Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Hali.
Ez szabványos ATX Corsair HX750W tápegységben milyen védelmek vannak? Gondolok itt pl: rövidzár védelemre, túlterhelésre, túlmelegedésre stb.. Előre is köszönöm!
Hali!
A 3.3V-os feszültségem a bios szerint leesett 2.85V voltra és előfordul hogy lefagynak a játékok (fekete képernyő), netböngészővel elmegyeget. Mi lehet a gond? Néztem a 3.3V ágat ha jól látom a narancs színű az, van rajta 1 kondi aztán soros tekercs még egy kondi. De egyik kondit sem látom púposnak.
Attol meg boven lehet rossz, olvass vissza a temaban.
Szia,
Valóban a Narancs vezeték a 3.3V, és kondin nem biztos, hogy látható a hiba (ATX tápokban előfordul, hogy kiszárad a kondi és nem látható rajta semmi nem pupos és nincs kifolyva sem). Én is találkoztam már olyannal, hogy a BIOS "hibás" feszültséget mért ekkor tanácsolták, hogy ne hagytkozzak erre a mérésre és inkább mérjek rá műszerrel mert az pontossan mér. Nálam az alaplap mért hibássan. A lefagyás alatt mit értesz a gép megy tovább csak nincs kép? Üdv
Köszi! Már orvosoltam a hibát, valóban a kondi volt a hibás. Néha érthetetlen számomra hogy egy kis babszemnyi kondira, hogy merik ráírni, hogy 1000uF.
Hali!
Van 1 Allied Atx 350w Al 8360btx-tápom egyik napról a másikra nem indul. Bekapcsolásnál megmozdul a ventilátor,és többet nem is csinál. Kapcsolgattam többször is hátha elkapja,de semmi. A zöld és a test között 3,78V van az 5v helyett. A körülötte lévő kondenzátorok rendben vannak. A zöld kábelt nem tudtam lekövetni mert 1 ellenálláson keresztül 1IC-be megy,ahol elveszettem a "fonalat". Tipp,hogy mi lehet az oka? Video
Nem írtad, hogy mennyit ment.
Idézet: „A körülötte lévő kondenzátorok rendben vannak.” ESR-mérővel megmérve vannak rendben? Mert más "műszer" nem alkalmas arra, hogy üzembiztosan ki lehessen jelenteni, hogy rendben vannak. Idézet: „Tipp,hogy mi lehet az oka?” Elkók, elkók, elkók. Esetleg lehet még rövidzárlat a szekunder oldalon a diódáknál. Vagy nagy ritkán lehet még a primer oldali kapcsolótranzisztor/FET is zárlatos, bár akkor valószínűleg meg sem mukkanna a ventillátor.
Azt,hogy mennyit ment nem tudom, én csak 1 hete használom a tápot a 12V os fúrómhoz.
ESR mérőm nincs,de legfeljebb kicserélem az összes kondenzátort újra. Az,hogy melyik kondenzátor lehet a hibás,hogyan lehet megtudni? És még 1 fontos kérdés,mi az az elkó? Kérhetnék pontos megnevezést, mert ilyenről még nem hallottam,rövidítéseket sosem használtunk,és könnyeben felismernék 1 alkatrészt ha rendes hivatalos megnevezésén lenne írva.Tudom,hogy könnyebb rövidíteni,csak lehet mások számára ismeretlen. Mellesleg köszi a tippet.
Szia!
Az elkó az elektrolitkondenzátor népies elnevezése és a tápegységedben azok az álló zöld hengerek lesznek az elkók. Szerintem is zárlat van a kimeneten, mégpedig egy rossz egyenirányító dióda képében. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013
Az összes kondenzátort nem kell cserélni csak a rosszakat, főleg akkor ha az új még olyan sincs (ESR-re) mint ami benne volt.
Idézet: „ESR mérőm nincs,de legfeljebb kicserélem az összes kondenzátort újra. Az,hogy melyik kondenzátor lehet a hibás,hogyan lehet megtudni?” ESR mérővel ![]() Ha nincs, valóban egyszerűbb mindet kicserélni, csak vigyázni kell, hogy ne rosszabbat rakjunk a helyükre. A cserélés szempontjai: minimum akkora számok legyenek ráírva (µF és V), férjen be az eredeti helyére (és ne simuljon rá a hűtőbordára), a primer oldali nagy kondik (>=200V), ill. az igen picik (<=47uF) kivételével mindenképpen low-ESR-t kell venni, és lehetőleg 105 fokos legyen mind. A felsoroltakból sem ártana a low-ESR, csak olyat nemigen fogsz kapni (de ha kapsz, akkor nyugodtan vegyél olyat). Kadarist fórumtárs megjegyzését kiegészítve, szerintem a standby oldalon biztosan gondok vannak a kondikkal, különben nem csak 3.78V jönne ott ki. Ezen felül simán lehet, hogy még zárlat is van a fő kimeneteken. A zárlatos diódát egyébként könnyű multiméterrel kimérni. Amelyik kimeneten egy rövid időre megjelenik valami feszültség, annál a kimenetnél valószínűleg nincs zárlat. Voltak, akik úgy gondolták errefelé, hogy ha egy alkatrész kicserélése után nem javul meg a táp, akkor a lecserélt alkatrész eredetileg jó volt - és visszatették... Nos, simán lehet több rossz alkatrész is, szóval nem érdemes ilyen taktikát választani ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013
Idézet: „...én csak 1 hete használom a tápot a 12V os fúrómhoz” Szinte biztos, hogy leültetted a 12V-os kettősdiódát. A villanymotorok az indítás pillanatában a névleges áramerősség többszörösét is felvehetik - egy PC tápegység nem erre készül! Kikapcolt állapotban mérjél zárlatra a kimeneten (sárga vezeték), visszafelé haladva kiszűrhető a hiba.
Elég sokat használtam a kis fúrót ezzel a táppal,és nem volt vele semmi gond kb 2 hónapig amíg az Eiffel tornyomat készítettem és csak 3-4 percig üzemelt egyfolytában.
De kösz a tippet,megnézem a diódákat is.
Üdv!
Kérdeznék,miért van az ,hogy egy Codegen 400w táp minden feszültség ágán kisebb érték mérhető mint aminek kellene lennie. pld. 12v helyett 10,75 vagy 5v helyett 3,89.
Szia,
Szerintem Codegen tápnál sok minden előfordulhat. Olyannal már találkoztam, hogy a 12V kevesebb (púpos volt a 12V-on a kondi) de az 5V-az mindig meg volt rendesen. Ha jól tudom álltalában az ATX tápok az 5Vot figyelik (minőségi tápok a többi feszt is). Szerintem nézd át mégeygszer esetleg másik műszerrel is érdemes megnézni, valamit lehet látható a hiba is, itt a pupos kondikra gondolok. Olyannal már talkakoztam, hogy a púpos kondi miatt kevesebb a fesz. Üdv
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni,hogy van egy 400w-os nagy ventilátoros pc tápom,és az vele a gondom,ha gépen kívül indítom,akkor normálisan be indul,de halk sípolást hallok, ha bevan téve a gépházba,akkor csak halkan pattogó hangot ad,és proci hűtő ventije csak lassan forog,de magát a gépet nem indítja.tudtok rá valami megoldást? A biztosíték nincs ki menve,púpos kondi,és égés nyom nincs,a feszültségek meg vannak mindenhol. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2013
Skacok! meg van a gond,A lila vezeték saruja nem érintkezett,mert hátrafelé ki volt csúszva a helyéről.Finoman vissza toltam a helyére,és lám csodát normálisan be indult.
Sziasztok!
Az 1 és 0,47µF-es elkók helyett lehet kerámiát tenni? Van olyan elkó ami helyett nem lehet nagyobb értéket tenni? Köszönöm Zoli
Ha befér akkor nem látom akadályát.
Szerintem a primer elkónál érdekes ez, bár ott is lehet nagyobb ha a diódákat is nagyobbra veszed.
Sehol nincs időzítő, vagy frekvencia beállításnál szerepe? Bátran tehetek 1µF helyett 100-at is? A 470nF kapacitásnál az elkó tipus választása (és a kis érték) a gyártó részéről csak arra jó, hogy elromoljon?
Nem tehetsz bátran mindenhova nagyobbat. A visszacsatolásban jó eséllyel lesz egy RC-tag, ami aluláteresztő szűrőként funkcionál. Ennek jóval a kapcsolási freki alatt kell vágnia, de minél alacsonyabban vág, annál lassabb lesz a reakcióideje a tápnak terhelésváltásoknál. Ezért nem lehet bármilyen alacsony a freki (ami méretezési leírást láttam, ott általában 1kHz környékére rakták a sarokfrekvenciát), mert egy ponton túl már nem lesz stabilnak nevezhető a táp kimenete.
Hogy minek raknak 470nF-ot elkóból, azt nem tudom. Mondjuk 50V-os 470nF-ot kerámiában nem nehéz találni, de ha nagyobb kell, akkor az már azért kihívás lehet.
Tehat csak a nagyobb, mondjuk 100µF értékek növelhetőek biztosan?
A primer tranyók zárlatosságát mi okozza? Ilyenkor milyen más alkatrészek pusztulásával kell még számolni? Idézet: „Tehat csak a nagyobb, mondjuk 100µF értékek növelhetőek biztosan?” Nekem jött már ki 100µF a szűrő RC-tag kondijára... A pufferkondikat merném növelni bátran, de ott úgyis a fizikai méret nagyon hamar akadályozó tényező lesz. Idézet: „A primer tranyók zárlatosságát mi okozza? Ilyenkor milyen más alkatrészek pusztulásával kell még számolni?” Például a feszültségtűrésük túllépése. Vagy túlterhelődnek és túlmelegednek. Ilyenkor gyakorlatilag bármi megpusztulhat.
Köszönöm a válaszokat, remélem sikerül életet lehelnem az asztalon fekvő 2 tápba.
Üdv mindenkinek.
Tegnap netezés közbe eldurrant a táp a gépemben. Szétszedtem, egy ellenállás durrant el úgy, hogy a kerámia köpenyéből semmi nem maradt, ezen kívül a Graetz híd is zárlatos lett, ezt sikerült kicserélnem de az ellenállással bajban vagyok mert nem tudom az értékét. A táp típusa: Gigabyte GE-R460-V1 Az ellenállás pedig az egyenirányított 230V-os oldalon volt egy fet mellett, a panelon R10-el jelölve. Tudna valaki segíteni? ![]() Előre is köszönöm.
Egy kérdés - egy topik. Szerintem lesz ott még más alkatrész is, ami elpusztult, de ne legyen igazam...
Szia
Szerintem dobj fel 1-2 képet a belsejéről, hátha valaki ráismer. Sok tápban ugyan az a panel van más márkanévvel.
Hát én is csodálkoztam rajta, de a Fet megúszta, működik elsőnek megmértem multival azután beraktam egy próba áramkörbe és tuti megy.
Az a gyanúm, hogy a hűtőfolyadék szivárgott és becsepegett a tápba és az betett neki.
Remélem használhatóak a képek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |