Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
De ahogy azt fentebb is írták, egy szivattyú relének nem kell külön vezérlő, ha már úgyis használsz egyet! Ha meg helyileg távol vannak egymástól, akkor is sokkal könnyebb a relének kihúzni egy pár vezetéket, mint megoldani két vezérlő között (akárhogyan is) a kommunikációt.
Sziasztok!
Arduino PWM kimenetét és FET gate összekötését ellenállással, vagy optocsatolóval oldanátok meg? Köszi A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2018
Moderátor által szerkesztve
Helyzet és feladat válogatja. Ennyi infóval korrektebb válaszra nem várj. Mondjuk én a gate-re szoktam a PWM jelet kötni, nem a drain-re.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2018
Bocsánat, természetesen nem tbarath volt a címzett
Bocs, igaz gate. PWM-mel egy 12v-21W izzót szeretnék hajtani.
Mekkora frekin menne? Magasabb frekin az optocsatoló nem elég gyors, egyébként is akkor használjuk, ha galvanikusan el kell választani a FET-et a meghajtástól, amire nincs mindig szükség. Ha a FET nagy gate kapacitással rendelkezik, magas a PWM frekvenciája és gyenge a meghajtás (az Arduino pár mA-t tud csak), akkor kell FET meghajtás is. Én a legritkább esetekben használok ilyet, berakok 100-220Ohm-ot, és kész. 3900Hz PWM, meg egy logikai FET és kész is. 12V 21W az 2A-nál kevesebb áram, AO3400 SOT23-as SMD FET-tel a maga 33mOhm RDS-onján 0.13W hő keletkezik, 100% kitöltési tényezőnél. Szuper kis FET.
980Hz az analogwrite 5 és 6 lábon kb, ezt írják.
Viszont nekem P-FET kellene, ahogy látom az általad említettnek a párja az AO3401. Ez is mehet 100-220Ohm-mal a kimenetre? Gondolom TTL FET kell mindenképpen. Van más ötleted, hogy hogyan oldanád meg a fentebb említett izzó kb 30%-os meghajtását?
P-FET-et nem tudsz közvetlenül meghajtani Arduinoval. De mi lenne, ha leírnád konkrétan, hogy mit szeretnél?
Megfejtés: ADXL345. Ez működik szépen.
Következő lépés az lenne, hogy a közös interrupt lábon működjön a gyorsulás mérő és egy NC nyomógomb. Magyarul ha egy gombbal nyitok egy áramkört, vagy a ADXL interrupt-ol , ébredjen a kontroller. Erre az "áramkörre" van valami ötlet esetleg valakinek?
Egy 12V-21W izzót meghajtani kb 30% fényerőre. Ennek az izzónak az egyik kivezetése GND-n van és kell is maradjon.
Teszel a lábra egy fel, vagy lehúzó ellenállást. A gomb is és az áramkör is egy-egy diódán keresztül húzza gnd-re, vagy tápra a bemenetet.
A gomb alap helyzetben zárt.
Így már mindjárt más. Keresni kell valami jó P-FET-et, a gate-et felhúzni 12V-ra 10K-val, hogy alapból zárva legyen. Az Arduino kimenetével sorosan 1N4148 és 220Ohm megy a gate-re, a dióda katódja az Arduino felé mutat. A PWM jel invertálva fog működni (lehet a regisztereknél alapból invertálni). Vagy a diódás ellenállásos részt lehet egy NPN tranzisztorral helyettesíteni, soros bázis ellenállással (1K), a bázis a GND-re 10K-val, az emitter a FET gate-jére. Ez a megoldás nem invertál. Így oldanám meg.
Helyesbíteném: a tranzisztor kollektora megy a gate-re, az emitter a gnd-re.
Sziasztok. Adott egy mega (kínai) egy 12v tápról megy van egy fesz csökkentő ami ugyan erről a tápról 5 v csinál azon vannak szenzorok kijelző... Adatokat akarok gyüjteni egy laptoppal. Össz köthető egyszerre a táp is és a laptop? Ha csak a laptopot kötöm rá az nem működik rendesen. Köszönöm.
Gondolom, hogy a laptop nem ad elég áramot a kütyünek, ezért kell külön táp.
Ha a külön táp a 220V-ról leválasztott, akkor össze lehet kötni. De gondoskodni kell róla, hogy a laptop ne adjon tápot, csak a föld és az adatvezetékek legyenek bekötve.
Akkor vágjam el az adatkábel 5v ágát? Amúgy igen kevés a laptop 5 voltja.
Ha a 12V-ból 5V-ot stabilizálsz, amiről a szenzorokat táplálod, és ez az 5V nincs összekötve az Arduino 5V-jával, akkor természetesen nem fog működni a szerkezet, ha csak az Arduino-t táplálod meg. Rakd át a szenzorokat is az Arduino 5V-jára, egyébként összekötheted a két 5V-ot is, és mehet a laptop és a külső tápod is egyszerre. Ha az Arduino 5V-os ágán nagyobb feszültség lenne (nagyobb, mint 6V), akkor már régen füstölne az IC, tehát a laptopodat sem fogja tudni károsítani, amíg rá nem kötsz 12V-ot az 5V helyére. Nem kell semmit elvágnod.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2018
Vágd el az 5 Voltot. A föld valószínűleg mindkét eszköznél egy jelszinten van, ott nem kellene bajnak lennie, az 5V viszont problémás lehet, minimális feszültségkülönbség esetén is komoly áramok folyhatnak. A logikai magas/alacsony jelszint megfelelő lesz, azzal nincs gond.
A legbiztonságosabb az, ha a laptopot akkuról hajtod és nincs semmilyen hálózatról üzemelő eszköz beledugva, mert akkor a földje is "lebeg", de a konnektoros/bedugott monitoros/stb. üzemnek se kellene problémát okoznia.
Ha az Arduino felől 5.2V jönne, a laptop pedig 5V-ot ad ki, akkor nem történik semmi, visszafelé nem folyhat áram, annyi történik csak, hogy a laptop kimenetén levő stabilizátor kikapcsol, mivel a kimenetén már megvan az 5V, sőt, nagyobb is. Komoly áramok folyhatnak - ez csak trafós, egyenirányítós dolgoknál van, az okos stabilizátor nem fog az 5.2V ellen dolgozni. Egy átlagos USB kábelen 1A esetén már 0.2-0.5V esik. Ki sem tud alakulni "komoly" áram.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2018
Inkább rakj fel egy képet, mit dobtál össze, úgy látszik, az információ hiánya miatt mindenki máshogy képzeli el a szerkezeted. Kapcsolási rajz is jó lenne, vagy legalább skicceld fel a stabilizátor-arduino-szenzorok kapcsolását. Egyébiránt mérni kellene az Arduino tápját, amikor laptopról használod, és nem működik. Beesik az 5V? Vagy el sem jut a szenzorokig? Ha mérsz, nem is kell itt semmi kérdezned, egyből kiderül, hol a hiba.
Elméletileg igazad van, de a gyakorlatban hallottam már olyanról, hogy egy működő áramkörben PiCKIT-es programozás vége lecsapott biztosíték, halott Pickit, PC és áramkör lett.
Ha nem akarja a PC-ről táplálni akkor vágja el az 5V-ot, minek az oda?
+1, illetve fontos lenne még az is, hogy a 12V honnan jön: akku vagy valamilyen hálózatra kötött táp adja?
Minden megtörténhet. Lehet autotrafóról veszi a 12V-ot, a laptopjának a gnd-je pedig a nullával össze van kötve. Ezért lenne jó egy kép, kapcsolás.
Ilyen táp van rajta Táp
ilyen fesz csökkentő https://www.ebay.com/itm/5-PCS-LM2596-DC-DC-buck-adjustable-step-do...JbmhFf A mega vin lábán a 12V ugyan azon a tápon a fesz csökkentő ezen 4db lm35 egy max6675 2db 20x4 kijelző az öt voltra kötve. Ha csak a laptopra kötöm nem látszik semmi a kijelzőkön hiába állítgatom a potikat illetve a mérések is össze vissza ugrálnak.
Mérd meg gyorsan az 5V-ot hogy mennyire esik be amikor laptopról próbálod az eszközt. Mérd meg, hogy eljut-e a szenzorokig az 5V.
A szenzoroknál és a kijelzőknél is 4.8-4.9 voltot mérek.
Ja, a szemem nem látta hogy az link.
Ahogy látom se a 230->12V táp, se a buck converter nem izolált. |
Bejelentkezés
Hirdetés |