Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 24 V -os hajó motor vezérlése
Lapozás: OK   1 / 1
(#) jajasoft hozzászólása Júl 7, 2008 /
 
Hello!

Az alábbi problémára keresek valami megoldást:
adott egy elektromos motor csónak aminek a kábelezése összekuszálódott (most csak 12 V megy, régi alkatrészek átláthatatlan vezetékelés stb...) és szeretném újra kábelezni,de teljesen mert vagy 15 éve nem volt hozzá nyúlva. Van egy 24 V -os motor 1000 Watt 2 db 100Ah akku, amper és volt mérő, plusz egy őskövület Bosch akku töltő amivel 24 volton 15-20 A kezdéssel szoktam tölteni. Amire szükségem lenne egy vázlat illetve egy kapcsolási rajz valami egyszerű megoldás amivel az alábbi dolgokat tudnám megoldani:
1.Van egy kapcsoló 4 állással: töltés, lassú menet 12V, gyors menet 24 V, 0 stop
2.Egy töltés csatlakozó ami mind 2 akkut egyszerre tölti mert most úgy néz ki: akku saru le, töltő rá , jobban örülnék ha csak bedugom a hajót a 230 -ba és tölti ha feltöltötte lekapcsolja
3.egy mellék szál amire rádiót és a világítást rátudom kötni
4.legyen egy vész kapcsoló ami megállítja a motort ha benyomom (van benne de nem müxik)
5.Van a motor mellet egy irányváltó ami nem működik jelen pillanatban jó lenn ha az is működne a motorba 4 kábel megy: +, -, egy 2 eres vezeték meg egy 5-6 eres vezeték ezeket kimérem hogy mi lehet.
6.Kulcsos indítás
Kábelek átmérőjénél, reléknél, biztosítékoknál figyelembe kellene venni, hogy 12 V-on 40 A megy keresztül, 24 V 80A.

Válaszokat előre is köszönöm! Egy balatoni sétahajókázást mindenféleképpen feltudnék ajánlani a segítségért
(#) zsoltee0001 válasza jajasoft hozzászólására (») Júl 7, 2008 /
 
hali
végül is ehhez nem kell nagy ész, inkább alkatrész kérdése.
a gyors-lassúmenetre lenne egy ötletem: régi IFA párhuzamkapcsoló, tehát gyorsmenetnél sorba, lassúmenetnél párhuzamosan köti az akkukat.
a hátramenet már kicsit problémásabb, nem nagyon tudok olyan irányváltó kapcsolót ami elbír ekkora áramot. Egyébként az állórésze állandó mágnesű? gyanítom, hogy nem (azért megy bele sok ér) ezeket mérd ki, hogy melyik megy az állórészbe és melyik a forgórészbe.
röviden ennyi
üdv
(#) ha6pc hozzászólása Júl 7, 2008 / 4
 
Ha nem állandómágnesű az állórész,akkor a gerjesztés irányának megfordításával lehet irányt váltani,kisáramú kapcsolóval is.
Keress meg valamilyen targoncaszervízes szakit!
(#) ferci válasza ha6pc hozzászólására (») Júl 7, 2008 /
 
Nekem úgy rémlik, hogy ezek a motorok soros gerjesztésűek, mint sok régebbi targoncamotor...
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem