Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
a 4300 °K-es hasonlít a legjobban a hagyományos izzókra.
Általában 6000 Kelviest árulnak, a 4300-ast is be lehet szerzni, de nem biztos , hogy olcsóbb a 6000-nél. a 6000 kiékesebb de a rendőrnek teljesen mindegy, ki lehet így is szúrni. Ha kiszúrja akkor fizetős és ha nem jófej a rend őre, akkor még hatósági műszaki is lehet. Mert műszakilag nem felel meg. kérek mindenkit a műszakin ne vitatkozzunk, mert volt tapasztalat matricalekaparásból Mindenki csak saját belátása szerint és felelősségére szereljen, szereltessen be.
Én amúgy sem szeretem a xenonos kocsikat, de ha megnézik a többiek ezt a cikket aminek a végén van egy kis videó a hibás xenon okozta motorvezérlő meghibásodásról, talán fontolóra veszik a beépítést.
Meg ne haragudjatok. De egy olyan elektronika, amit egy xenon szett haza tud vágni, csak mert meg-zizizi kicsit a tápot az menetbiztonság szempontjából sem állhatja meg a helyét. Az autók nem számítógépek hogy garancia után természetes legyen az elhalálozásuk. 100-al enyhén nedves úton egy motorleállás...
A xenon gyújtásának pillanatában ezer voltok repkednek. Elegendő egy zárlatos, rossz xenon bekötés, és azok az ezer voltok máris ott landolnak, ahol nem kellene...
Bár elvileg relének kell lennie a sima izzó előtt is, azonban nem tenném a nyakamat rá, hogy azon belül nem keletkezik ív... Legutóbb, amikor szereltünk ki egy ilyen buher xenon szettet, a fél lámpa bekapcsolásánál több centis szikrák kúsztak ki a SZIGETELT csatlakozóból. Idézet: „Az autók nem számítógépek...” De sajnos már igen. Minél újabb annál inkább.
Inkább az elromlásuk közbiztonságra gyakorolt hatására gondoltam.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném azt szeretném megoldani,hogy legyen drl nappali menetfényem,de úgy hogy a reflektor világítana csak jóval gyengébben így vakítani sem tudna és kevesebb áramot is fogyasztana,tehát a a reflektor világítana gyengén nappal de ha rendesen reflektort kapcsolnék akkor ugyan olyan erősen világítan ismét mint bármelyik reflektor.Egyes autómárkák már évek óta így csinálják gyárilag az autóikat főleg az amerikaiak de a svédek is úgy tudom.Szóval aki tud kérem segítsen ötletekkel esetleg kapcsolási rajzokkal. Előre is köszönöm.
off_Ne haragudj, nem szoktam ilyen lenni, de azt kívánom hogy ha ezt megcsinálod az első műszakin ássák el a rendszámod.
Van minden autón gyárilag tompított fényszóró, az az amiről te beszélsz a nappali/esti mindenkori fény amit már úgy kötnek gyárilag az autókba hogy ha beindítod felkapcsol. De ez nem reflektor! Ami halványan világít az pedig a helyzetjelző. Nem csak azért vakít a refi mert olyan hú de sokkal nagyobb teljesítménnyel világít mint a tompított, a különbség kb 5-20w(változó) hanem azért mert telibe világítja meg a foncsort és ugye ezáltal az utat is, amíg a tompítottnál ki van "takarva" egy rész és az csak lefelé világít. Bocs mindenki de havonta levezetek pár ezer km-t és nagyon utálom az ilyen tuning vackokat mert a szemem kifolyik már rendszeresen ettől... vagy fényes nappal tiszta időben jön refivel ködlámpával és akkor se veszi észre magát ha villogsz neki. Este meg ködlámpa helyzetjelző tompított nélkül persze megint szúrófény a szembejövő fejébe... Maximum a tompítottal játssz ilyet, ha már minden áron ezt akarod. De hála az égnek már elég szigorúak ezek a szabályok... És szerintem most sok ember véleményét mondtam el.
Nagyjából egyetértünk. Bár a ködlámpa, ha szabványos nem vakít. Persze ha valami más van helyette az nem ez az eset.
Egyetértek Nagyon kellemetlen érzés mikor egy ilyen buhera autó jön vélled szembe
Nekem van olyan érzésem, hogy a kérdező a tompított megfékezésére gondolt, csak rosszul fejezte ki magát. Ez esetben a vakítás kilőve, inkább attól kell tartani, hogy túl jól sikerül az akció, és és nem lesz jó időben észlelhető az autó, ami miatt a nappali lámpahasználat kötelezővé lett téve annak idején. Meg először is utána kéne nézni a vonatkozó jogszabályoknak.
A skandináv országokban már a '70-es évektől kötelező a DRL (daytime running lamp), és manapság egyre több országban szorgalmazzák a használatát, az autógyárak is egyre gyakrabban felszerelik vele az új tipusokat.
Igen köszönöm a helyreigazítást rosszul fogalmaztam,de akkor megpróbálom érthetőbben:Olyan világításra gondolok (DRl nappali menetfény) ami a tompítottnál gyengébb de a helyzetjelzőnél erősebb fényt bocsát ki és igen tudom mi a helyzetjelző meg a tompított de azért kössz a kioktatást és a jó kívánságokat(tetye).Én egy oldalon láttam az interneten,hogy egy svéd autón gyárilag úgy volt megcsinálva a DRL NAPPALI MENETFÉNY,hogy nem volt külön foglalat se plusz égő hanem a TOMPÍTOTT halványabban világított olyankor mikor DRL üzemmódba volt az autó természetesen mikor felkapcsolták a tompítottat akkor rendes fényerővel világított,tehát egy égőröl ment a tompított és a DRL is.
-Kis hazánkban az éppen hatályos jogszabályok szerint tompított használata nappal is kötelező!
Tehát nem valahol a helyzetjelző és a tompított közt kell legyen a fényereje, a tompítottat kötelező használni mint mondtam már csak így gyártanak autót is. Ha nem ég a topmi és megállít a rendőr csúnyán a zsebedbe nyúlhatsz, ha meg trükközöl vele és észre veszi, mivel nem gyári még a rendszámod is leveszi, mehetsz szigorított vizsgára persze csak ha vissza alakítottad. -Nagyon szívesen, ha valamit nem tudsz kérdezz, ez így normális. -A kívánságokat ne csak nekem köszönd, hanem kb a sofőrök 90%-ának. -A nevem: Tetye . Sok jót!
Na akkor először is idézet a jelenleg hatályos KRESZ-ből:
"55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.",és csak mondom,hogy az új EU rendelet szerint 2011 február 07-től at EU minden tagállamába,így Magyarországon is minden új autót CSAK nappali menetjelző lámpával felszerelve lehet értékesíteni.Ajállom figyelmedbe az alábbi cikket:http://www.testcar.hu/hu/magazin/110208-kotelezo-hetfotol-a-nappali-menetfeny-az-autokra.html és a DRL ha utólagos de rendelkezik "E" minősítéssel akkor ezt használva NEM kell használni a tompítottat lakott területen kívűl se.
Azért neked is okozna meglepit, a holnap bezavarnának egy KRESZ-vizsgára.
Túl sok értelmét nem látom a dolognak. A mai 100A körül tudó generátoroknak már nem kihívás az a 2X55W tompított, emiatt nem érdemes. Talán egy haszna lenne, a nem túl hosszú élettartamú halogén izzók többszörösét kibírnák. Ehhez szerintem elég lenne annyi, hogy a 14V körüli feszültség helyett ne kapjon csak 11-12-t nappali használatnál. Így még a fényerő is kielégítő maradna. De ennek is csak akkor van értelme, ha valaki rengeteget megy nappal tompítottal, és emiatt évente többször kell az izzókat cserélni.
Á köszönöm látom érted mire gondolok amugy igen nagyon sokat megyek nappal,éjszaka szinte soha és izzót is kb félévente kell cserélnem
Én azon gondolkoztam, hogy valami lassú bekapcsolót kellene az izzók számára készíteni. Ugye tipikusan bekapcsoláskor égnek ki, így ha valamivel korlátoznánk a bekapcsolási áramlökést, akkor szerintem jelentősen meg tudna emelkedni az élettartamuk. Első körben az jutott eszembe, hogy be lehetne "relézni" mosfettel, és a mosfet gate-drain közé tenni valami nagyobb kondenzátort (megnövelni a miller kapacitást), gate-et meg ellenálláson keresztül kötni a kapcsolóra, így az RC taggal be lehetne állítani 1-2 másodperces bekapcsolási időt. Ha mondjuk egy izzó élettartamát a kétszeresére növeli, akkor a ráfordítás már megtérül. Kérdés, hogy okoz-e valami hátrányt a dolog? Ha igen, akkor ennél bonyolultabb, de azt is lehetne csinálni, hogy az izzószálat kikapcsolt állapotban mindig azon a hőmérsékleten tartani, amin még épp nem bocsájt ki fényt, így a teljes feszültség rákapcsolásakor nem hideg állapotról indulna. Persze ez már bonyolultabb áramkört igényelne, kérdés, hogy megéri-e a dolog, és hogy pl. ha külön van a tompított és a reflektor izzója, akkor a kikapcsolt reflektor esetén jelentkező plusz energiafogyasztás nem lesz-e több, mint amit megspórolunk az izzó magasabb élettartamával?
Pont a tompított izzót nem lehet kiváltani... a fényerő csak egy dolog, de a szembejövőt nem vakíthatod.
Az aszimmetrikus fényt csak izzólámpával lehet egyszerűen biztosítani.
Helló Dudus!
"Minden motorfajtának szüksége van a beszívott levegő mennyiségére," Ezt megcáfolnám Az én 94-es szívódízelemben az égvilágon semmi sem méri a beszívott levegőt
Üdv Mindenkinek!
Birtokomba került egy jó kis 88-as Ford Transit. Gyárilag 2 aksi megy bele. Kérdésem a következő. Van valamilyen hatása a generátorra, ha csak egy aksival használom?? Előre is köszönöm! Üdv!
Nem bánja. Inkább az akku szereti kevésbé. Gondolom azért volt kettő, mert városi üzemre gondolva nem akarták, hogy a gyakori indítózás hamar elfárassza az akkut. Esetleg vala mi extra fogyasztó miatt. Például állófűtés.
Köszönöm a választ neked is és VIM-nek is!!! Neki is állok kicserélni az összes vákum csövet. Ha ez nem segít akkor megyünk tovább.
Próba szerencse. De nagyon figyelj a csövekre. Ugyan olyan belső átmérő és ugyan olyan hosszúságú csövet használj!!!
Sziasztok!
Ezt szeretném megépíteni. Volna valami ötlet a kapcsolásra?
Köszönöm a segítséget. Még annyi lenne hogy a gyári bilincsek helyett milyet lehetne használni, mert az autósboltban azt mondta az eladó, hogy nem kell bilincselni, mert rászorul annyira. Szerintem a gyárban sem véletlenül rakták rá. Igaz az új cső kívül-belül gumi és közte van a vászon, a réginél meg csak belül. Kb:5mm az átmérője és nem nagyon tudok ekkora bilincset-Ha tudsz valami megoldást légyszíves írd meg. Köszönöm addig is.
Ez a kapcsolás engem is érdekelne
Régebbi Tv-ken is ilyen elven működött a csatornaváltás
Üdv. Ne autós boltba menj hanem motorosba. Ott kérj ilyen kis bilincset. Pl ilyet: bilincs
Valahol pedig láttam ilyen érintős immo kapcsolási rajzot!
De hol? |
Bejelentkezés
Hirdetés |