Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   92 / 167
(#) DecebaL válasza sufni-tunning hozzászólására (») Dec 1, 2013 /
 
Amint feltöltöm az akkut folytatom addig keresgélek, kösz a tippet eddig ez meg sem fordult a fejemben.
(#) DecebaL hozzászólása Dec 1, 2013 /
 
Ha a riasztó egységnek áramot adok az 5 db reléből egyik sem húz be. Tehát valami bibi van vele.
Azt már kibogoztam, hogy 2 db relé a központi zárnak adja a jelet, és azt is tudom már melyik 2 db az.
Viszont a maradék 3 fogalmam sincs mit kapcsol.
Arra gondoltam, hogy a maradék 3 db relé tekercseire manuálisan adok feszt és akkor azok behúznak majd úgy próbálom meg elindítani a motort.
Mi a véleményetek? Próbáljam meg?
(#) wenhardtlaci válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 1, 2013 /
 
Szia!
A belső világítást rajzod alapján megcsináltam, tökéletes lett. Most már csak a manuális zárással kellene valamit csinálnom, de ha nem jön össze az sem nagy baj úgyis a riasztó távkapcsolóját használom. A jövőben szeretném cserélni a gyári rádióját. Ha esetleg elakadok tudsz segíteni abban is? Fent vagy esetleg ilyen fórumon?
NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGEDET!!!
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
(#) Inhouse válasza wenhardtlaci hozzászólására (») Dec 2, 2013 /
 
Szívesen. Mint írtam, ne köss +12V-ot a kp zár vezérlő relékre! Nem kell, az is bezavarhat. Csak testet kell kapcsoljon, mint a manuálisan működtetett mikrokapcsoló. Vagy a motorokat vezérled közvetlenül? Akkor nem is fog menni a manuális rész...
(#) DecebaL hozzászólása Dec 2, 2013 /
 
Végre sikerült megoldanom, minden vezetéket amit nem tudtam beazonosítani végig követtem és a benzin szivattyú relénél mindkét vezeték (+/-) meg volt szakítva.
Az egész hétvégém ráment.
(#) sufni-tunning válasza DecebaL hozzászólására (») Dec 2, 2013 /
 
Akkor szikra volt, csak szivattyú nem. ez a másik (pontosabban az első, amit gyújtástiltásra szoktak kötni).
(#) wenhardtlaci válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 2, 2013 /
 
Szia!
Azokat levettem 12v-rol, és leszigeteltem. A gyári kp. zárhoz nem nyúltam, csak a próbalámpás módszerrel megkerestem azokat a vezetékeket, amikre nyitnak illetve zárnak a motorok(vékony fekete illetve fekete/fehér). Ezekre kötöttem a riasztónak a vezérlő vezetékeit, de nem szakítottam meg őket.Ezen kívül még három vastagabb vezeték jött a zártól. Azokra is megpróbáltam testet adni, de a testlámpa felvillant egy pillanatra berántotta a motort de abba a pillanatba vissza is nyitott. A másiknál ugyan ez, a harmadiknál meg semmi. Ezen kívül volt még egy vékony vezeték ez volt a világításé. A színekre konkrétan nem emlékszem nem akarok hülyeséget mondani! Amúgy elég nagy a zűrzavar az ajtóban mert van benne elektromos ablak és tűkőr.
(#) Inhouse válasza wenhardtlaci hozzászólására (») Dec 2, 2013 /
 
Egyebet nem mondhatok, kérem kapcsolja ki! Ha a 2 vezérlő vezetéket találtad meg, akkor annak továbbra is működnie kellene.
(#) vovozs válasza wenhardtlaci hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Kösd le a központizár vezérlés kábeleit, ami a központizárral kapcsolatos (2 szál).
Így már müködnie kell<--ekkor te nem jó szálakat kötöttél oda vagy nem jól.
Ha így sem működik akkor valamit gajra vágtál a gyári rendszerbe..
Ilyenkor a szokásos szövegem: bízd szakemberre mert nagy kárt lehet csinálni.
(#) laszlo raduj hozzászólása Dec 3, 2013 /
 
Sziasztok!
Egy központi zárral kapcsolatosan kérdeznek.
Egy opel astra-n van, barmit csinálunk vele mintha mindig nyitni akarna , legalábbis a tank sapkáját igen , a többi zár csak kattan, ha a sofőr felőli gombot lenyomom mintha szembe nyomna egy keveset és leáll . Szétszedtem és a nyákon azt írja " LF-C8000 REV: 1.0 S0294A0 " .
Mi lehet a baja ?

Meg annyit , hogy ezt mar csinálta , magától jött helyre az új akku cserénél. De nem biztos hogy ától.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
(#) pity68 hozzászólása Dec 8, 2013 /
 
Üdv!
Olyan gondom lenne ,hogy nem működik a központizáram,ami eddig riasztón keresztül és kulcsal is működött.A bal első ajtó motor megszorult,ki kellett vennem mert sehogy nem bírtam zárni az ajtót.Vettem másik motort de hiába tettem be nem működik a központi zár. Ma megnéztem,hogy hova megy a vezetéke, de elakadtam mert a kábel kötegre van csatlakoztatva. A központi zárnak központi dobozát nem találtam,lehet ,hogy nincs is, csak a risztó doboza van meg / ENFORCER 100C-4-H /. Kérdésem mi lehet a gond ? A riasztó nem adja ki a jelet és azért nem megy a központi,vagy esetleg valami más? Előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza pity68 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Idézet:
„Vettem másik motort de hiába tettem be nem működik a központi zár.”

Milyen motor volt? 5 vezetékes univerzális? Azonosak voltak a színbekötések? Mit jelent a nem működik? Csak a bal első ajtó, vagy egyik sem? Se kulcsra/gombra, se távirányítóval?
Idézet:
„Ma megnéztem,hogy hova megy a vezetéke, de elakadtam mert a kábel kötegre van csatlakoztatva.”

Inkább az ajtó és a kaszni között nézd meg! El szoktak törni a vezetékek az átvezetésben. Vagy, ha történt egy zárlat, akkor a kp zár vezérlőt kell megkeresni és jobb esetben csak kicserélni a biztosítékát.
Idézet:
„A központi zárnak központi dobozát nem találtam,lehet ,hogy nincs is,”

Mivel gombra/kulcsra is működött, lennie kell.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
(#) pity68 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
Köszönöm a gyors választ.
Minden azonos volt,2 vezetékes,és egyik ajtó sem működik se riasztóval se kulcsra.
A szakadást nem néztem,mert nyitást követően kb 5 perc zártam volna és akkor nem működött, de megfogom nézni.
A vezetéket azért követtem végig hogy megtaláljam a vezérlőt,és ezért írtam hogy elakadtam,esetleg kitették a motortérbe mert a műszerfal alatt nem láttam.
(#) Inhouse válasza pity68 hozzászólására (») Dec 8, 2013 /
 
2 vezetékes motorral a bal első ajtóban nem is működhetett soha kulcsra...hogy is volt ez? Mennyire biztos, hogy előtte működött, te láttad?
Nem valószínű a kp zár vezérlő a motortérben, inkább az, hogy sosem volt és csak a riasztóval lehetett nyitni/zárni...
(#) DecebaL hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Saját riasztót építettem. Ami abból a hozzászólásból kimaradt, hogy saját adó vevő protokollt használtam direkt erre a célra.
Itt meg lehet nézni
(#) Inhouse válasza DecebaL hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Szép munka, a többi művedet is elnézve irigyellek! Csak így tovább!
(#) DecebaL válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Köszönöm a dicséretet.
(#) pity68 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Hát pedig működött,sőt azzal zártam az összes ajtót ill. nyitottam ha olyan helyen voltam, hogy nem használtam a risztót.Látni meg láttam mert enyém az autó.A vezérlő már meg van a jobb első ülés elött a műszerfalba kicsit eldugva,a pollenszűrőnél.
(#) laszlo raduj hozzászólása Dec 10, 2013 /
 
Az opel astraban hova van eldugva a központi zár vezérlője ?
(#) Inhouse válasza pity68 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Univerzális, 2 vezetékes motornál nincs mikrokapcsoló, nincs ami jelezze a pozíciót, ezért nem működhet a mechanika mozgatására. Erre az 5 vezetékes motor való, legalább a bal első ajtóba. Egyáltalán utólagos ez a kp zár?
(#) sufni-tunning válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
A zárszerkezetbe nem lehet külön a mikrokapcsoló?
Én egy Daewoo nexiában is ugyanezt láttam.
(#) Inhouse válasza sufni-tunning hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Japán autóknál volt anno igen régen divat, hogy a bal első ajtóban csak mikrokapcsoló volt, a többiben motor is. Mivel nem volt távirányító, a bal első ajtót kulccsal/gombbal mozgatták, a többi is zárt/nyitott.
A kérdezőnél még mindig nem derült ki, hogy milyen a kp zár és az az utólagos motor, azon kívül, hogy 2 vezetékes. Egyébként elvileg létezik 2 vezetékes motor, ami egyben master is, spec elektronikával, de még élőben nem láttam. Kicsi esélyét látom, hogy itt ilyen lenne.
Visszatérve a kérdésedre, lehet, csak nem látom át, hogyan is jöhetett létre ez az állapot. Lusta vagyok már találgatni, az infót meg mindig apránként kell fogóval kihúzni a segítségre várókból...
(#) vovozs hozzászólása Dec 11, 2013 /
 
Az autron (egy magyar cég) régebben gyártott olyan szettet amibe csak 2 vezetékes motorok voltak és min egyben vezérlő is. A motorok által keltett indukciós feszültséget figyelte... a motorok színe legtöbbször világos kék volt de vékony autronos csatival és kábellel.
(#) Inhouse válasza vovozs hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Akkor ez lehet az...
Idézet:
„Egyébként elvileg létezik 2 vezetékes motor, ami egyben master is, spec elektronikával, de még élőben nem láttam.”

Szerinted neki ilyen van?
(#) sufni-tunning válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Nem bántásnak szántam, csak tapasztalatot szerettem volna megosztani, ebből is tanulhat, aki ilyesmibe esik bele.
Az én "páciensemben" is csak egy kétvezetékes utólagos motor volt benne. Riasztó mozgatta (gondolom az eredetit már előttem kiszedték belőle).
(#) Inhouse válasza sufni-tunning hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Nem is vettem annak, ne izgulj! Na, majdcsak kiderül az is, hogyan is lehetett ez a kérdezőnél...
(#) laszlo raduj válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Az astraba amit megbontatom (az ajtó borítót ) és nem találom a vezérlőt , a kulcs egy 3 vezetékes kapcsolót fordít , jó állapotában így működött , most sajna jobban el kell fordítani és csak így tolja le a zárat a motor karjával egyut , de mindig csak nyitni akarja meg nyitót helyzetben is.
Ha belülről zárták az autót a kar húzta le a kulcs kapcsolóját így záródott a többi ajtó is . .
(#) Inhouse válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Ha állítható, akkor finomítani kell rajta, hogy működjön mindkét irányba. Utólagos kp zárnál ez egy lemez, vagy fémtömb, ami 2 fémrudat köt össze. Ezeket csavarok rögzítik, ki kell lazítani és kicsit mozdítani a megfelelő irányba, majd újra meghúzni.
(#) laszlo raduj válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Hol van ez az állítható lehetőség?? A záron ?

Amúgy Válasz gyanánt is írtam , hogy ez is 2 vezetékes motor az első ajtóban.
(#) Inhouse válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Nem látom amit te, nekem nem egyértelmű amit írsz. Azért írom feltételekkel, amit gondolok. Sokat segítene, ha részleteznéd, amit látsz, de még jobb lenne egy kép.
A gyári zárban van egy mikrokapcsoló és külön egy 2 vezetékes motor?
Következő: »»   92 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem