Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Témaindító: gbr83, idő: Feb 27, 2009
Témakörök:
Nagyon köszönöm, így már tuti megoldom. Most vezetékeltem be itthon a régi műhelyt és az új asztalos műhelyt. Átalakítás 4 vezetékről 5 vezetékesre mert kell a 0 vezető is némely géphez.
Szia! Ez egy régi olajkapcsoló, ha minden igaz. Ebbe kell trafóolaj, anélkül hamar be éghet. Az alsó részén van szintjelző ablak. Én nem kínlódnék ilyennel. Eljárt felettük az idő és egy utálat a javítása, szerelése az olaj miatt.
Van trafóolajam. A motoron jelenleg egy ráépített Y-D kapcsoló van, de így körbe kell járni a fűrészt ami nem előnyös.
Ha már van a motoron, nem lett volna egyszerűbb, csak a ki-be gombokat kihozni?
Sőt, ha már van ki-be gomb valahol, akkor azokat lehet többszörözni. A be-t párhuzamosan, a ki-t sorosan lehetne szaporítani.
Erre nem is gondoltam. Nálam is hányódik egy kézi. Azt nehéz átkombinálni.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2022
Erről a kapcsolóról van szó. Ha át lehetne is tenni jó nagy erővel kell tekergetni.
1906-1910 között a motorod gyártója elektromos személyautókat gyártott Elektrische Viktoria néven.
Szuper, egy darabka történelem. Egy billenő vályús körfürészről vettem le.
https://www.youtube.com/watch?v=SWm2q_HHL2U&t=1s
Ide is írok hátha többen is látjátok.
"Üdv! Valami nem jó! Bekötöttem a kapcsolót Néha elindul, de mikor deltába kapcsol a motor megáll. Ilyenkor mindkét mágnes behúzott állapotban van. Mi lehet a baja?" Video: https://www.youtube.com/watch?v=aLr6LST5bKc
U1 - U2, V1 - V2 és W1 - W2 pontok ugyanazon fázisokat kapják meg akkor, amikor a delta mágneskapcsoló behúz.
U2, V2 és W2 pontokon kell eltolni a vezetékeket a melléklet szerint. A bekötési pontokon ugyanazon fázisvezetők egymással szemben vannak a helyes bekötés szerint.
Ilyen kapcsolóm van.
Lényegtelen, milyen kapcsolód van. U, V, W, X, Y, Z pontokon nem olyan sorrenben vannak a vezetékek, mint a rajzokon.
Akkor valamit elkötöttem. És ilyenkor csinál olyat hogy leáll a motor.
És a másik hogy nehezen indul, nem pörög fel. Ez lehet hogy be van égve a csillag pont érintkezői a mágneskapcsolóban vagy ez is a fázissorrend miatt van?
Több oka lehet, mérések nélkül csak tippelni lehet. Amilyen régiek azok a mágneskapcsolók, könnyen lehet bármelyik hibás.
A rajzodon nem a motornál keresztezték a tekercseket, hanem a vezetékezéssel. Figyelj oda a bekötésre. A motornál Bakman rajza szerint kösd. Ha csillagban nem zárna valamelyik érintkező, nem indulna, csak morogna. Lassan indul, az természetes, mert kisebb a nyomatéka csillagban, valamint nagy tömeget kell felpörgetnie.
Jobb lenne, ha hívnál valakit a bekötéshez, mert ha felcseréled a sorrendet, váltáskor ellenkező irányba indítaná a motort, ami semminek nem tesz jót.
Hívtam hozzáértőt de csak jövőre tud jönni. (rokon)Addig is próbálok tanulni valamit. Minden okítást szivesen veszek.
Fényképezd le a motor kapocstábláját és a mágneskapcsolót felülről!
Ha van műszered, mérd ki a motor tekercseinek bekötési sorrendjét! Bakman rajza szerint kell lenni a bekötésnek. Utána jobban tudunk segíteni, mint a videóval, amin jóformán semmit nem látni.
Épp itt van a kezemben. Mindjárt feltöltöm.
Ez a kép a motorról és a jelölések.
Ez pedig a kapcsoló felülnézete. Még bekötés előtt.
Jobb lett volna bekötés után. Így nem tudom, melyikre megy a motor, hova a fázis.
A motor jelölésed jó ( U2, V2, W2 dahlander motorhoz való). A kapcsokat mérted? Látom, ott is vannak valami vezetékjelölések.
A vezeték van kimérve U,V,W, Z,X,Y. azok a jelölések vannak. Bekötött állapotról is van kép, de nem látszonak a vezeték jelölések.
El se lehet téveszteni. Beütötték a betűket, csak sorban be kell kötni.
Ha a motornál is a papíron szereplő sorrendben vannak a vezetékek, annak jónak kell lennie
A jelölések nem cserélődtek el menet közben? Még nem írtad, mérted-e a tekercseket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |