Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   78 / 167
(#) dokibácsi123456 válasza schmiedpeter hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
Szerintem Caesar távirányító.
Azt hiszem ha megtalálod a központot akkor két érintkezőt rövidre zársz és akkor taníthatod. (riasztónál, a kp zárral még nem találkoztam)
(#) dobo hozzászólása Szept 18, 2012 /
 
Sziasztok . Van egy olyan gondom hogy elhagytuk a riastó távirányítóját.
Hogyan lehetne pótolni?
A riasztó elva5b vagyis egy prestige aps 150-es riasztó.
Eredetileg (bumeráng alaku volt a távirányítója).
Honnan lehetne valami hejettesítőt beszerezni hozzá ?
És egyáltalán pótolható?
(#) olomkatona hozzászólása Szept 25, 2012 /
 
Üdv Mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni INCA PRO VT-200PW riogató programozásában. A készülék működik rendesen, de azt a funkciót nem tudom kikapcsolni, hogy elindulás után bezárja a központi zárat. Elméletileg lehet, gyakorlatilag nem tudom. Van hozzá leírás, de az általános, ráadásul négygombos távirányítóhoz van.
Nyitás, zárás, némítás, vészjelzés.
Az enyém három gombos, (rombusz alakú), de abból csak kettő müxik (nyitás, zárás), a harmadik a csomagtér nyitás, de semmit nem csinál. A leírásban egy csomó lehetőség a hiányzó gombokra épül, ezért nem is használhatók. Mondjuk, ezek nélkül tudnék élni, de a kpzár automata vezérlését kikapcsolnám.
Szóval ennek a programozásában ha tudna valaki segíteni, azt megköszönném.
(#) vovozs válasza dobo hozzászólására (») Szept 30, 2012 /
 
Prestige 150 nem bumeráng alakú!!! Nekünk van még 1-2 db eladó a de írj pűt és adok tel számot. 400as volt bumeráng alakú. Szegedi vagyok.
(#) vovozs hozzászólása Szept 30, 2012 /
 
Távirányítóba az IC lábak alatt a panel másik oldalaán látszik, és az IC 14-16 lábú , ha ugrókodos akkor csak 8.
(#) guliver83 hozzászólása Okt 1, 2012 /
 
Sziasztok!

Egy autóriasztóról lenne szó.
Laserline 989E

Nincs meg a távirányító hozzá és nem lehet kikapcsolni.
Az lett a megoldás, hogy ki lett kapcsolva a riasztó kulccsal.
Van egy másik távirányító amit be kellene programozni, de a programozás úgy történne,
hogy be kell kapcsolni a riasztót és van egy kapcsoló amit ON állásba kellene tenni
kulcsot elfordítani és mehet a programozás, na de megszólal a riasztó.
Az lenne a kérdésem, hogy tudnám ezt kikapcsolni, hogy betudjam programozni a távirányítót?
(#) Inhouse válasza guliver83 hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Egy rongyot a sziréna tölcsérébe tömködve tudsz csillapítani a hangján.

Üdv
Inhouse
(#) guliver83 válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Egyszerűbb, ha a sziréna részt vagyis a csatlakozót lehúzom a panelről, mert itt egy egységen belül van minden.
Én arra gondoltam, hogy valahogy ki lehet e kapcsolni.
A másik, meg riasztás közben lehet e a távirányítót programozni?
(#) Inhouse válasza guliver83 hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Idézet:
„Egyszerűbb, ha a sziréna részt vagyis a csatlakozót lehúzom a panelről, mert itt egy egységen belül van minden.”


Nem is kellett volna kérdezni, tudod a választ, mi meg azt, hogy szét is van szedve.

Idézet:
„A másik, meg riasztás közben lehet e a távirányítót programozni?”


Több mint valószínű, hogy nem.

Üdv
Inhouse
(#) guliver83 válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 3, 2012 /
 
Megoldást keresek rá.
(#) Scaevola hozzászólása Okt 3, 2012 /
 
Sziasztok!

Ide írok, mert a távirányító szóra rákeresvén hét oldalnyi topikot kaptam, abból kettőt átpörgettem, de nem keresgélnék tovább... valamint nem vagyok valami jártas elektronikában.
Ohm törvényei megvannak, nyákot marattam már, de semmi több.

A kérdésem az lenne - csak így, elméleti síkon - hogy:
Beszereltettem anno a kocsimba egy riasztót, aminek a távirányítója csak közvetlen közelről működik... értsd: egészen meg kell közelítenem az autót...
... általában.
S itt jön a bibi.
Mert ha mindig ugyanolyan közelségből működne, azt mondanám, rakja kutya... ez ilyen.
De nem... van amikor már 8 méterről kiold... van amikor ott állok a csomagtartónál és az istennek sem megy.

Megmértem az elemeket, 3V-os lítiumból van benne kettő - 6 V-tal megy (hö??) - mindkettő 3 V feletti értékekkel bír.

Mondták már nekem, hogy más autó riasztója "leárnyékolja" az enyémet, elemcserét is javasoltak.
A szerelő szerint nem szólt még neki senki ilyen hibával.

Még el is fogadnám ezt az állapotot, ha nem lett volna korábban más riasztóm... amit a 10. emeleti lakásom ablakából gond és problémamentesen tudtam használni.

S hogy tetézzem a dolgot...
A mostani autóm egy olyan fajta, aminek a csomagtartóját semmi mással nem lehet nyitni, csak távirányítóval - ill. belülről a műszerfalról. (értsd: nincs kulcslyuk, gomb... semmi)
Ezért a centrálzár nyitógomb hosszan történő megnyomásával tudom nyitni azt.

Ez egy másik távirányító - a riasztónak külön távvezérlője van.
Képzeljétek el a szitut... jövök ki a Coraból - ráadásul már Cora sincs - csomó szattyer a kezemben, inaktiválnám a riasztót, nyitnám az autót... de nem tudom... csak nyomom a gombot, mint egy félőrült, s érzem, ahogy megfeszülnek a halántéki ereim.

Összegezve:
Két távirányítóm van az autóhoz (centrálzár - riasztó) mindkettő gyatra, csak nagyon közelről működik, néha még úgy sem.
Autó akksija új, centrálzárban az lítium új, a riasztóét most mértem... s nem tudom, mi lehet a baj.
Nem gondolnám, hogy ez normális.
A vélemények, hogy más autók árnyékolják megdőlnek, mert van, amikor sűrű kocsidzsungelben is nyílik 5 méterről, míg a munkahelyemen, ahol 30 méteres körzetben, brutál nyílt területen ott állok a csomagtartónál és 3-4 gombnyomvatartás után nyílik a csomagtér.

Hülyeséget kérdezek akkor, mikor azt gondolom, hogy ha a motyók antennáját meghosszabbítanám, lehet, hogy jobban muzsikálna a dolog?
Tudom, hogy az antennahossz nem mindegy... de vmi árnyékolt kábellel csak fel lehetne vezetni az egyik oszlopba, nem?
Vagy ha ez hülyeség, akkor mit tanácsoltok?

Köszi a válaszokat, előre is... s bocs, ha rossz helyre írtam.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) zolika60 válasza Scaevola hozzászólására (») Okt 3, 2012 /
 
Nem lehet, hogy a vevő oldalon van a gond? Beszerelésnél nem csatlakoztatták az antennát, vagy ha beforrasztott fel van tekerve ahogy a csomagolásban volt. egy típust is írhatnál könnyebb lenne okoskodni.
(#) Scaevola válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 4, 2012 /
 
Szia!
Traxalarm a típusa.
(#) guliver83 hozzászólása Okt 6, 2012 /
 
Létezik olyan az autó riasztón, hogy Reset?
(#) Scaevola hozzászólása Okt 8, 2012 /
 
Passz, azt sem tudom, hogy hol van a ketyere az autóban.
(#) polgiy hozzászólása Okt 10, 2012 /
 
Sziasztok.

Egy kis segítséget kérnék tőlletek.
Az lenne a problémám hogy van egy univerzális relés kimenettel rendelkező kp zár irányítóm. Ez kezelte a kocsim gyári rendszerét már jó ideje. Na most tegnap elromlott. Nyitásnál csak az eggyik relé húz be viszont zárásnál mindkettő. Úgy kellene működnie ugye hogy felváltva működnek a relék. Mi lehet a baj? Vagy esetleg tudtok e mondani valami kapcsolást amit meg tudok csinálni azzal a táv vevővel ami ebben a nyákban van. Annyi lenne a dolga hogy ha nyomom az egyik gombot húz az egyik relé. ha nyomom a másikat húz a másik relé.
(#) Inhouse válasza polgiy hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
Jó lenne pár jó kép a belsejéről.

Üdv
Inhouse
(#) polgiy válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
Most nem tudok JÓ képeket csinálni. Be..art a fényképezőm. Azon gondolkodtam hogy össze kellene raknom valami táv adó-vevő cuccot olcsón. Az alábbi oldalon talált eszközökkel ez megvalósítható lenne? Nekem csak 2 csatorna kellene ami 2 relét üzemeltet. Egyik gomb egyiket a másik gomb a másikat. Szerinted? (Nyáktervezésben nem nagyon vagyok otthon de a többit megoldom.)
(#) Inhouse válasza polgiy hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Ezek csak vevőmodulok, kódolás, impulzus előállítás, nagy teljesítményű relés kimenet, dobozolás sehol. Miből gondolod, hogy olcsóbban összeraksz egy jól működő adó-vevő párost annál, mint amit erre lehet kapni készen?
Meg kell javítani a régit, általában egyszerű cuccok. Ráadásul van is benne ilyen vevőmodul, mint amit most külön venni akarsz... Akarod, hogy segítsünk, vagy ragaszkodsz az elképzelésedhez? Döntsd el!
Talán csak akad a környezetedben egy fényképező pár kép erejéig kölcsön...

Üdv
Inhouse
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2012
(#) polgiy válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Ha nem akarnék segítséget nem írtam volna. Nem szakmám az elektronika csak hobbim, így nem tudhatok mindent és segítségre szorulok néha. Csináltam egy pár képet de lehet elrontottam mert nyák oldalról nem csináltam. De ott nem láttam semmi hibát. sérülést.

Így is értjük, nem kell a vulgáris kifejezés.
Frankye
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2012
(#) polgiy válasza polgiy hozzászólására (») Okt 13, 2012 /
 
Elnézéseteket kérem a vulgáris kifejezésért.
(#) Inhouse válasza polgiy hozzászólására (») Okt 15, 2012 /
 
Meg akartam neked keresni, ebben a topicban már felraktam egy ilyen rajzot, írtam is hozzá tipikus hibákat. Szinte mind ugyanaz, a kép alapján a tied is. Nekem ez az új kereső nem jó, szinte semmit nem találok meg vele...

Adott egy vevő modul, egy 2272 decoder IC, és pár tranzisztor...
Az egyik kis fekete TO92 tokos cucc egy 78L05 stabIC, azon 5V-nak kellene lennie, ez táplálja a vevőmodult és a decoder IC-t. Ha ez nincs meg, akkor az a baj.
Ha megvan, akkor meg kell nézni, hogy a távirányítóban levő encoder IC-nek és ennek a decodernek azonos kódoló lábai, azonosan vannak-e tápra és testre kötve. Mivel eddig működött igen, de szokott rossz forrasztás lenni, vagy ez nem érintkezik vagy maga az IC van rosszul beültetve a panelbe, nem érnek be rendesen a lábai. Rázkódott az autóban egy darabig és most adta fel...át kell forrasztani, vagy kivenni, benyomni rendesen a helyére és újra beforrasztani.
Le kell próbálni a távirányító(ka)t, hogy adnak-e? Erről is írtam már itt, keresel egy TV-t, amin frekvenciával is lehet adót kézzel beütni. Megnézed a távirányítóban azt a kerek kis fényes alkatrészt, hogy mi van ráírva, 315, vagy 433, vagy 868, ennyi MHz-en ad, azt kell beütni a TV menüjébe. Lehet, hogy 1-2-vel eltérve lesz jó. Kihúzod az antennát, és odatartod a távirányítót, ha jó, akkor fekete csíkok fognak szaladgálni a képen, amikor nyomod a gombot. Ha nem, akkor rossz a távirányító.
Ha jó a távirányító, akkor rámérsz a vevőmodul kimenetére egyenfeszültség 10V vagy 20V állásban és nyomod a gombot. Ha odáig jó minden, akkor 5V-os tüskék jönnek, a digit multin ugrálnak a számok.
Ha jó, akkor irány a decoder IC, annak a 17-es lábán ugyanezt lehet mérni.
Ha ez is jó, akkor 10 és 12-es láb a 2 kimenete, ezeken felváltva 5V-nak kell lennie attól függően, hogy nyitva, vagy zárva van. Fixen ott van az 5V, amíg nincs váltás. Amikor a vevőpanel megkapja a tápot nincs egyik kimeneten sem semmi, csak az első állapotváltástól kezdve.
Ha ez is jó, akkor van 5 tranzisztor, pár dióda, kondi, ellenállás, ami még lehet rossz...
A 2 kondi felelős az időzítésért, hol az egyik, hol a másik van feltöltve közel tápfeszre.
Ez egy általános leírás, szemezgesd ki belőle, ami neked kell...Szerintem valamelyik relét kapcsoló tranzisztoroddal lesz a baj, átvezet. Annál keresd, amelyik mindig húz.
Volt már olyan hitvány kínai tranzisztor is bennük, hogy mérve jó volt, de alapból kisütötte a hozzá kapcsolt tranzisztort, csere és megoldódott.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 16, 2012 /
 
Idézet:
„de alapból kisütötte a hozzá kapcsolt tranzisztort, csere és megoldódott.


Hopp...helyesen: de alapból kisütötte a hozzá kapcsolt kondenzátort, csere és megoldódott.

Üdv
Inhouse
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2012
(#) Inhouse válasza polgiy hozzászólására (») Okt 18, 2012 /
 
Esetleg megírhatnád, hogy mire jutottál, ha már koptattam a szám...

Üdv
Inhouse
(#) polgiy válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 18, 2012 /
 
Mindenképp megírom. Nem fog rejtély maradni.
De majd csak holnap lesz időm játszogatni vele.
És addig is Köszönöm az információt.
(#) lastewer hozzászólása Okt 20, 2012 /
 
Helló!

Szeretnék egy kis segítséget kérni autóriasztó bekötésében.
A riasztó : HD Car Alarm System

Van 6 kábel a centrálzár vezérléséhez :

- Narancs
- Fehér
- Citrom
- Narancs fekete
- Fehér fekete
- Citrom fekete

Van még 10 kábel a riasztóhoz :
- Citrom
- Fekete
- Barna
- Pink
- Piros
- Barna
- Zöld
- Narancs
- Fehér
- Kék

A riasztó az megy , indexet is villannak , mikor nyitom , zárom a távirányítóval , de a kp. zár kimeneteken közben nem látok 12 voltot.

Van hozzá egy gyári bekötési rajz , és egy nyomtatvány is (csatoltam mind a 2 -t.).
(#) tiggersoft válasza lastewer hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
A fehér és a fehér/fekete közé kell kötni a motort(motorokat).
Itt kell mérned nyitás/zárás közben 12V-ot persze attól függő polaritással, hogy nyit vagy zár.
(#) lastewer hozzászólása Okt 20, 2012 /
 
Próbáltam úgy is , hogy multiméterrel mértem , az egyik mérő lábon adtam neki a kaszniról testet , a másikkal mértem a fehér kábelt (közben nyitottam , zártam a távirányítóval) , de nem volt semmi feszültség.
(#) polgiy válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
Na eljutottam addig hogy rá tudjak nézni a kütyüre. Nagyon megint nem tudtam bele mélyülni csak annyit tudtam hogy átforrasztottam rajta minden forrpontot. Valamit csak ért mert most 10 ből 9szer jól végzi a dolgát. Eddig 10 ből 1 szer végezte csak rendesen.
Egyenlőre visszaszereltem a kocsiba és így marad. ha megint lesz egy kis időm vagy megint vacakol megnézem az alkatrészeket is. Nagyon KÖSZÖNÖM a segítséget.
(#) akos70 válasza lastewer hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
Ismerni kéne az autód központi zár rendszerét. Ez a 6 vezetékes vezérlés egy univerzális megoldás, hogy mindenhez beköthető legyen. Ha tudod, milyen elven működik a zárad, megtalálod a hozzá való bekötést a rajzodon.
Következő: »»   78 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem