Fórum témák
» Több friss téma |
Helló fiúk! Végigolvastam az eddigi hozzászólásokat, de nem ártana ha beleolvasnátok a " minden ami modell " témakörbe.
Hú, az 63 oldal és az elejét elolvasva főleg hajókról szól.
Azt írta, hogy légcsavar nélkül tökéletesen működik, tünetmentes, csak terhelésnél produkálja ezt a hibát, szerintem logikus gondolat volt, hogy kiesik a szinkronból és ez okozza a leállást.
Az meg, hogy ezt a vezérlő, hogy kezeli, tipusa válogatja. Ha jól látom ez a szabályzó 4.000 ft, szerintem az ára is tükrözi azt, hogy nincs túl nagy tervezői, fejlesztői háttér mögötte. üdv
Akkor már csak egy kérdésem maradt:
Mire figyeljek a szabályozónál ahhoz, hogy ne menjen tönkre vagyis mi okozhat problémát. Lezuhanáskor nem nagyot ütődik, de lehet, hogy az okozza a problémát?
Általában a legdrágább és a legolcsóbb szabályzóban az egyetlen különbség a FET ek száma (teljesítménye). Ugyanazt a vezérlő ict kapja mind (ált. ATMEGA8 amit programozva kapnak és csak beforrasztják tehát a programhoz a szabályzó készítője nem nyúl hozzá).
Vagyis , ha jól értem zsákbamacska mivel nem lehet tudni mit raktak bele, de én biztos nem is tudnám értékelni, hogy jó vagy rossz egy szabályzó.....
Lehet, hogy kipróbálom még egyszer a 18A-es változatot, mivel állítólag elég sokan használják ezt a Dynam-ot és ha mégsem jön be akkor majd gyűjtök egy jobbra. A motort érdemes elvinni szerintetek újratekercseltetni, ha leégett? Amúgy 3000 Ft egy új motor.
Igen, biztosan vannak ilyen gyartok is akik OEM-ben megveszik a firmware-t valakitol. De nyilvan nem csak egy fajta szabalyozo/firmware van, mint ahogy ezek a szabalyozok mar nem csupan a motor vezerleset latjak el, hanem legtobbjukben van un BEC is (Battery Eliminator Circuit), azaz nagyjabol egy 5V-os regulator. Ezenfelul az elem meruleset is folyamatosan monitoroznia kell es megfelelo idoben a motort lekapcsolni vagy a teljesitmenyet vissza venni. Sajnos ezen is sok mulik ha LiIon vagy LiPo akkumulatort hasznal az ember, mivel ha egy ilyen akksi melykisutest szenved akkor lehet kidobalni, ha pedig biztonsag kedveert elobb allitja le mint ameddig el lehetne menni akkor pedig a kapacitas bizonyos reszet nem hasznaljuk ki (ugye nem mindegy, hogy 10 vagy 15 percet repkedunk).
Mindegy, ez mar kicsit off volt, elnezest erte!
Valószínűleg a töltőm hibája okozta a problémát, de csak abból tudom ezt a következtetést levonni, hogy az egyik cellát nem töltötte és addig leégett a motor, ha ráadtam a terhelést. Vettem másik töltőt ami feltöltötte teljesen az akksit és most minden rendesen működik. Lehet, hogy a szabályzó nem tudott mit kezdeni a maradék két cellával? Mindenesetre a probléma megoldódott az ok pedig szerintem örökre megfejtetlen marad.
Csak azért írtam ide, hogy ha valaki hasonló problémával szembesül akkor a töltőt sem árt átnézni ![]()
Ha kiszedem a brus. motorbol azt a jeladó áramkört , és a tekercs végweihez + és - pólust érintek, akkor elvileg mennie kell nem?
1. A "brus" az brushed vagy brushless?
2. Az a "jelado aramkor" az mit csinal? Roviden: A brushless (vagy magyarul szenkefe nelkuli) DC (vagy magyarul egyenaramu) motorok eseteben a valtakozo megneses teret egy aramkornek kell elvegeznie mivel a motor ezt nem teszi meg. A szenkefesnel ahogy forog a motor ugy hol ide hol oda erinti a + ill - aramforrast a szenkefe segitsegevel. A szenkefe nelkuliben az aramkor vegzi el ugyanezt a folyamatot. Ha ezt az aramkort kiveszed akkor a motor egy helyben all, berant a magnes es lehet meg kezzel sem birod abbol a poziciobol elforgatni a motort. Ha ezalatt a motorvezerlo aramkor alatt ertetted a "jelado aramkort" akkor a valasz nem, nem fog menni.
3 vezeték lóg ki belőle: fekete kék piros. a fekete és a piros a +,- vagy fordítva , a kékkel mit kezdjek?
Fogalmam sincs milyen motorod van - a vezetek szinebol en nem tudom megomndani a motor tipusat es bekoteset / hasznalatat. Mit tudsz elmondani a motorrol? Ki a gyarto? Milyen tipusu? Mekkora feszultsegeket bir el,mekkora az aramfelvetele? Ha pl latszik rajta valami jelzes probalj rakeresni az interneten hogy kozelebb juss a kerdes megvalaszolasahoz.
Canon nyomtatóban van benne. Én csak azt nem tudom a 3 vezeték közül melyikekhez kell érinteni az akksi + illetve - pólusát. Áramköröket nem akarok építeni.
ok, akkor ezt elobb ki kellene deritened ez milyen motor. H ez egy 3 fazisu BLDC vagy egy ket fazisu stepper motor akkor raadod a feszultseget es a motor forgas helyett beall mereven egy bizonyos pozicioba. Ezt mar leirtam. Mivel nem tudom ilyen motorrol van szo - es ezek szerint Te sem - igy nem tudok sajnos segiteni.
Sziasztok!
Brushless motor újratekercselésével kapcsolatban fordulnék a tistelt hozzáértőkhöz. Unokaöcsémnek van egy inrunner motorja, de nem tudom jól írtam-e? Légyeg, hogy a mágnesek a forgórészeken vannak és ez a forgórész belül van mint egy kefés hagyományos motoron a tekercs. Juj! Lehet hogy ezt még rosszabbul írtam. Mindegy. A kérdésem a következő lenne. Ezen a viszonylag nagy erejű motoron a tekercsek úgy vannak megcsinálva a motorban, hogy 30 szál 0,3mm-es vezeték van egymás mellé fogva párhuzamosan és így van megtekerve. Ahogy nézem, egy-egy menet(csoport) van így feltekerve az állórészre. Értem is ezt a dolgot, mert ugye így szerettek volna viszonylag nagy áramú motort tekerni. Nyilván a nyomatéka lett így nagy. (meg a fogyasztása gondolom.) Végre a kérdés: Ha kiszámolom hogy a 30 szál 0,3mm-es átmérőjű huzal össz-keresztmetszetre mennyi, akkor megtekerhetem a motort vastagabb huzallal úgy hogy a végeredmény ugyanakkora keresztmetszetre jöjjön ki? Vagy esélyem sincs így hogy ugyanolyan teljesítményű motort hozzak létre? Köszönöm szépen az érdemleges válaszokat! Kellemes vasárnapot!
Nagyon valoszinü, hogy nem fog beférni a nagyobb keresztmetszetü drot. Pontosan azért választották a 0,3 mm-s huzalt, mert csak az adta ki az adott térben a kivánt keresztmetszetet.
Bizonyos motorokban, meg trafokban ezért használnak lapos huzal (négyszög keresztmetszet)..
Szia. Nem jó egy szál vastag vezetékkel tekerni.Itt nem 50Hz szaladgál-ezért nem a vezeték össz átmérője számít-hanem a felülete.(Litze elv )És mivel nagyon kicsi a fordulók íve , a vastagabb huzalt nem is tudod sarkosra tekerni.
Áh. Értem. Köszönöm a válaszokat! Valójában ehhez hasonló dolgot sejtettem én is. Akkor megpróbálom megtekerni 0,3-as huzalból. Meg lehet azt normálisan forrasztani a művelet végén?
Így igaz, aztán az az 1,65mm-es(30x0.3-as huzal kb. 1.65mm-es huzalnak felel meg keresztmetszetben) huzallal nem, hogy egy kicsi motort, bármit nem könnyű megtekercselni. Néhány kilowattos motorokat is több szálas megoldással tekernek.
Brushlessnél a bőrhatás, egyebek is a vékony, sokszálas tekercselést igénylik.
Hogyne, minden szálat külön meg kell tisztítani a forrasztási hosszban, aztán összetekerni.
Jó szórakozás... ![]()
Hát ez a gondom. Megtekerni még csak-csak, de hogy csupaszítom le a vékonyka vezetékeket?
Nincs erre valami kiválló módszer?
Gyárakban két egymással szembeforgó drótkoronggal szedik le róla a lakkot. Egyesek szerint a kalmopirin-be történő mártogatás is segít, nem tudom, nem próbáltam. Ezek hiányában marad a tapétavágóval történő kapargatás, egyesével.
Kérdés az, hogy a huzalod lakkozott vagy zománcozott. Ha lakkozott akkor a lakk simán leég forrasztás közben, gond nélkül forrasztható. De ha zománcozott akkor az már nehezebb dió. De pl. ezzel lehet próbálkozni. Vagy finom csiszolópapírral egyesével lecsiszolni.
Azért ne vidd tulzásba a bör effektust. Az tény, hogy nem egyenáram vagy 50 Hz van a tekercsekben, de nem is több száz kHz ahol már jelentkezne a bör effektus. Itt csupán pár kHz a max frekvencia ahol nincs nagyon skin effektus.
Valoban itt csupán arrol van szo, hogyan tudod abba kis keresztmetszetbe a legvastagabb drotot betekerni, mert áram az böven folyik ( akár több 10 A is).
Mostanában k.trafó tekercseléseknél 0.2-0.25mm-es huzalokat kellett forrasztanom.
Öngyújtóval leégettem a zománcot, vagy kis gázégővel a kívánt hosszban. Utána összehajtott polírpapír közt húzogattam le a kormos maradékot. Így nem tört el a szál hajtogatás miatt, vagyis mindig egy irányban (szálirányban) "terheltem" a vezetéket. Az említett motornál 180 (!) vezetékvéget kell majd megtakarítani a forraszthatóság végett. Ez akkor különösen előnyös, ha az embert leültették 4-5 évre és jó magaviselet fejében hobbizgathat a kóterben... ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2018
Ne légy kishitű. Nekem fiatal koromban 0,05 -ös huzallal tekert 2 mm külső átmérőjű ferrit gyűrűt kellett beforrasztanom, egy blokkba 1024 -et. 1 Bájtos RAM memóriába. Sejted, hogy imádtam.
Uraim! Látom sikerült jókedvre derítenem benneteket. Ezért volt egyébként a kérdés, hogy vastagabb vezetékből nem lehetne-e megcsinálni. Egyébként láttam olyan videót is, ahol kb. 2mm-es drótból tekert valaki egy Brushless motort. Úgy kellett hajlítgatnia. Persze az nem ilyen volt, hanem olyan, aminek a külseje forog és szétszedéskor szabaddá vállnak a tekercsek.. Nyilván azt könnyebb bármivel megtekerni.
Nem tudjuk mekkora helyed van, de csinálhatsz 1 menetet 1x1,65mm-s lapos drotbol ( mezei 1,5-s villanydrotot kihengereled 1 mm vastagra az mejdnem jo keresztmetszetet ad). Lelakkozod és valahogy rátekered a polusokra - ennyi az egész
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |