Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Ok!
Béke és Egészség! Ez most a legfontosabb!
Semmi baj, a kérdező nem igazán van otthon az oszcilloszkópok javításában, szerintem az ne is kezdjen bele ilyen munkába akinek egy ilyen kondenzátor pótlásáért a boltba kell menni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2020
Bocsánat az offért, de kikívánkozott belőlem.
Ebben a karanténos időben sok marhaságot csinálnak az emberek, (egy traumatológus orvos eseteit olvasva) olyanok is nekiállnak főzni, akik eddig soha nem főztek, aztán van minden, az ujj levágástól! kezdve a leforrázásig, bográccsal elesésig minden. Nekünk a szkóp, erősítő javítás jutott.
Hát igen, de lehet a készülékkel még egyéb probléma is, de ez már másik történet.
Plusz "lusták" vagyunk valamit megvenni. Inkább mi építjük meg.
Szerintem egyszerűbb valamit készen megvenni, mint megépíteni. (Általában, de kivételek persze lehetnek)A saját készítésű cuccok szerintem többe vannak, de a sikerélmény a kárpótlás.
Nem bírtam ki, vissza olvastam az elejéig minden kérdésed és hozzászólást.
Idézet: „De még mielőtt belevágok lenne még hülye kérdésem. Most hogy szedem szét az osztót, vettem észre, hogy a két osztó nem egyformán van bekötve. A végén lévő nagy potin a vezetékek nem ugyanúgy vannak kötve. És azt az osztót már javították, mert be vannak jelölve rajta a vezetékek. Ez a körülmény nem lehet oka a második sugár hiányának? De most jövök rá, kipróbálom így is úgy is. A másik kérdés. A jobb felső sarokban lévő banánhüvelyen ugyan tudok valami feszültséget mérni, ami periodikusan jön, de ha a mérőfejet ráteszem, ott bizony semmi sem történik.” Az idézetben megfogalmazott kérdésre: Van -e rajzod a készülékről? Tudod -e értelmezni? A két poti bekötését a rajz alapján beazonosíthatod. "Kipróbálom így is -úgy is." Ez nem itt a piros -hol a piros játék, hanem elektronika. A jobb felső sarokban a kimenet az a kalibráló négyszögjel (1V) kimenete. Ezzel lehet a függőleges bemenetek szintjét kalibrálni. Javaslom töltsd le a kezelési utasítást és a kapcsolási rajzot a NET-ről és tanulmányozd az ott olvasottakat. A szkópok javítása nem egyszerű, mert minden fokozat galvanikusan csatolt. Annyit még segítek, hogy a tápfeszültségeket ellenőrizni kell elsősorban! Én javításkor az összes narancssárga (Szovjet) kerámia kondenzátort cserélem első körben, mérés nélkül. A bemeneti osztó fetjeinek betáp szűrő kondira is vonatkozik. (engem ez szívatott az egyik készüléknél). Ha továbbra sem működik a csatorna további mérések szükségesek a fokozatokban. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2020
Köszönöm kissé feddő hangú válaszodat, de teljes mértékben igazad van. Ezekről a dolgokról fogalmam sincs, habár annak idején is, a 60-as években, meg most is, magnóztam, és magnózom, és az ott szerzett tapasztalatok azért ragadtak rám valamennyire. A magnó beállításhoz gondoltam, jó lesz egy oszcilloszkóp, amit olcsón kapok. Vettem is egyet, ami nem működik, ugyan az eladó azt mondta csak sokat, évek óta állt. A magnó is régi, gondoltam ő is régi, majd összebarátkoznak. Meg velem is. De nem ez történt, a műszer valóban régóta állhatott, mert elfelejtette miért is van a világon. Na de sebaj. Majd megjavítom. Közben rájöttem itt sokkal komolyabb dolgok vannak, amikre nekem nincs rálátásom, se szakértelmem. De a magyar már csak olyan, hogy ha nehéz is a feladat,belevág. Egy dolgot tudok,a tápegység tájékán, nem igazán van mit keresnem, mert az ráz, nagyon ráz. De az szerintem jó is, mert egy csík látható a képernyőn, tehát működik. A másik csík hiányzik, no meg a függőleges eltérítés. Van használati utasításom,a benne lévő rajzokkal együtt, de azért kérdezek, hogy megerősítsem, amit láttam, hátha nem jól láttam. Itt kaptam a tanácsot szedjem szét a forgókapcsolókat. Az X-ét már szétszedtem kitisztítottam, de semmi. Minden maradt a régiben. Az Y-on az egyik ilyen kapcsolót YA már javították, mert néhány vezeték nem volt visszaforrasztva például. Ezeket helyretettem a rajz szerint, és most jöttek a forgókapcsolók, először az, ami gyanús, mert a másik az etalon az összerakáshoz. Itt tartok most. Elkezdtem összerakni, de ez több napos művelet, mert jól végig kell gondolnom még így is hogy etalon van, hogy mit hova. Időm van, mint a tenger, amíg van, hiszen nem vagyok már egy mai gyerek a 74 évemmel, de elszánt.
Hajrá, sok sikert és kitartást!
Nem akartalak megfedni csak felhívtam a figyelmed, hogy nem egyszerű a javítása ezeknek a szerkezeteknek! Jó egészséget kívánok! A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2020
Sziasztok! Van-e valakinek ismerete, sőt véleménye a most az internetet elárasztó olcsó, 20, és 40.000 körüli árakkal megjelenő oszcilloszkópokról? Mit jelent az, hogy max. bemeneti feszültség 50Vpk ( x1 szondával). 50V-nál nagyobb feszültséget nem lehet vele mérni? Ráadásul két csatornás szkópról van szó.
Az 50 V csúcsfeszültség azért elégnek tűnik, mert 50 V -nál, és annál nagyobb feszültségnél már használhatod a mérőfej 1:10 állását, ami máris 500 V max. A mérőfejek is általában 600 V max feszültségre készülnek.
Ha ennél nagyobb feszültséget kell mérned, akkor létezik 1:100 osztású is, eléggé ritkán, aranyárért, de azért ez már speciális dolog. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2020
Sziasztok!
Milyen hibára vall az ha a képernyő közepén csak egy homályos pont látszik (X-Y módban kettő) aminek se a fókuszát, se a fényerejét nem lehet állítani? Nem menne a fűrészjel generátor? Nem használtam túl sokat a szkópot és múlt héten még működött. Van értelme foglalkozni vele? szkóp
Nem néztem a szkóp kapcsrajzát, de ha paca van, akkor először a képcső áramkörei között néznék szét. Ha fény van rendesen, akkor nagyfesz van, de a különböző geomertia elektródák körül körülnéznék, hogy ott rendben vannak-e a feszültségek (óvatosan, mert ott pár kV is lehet, ami egyrészt meglepetést tud okozni, másrészt az véletlenül mással zárlatba hozva sokmindent ki lehet nyírni!)
Az eltérítés hiána ezzel vagy öszefügg, vagy nem, de legtöbb szkópban van egy vagy több 100-200V körüli tápfesz, arra nézz rá első körben. Ezek hiánya akár mindegyik jelenséget is okozhatja. Amúgy is, hibakeresés első lépése: tápfeszek ellenőrzése. Ha fény van a szkópon,akkor messze nem reménytelen az eset és abszolút érdemes vele foglalkozni, mert ezek a Hameg szkópok egészen jók.
X-Y módban nem megy a fűrészgenerátor, így külső jel nélkül középen látható egy pötty. Annak viszont a fényerejét, és a nagyságát (fókusz) szabályozni kell tudni. Már, ha jó a szkóp.
És ha a képernyőn kívül van tekerve az elektronsugár? Akkor is látni rajta némi derengő fényt, bár arra nem nehéz rájönni, vagy egy zárlat vitte ki a képből az eltérítést, de inkább az előbbi a hihetőbb, igaz nem sok szkópot használtam, azok meg nem mentek tönkre a kezem alatt.
Köszi, ezt fogom akkor tenni. Amit tudok lemérek a tápegységen. Nyilván a 2kV-ot nem.
De az elmondás szerint nem derengés volt, hanem pötty a közepén.
Szevasztok Srácok!
Mit lehetne kezdeni ezzel a szkóppal? Ez egy viszonylag újszerű Tektronix 2246 típusú műszer. Makulátlan tiszta a belseje, én bontottam ki a gyári csomagolásából. Alig működött pár órát. A hibajelensége a következő, a bekapcsolás után ez a kép fogad. Valahol megáll a boot folyamata, elakad, és ennél a képernyőnél megáll. Pár napja még gond nélkül tudtam vele mérni. Tudnátok valami javasolni, hogy mit kezdjek vele? Mi mehetett tönkre benne így egyik pillanatról a másikra? Előre is koszi a segítségeteket. Pont most akartam egy előerősítő élesztésénél használni, erre bekrepál.
Először is szerezd meg a service manual-ját. Az alapján nézd meg a tápfeszültségek meglétét és minőségét. Ha ezek rendben, csak akkor kezdjél bármilyen más hibakeresése. Ugyancsak ellenőrizd, hogy az egyes paneleket összekötő szalagkábel csatlakozók jól a helyükön vannak-e.
Köszi szépen a Service manualt, átnézem, amiket javasoltál!
Tudja valaki hol keressem a 3KP2 cső adatlapját? A gugli most nem segített. Minden nálam megforduló cső adatlapját gyűjtöm.
A3KP2 katódsugárcső megfelel a 3KP1 katódsugárcsőnek, csak az utánvilágítás ideje rövidebb, 1 ms - 10 µs között van. Elég ritka darab.
Mai típusneve DN 7-113. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2020
Nemrég vásároltam egy HM203-5 oszcilloszkópot.
Látszólag hibátlanul működik minden funkciója. Ami miatt írok, az X-tengelyen a fénysugár hossza 10 osztás (1 osztás = 1cm) helyett, csak 9,2 cm, azaz nem fut ki teljesen. Gondolom állítható, kérdés annyi, hogy hol? Van kapcsolási rajzom. Előre is köszönöm a választ! Üdv!
Ha minden feszültség rendben van, akkor a bekeretezett VR71-es potival lehet az X végerősítőn kicsit ráállítani. A balra közvetlen mellette lévő a nyújtást pontosítja (először mindenképpen a normál sugárhosszt állítsd be, a nyújtásnál csak a másik potival, ha szükséges). Valami hiteles jellel nem árt ellenőrizni az időalapok pontosságát, hiszen ez összefügg a sugár "kiterjedésével" is.
Köszönöm a gyors választ!
Hitelesítő generátorom nincs, de Mega 328 Teszter jeleivel (50 Hz-től 2 MHz-ig a leírás szerint) végignéztem. A jelhossz több mint 3,4-3,5, illetve x10 állásnál 10,2-10,5 jel jelenik meg a képernyőn, különböző időalapoknál. Ezt kellene először beállítanom, aztán a 10-es osztást? Üdv!
Elvileg a saját kalibráló generátora (képernyő bal szélén alul) 1kHz-es 0,2, vagy 2V nagyságú négyszögjelet állít elő. Ennek a méretei jól behatárolhatók, elviekben 1ms a periódusideje, tehát 1ms állásban (x1) 1 cm-en kellene egy teljes periódust látni (a képernyőn összesen 10 db-ot (ebben az állásban x10 esetén 10x-esére nő az X tengely, így a 10 helyett 1 teljes ábrát kell látni). Ez 0,5ms-nál (ismét x1) értelemszerűen kétszer olyan hosszú lesz, és 5 db fér a képernyőre. Házi használatra ez a pontosság általában elég szokott lenni. Arra figyelni kell, hogy az időalap közepén található tekerő CAL pozícióban legyen.
Hálás köszönetem!
Beállítva! Szuper! Üdv!
Sziasztok, tudtok valakit Szentendre környékén, aki egy EMG 1568/2A szkóp osztóit (fokozatkapcsolókat) rendbetenné? Borzalmasan kontaktos szegény, de azon kívül más baja nincs a gépnek, szeretném megmenteni. Nem tudtam rájönni hogyan lehet hozzáférni tfk-khoz, feladtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |