Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Lapozás: OK   32 / 45
(#) rolandi350 hozzászólása Feb 15, 2013 /
 
Hali.
Ez szabványos ATX Corsair HX750W tápegységben milyen védelmek vannak?
Gondolok itt pl: rövidzár védelemre, túlterhelésre, túlmelegedésre stb..

Előre is köszönöm!
(#) Nanok hozzászólása Márc 11, 2013 /
 
Hali!

A 3.3V-os feszültségem a bios szerint leesett 2.85V voltra és előfordul hogy lefagynak a játékok (fekete képernyő), netböngészővel elmegyeget. Mi lehet a gond? Néztem a 3.3V ágat ha jól látom a narancs színű az, van rajta 1 kondi aztán soros tekercs még egy kondi. De egyik kondit sem látom púposnak.
(#) gordonfreemN válasza Nanok hozzászólására (») Márc 11, 2013 /
 
Attol meg boven lehet rossz, olvass vissza a temaban.
(#) zoli0078 válasza Nanok hozzászólására (») Márc 12, 2013 / 1
 
Szia,

Valóban a Narancs vezeték a 3.3V, és kondin nem biztos, hogy látható a hiba (ATX tápokban előfordul, hogy kiszárad a kondi és nem látható rajta semmi nem pupos és nincs kifolyva sem).
Én is találkoztam már olyannal, hogy a BIOS "hibás" feszültséget mért ekkor tanácsolták, hogy ne hagytkozzak erre a mérésre és inkább mérjek rá műszerrel mert az pontossan mér. Nálam az alaplap mért hibássan.
A lefagyás alatt mit értesz a gép megy tovább csak nincs kép?

Üdv
(#) Nanok válasza zoli0078 hozzászólására (») Márc 13, 2013 /
 
Köszi! Már orvosoltam a hibát, valóban a kondi volt a hibás. Néha érthetetlen számomra hogy egy kis babszemnyi kondira, hogy merik ráírni, hogy 1000uF.
(#) horvath.bela hozzászólása Ápr 2, 2013 /
 
Hali!
Van 1 Allied Atx 350w Al 8360btx-tápom egyik napról a másikra nem indul.
Bekapcsolásnál megmozdul a ventilátor,és többet nem is csinál.
Kapcsolgattam többször is hátha elkapja,de semmi.
A zöld és a test között 3,78V van az 5v helyett.
A körülötte lévő kondenzátorok rendben vannak.
A zöld kábelt nem tudtam lekövetni mert 1 ellenálláson keresztül 1IC-be megy,ahol elveszettem a "fonalat".
Tipp,hogy mi lehet az oka?


Video
(#) _vl_ válasza horvath.bela hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Nem írtad, hogy mennyit ment.
Idézet:
„A körülötte lévő kondenzátorok rendben vannak.”

ESR-mérővel megmérve vannak rendben? Mert más "műszer" nem alkalmas arra, hogy üzembiztosan ki lehessen jelenteni, hogy rendben vannak.
Idézet:
„Tipp,hogy mi lehet az oka?”

Elkók, elkók, elkók. Esetleg lehet még rövidzárlat a szekunder oldalon a diódáknál.
Vagy nagy ritkán lehet még a primer oldali kapcsolótranzisztor/FET is zárlatos, bár akkor valószínűleg meg sem mukkanna a ventillátor.
(#) horvath.bela válasza _vl_ hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Azt,hogy mennyit ment nem tudom, én csak 1 hete használom a tápot a 12V os fúrómhoz.
ESR mérőm nincs,de legfeljebb kicserélem az összes kondenzátort újra.
Az,hogy melyik kondenzátor lehet a hibás,hogyan lehet megtudni?
És még 1 fontos kérdés,mi az az elkó?
Kérhetnék pontos megnevezést, mert ilyenről még nem hallottam,rövidítéseket sosem használtunk,és könnyeben felismernék 1 alkatrészt ha rendes hivatalos megnevezésén lenne írva.Tudom,hogy könnyebb rövidíteni,csak lehet mások számára ismeretlen.
Mellesleg köszi a tippet.
(#) kadarist válasza horvath.bela hozzászólására (») Ápr 2, 2013 / 1
 
Szia!
Az elkó az elektrolitkondenzátor népies elnevezése és a tápegységedben azok az álló zöld hengerek lesznek az elkók. Szerintem is zárlat van a kimeneten, mégpedig egy rossz egyenirányító dióda képében.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013
(#) Ge Lee válasza horvath.bela hozzászólására (») Ápr 2, 2013 / 1
 
Az összes kondenzátort nem kell cserélni csak a rosszakat, főleg akkor ha az új még olyan sincs (ESR-re) mint ami benne volt.
(#) _vl_ válasza horvath.bela hozzászólására (») Ápr 2, 2013 / 1
 
Idézet:
„ESR mérőm nincs,de legfeljebb kicserélem az összes kondenzátort újra.
Az,hogy melyik kondenzátor lehet a hibás,hogyan lehet megtudni?”

ESR mérővel
Ha nincs, valóban egyszerűbb mindet kicserélni, csak vigyázni kell, hogy ne rosszabbat rakjunk a helyükre.
A cserélés szempontjai: minimum akkora számok legyenek ráírva (µF és V), férjen be az eredeti helyére (és ne simuljon rá a hűtőbordára), a primer oldali nagy kondik (>=200V), ill. az igen picik (<=47uF) kivételével mindenképpen low-ESR-t kell venni, és lehetőleg 105 fokos legyen mind. A felsoroltakból sem ártana a low-ESR, csak olyat nemigen fogsz kapni (de ha kapsz, akkor nyugodtan vegyél olyat).
Kadarist fórumtárs megjegyzését kiegészítve, szerintem a standby oldalon biztosan gondok vannak a kondikkal, különben nem csak 3.78V jönne ott ki. Ezen felül simán lehet, hogy még zárlat is van a fő kimeneteken. A zárlatos diódát egyébként könnyű multiméterrel kimérni. Amelyik kimeneten egy rövid időre megjelenik valami feszültség, annál a kimenetnél valószínűleg nincs zárlat.
Voltak, akik úgy gondolták errefelé, hogy ha egy alkatrész kicserélése után nem javul meg a táp, akkor a lecserélt alkatrész eredetileg jó volt - és visszatették... Nos, simán lehet több rossz alkatrész is, szóval nem érdemes ilyen taktikát választani
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013
(#) pittti válasza horvath.bela hozzászólására (») Ápr 2, 2013 / 1
 
Idézet:
„...én csak 1 hete használom a tápot a 12V os fúrómhoz”


Szinte biztos, hogy leültetted a 12V-os kettősdiódát. A villanymotorok az indítás pillanatában a névleges áramerősség többszörösét is felvehetik - egy PC tápegység nem erre készül!

Kikapcolt állapotban mérjél zárlatra a kimeneten (sárga vezeték), visszafelé haladva kiszűrhető a hiba.
(#) horvath.bela válasza pittti hozzászólására (») Ápr 3, 2013 /
 
Elég sokat használtam a kis fúrót ezzel a táppal,és nem volt vele semmi gond kb 2 hónapig amíg az Eiffel tornyomat készítettem és csak 3-4 percig üzemelt egyfolytában.
De kösz a tippet,megnézem a diódákat is.
(#) szarvasszilard hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Üdv!
Kérdeznék,miért van az ,hogy egy Codegen 400w táp minden feszültség ágán kisebb érték mérhető mint aminek kellene lennie. pld. 12v helyett 10,75 vagy 5v helyett 3,89.
(#) zoli0078 válasza szarvasszilard hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Szia,

Szerintem Codegen tápnál sok minden előfordulhat. Olyannal már találkoztam, hogy a 12V kevesebb (púpos volt a 12V-on a kondi) de az 5V-az mindig meg volt rendesen. Ha jól tudom álltalában az ATX tápok az 5Vot figyelik (minőségi tápok a többi feszt is).
Szerintem nézd át mégeygszer esetleg másik műszerrel is érdemes megnézni, valamit lehet látható a hiba is, itt a pupos kondikra gondolok. Olyannal már talkakoztam, hogy a púpos kondi miatt kevesebb a fesz.

Üdv
(#) Beringer 600 hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni,hogy van egy 400w-os nagy ventilátoros pc tápom,és az vele a gondom,ha gépen kívül indítom,akkor normálisan be indul,de halk sípolást hallok, ha bevan téve a gépházba,akkor csak halkan pattogó hangot ad,és proci hűtő ventije csak lassan forog,de magát a gépet nem indítja.tudtok rá valami megoldást? A biztosíték nincs ki menve,púpos kondi,és égés nyom nincs,a feszültségek meg vannak mindenhol. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2013
(#) Beringer 600 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Skacok! meg van a gond,A lila vezeték saruja nem érintkezett,mert hátrafelé ki volt csúszva a helyéről.Finoman vissza toltam a helyére,és lám csodát normálisan be indult.
(#) Gelez hozzászólása Ápr 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Az 1 és 0,47µF-es elkók helyett lehet kerámiát tenni?
Van olyan elkó ami helyett nem lehet nagyobb értéket tenni?
Köszönöm
Zoli
(#) mugab válasza Gelez hozzászólására (») Ápr 9, 2013 /
 
Ha befér akkor nem látom akadályát.
Szerintem a primer elkónál érdekes ez, bár ott is lehet nagyobb ha a diódákat is nagyobbra veszed.
(#) Gelez válasza mugab hozzászólására (») Ápr 10, 2013 /
 
Sehol nincs időzítő, vagy frekvencia beállításnál szerepe? Bátran tehetek 1µF helyett 100-at is? A 470nF kapacitásnál az elkó tipus választása (és a kis érték) a gyártó részéről csak arra jó, hogy elromoljon?
(#) _vl_ válasza Gelez hozzászólására (») Ápr 10, 2013 /
 
Nem tehetsz bátran mindenhova nagyobbat. A visszacsatolásban jó eséllyel lesz egy RC-tag, ami aluláteresztő szűrőként funkcionál. Ennek jóval a kapcsolási freki alatt kell vágnia, de minél alacsonyabban vág, annál lassabb lesz a reakcióideje a tápnak terhelésváltásoknál. Ezért nem lehet bármilyen alacsony a freki (ami méretezési leírást láttam, ott általában 1kHz környékére rakták a sarokfrekvenciát), mert egy ponton túl már nem lesz stabilnak nevezhető a táp kimenete.
Hogy minek raknak 470nF-ot elkóból, azt nem tudom. Mondjuk 50V-os 470nF-ot kerámiában nem nehéz találni, de ha nagyobb kell, akkor az már azért kihívás lehet.
(#) Gelez hozzászólása Ápr 11, 2013 /
 
Tehat csak a nagyobb, mondjuk 100µF értékek növelhetőek biztosan?
A primer tranyók zárlatosságát mi okozza? Ilyenkor milyen más alkatrészek pusztulásával kell még számolni?
(#) _vl_ válasza Gelez hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Idézet:
„Tehat csak a nagyobb, mondjuk 100µF értékek növelhetőek biztosan?”

Nekem jött már ki 100µF a szűrő RC-tag kondijára...
A pufferkondikat merném növelni bátran, de ott úgyis a fizikai méret nagyon hamar akadályozó tényező lesz.
Idézet:
„A primer tranyók zárlatosságát mi okozza? Ilyenkor milyen más alkatrészek pusztulásával kell még számolni?”

Például a feszültségtűrésük túllépése. Vagy túlterhelődnek és túlmelegednek. Ilyenkor gyakorlatilag bármi megpusztulhat.
(#) Gelez válasza _vl_ hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Köszönöm a válaszokat, remélem sikerül életet lehelnem az asztalon fekvő 2 tápba.
(#) Tibi20 hozzászólása Ápr 12, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.
Tegnap netezés közbe eldurrant a táp a gépemben. Szétszedtem, egy ellenállás durrant el úgy, hogy a kerámia köpenyéből semmi nem maradt, ezen kívül a Graetz híd is zárlatos lett, ezt sikerült kicserélnem de az ellenállással bajban vagyok mert nem tudom az értékét. A táp típusa: Gigabyte GE-R460-V1 Az ellenállás pedig az egyenirányított 230V-os oldalon volt egy fet mellett, a panelon R10-el jelölve. Tudna valaki segíteni?
Előre is köszönöm.
(#) BarnaPili válasza Tibi20 hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
A FET ,megúszta ?
(#) _vl_ válasza Tibi20 hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Egy kérdés - egy topik. Szerintem lesz ott még más alkatrész is, ami elpusztult, de ne legyen igazam...
(#) tiggersoft válasza Tibi20 hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Szia
Szerintem dobj fel 1-2 képet a belsejéről, hátha valaki ráismer. Sok tápban ugyan az a panel van más márkanévvel.
(#) Tibi20 hozzászólása Ápr 12, 2013 /
 
Hát én is csodálkoztam rajta, de a Fet megúszta, működik elsőnek megmértem multival azután beraktam egy próba áramkörbe és tuti megy.
Az a gyanúm, hogy a hűtőfolyadék szivárgott és becsepegett a tápba és az betett neki.
(#) Tibi20 hozzászólása Ápr 12, 2013 /
 
Remélem használhatóak a képek.
Következő: »»   32 / 45
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem