fesz esés 1mm2-nél, ez az ajánlott max.
Idézet: Ezt kifejtenéd bővebben? Mert ha ez igaz - feltaláltad a szupravezetőt. „Az áramterhelhetőségnek semmi köze a hosszhoz”
Alatta kifejti. A hossznak a feszültségeséshez van köze...
Értem, de gyanítom itt nem teoretikus vitáról volt szó, hanem arról, hogy mit bír az a szerencsétlen vezeték az adott hosszon. A Gabó által idézett táblázat erre nem igazán korrekt választ ad a számító program - igen. Mivel 1mm2 réz vezetőn 20m-re 9.69A jön ki. Ez 20 fokon igaz, 3% feszültségesés mellett. Ha ennél rosszabbak egy hangyányit is a körülmények indokolt az eggyel nagyobb azaz a 3x1,5mm2 MT használata. Ezt leronthatja még az, ha nem szabad levegőn, vagy csőben fut a kábel, hanem pld. betonban, mivel ott rosszabb a hőleadás. Mivel itt írjátok, hogy a megengedett feszültségesés nem lehet még az ISO standardnak megfelelő 3% sem - mindenképpen 3x1,5mm2 MT a javallott. A teljesítményt illetően 2,2kW a max. 20m-en.
Gondolom, olyan kábelek állnak a rendelkezésére, amiket irt... De ahogy értelmezem a soraidat, te is 10 A-t javasolsz, igaz felső határértéknek.
Kevéssé életszerű hogy a szerencsétlen vezeték problémát csináljon abból , hogy a táblázat szerint 10A-t tud a valóságos körülményekből számítva 9,456A-t. A felhasználó meg ott áll egy árammérővel a végén és ha eléri a 9.99A-t akkor lekapcsolja , és csodálkozik miért égett le hiszen ő minden paramétert betartott.
Szia! Rosszul értelmezed. Én éppenhogy azt írtam, ha bármilyen tényező rosszabb, mint ami a standard alapja - vastagabb kábel kell. Az hat meg a legkevésbé egy műszaki ellenőrt is, hogy éppen 3x1-es volt csak kéznél, ha leég valami. Ilyen tanácsot soha nem adok.
Akkor ennyi erovel le is lehet ulni, es lemerni a valos ketesztmetszetet, es a vita el van dontve. Fogadni merek, nem a megadott ertek lesz.
Idézet: „Nos .. meg is néztem. 230V mellett 1mm2-en 3%-os feszültségesés mellett 19,38m-t számolt a program” Idézet: „Mivel 1mm2 réz vezetőn 20m-re 9.69A jön ki.” Leirta, hogy milyen kábelei vannak és milyen hosszú a kiépítendő szakasz. Kérdése az volt mekkora áramot lehet átengedni rajta. Irj egy számot 0 és 10 között. Ne azt, hogy szerinted milyen kábel kellene a más által javasolt 10A-hez. Ha én képes vagyok félreérteni, akkor lehet, hogy más is...
Kültérre, vagy beltéri használatra lenne a hosszabbító ?
Mert kültérre, csak kimondottan kültéri használatra alkalmas 3x1,5 mm2 kábel használható. Kisebb keresztmetszet nem. Természetesen nagyobb igen, ha az is kültéri minősítésű. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2014
Húha kedves Kollégák jó nagy lavinát sikerült elindítanom
![]() Ártalmatlannak tűnő kérdést tettem fel, de mégis elég komoly vita alakult ki. Pusztán egy hosszabbítót akarok csinálni néhány lámpához, esetleg aktív hangfalhoz. A 3x1-es kábelt fogom használni. Köszönöm a válaszokat! Idézet: Szerintem ne légy az ördög ügyvédje. Feltett egy kérdést, kapott rá korrekt választ. Ha te ezt nem érted, az más kérdés. Ez nem totó és nem parlamenti törvényértelmezés, hanem fizika. Ha rosszul épít ki valamit - következménye lesz. Én továbbra sem fogok olyan tanácsot adni, ami egy számtotóhoz vezet. Megadtam a szoftvert, amivel ő is kiszámolhatja. Ha valakinek van korrektebb, számított eredménye, azt meghallgatom, de részemről ennyi volt. „Kollégák! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy mekkora áramot (teljesítményt) küldenétek át jó szívvel 3x0,75 vagy 3x1-es MT kábelen ? A kábel hossza kb 20 méter. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.b”
Ezen az oldalon Bővebben: Link általános hálózatra max 1.5% fesz esést írnak...
Igen. Elég korrektnek is tűnik a számítás, ugyanazt az eredményt adta, mit a német program. Azonban pár alapvető paramétert nem írt le Bencikusz fórumtársunk. Az általad megadott oldal legalább jó támpont a legközelebbi kérdezőnek is.
Ezt a leírást találtam a hosszabbítókról :
Bővebben: Link 1.0 mm2 (230V*10A)/2=1.15 KW A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Egyik közeli szomszédom megkért, szereljek villásdugót a pár napja üzletben vásárolt páraelszívójára. ... A használati útmutató eléggé hiányos, egy helyen szerepel benne a CE jelzés, de a szerkezet fémházán egyáltalán semmi adattábla vagy bármiféle használatra, minősítésre utaló jelölés nincsen. A csatlakozó vezeték kéteres. Fémházas szerkezet esetén kötelező a védővezeték használata, vagy ha az megfelel a kettős szigetelés követelményeinek, akkor kötelező a kettős szigetelést bizonyító egymásban elhelyezett két négyzet feltüntetése.
Véleményem szerint ez a készülék semmiféle hazai, de gyanítom, EU előírásnak sem felel meg. Az általam ismert szabályok alapján életveszélyes. Egykori villanyszerelőként így a 2+f dugvilla felszerelését nem vállaltam, a vásárlóval az eszközt megfelelő tájékoztatás kíséretében visszaküldtem az üzletbe. Vagy mégsem? Vélemények?
A mi páraelszívónk motorja és az égő is teljesen műanyag burkolatban van. Le kell nyitni az alját és meg kell nézni. Szerintem kettős szigetelésűnek minősül attól, hogy kívülről fém lemez.
Idézet: „Szerintem kettős szigetelésűnek minősül attól, hogy kívülről fém lemez.” Lehet. De jelzi valami? Mert ha nem, az a CE a papíron legfeljebb egy helyen hagyhat nyomot. ![]()
Passz. Földeletlen villásdugó volt rajta, és úgy is cseréltem hosszabbra.
Igen, fontos volna az érintésvédelmi besorolás jelzés.
Mellesleg a régi hagyományos egyszerű önálló centrifuga ill. mosógép is fémházas, nedves környezetben használatos. Mégis kettős szigetelésű minősített.
Rajta is van a házán, épp ezért nem is azt kifogásoltam, hanem egy ismeretlen, totál jelöletlen készüléket.
![]()
Figyelembe kell azt is venni, hogy nemcsak a motor van benne, valószínűleg világítás is .
Ahhoz is kellhet a földelt csatlakozás. Egyébként a Zanussi leírásában földelt csatlakozás van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |