Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia!
Helyesebben a tekercs nem szakadt ettől még lehet beragadva, tele rozsda mocsokkal, vagy a vezérlése rossz. Amikor indulna cirkó, szikrázik, begyullad. Akkor halkan hallani, hogy a moduláló szelep sípol, felemeli a lángot maximumra, majd picit visszavesz, és ég tovább. Ezt a kis kémlelő ablakon lehet is látni. Ha nem sípol, nem változik a láng mérete, akkor nincs lángmoduláció. Ebben az esetben az a kérdés, hogy a szelep van felakadva, vagy nem vezérli ki. szkóppal rá kéne mérni, mit is csinál. De ésszel, mert hálózatról megy a szkópnism vagy trafóról leválasztott szkóppal, vagy elemesről. Ha nincs, akkor izzö a mduláló tekercs mellé párhuzamosan. Vagy mérj feszültséget, egy soros ellenállas/kondi pároson, az valamennyire kiintegrálja... 10K-1µF MKT...
Szia! Nekem egy hasonló készülékkel vold dolgom aminek ILYEN panel forrasztási és ellenállás hibája volt.
Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni!
Adott egy starmaster 240fi kombi kazán. A jelenség a következő: Bekapcsol a kazán/fűtés vagy melegvíz vetelezesnel/ Elindul a láng, elkezd fűteni,de felszökik a hőfok, és leáll a kazán e25 hibakóddal. Annyit még tudtam nézni, hogy a szivattyú nem indul el. Kivettem,megnéztem,de a szivattyú erős és működik. Aztán rámértem,de nem kap a vezérlőpanelból Áramot. Most úgy üzemeltetem, hogy kapcsolom a kazánt, és Adok külön áramot a szivattyunak. Úgy megy a fűtés rendesen. A HMV nél ebben az üzemben pedig néha azt látom, hogy ingadozik a vizhőfok,és néha bedobja az e06 hibát. Szerintetek hogyan mennyek tovább a hibakereséssel? Nekem vezérlő panel gyanús, de nem a szakmám, nem értek hozzá kellően. Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Ismerősömnek van egy Western Energy 240fi gázkazánja. A meleg vizet is ez állítja elő. Viszont nem gyújtott be. Ha kinyitod a csapot, a szivattyú bekapcsol van átfolyás, azt hiszem a kéményen csövén lévő ventilátor is bekapcsol, de a kazán nem gyújt be, hibakódot egyáltalán nem ír. Kivettem a hőcserélőjét kisavaztam, átmosattam. A kémény cső csatlakozásánál a bilincs szét volt rohadva, a cső szét volt csúszva. Az illesztést betekertem aluszalaggal, és gyártottam rá új bilincset. Azóta a kémény cső a helyén van, nem tud kifújni sem. Viszont továbbra sem kapcsolt be. Viszont van benne egy kis szonda. Gépkönyv szerint levegő presszosztát. A + oldali mérő cső már alapból le volt húzva a csatlakozóról. Felcseréletm a + és - oldalt. Hallottam hogy a presszosztát pattan egyet, majd miután visszacseréltem a csöveket. A gázkazan el is indult, tökéletesen működött három hétig. Most szólt az ismerősöm, hogy ugyan azt csinálja. Átfolyás van, de nem gyújt be, és természetesen semmi hibakód. Gyanítom, hogy ez a presszosztát mehetett tönkre. Az lenne a kérdésem, hogy nem e lehetne valahogy felujítani, vagy csak simán megkerülni, rövidre zárni, hogy jó jelet adjon a kazánnak. Válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Kiiktatni, módosítani TILOS! Az egy életvédelmi szenzor! Ja nem kapcsol, de jó, akkor az oka a nem megfelelő nyomás különbség a két oldal között. Ennek lehet oka a kosz, a ventilátor lassú fordulata, beragadt csapágyak miatt, vagy tömítettlenség, esetleg a csonkba épített pitot cső elégése, elhajlása, vagy poloskától eltömődése. Ki kell takarítani, tömíteni mindent. Ha ott ilyen nyomáskülönbség gond van, életveszélyes a kazán használata!
Szia!
Köszönöm a gyors válaszodat! Kézen fekvő amit írtál. Megpróbálom kipucolni a a könyéken lévő csonkokat. De továbbra sem vagyok biztos benne, hogy jó a szenzor. Azért gyanítom, hogy hibás, mert a mikor meg lett cserélve a két cső. Akkor hallható pattanást hallottam, és utána működött minden. Ugyan nem láttam ilyen szenzort szétszedve, de gyanítom egy membrán lehet belül, és mikor a két oldal közti nyomás értékek a megfelelő tartományban vannak, a membrán beáll a helyére, zárja az áramkört, és jelet ad a kazánnak. Mikor én felcseréltem a két oldalt, akkor "megrugattam" a membránt, és utána működött. Inkább gyanakszok a szenzoron bellüli koszra, és membrán letapadásra, mintsem a ventilátor lassú fordulatára. Mert azok a csapágyak amik naponta 10-20 szor el vannak indítva azok nem ragadnak be. Mert ha tényleg csak akkor menne a kazán mikor fűtési szezon van, akkor azt mondom, hogy egy nyár alatt be tud ragadni a csapágy. De az amelyik naponta többször dolgozik az nem ragad be.
Szia!
De. Be tud. Kikopik oválisra, kóvályog a forgórész, lassú a fordulat. De a lapát is le lehet lazulva, vagy lehet cefet mocskos. Lehet kosz a csőben. És égéstér burkolat tömítettlenség, meg akár lent is lehet az elektrödák kábelénél, vízcsöveknél a szilikon dugók kiesése, lelazulása. Van pumpás vérnyomásmérő otthon? Azzal nagyon jól ki lehet próbálni a nyomáskülönbség kapcsolót. Külső nyomást megnézed a met.hu-n, a másikra rádugod a pumpát, és a többi csak matek.
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Westen energy 240fi gazkazan termosztát inditasra nem kapcsol be. Pirosan világít és valami zúg azért. Viszont ha a még nyitom a meleg vizet bekapcsol. A rendszer vegyes tüzelés és gáz nyitott rendszerben. Le vettem a boritast és azt látni hogy az a kis rudazat nem jön ki és így nem érintkezik mikrokapcsolóval ha indítom a termosztát deha inditom a meleg vizet is akkor kijon mindkettő kis rudazat. (ha csak a meleg vizet indítom akkor kijon a meleg víz rudazat.) Ez lehet mikrokapcsoló hiba? Vagy mivel nem jön ki a fűtés rudazata akkor ez kizart? Más probléma lehet? Mivel nyitott a rendszer így a nyomassal nem tudok operálni. Előre is köszönöm a valaszokat.
Annyiban módosítanám az előbb leírtakat hogy most a kis rudazat kijött de nem érte el annyira a mikrokapcsolő kis fém lemezét hogy az beindítsa a fűtést.
Szia! A három színű vezetékkel csatlakozó mikrókapcsoló a HMV és fűtés közti váltást csinálja a piros vezetékes (ott hátul) a vízhiány kapcsoló volna. Ez utóbbit a szivattyúnak mindenképpen műkdtetnie kell, mert e nélkül nem lesz gázszelep működtetés. Ha jól emlékszem akkor a nagy "ufó" (három vezetékes mikrókapcsoló) rúdja csak akkor jön ki ha a HMV vételezés van, fűtésnél be van húzódva. Ezt a két állapotot ellenőrzi a mikrókapcsoló. A vízhiány kapcsoló pedig magáért beszél. Annak mindig nyomva kell tartania a mikrókapcsolóját ha máskor nem is de a szivattyú indulásakor igen. Ha a rudak nehezen mozognak a wd40 átmenetileg segít de előbb-utóbb tömszelence cserés lesz vagy szét kell szedni és kitisztítani mindkét membrános kapcsolót.
Szia VIM,
Köszönöm a válaszod. Sajnos nem vagyok egy nagy műszaki ember de az utóbbi egy hétben már csak orosz, görög, spanyol, török westen/baxi szelep szétszerelős YouTube csatornákat nézek és kezdem kapizsgalni lassan a dolgokat bár még nem mertem nekiallni szétszedni azt a réz membrános mikrokapcsoló szelepet A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2021
VIM jól emlékszel a hatsó kis rudazat csak akkor jön ki ha indítom a fűtést.
Esetleg infód van hol lehet beszerezni a hátsó részhez alkatrészeket? Ki kell venni az egészet és csak úgy lehet szétszedni vagy valahogy benyúlni (sajnos pont ez van hátul és kevés a hely) és úgy kiszerelni? Előre is köszi a választ.
Csörgess meg .... jobbra fenn ....
Sziasztok! A munkahelyemen van egy Westen kombi kazán. Pontos típust nem tudok - talán nem is lényeges, de jövő héten megnézhetem. 3 éves talán, csak fűtésre használjuk, a hmv nincs rákötve( nem tárolós, csak átfolyós). Állandóan 53-as hibát ír, ami valami füstgázelvezetés hiba, de mi okozhatja pontosan? Épp két hete javította a szerelő (ezzel a hibával), kivette, elvitte az öntvény égésteret, hogy mit csinált vele, nem tudom, de újra nem indul. Ma reggel is 8-10-szer kikapcsoltuk, mire elindult. Mikor próbál indulni, hallani hogy begyújt - 2-3-at hangosan 'huppan', ahogy begyullad és kialszik. (Ilyenkor felpörög benne a ventilátor.) Van, hogy újra próbálja, de van hogy egyből dobja az 53-as hibát. Ha beindul véletlenül, akkor napközben már megy, kikapcsol, újra begyújt, általában reggelre áll le és ilyenkor nem indul. Mi okozhatja a hibát? Dugulás? Kémény? Valami érzékelő? Ez már az idióta megoldású kondenzációs, öntvény égéstérrel, felülről lefelé ég a láng benne...A kémény műanyag bélésű, a kazán felett egy könyökkel megy a fal felé, onnan felfelé úgy 5-6 méter lehet a lapostetőre kivezetve. Fehér műanyag cső van benne, amennyire látszik.
Üdv! Tomi A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Szia! A nyomáskapcsolót kellene megnézni, hogy az kapcsol-e vagy a rá csatlakozó csövek rendben vannak-e, tiszták-e belülről. Lehet, hogy a ventilátor csapágyhiba miatt nem tud megfelelő fordulattal forogni (koszos, vagy kenetlen).
Nem hinném, hogy a kapcsoló, bár nem ismerem, ebben milyen van. Hisz próbál gyújtani, hallani, hogy be is lobban, majd kialszik, letilt. Ha nem kapcsolna, nem is próbálna gyújtani. A ventilátor fordulatát meg biztosan szabályozza az elektronika, mert ha begyújt, hallani, hogy kis idő múlva fokozatosan felpörög, gondolom ekkor növeli a lángot is. Na de majd kedden ránézek.
Én csak abból indulok ki, hogy a hibakódhoz mit társít a gyártó, mert ha más perifériával volna probléma akkor több vagy előbb más hibakód is megjelenne nem csak ez az egy. Nem tudom ,hogy milyet raktak bele, talán ilyen lehet és fekete vezetékek csatlakoznak a kapcsolójára.
A légnyomáskapcsolót (preszosztát) ne keresd sokáig, mert nincs benne!
A gázszerelőd első ötlete, hogy tisztítja az aluöntvény kazántestet, az jó volt. De ha láttad a kiszerelt kazántestet, akkor sírhatnékod támad. Ugyanis szűk, lefelé egyre szűkülő, ferde járatok vannak benne. Ha végső elkeseredésünkben elkezdünk alu kazántestet tisztítani, akkor 2-3 féle vegyszerrel próbálom fellazítani, közben mosogatni, vékony acéllemezzel mechanikusan tisztítani, aztán megint vegyszerezni...... Ez egy nap. Oszt' vagy jó lesz, vagy nem. Mindenesetre meg kell nézni a kondenz-szifont, alattomos tud lenni. És meg lehet próbálni a ventilátor minimális fordulatszámát is megemelni. Közben pedig füstgázösszetételt mérni és mérni....
Szia! A kazántestet láttam, bár bele nem néztem, csak ahogy kiszerelte még az ezelőtti javításkor( ez utóbbi volt már vagy a harmadik kiszerelése). A kondenzszifont én is meg tudom nézni, alul van felszerelve a kazánon kívül. Ilyenkor mi lehet? Dugulás? Vagy inkább nincs benne víz? Régebben rendesen csöpögni-szinte folyni szokott fűtés alatt, mostanában nem láttam folyni. A ventilátor fordulatszámát gondolom nem lehet egyszerűen emelni, na meg a füstgázt sem tudom én mérni...Csak bosszantó, max 3-4 éves a kazán és már kuka? Ezek ennyit bírnak?
A kondenz szifont műszaki emberként értelemszerűen szét tudod szedni, alaposan tisztítani. Fontos, hogy a szifon és a kazántest alja közötti gumicsövet (annak is a vízszintes szakaszát) alaposan kitisztítsd.
Az alumínium-szilícium ötvözetből készült kazántesteken, bár elvileg ellenállnak a füstgáz korróziós hatásának, a gyakorlatban mégis szürkés-fehér lerakódás keletkezik. Ennek egy része lemosódik és lerakódik. A ventilátor fordulatszámának módosítása a kazán menüjében történik, de ez már tényleg nem ennek a fórumnak a témája.
Hát ehhez szerelő kell...meg alkatrész... Reggel még pár kikapcsolás után elindult. Napközben már nem. Hiába kapcsolgattuk. Próbál indulni, hallani is, hogy belobban a gáz, majd letilt. Egy pillanatra még a hőfok is megindul felfelé. A fekete gumicső tiszta, levettem, a szifon is tiszta. Minimális kosz volt benne, kimostam, de nem volt eldugulva egyik sem. Alul a cső helyén is fel lehet nyúlni a lyukon, ott sincs eldugulva.
Segítséget kérek a fent nevezett csodával kapcsolatban. Múlt évben volt kint a szerelő mert valahol kis mennyiségű víz csöpögött a készülékből. Most ősszel a beindítás után azt csinálja, hogy begyújtás előtt villog a piros led, közben talán szellőztet, és hosszabb-rövidebb idő után begyújt és "hibamentesen" működik. A következő indulásnál ugyanez a helyzet. Jellemzően csak a fűtés része van használva (csak backup a HMV).
Minden segítséget előre köszönök! Üdv, Dreamer
Sziasztok!
Van egy WESTEN Star Master+ 240 Fi 24 Kw kazánom. Fűtés közben E03 hibára kiáll a kazán. 10-20 másodpercig villog, majd újra működik minden. A hibakódot megtaláltam a neten, ami szerint az E03 hiba: Kémény hőfokszabályozó érzékelő leoldott / Füst nyomáskapcsoló leoldott Mi lehet a baj? A segítséget előre is köszönöm.
Szia!
Tiszta retek. Nincs takarítva, nem tud távozni a füstgáz. Esetleg el van dugulva a füstgázelvezető cső, a ventilátor meg van szorulva, tiszta retek a lapátja. Kb... Szét kell szedni darabokra,.ki kell takarítani. (Évente..) A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Köszönöm válaszod!
Lenne még egy kérdésem. Most 100/60 Alu/Alu cső van rajta. Mekkora lehet a maximum hossza a füstgázelvezető csőnek?
Szia!
Nem tudom. Meg kell nézni az adatlapját. De ha eddig ment, akkor nagy csoda nincs.
Üdvözlöm a tisztelt urakat!
Adott egy Baxi Eco 240i kombikazán, lángmoduláció nélküli VK 4105 G típusú gázarmatúrával és a hozzá tartozó CD.56.5389.1 jelzésű vezérlővel. A teljes váltószelepház és a vízarmatúra rész fel lett újítva, a primer és a HMV hőcserélő kitisztítva, a vezérlő hibák javítva, a szivattyú kondija kicserélve, az NTC ellenőrizve, a kiegyenlítő tartály nyomása beállítva, az összes bekötő cső kitakarítva, csupán a by-pass szelep nem lett cserélve. A jelenlegi rendszernyomás 1,2 bar. Mindent összerakva szépen muzsikált a kicsike egészen addig, mígnem a tanácsomra egy fűtésszerelő a fűtési rendszer visszatérő ágába be nem rakott egy iszapleválasztót. A probléma ugyanis az lett, hogy a fűtés bekapcsolásakor a by-pass ág azonnal forróra melegszik, azaz, a kazán által gyorsan felmelegített víz legnagyobb része csak abban kering és emiatt a fűtési rendszerbe kevés meleg víz áramlik, valamint az áramlásérzékelő tolórúdja csak félállásba jön ki és nem nyomja meg a mikrokapcsolót egészen addig, amíg egy rövid idejű HMV vételezés nem történik. A HMV elzárása után a tolórúd ugyan egy kicsit visszább csúszik, de épp csak annyira, hogy még a mikrokapcsolót működésben tartja, így tovább működhet a gázarmatúra is. Szerintettk milyen jellegű hiba okozhatja ezt a jelenséget? A fűtési rendszer dugulását feltételezve, már megnéztem az iszapleválasztót és az tökéletesen tiszta állapotban van, bár a benne lévő nagy lyukakkal megáldott műanyag betét, csak a 2-3 mm-től nagyobb szennyeződéseket tudná kiszűrni, így nem is csodálom, hogy tiszta volt. A radiátor szelepek teljesen nyitott állapotban vannak. A másik ötletem a by-pass szelep felakadása lett volna, de mivel HMV vételezése közben a by-pass ág éppen csak langyos, ezért a szelepet működőnek vélem és mégis csak a fűtési rendszerben keresném tovább a hibát. Szerintetek jó úton járok vagy valami mást nem vettem eddig figyelembe? Esetleg tényleg a by-pass szelep lehet a ludas és mégis cserére szorulna? Várnám szíves ötleteiteket. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Szia! A problémát csak úgy tudod megszüntetni ha kiiktatod az okozóját. Azzal a szűrővel nem lesz tisztább a víz. Talán még az okozhat problémát, hogy a csatlakozók nem megfelelő meresztmetszetűek ennél a szűrőnél.
Szia!
Sima Y szűrő el nekem is ez volt. Az csak arra jó, hogy szívj... Én egy TF1 szűrőt tettem be, kiszed mindent, szűkítés, és dugulás nélkül. 2 mozdulat pucolni. Igaz, a sima Y és ennek az ára közt van egy durva szorzó. De valamit, valamiért... (Bocs VIM, rád nyomtam a választ... Feljebb akartam...) A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Szia! Semmi gond. A kérdező elolvassa az itt leírtakat és a szerint cselekszik. Azt írja, hogy: "a kiegyenlítő tartály nyomása beállítva" de ha mégsen jól sikerült ez a művelet akkor nem biztos, hogy a nyomáskapcsoló ezt jól is érzékeli. Sokan azt sem írják le, hogy esetleg nincs e időnként összenyitva vegyes tüzelésű körrel a gázkazán stb. ... Annak idején nálunk az Euroline kazánhoz lett ilyen semmit nem érő szűrő beiktatva, mert csak úgy volt rá érvényes a garancia de annak nincs vízhiányra nyomáskapcsolója.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |