Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » AC 230V -ból-DC 0...190V Fordulatszám Szabályzó
Lapozás: OK   1 / 1
(#) tibcsi62 hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Szeretnék egy 230v-os váltakozó feszültségből (AC) előállítani , feszültség szabályzóval 0-190V (DC) feszültséget, ehhez kérném a segítséget.Elég fontos!
Üdv.
(#) 18david18 válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia! Mekkora terhelésre szánod?
Mondjuk ami hirteklen az eszembe jutott az az a megoldás, hogy egy változtatható feszültségű toroid trafó kimenetét egyenirányítod, puffereled megfelelően és máris van egy szabályozható tápod. Ez akkor jó ha viszonylag nagy áramra van szükség. Nem a legolcsóbb megoldás, de biztos, hogy a legegyszerűbb. Talán PWM lenne még ami szóba jöhetne.
(#) Görgő válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Ennyit találtam, ezen elég sok inverter kapcsolása van, nem néztem végig, ha nincs olyan, amilyet keresel, bocsi.

üdv. görgő
(#) tibcsi62 válasza 18david18 hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia ! 6 amper a terhelés . Van egy kicsi eszterga gép amiben van a 190V-os egyenáramú motor amit 230V-ról kellene üzemeltetni fordulatszám szabályozás mellett 0-190v feszültségről. A torroid trafó nem jó mert nincs hely.
Üdv.
(#) kadarist válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia!
Állítható toroid trafó + egyenirányító-puffer nem jöhetne szóba? Vagy stabil kimeneti feszültség kell?
(#) 18david18 válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia!
Még mindig azt tudom mondani, hogy a legjobb megoldás a szabályozható toroidos lenne. PWM-el is meg lehetne valósítani, de lehet nem jössz ki olcsóbban, sőtt...
(#) kadarist hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Egy külön dobozban, szekrénykében simán elférne a toroid. Ilyen tág tartományú feszültségállításra legegyszerűbb és legjobb megoldás.
(#) idlob hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Néhány hete volt egy téma, amikor valami szerszámgépben volt pont 190V-os motor és valami cél IC tartotta a fordulatot egy Hall szenzorral. Meg is van: Bővebben: Link
(#) mgy válasza kadarist hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Hol lehet "strapabíró" állítható toroidot venni ?
Az általam használt toroidok (TRAKIS 500W "nagy piros"), széngörgői pár hónap alatt rövidre zárták a szomszédos meneteket.

600 Wattos fényerőszabályozó ( + graetz + kondi), 2-3 Amperig elvileg megoldás.
A fényerőszabályozó nagyobb triakkal akár 2 kW-ig is megépíthető.

Másik megoldási lehetőség:
Greatz+kondival egy 310 V DC előállítása, majd nagyfeszültségű FET-tel PWM szabályozás. (pl: IRF840)
A PWM kitöltését 0-60 % közötti állíthatóságára kell lehatárolni.
(#) kadarist válasza mgy hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Biztosan lehet találni valahol jó toroidot is, hogy hol, azt nem tudom.
Viszont ha volt valamilyen gyári elektronikus szabályzása a gépnek, akkor azt kellene utánépíteni. Az is érdekes, hogy miért kell "nullától" szabályozható feszültségforrást készíteni. A dolog pikantériája, hogy 190V-os motorról van szó, ami megint bonyolítja a hálózati feszültségről való működtetést. A PWM persze jó alternatíva, de a maximális 190V-os maximális effektív táplálást figyelembe kell venni.
(#) mgy válasza kadarist hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Ezért írtam, hogy a PWM-et 60%-nál le kell korlátozni.
A már többször megjelent 555-ös kapcsolás ellenállás és potméter értékeit, úgy kell meghatározni.

Én sem tudom honnan jön ez a pont 190V DC, de én is találkoztam ilyen feszültségű behúzó tekercsekkel.
(#) kadarist válasza mgy hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Ha a PWM mellett döntünk, akkor lássunk konkrétumokat. Ebben a leírásban egy akkumulátoros táplálású jármű-hajtást tárgyal a a szerző, de kisebb átalakítással nagyobb feszültségre is megépíthető. Bővebben: Link
(#) (Felhasználó 4577) válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Én biztos, hogy PWM-el oldanám meg, mégpedig a következő képpen:
Szükséged lesz egy 136V-os AC trafóra, ezt egyenirányítani, majd pufferelni kell, egyenirányításnak egy 10A-es Graetz-et használnék, pufferelésnek pedig 10000µF-os puffert. Kelleni fog egy PWM szabályzó, amit megvalósíthatunk egy mikrokontrollerrel, vagy az egyszerűbb, közismert 555-ös IC-vel. Bővebben: Link
A TIP tranzisztort pedig FET-re cserélném, mégpedig IRFP9240-re, 2db-ra, a D-S lábakat összekötve, a Gate lábak elé egy-egy 10-22 ohm-os ellenállással, az ellenállások összekötve és az 555 Out lábára kötve. A potméterrel pedig a fordulatszámot szabályozhatod.
(#) kacorm válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Szia tibcsi62!
Kacorm vagyok. Mi a baja az eredeti elektronikának? Az eredeti elektronika neve KBLC Variable Speed Motor Controls For Shunt Wound and PM Motors. Ez úgy működik, hogy bekapcsoláskor fokozatosan gyorsítja fel a motort a beállított fordulatszámra, és terheléstől függetlenül tartja a fordulatszámot. A motor állandó mágnesü 180V-os DC motor. Az irányváltást egy kapcsoló működteti, a motort fordított polarítással kapcsolja az elektronikára. ( itt motorvédelem is van, mert ha működés közben váltok irányt, a motor előbb leáll, és újraindítva indul el a másik irányba) Nem lehet megcsinálni az eredeti elektronikát? Annál jobbat nemigen lehet csinálni.
Én kipróbáltam egy tirisztoros teljesítményszabályzóval, de nem túl jól működik vele. Fél fordulatnál már nincs nyomatéka és nagy ívet húz a kommutátora, félő hogy körbeég. Szóval mi van az eredeti szabályzóval?

Üdvözlettel: Kacorm (Gábor)
(#) vilmosd válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Hali
En csinaltam egy par szabalyzot regi Roland offset gepekbe. Mukodnek mar par eve. Igaz ezek a motorok 1/3-1/2 HP nagysaguak. De az elv vegulis ugyanaz, csak az alkatreszeket kell megfeleloen megvalasztani. A gepben rendelkezesre allt 120 V AC, azt egyeniranyitottam, es arrol jarnak a motorok. A Te esetedben lehetne hasznalni egy autotrafot (230/115 V) probara. A DC vezerlo resz egy kicsit bonyolult, mert nekem kovetni kellett a fo motor fordulatszamat. De a Te esetedben siman csak egy potival lehetne vezerelni a fordulatszamot (esetleg kulso DC jel 0-10V). A FET lehet IRFP460 ami elbirja a 1 kW-os motort, de a diodakat is ki kell cserelni P600-ra, vagy hasonlo 6 A-os diodakra. En kihoztam kulon a gerjesztest is, mert ezek a motorok kulso gerjesztesuek. Nem raktam bele aram kompenzalast, mert nem volt ra szukseg, de az is megoldhato. Szerintem nem bonyolult igy megoldani a vezerlest. PWM uzemmodban kis fordulatszamon is van ereje a motornak, mig ha csak siman DC feszultseg szabalyzast csinalsz kis feszultsegen nincs nyomateka a motornak.
Udv Vili

rolmotall.pdf
    
(#) tibcsi62 válasza mgy hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Szia ! Helyesbítenék ez nem behúzó tekercs hanem egy =DC motor.
(#) vilmosd válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Hali
Annyit meg, hogyha lenne 3x115 V AC, a haromfazisu graetz kimeneten kozel 200 V DC lenne, es ez tokeletes a 190 voltos motorhoz.
(#) tibcsi62 válasza kacorm hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Szia ! Köszönöm a válaszodat , de még méregettem a DC-és motoron és kiderült ,hogy testzárlatos lett( nem teljesen kb 100 ohmot mérek a forgórész és a test között). Az elektronikát méregettem a csatlakozási pontoknál ,bemenő feszültség rendben ,kimenő feszültség pedig nulla. A szabályzó típusát nem tudom. A szabályzó panelra rá megy a táp( két vezeték) a motor felé is elmegy két vezeték és a potméterre pedig három vezeték. A motor felé menő két vezeték pedig egy irányváltó kapcsolón keresztül megy, úgy ahogy te is leírtad.
Üdv.tibcsi62
(#) kacorm válasza tibcsi62 hozzászólására (») Máj 28, 2010 / 4
 
Ha a motor rossz, akkor nehezebb a dolog, mert pont ugyanilyen motort szerezni szinte lehetetlen, megcsináltatni pedig lehet hogy nem éri meg.
Csak azért kérdeztem az elektronikát, mert ahhoz van kapcsolási rajzom, meg vezetékezési rajz.

Üdvözlettel: Kacorm (Gábor)
(#) tibcsi62 válasza kacorm hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Szia ! Köszönöm a válaszodat ! A kapcsolási rajzot ha el tudnád küldeni az nagyon jó lenne.
Üdv. tibcsi62
(#) kacorm válasza tibcsi62 hozzászólására (») Jún 1, 2010 / 4
 
Küldtem egy e-mailt

Kacorm
(#) tvaradi válasza tibcsi62 hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
T.Kadarist ! vagy aki tudja a választ !

A toroidos megoldás feltétlen érdeket, mert a MOSFET - s drága, gyakran "elszáll". Tehát a gazdaságos megoldás- toroid, a folyamatos fesz. növeléssel - fordulat növeléshez, simítás és buffer.Szintén eszterga 550W-s DC motor frdszám szab. minél kisebb nyomaték vesztéssel ASAP érdekel !
Kérdések :hol lehet ekkora toroidot venni, hány mikrofarados a buffer tényleg indokolt e a simítás?

Köszönettel tvaradi
(#) kadarist válasza tvaradi hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
Szia!
Simítani nem muszáj. Nekem egy mezei Graetz-el sikerült működésben tartanom egy mellékáramkörű hajtőműves motort. A toroidban nem tudok segíteni.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem