Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bentel riasztó bekötése
Témaindító: LANCIAZSOZSO, idő: Jan 4, 2012
Témakörök:
Vagy csak elment a táp, lemerült az akksi, a kültéri meg szirénázik ha nem kap tápot, igaz csak addig amíg le nem merül a saját akkuja is. Probléma megoldva...
Hááát... sajna nem ennyire egyszerű. Szorri, elfelejtettem említeni, hogy a kültéri még be sincs kötve, a beltéri szirénázott. Tehát a relé engedett el, mert nem kapott feszt. De ha nincs fesz., a beltéri mi a bánattól szólt?
Egyelőre konnektorról üzemel a központ, konnektorból kihúzva elhallgatott. Tehát a 7 Ah-s akksi is lemerült. Nemsoká indulok a helyszínre, kiváncsi vagyok mi lehet a baj...
Sziasztok.
Kaptam egy bentel academy 40 riasztót omnia lcd kezelővel. Dsc-t paradoxot már szereltem , szeretnék ehez kábelezési rajzot. Köszi
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha nincs kábelem, hogyan tudok készíteni egyet a PC, és a KYO8-as összekötéséhez? Előre is köszi a válaszokat!
Szia! Installation manual fuzetet ha letoltod, abban van rajz.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni KYO 32-vel kapcsolatban, amit a lakásommal "örököltem". Adott 11 zóna, mozgásérzékelők, ajtó érzékelők. Eddig nincs is gond, a zónákat az én ízlésemnek megfelelően átneveztem, és látom is az LCD-n, ha valamelyik aktív. Viszont szeretnék kialakítani A és B üzemmódot is, amihez 5 területet találtam ki, a korábbi 3 helyett. Be is állítottam a felhasználói kódhoz, hogy mind az öt területet tudja kezelni, hogy A és B bekapcsolásnál mi milyen állpotban legyen a programozási útmutató alapján. Látszólag minden rendben. Viszont ha megpróbálom bekapcsolni a rendszert, akkor csak az első 3 területet látom. Azok a zónák, amik a 4. és 5. területen vannak, nem is láthatóak a felhasználói kóddal, és csak KKK----- van a kijelzőn kikapcsolt állapotban is a kijelzőn. Mit kellene tennem, hogy a 4. és 5. zóna is bekapcsolható legyen? Köszi!
Szervusz!
Miről szeretnéd programozni? Javaslom a progit hozzá. http://riarex.hu/dl_f.rfs?lg=hu&dev=HUF&id=28930 !!!!Másold ki a linket!!! Behívod a központból a programozást, rögtön az első a kezelők beállítása. Tibor A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Szevasztok!
Van egy kombinált pir+mw érzékelőm, de semmi leírásom nincs és nem is találok sehol a neten sem.. Elvileg Bentel de már nem vok biztos benne. Volna vkinek valami infója róla? Panelon a felirat IT400-R3 Köszönöm: Tibor
Szia!
Sajnos nem ismerem ezt a modellt. De alapvetően mind hasonló elvű. -két sorkapocs a 12V DC részére -két sorkapocs a fedélkapcsolónak (tamper) -két sorkapocs az alarm jel részére (tápfeszültség alatt ÉS nyugalom esetén zárt) A maradék kettő lehet külön kimenet, vagy kivezetett relé vagy kontaktus láb (NC). A fedélben nincs bekötési rajz. Esetleg egy fotó szemből a sorkapcsokról is és egy másik fotó a panel hátuljáról még segíthet.
Szia Johnycorp!
Az alapokkal tisztában vagyok, a jumperek érdekeltek volna inkább. A mw részt szeretném kipróbálni külön, kimaszkolva közeli, kis terület védelmére. Egy furgon hátulját kellene valamilyen trükkel védeni a piszkálás ellen... Ha belépnek közvetlen mögé akkor jelezzen. Vagy valami Tibor
A jumpereknél nem látok feliratot.
De alapvetően ilyen funkciók lehetnek: -LED engedélyezés (kettes jumper) -PIR érzékenység (kettes jumper) - MW és PIR működési mód (ÉS / VAGY) kapcsolat (hármas jumper) A kívánt célt elérni nem egyszerű. A mikrohullámú rész kordában tartásához kell pár próbálkozás. Talán a potival a panel alján leveheted az érzékenységét. Kérdés, hogy egyéb visszaverődések és a kültéri környezet miként befolyásolja megbízható működést.
Igen Igen!
Ezért írtam, hogy "vagy valami" A led jumper evidens, a másik kettő nem hozott változást, eddig. A vagy kapcsolat lenne jó, azt régebben (nagyon régen de már elfelejtettem mi volt vele) már egy átkötéssel megoldottam. De szeretnék tiszta lappal indulni, bár vannak fenntartásaim a dologgal kapcsolatban. Köszi
Kicsit írsz esetleg konkrétabbat arról, hogy mit és hogyan szeretnél érzékelni?
Hol is lenne ez az egész? Hátha tudnék segíteni.
Köszönöm a segítséget!
Adva van egy Nissan Vanette Cargo. Melós kocsi, benne nem túl értékes, de fontos szerszámokkal. Lökés és ütés érzékelő van ugyan a riasztóban, de az elől van és attól még vidáman lehet matatni hátul. Az esti ház előtti parkolás, a mögötte álló másik kocsira való fél centis rátolatással van megoldva.Így a hátsó ajtó nem nyitható, de az ablak ami gumi-kéderes és nem ragasztott, ki van téve a piszkálásnak. Belül van ugyan rács de azt a barom nem tudja és feszegeti az üveget, a gumit meg elkezdi késsel faragni. Na ez eddig már két komplett üvegbe került. Erre gondoltam(tuk) ki azt, hogy a két kocsi közé történő belépés vagy behajolás ha nem is riasztást de valamilyen figyelemfelkeltő eseményt indítson el. Mondjuk egy erősebb led csíkot kapcsoljon be ami pld tolatásnál is jól jönne. Régebben szórakoztam ezzel az érzékelővel, és arra gondoltam elég érzékeny ahhoz, hogy ezt a feladatot ellássa. Feltételezvén, hogy egy optikai réssel lehetne szűkíteni a látóterét. Nyilván nem műanyag hanem valamilyen fémlemez esetleg nyáklemez. Ez persze még csak ötletelés. Ha a cabriókat vagy motorokat lehet így védeni akkor itt is bejöhet... A másik ötletem egy a lökhárítóra felszerelt (beszerelt) vékony acélszál lett volna ami egy akármilyen mikrókapcsolót kapcsol.
A mikrohullámú érzékelőkből valóban létezik olyan, mely kis területre képes figyelni. Némi "árnyékolással" akár ennél az érzékelőnél is elérhető a kis területű érzékelés.
Bár ide lehet, hogy jobb lenne egy valódi autós riasztó radar egysége. Vagy ilyesmi esetleg: Bővebben: Link Bár megoldás lehet az üveget fogó gumikeretre ragasztani valamilyen vékony fémszálat, mely a birizgálásra könnyen elszakad. Sőt lehetne egy kapacitiv közelítés érzékelő az üveg mögött, mely a "matatást" érzékelné. Amennyire lehet, én nem tennék radaros érzékelőt kintre. Az átjelzésre pedig jó lehet bármely univerzális egycsatornás RF adó-vevő. Persze az igazi a GSM. Az áramfelvételt ne felejtsd ki a tervezésből!
Egy riasztó bekötése hasonló egy mágneskapcsoló bekötésével? vagy teljesen más?
Ez a kérdés ebben a formában értelmetlen.
Mi köze a kettőnek egymáshoz?? A mágneskapcsolóról elmondható, hogy általában erősáramú rendszerekben használjuk. Feszültségszint 230/400V AC. A riasztó csak a betáplálásig kap 230V-ot, továbbiakban 12V DC feszültségről üzemel. Ezért és más okokból ajánlott gyengeáramú és elektronikai ismeret a korrekt szereléshez és a gányolások elkerüléséhez. Itt az erősáramú szemlélet rossz (tapasztaltam már párszor mások munkáit látva és javítva).
Sziasztok!
Kérdezném van e valakinek kapcsolási rajza a BENTEL ECHO99 sziréna paneljáról? (nem a sziréna bekötési rajz kell hanem magáról a vezérlő panelről egy schematic) Ez már a purhab védett fajta, az amiben PIC van. A végfok tranzisztorok kipusztultak benne, nem látok rajta semmi feliratot mert szét vannak égve, mérni nem lehet őket mert full zárlat az egész. Egy hid kapcsolású végfok van benne, kérdés melyik melyik tranzisztor és milyen? Olyan BD137 - 135 féle tranyók ezek, de gondolom nem az lehet mert 100V os elkók vannak a végfok körül... Tud valaki segíteni? Köszi A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2016
Ok, megoldódott mert megtaláltam az eredetit. Hátha valakit érdekel... A gyárilag benne lévő tranzisztorok "Chinase" H772 és H882. Cross reference: BD437 és BD438 A BD 137 - 138 al ne is próbálkozzatok, egyet nyekken a sziréna és kuka... csak 1,5A a collector áramuk. Az említett típusoknak a duplája, és még ezek is elfüstöltek üzem közben mint a példa mutatja.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2016
Üdv
Abban szeretném a segítségetek kérni hogy bentel kyo 8 központom van és azt gépről szeretném programozni ahhoz milyen kábel kell? Nekem ezt küldték de ehhez kellene valami átalakító gondolom én! B-GSM 100KCA Bővebben: Kábel Segítségeteket előre is köszönöm
Sziasztok! Valaki aki már programozott fel proxy kártyát kyo 100-as központra pc segítségével (igazából akárhogy) az le tudná írni hogy hogy sikerült? Nekem nem akar sikerülni.
Előre is köszi.
Sziasztok,
Bentel KYO8-hoz nincs valakinek Budapest környékén egy felesleges, kipróbálásig kölcsönözhető kezelője? Az enyémen az egyik led hol világít, hol villog erősebben, halványabban, és hibát nem hoz a rendszer. Köszönöm
Sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni 1 hónapja szembesültem egy problémával otthon van egy Bentel KYO8 központom ami 6 évig tökéletesen működött. Egy idő után áramszünetkor a sziréna megszólalt és a kezelőn nem lehetett kikapcsolni. Ekkor Jumper a service részre és elhallgatott (Akku kicserélve és áramszünetkor nem volt már baja). Csakhogy a "Hiba- és Szabotázs jelző" ikon felett ott van az X. Laptoppal megnéztem minden zóna, tamper, riasztás, akku Zöld, csak a Rendszer szabotázs Piros. Ami maga elég ahhoz hogy ne engedjen beriasztani. A rendszert nem én telepítettem hanem szerelők (nem mellesleg már nem létezik a cég sem és a szerelők is felszívódtak). Tudnátok segíteni vagy támpontot adni hogy mégis mit tudnék teljes újrakábelezés nélkül változtatni illetve mérni hogy hol lehet/szokott lenni probléma ami ezt a hibajelzést okozza. Vagy esetleg tolerálhatóvá lehetne tenni a hibát hogy újra be tudjak riasztani. Előre is nagyon szépen köszönöm válaszotok!
Szia!
Valamelyik riasztó periféria vagy maga a központ doboza nem lett rendesen visszazárva vagy felnyílt, vezeték megsérült, stb. "Szabotázs: - cselekmény; kísérlet a rendszer, vagy valamely elemének fizikai tönkretételére, vagy jelzésképtelenné tételére. A szabotázsjelzésére alkalmas zónák 24 órán keresztül bekapcsolt állapotúak, azaz mindig képesek riasztásra. (Szabotázscselekmény lehet a hangjelző leszerelése, kinyitása, leszakítása, érzékelő szétszerelése, vezeték elvágása, központ dobozának kinyitása, stb.)."
Köszönöm szépen átnéztem mindent és meglett a ludas.
Egyedül a szirénát nem bontottam meg mivel ott biztos nincs gond. Hát pont ott adta meg magát a tamper és ott volt a galiba. Kijavítottam és eltűnt a szabotázs viszont most sem enged még Riasztani és a kezelőn is csak a "Terület tiltva" kötőjelek jelennek meg. Nem a Terület állapotai. |
Bejelentkezés
Hirdetés |