Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   58 / 299
(#) mex válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Mindig a maszek....
(#) flyingdoctor válasza Stewe hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Uraim, köszönöm. Még a végén kedvet kapok az elektrotechnikához, ha nem vigyázok , bár érteni soha sem fogok hozzá.
Még egyszer köszönöm.
Üdv.:
Laci
(#) hapro válasza proli007 hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Kedves Proli007!

Elvégeztem az általad javasolt változtatásokat az akkutöltőn, de valami nem stimmel. Ha nyomom a start gombot akkor tölt, ha elengedem, akkor abba hagyja. A sárga led folyamatosan világít.
Szerintem jól csináltam meg a módosításokat, de azért ott az emberi tényező benne, nem mondom, hogy 100%-os, de nagyon valószínű.
Mi a fityfene lehet vele?
(#) proli007 válasza hapro hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Hello!
Meg kell nézni a feszültség komparátorok kimenetét, mert úgy látszik az tiltja az RS tárat azért ugrik vissza ha elengeded.
- U1a 3-as kimenetén, L szintnek
- U2b 7-es kimenetén H szintnek
- U2C 8-as kimenetén L szintnek kellene lenni.
- Aksiban, vagy helyettesítő tápon 10V-nál nagypobb feszültségnek.
üdv! proli007
(#) hapro válasza proli007 hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Az akkumulátorban 12,2V van.
Most már csak az a kérdés, hogy mi az az L és H szint, mármint mit kell mérjek?
(#) hapro hozzászólása Jún 22, 2010 /
 
A probléma megoldódott...
Kössz a segítséget !
A nyákom mint amatőr elkötöttem két helyen is az új elemeket. Így most működik, tölt. Majd meglátom mi lesz az eredmény. Viszont az előzővel ellentétbe, ha most bekapcsolom a főkapcsolót, akkor azonnal tölt, a start gomb funkciója gyakorlatilag kiiktatva, ezzel az átkötögetéssel, a stoppal le lehet állítani, és utánna újra indítani. Előző körben főkapcsolót bekapcsolom, és starttal indítok. Ezt nem lehetne valahogy visszacsinálni, úgy, hogy a sárga led funkciója megmaradjon ebben az új állapotában?
Mit tegyek, hogy az előző állapota legyen a start gombnak?
Vagy itt is rosszul köthettem be valamit?
(#) hapro válasza proli007 hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Mint írtam, a töltő tölt, bekapcsol, viszont! nem kapcsol le. Hiába tekergetem azt a potit amivel a lekapcsolási küszöböt be lehetne állítani, állít valamicskét, de nem kapcsol le a gép.
Így mi lehet a hiba?
Mérek pontosabb értékeket is a "valamicskét"-től ha elmondod mit is mérjek.
Amikor megmértem az akku feszültségét töltés közben akkor 14,7V volt és gondoltam így azért már ne menjen, és lekapcsoltam, az áram állító potit meg ahogy tekerem fölfelé úgy nő a feszültség is, és ugyanúgy ahogy a kisebb áram felé tekerem, csökken a feszültség, de lekapcsolni nem hajlandó.
(#) hapro válasza hapro hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Az normálisnak tekinthető, ha a savas akku amit töltöttem tegnap a töltővel és 14,7V-nál már leszedtem róla, mostanra 12,2V van benne? Nem többnek kéne lennie egy kicsivel így feltöltött állapotában?
(#) zolika60 válasza hapro hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Lehet, hogy szegény akku már a végét járja. Folyadék van benne?
(#) hapro válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Ez egy 1 éves Bosch akkumulátor, amiben folyadék szint teljesen rendben van, legalábbis hallom hogy lötyög benne, és olyan hangja van mint ami tele van folyadékkal.
(#) zolika60 válasza hapro hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Azért nézz csak bele. Még ha gondozás mentesnek hívják is. Azokon is van kupak, csak eldugják egy matrica vagy műanyag fedél alá. Ha bele nézel van egy kis műanyag pöcök a lemezek felett minden cellában, annak a savba kel érnie. Vagy vidd vissza, ha garanciális.
(#) hapro válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Megnézem köszi
(#) proli007 válasza hapro hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Hello!
A gondok a következők lehetnek.
- Eddig a P1 potival, a lekapcsolási pontot állítottuk be. Most is, csak mivel most U2c nem komparátor üzemmódban, hanem analóg erősító módban működik, a P1-el beállított érték, a visszaszabályozás kezdetét jelenti. Tehát, ha a feszültség elérte a küszöbpontot, akkor az U2c kimenete (8-as láb) feszültsége el kezd növekedni. A növekedés mértékét (erősítést) az R27 határozza meg. Ha a növekedés eléri U3a bekomparálási szintjét (kb. 3.4v), akkor a töltés véget ér.
- Ha most előzőleg a lekapcsolási szint 14,2V-ra volt állítva, akkor most ettől a ponttól kezdődően fog csökkenni a beállított töltőáram. De csak akkor kapcsol le, ha U2c kimenet eléri a 3,4V-ot. Ezért a lekapcsolási pont megnőtt.
- Beállítani viszont ugyan úgy kell, mint eddig. Ha a tirisztor Gate-re menő vezetékeket megszakítjuk, akkor nem terme áramot a töltő. Labortápot helyezve az aksi helyére, P1-el beállítható a lekapcsolási pont.
Beállításkor mérjük az U2c kimeneti feszültségét. Ha a táp szabályozásakor az U2c kimenete eléri a 1,2V-ot, akkor az áram leszabályozása elkezdődik, és amikor eléri a 3,4V-ot, lekapcsolódik a töltés.

Próbáld meg ez szerint beállítani és értelmezni a töltést. Ha túl hosszú volna a leszabályozási szakasz, növeld az R27 ellenállást. Tekintve, hogy most a lekapcsoláshoz a kimenetnek el kell érni a 3,4V-ot (nem elég hogy elindul), lehet hogy a lekapcsolási pont beállítását csökkenteni kell. Elsősorban P1-et érdemes cserélni, pld, 2k vagy 3.3kohm-ra ettől a lekapcsolási pont feszültsége csökken, és a beállítási tarotmánya nő.

Az U1 UC-ből kialakított RS tár kimenete, sajnos H szinten kevésbé terhelhető, mint L szinten. (Tehát a piros-zöld Led-eket sokkal könnyebben meghajtja mint a sárgát. Jelenleg a tárolónak nincs határozott alaphelyzete (Reset) Így indulhat töltéssel is a tápfeszültség bekapcsolására. Ha ezt el szeretnéd kerülni, akkor megoldást jelenthet, ha a Q4 bázisából, egy kondit (1uF) teszel, a VCC pontra. (ez a "Front Panel"-en elvégezhető. Tápfeszültség bekapcsolásakor, a kondi kinyitja a Q4 tranyót, és az "helyetted megnyomja" a Ki gombot..
üdv! proli007
(#) lov hozzászólása Jún 28, 2010 /
 
Sziasztok!

bocsi, ha már volt ilyen kérdés, sürgős esetről van szó, nem volt időm átlapozni a fórumot :no:

Van egy 1,2Ah-s 12V-os zselés ólom akkum és egy régi 12,5V-os 150mA-es töltőm (AA ceruza akku töltő volt valamikor /6xAA/)

Ezt a töltőt tudnám használni az ólom akku töltéséhez? (anélkül, hogy bármit alakítanék rajta, csak polaritásnak megfelelően rákötve az akkumulátorra)
(#) mugab válasza lov hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Használhatod de nem tölti fel teljesen az akkut. Ahhoz 13.8-14.2 volt kellelne.
(#) szsrobert válasza lov hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Az akkut max. 150mA-kel töltened 14,4V-ig. Ha tudja a töltő. megfelel.
(#) lov válasza szsrobert hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
megmértem "üresen" 14,4V jön belőle, töltés közben 12,5V
(#) gaben62 válasza flyingdoctor hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Az alapokat kell megtanulni,a többi már jön magától,ha úgy akarod.
(#) Stewe válasza Gergő81 hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Ez a probléma egyik fel. Nem csak a töltőnek kell elviselnie a fordított polaritású bekötést, de az akkumulátort is meg kell védeni az átpolarizálódás mélykisütés ellen.
(#) Junkie hozzászólása Júl 1, 2010 /
 
Sziasztok, szeretnék egy úgymond szünetmentes tápot csinálni egy 12 v 44 Ah autóaksiból, a wifi illetve az ADSL modememnek, viharos idő(villám ellen) ill. esetleges áramkimaradás esetére. 12 voltal müködnek ugy hogy ez eddig rendbe is lenne, viszont szeretnék az aksimhoz egy töltőt is építeni ami állandóan rá lenne kapcsólva az aksira. Ezt a kapcsolást néztem ki.Bővebben: Link Viszont sehol sem találok BTY79 -et, ezt mivel tudnám helyettesíteni? Illetve transzformátorom 24 v / 10 A es van, ezt mindenképp visszakéne bontani 17v ra? És egyáltalán szerintetek müködne ez az aksi töltő, nem vágja haza az aksit ha folytonosan rajta van?
(#) Stewe válasza Junkie hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Szünetmentes táphoz a savas ólomakkumulátor nem igazán alkalmas, ugyanis a 12V csak a névleges feszültsége, a valós kapocsfeszültség kb. 80%-os feltöltöttség esetén is 14,4V. A megoldás egy kicsit komplikáltabb: áramhatárolt, 14,4V-os feszültséggenerátorral kell az akkumulátort pufferbe tölteni, és arról egy kapcsolóüzemű tápegységgel ellátni stabil 12V-tal a védeni kívánt készülékeket. A feszültséggenerátor kimeneti árama az akkumulátor töltődésével csökken, így állandóan rajta lehet, a 14,4V elérésekor pedig már csak az önkisülési áram (néhány milliamper) valamint a bekapcsolt fogyasztók árama folyik. Az áramhatárolást 44Ah -s akku esetén 4,4A körül célszerű megválasztani (az Ah-kapacitás 10%a) Az akku a hálózati feszültség megléte esetén folyamatos csepptöltést kap, áramkimaradáskor pedig ellátja a fogyasztókat, hosszú órákig, vagy akár napokig, de ha egy laptopot is beleszámítok, 2-4 óra folyamatos üzem akkor is várható.
(#) Junkie hozzászólása Júl 1, 2010 /
 
Köszi szépen a választ, szoval a lényeg az lenne hogy stabilizáljam a 14,4 voltot 12 V ra? és ha ezt megoldanám egy tranzisztor es 12v os zennerrel? Az ugy ok lenne? Viszont a töltéssel akkor most elvagyok akadva, ezekszerint olyan töltő kéne nekem ami állandóan 14,4 v on van de az áramerösség változik max 4,4 A ig? Esetleg ehhez tudnál valami rajzot belinkelni vagy feltölteni?, sokat segítene.. köszi
(#) Stewe válasza Junkie hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Jól érted: folyamatos töltéskészenlétben álló "csepptöltő" berendezés, és egy 12V os tápegység. A tápegységhez valókat összeszedheted ebben a topikban Az akku töltéséhez pedig a fórum keresője (legfelül) rengeteg találatot ad.
(#) Junkie hozzászólása Júl 1, 2010 /
 
Ok, köszi szépen a segítséget, szétnézek..
(#) zsa hozzászólása Júl 3, 2010 /
 
sziasztok.

proli007 által közzétett kapcsolás felől érdeklődnék.
kapcsolás: Link
Ezt szeretném megépíteni autó akkumulátor töltésére. Alkalmas ez a kapcsolás erre a célra? És nem igazán tudom mire szolgál az X7-es kimenet.

Előre is köszönöm a tanácsot.
(#) Stewe válasza zsa hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
A BD140 -et másfél amperig lehet terhelni, tehát autó-akkumulátorhoz elég vékonyka.
(#) erbe válasza Stewe hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
Nem is beszélve a BD140-nel soros 33 Ohm-os ellenállásról meg a max 200 mA-t tudó 1N4148-ról.
Ez egy folyamatos cseptöltő, valami riasztó, vagy egyéb szünetmentes ellátásához.Bár LED-ekkel jelzi az állapotokat, de túltöltés ellen nem véd.
(#) Stewe válasza erbe hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
A zöld led nyitófeszültsége folyamatosan nyitva tartja a tranyót... a BD140-nel együtt akár el is lehetne hagyni. Már ha ez valóban akkutöltő...
Inkább áramkorlátozónak tűnik, mert az áram növekedésével az emitter felemelkedik, és az UEB nyitófeszültség csökken, és egyszer csak lezár a tranzisztor.
(#) zsa hozzászólása Júl 4, 2010 /
 
Akkor esetleg egy egyszerű kapcsolást tud valaki ajánlani autó akkumulátor töltésere ?
Jelezze led-el a töltés végét és a fordított polaritást.

köszönöm
(#) proli007 válasza zsa hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
Hello!
Ha igényeid vannak, akkor már egyszerű nem lesz.. Vagy elég, hogy
"Hú ég a Led, túltöltöttük!" vagy
"Ég a Led, fordítva van az aksi! De már le is égett az egész..?
üdv! proli007
Következő: »»   58 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem