Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 12V egyenirányítása
Témaindító: ampervadász90, idő: Nov 1, 2008
Témakörök:
Sziasztok Hozzáértők!
A problémám:Van egy trafóm, amin ez a felirat van: PRI: 230V ~ 50HZ 68W SEC: 12V ~ 60VA 5A Ezt szeretném használni egy autó ablaktörlő motorjának meghajtására. Az ablaktörlő motor paraméterei: 12V 1,5 A (gondolom egyenáram) Mit kell a trafó és a motor közé tennem, hogy a motor forogjon? Leginkább valami kész megoldást szeretnék, lehet ilyent kapni? Ahogy visszaolvastam valami kész egyenirányító hídra gondoltam, és úgy látom kondit is kell használnom. Tudnátok nekem linkelni konkrét (megfelelő paraméterű) alkatrészeket? Asztalos vagyok, egy egyedi marógép asztalának mozgatását végezné a motor. Az asztalt csak a beállításig kell mozgatnia, a marás művelete alatt már nem, viszonylag keveset menne a motor. Ezért olyan megoldás kellene, ami nem teszi tönkre a tápot, amíg nincsen rajta fogyasztó. Ez lehet, hogy láma kérdés volt, de nem vagyok jártas ebben a témában, ezért fordulok hozzáértőkhöz, hozzátok. A válaszokat előre is köszönöm. Füsty A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2014
Sziasztok!
Szeretnék 12V egyenáramot 16A mellett előállítani,de nem tudom, hogy mekkora váltakozó feszültség szükséges hozzá. Tudnátok a kapcsolásában segíteni? Köszönöm
Mi az, aminek kell a feszültség és az áram? Attól függően lehet mondani valamit.
Elméletileg 1.41 a váltószám. (gyök 2)
Viszont semmi sem 100%-os ezért 1.38-1.39 -el szoktunk számolni, tehát 9V-os váltóból tudsz 12V-ot csinálni kétutas egyenirányítóval azaz graetz kapcsolással. Ám mint Bakman fórumtárs is említette az sem mindegy mihez kell, és az a 16A nem kis Miska, erősítő, vagy mihez kell ennyi kakaó?
Szervusz!
Ha Graetz híddal dolgozol, azon a feszültségesés 1,2-1,4V (körülbelül ennyi, de típusfüggő). Mivel egyenirányítunk így bejön egy gyök 2-es tag is. A kapacitás értéke pedig a várható terheléstől függ. Nálad ez 16A. Ehhez kell majd méretezni a szűrő kapacitást. Ehhez szükség lesz még a megengedett feszültségingadozás mértékére. Az előttem szólónak igaza van, tudni kellene, mihez is kell, úgy talán könnyebb! Mert ugye a dióda sem mindegy.
Köszönöm a válaszokat! Egy autó akksit szeretnék közel állandó feszültségen tartani. Az akksira lenne egy 12V-220V feszültségátalakító kötve. Lényegében egy hordozható áramforráshoz kellene. Egy, a mágnesesség elvén alapuló-ám szénkefék nélküli- generátor kifejlesztésén dolgozom és ennek a méretezéséhez lenne szükségem az előállítandó feszültség nagyságára. És nem utolsósorban szakmai segítségre is
![]()
Egyrészt az autó akku állandó üzemre nem a legjobb, mivel az alapvetően indító és nem munkaakku. Másrészt nem állandó feszültségen kell tartani, hanem ha lemerült, akkor feltölteni és a töltés végeztével átállni csepptöltésre. A témájában találsz bővebb infót.
Idézet: „mágnesesség elvén alapuló-ám szénkefék nélküli- generátor” Néhányan már kifejlesztették és tucatnyi változatban gyártják is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |