Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1086 / 2208
(#) (Felhasználó 1947) válasza moltam hozzászólására (») Okt 11, 2010
Köszi, igazad van nem figyeltem!
Ciroklacinak írt hozzászólásom természetesen Köbzolinak címeztem.
Bocs a figyelmetlenségemért.
(#) joepapa hozzászólása Okt 11, 2010
Milyen orosz gyár lehet akinek :

az egyetlen jele a dobozon (mert sárga kék dobozos minden csövem) a kék oldallapon egy sárga elektroncső 15 fokban balra döntve körülötte fehérrel 2 fehér glória (olyan bolygópályarajz féle) ez a logo szerintem , a doboz kéksárga oldalán oroszul elekro...lámpa...a másik oldalon electron tube a tipus a sárga nyitható fedlapon fehér négyszögbe kékkel nyomva a túlsó vége kék amiben csak fehér üres négyzet van (lehet néha oda bélyegeztek vagy tipust vagy meo-t)
(#) cruisher válasza nikolatesla hozzászólására (») Okt 11, 2010
Mindig ezt írod hogy már csak trafó kell! Idejelenne akkor már beszerezni őket, és megépíteni azt a soksok kapcsolást amihez van csöved
(#) sturbi válasza nikolatesla hozzászólására (») Okt 11, 2010
Szerintem nem lesz jó a hang hidegkatódos stabilizátorral.
(#) nikolatesla válasza cruisher hozzászólására (») Okt 11, 2010
Hát ja mert mindig kerül valami új cső hozzám de pont ahhoz trafót nehezen és költségesen tudok szerezni.
DJHANS: Én is elő foknak szeretném de csak azért mert szépen lilás színbe világít.
GAFLY: 1db van jelenleg de majd veszek hozzá egy másikat. Nem olyan van ami a képen mert ennek nincs sárga gallérja.

(#) joepapa hozzászólása Okt 11, 2010
szóval ilyenek a csövek:Bővebben: Link
(#) (Felhasználó 1947) válasza joepapa hozzászólására (») Okt 11, 2010
A csövön a rombusz a FOTON-t valószinűsiti, a doboz ilyen szinten nem lényeges.
A csövön látható embléma a mérvadó.
(#) joepapa válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Okt 11, 2010
A fotont 60 százelékra kizárnám , mert ugyanez a jel volt egy másik oldalon reflector emblémáson is azaz ez inkább tényleg az orosz MEO jele, ami nekem foton 1966 ból abban a foton jel a cső forgástengelyére merőlegesen fekszik azaz a rombusz hosszabb átlója igyekszik átkarolni körben a csövet és mivel régi még a foton logoban van a 6p3c tipusjelölés is.
Ez az OTK jel ahogy Klemo is irta az orosz MEO. De a dobozon lévő logo senkinek sem ismerős?közeli képek másoktól, nekem is teljesen ilyenek. a dobozuk is.

illetve az én dobozaimon a piros felirat nincs a többi full ilyen.

Az a foton jel szerű de függőlegesen álló rombusz , amúgy az új csöveken indigólila, és hőre besárgásszürkül, olyan ezüstösaranyos színűre mint a túloldali tipusjelölés, azaz ha már ment 20 órát egyfolytában akkor már nem lila 100 óra alatt teljesen örökre színt vált, az első 10 órában forrón lemosható...
(#) joepapa válasza joepapa hozzászólására (») Okt 11, 2010
Ezek pl reflector dobozosak és pont a még lila rombusz tfotozták le és a túloldalán tuti ott a reflector logo, de ennek a dobozán is...Bővebben: Link
(#) (Felhasználó 1947) válasza joepapa hozzászólására (») Okt 11, 2010
Értem, akkor passzolom.
Várjunk, hátha valaki nagyobb rálátással van az Orosz csövekre.
Az elektroncső.hu-n található emblémákra tudok csak
hagyatkozni, de ezek szerint érheti még meglepetés az embert.
Esetleg még a russiantubes.com oldal adhat támpontot.
(#) sturbi válasza joepapa hozzászólására (») Okt 11, 2010
Van hogy egy csövön van álló és fekvő rombusz is (benne éa körülötte számokkal), de ezek nem a gyárat jelzik. Amennyire én tudom a "foton" jelzés fekvő rombusz, és bele van írva a cső típusjelzése. Ezen kívül lehet még másik fekvő, vagy álló rombusz is, és még egyéb (pl háromszög, csillag stb.) jelzések is, attól függően ki mindenki, miféle célból ellenőrizte.
(#) joco63 válasza joepapa hozzászólására (») Okt 11, 2010
Szerintem a wima kondik az elérhető legjobb ár érték arányú kondenzátorok. Nyilván van jobb is, de tökéletesen megfelelnek a célnak. Ha egy jó DA konvertert megnézel tele vannak wima kondikkal.
(#) joco63 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Okt 11, 2010
A szépség mindenkinél máshol kezdődik. Ha egy bérházban laksz és nincsenek jó gépeid, meg anyagod, esélyed sincs szép dobozt készíteni. Az anyagi dolgok is nagyban befolyásolják a munkát. Ha csináltatod a dobozt horror az ára, vehetsz készet annyiért. A légszerelésben én nem találok semmi kivetnivalót. Mindig ezt alkalmazom, és tetszik. Mindamellett hangban is talán ez adja a legjobb eredményt, persze sok más tényező mellett. Lehet szép légszerelést is csinálni átgondolt tervezéssel. Az érintésvédelem viszont alapkövetelmény az erősítőknél, a magas feszültségek miatt. Ezzel nem szabad viccelni.
(#) joco63 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Okt 11, 2010
Lukinak egyébként sok szempontból igaza van, és a kritikát tényleg érdemes átgondolni, mert nem a rosszindulat motiválja, hanem az építő jellegű motiváció. A belső valóban kusza, az érintésvédelem alap. Ezek a régi ellenállásokat és kondikat én nem alkalmaznám, mert már megszívtam velük, bármikor elromolhatnak és folyamatosan javítgatni kell az erősítőt. Szerintem a hangra sincs jó hatásuk, az értékük pedig hőmérsékletre változhat. Itt már nem pénz kérdésről beszélünk, hiszen forintos dolgok, és behozzák az árukat. Ha megépítenéd új alkatrészekkel sokkal szebben nézne ki a belső az biztos. De majd a következő jobb lesz.
(#) joepapa válasza joco63 hozzászólására (») Okt 11, 2010
ŐŐŐ azért a remix csatolók lehet jobbak is mint a wima majd kipróbálom, mindenesetre a remix drágább..az ellenállások is újak, csak a 2 tápkondi nem bolti...vagy melyik képről beszélsz? a régi szénrétegekről augusztus körül?
(#) joco63 válasza joepapa hozzászólására (») Okt 11, 2010
Igen én azt láttam.
(#) joepapa válasza joco63 hozzászólására (») Okt 11, 2010
hát abba csak bele lettek öntve az alkatrészek...az tuti.

Az érintésvédelemre visszatérve amiből a trafó való abból való a komplett tápzsínór is, nem is gondoltam át.
Luki ügyesen kiszúrtta az MZS2-őt, aztán most elmélkedtem kicsit...mintha olyat tanultunk volna, hogy kettős szigetelésnél tilos a védőföld, most talán még nem dobtam ki a rádiót, de ha ez a táptrafó kettős szigetelésű biztonsági trafó akkor pont tilos a védőföld...de valamiért ki is hagyták belőle, mint ahogy a sok sok gyári erősítőnek sincs védőföldje.pedig a táptrafók ugyanúgy állnak bennük a fém alapra szerelve.

szóval nem tudom mi a jobb, mert a sasszi most is közös földön van, azaz ha valami átvezetne akkor a zárlat miatt bizti ki...ha ott a védőföld, a másik alatta lévő fém cuccon cd lejátszón meg nincs...

szóval kell, vagy nem?
(#) Gubán_Gábor hozzászólása Okt 11, 2010
Sziasztok, Rég jártam erre

Folyamatban van egy 6C33C PP erősítő építése a GU81PP befejezése mellett, és olyan problémám lenne, hogy, találtam google-n egy német céget, aki gyárt 6C33C-hez kimenőtrafót, az adatlapját is megtaláltam, ami mind szép és jó, csak annyira hülyén és értelmezhetetlenül vannak feltüntetve a a szekunder tekercs adatai és a trafó Raa-ja, hogy itt elakadtam. 2 értéket is megad, 1,2K-t és 600 Ohm-ot is Raa-nak. Nekem csak annyira lenne szükségem, hogy 300V os tápfeszültségnél mekkora Raa-ja van a 6C33C-nek? mert akkor máris számolnám a kimenő menetszámait, adatait, és küldeném el a tekercselő cégnek.

Itt mellékelem a trafó adatlapját. Minden érthető benne, csak az nem, hogy miért ad meg 2 féle Raa-t 4 és 8 ohmon.

trafó adatlap
(#) klemo86 válasza Gubán_Gábor hozzászólására (») Okt 12, 2010
6S33, csak így simán? Még jó, hogy nem 6S18S… SE-nek szokás 1,5kΩ-ra tekerni (385V anódfesszel).
Megjegyzés: a 6S18S-nek nincs "pöcök" a tetején, a 6S33-nak 2 van, a 6S33S(-V)-nek pedig 3
(#) mark.budai válasza klemo86 hozzászólására (») Okt 12, 2010
Gábor 300V-ról akarja ezt a csövit hajtani, Te pedig 385V-ról beszélsz..
[off]Megjegyzés: Az én 6Sz33Sz csövem tetején is 3 "pöcök" van, és nem 6Sz33Sz-V.
(#) klemo86 válasza mark.budai hozzászólására (») Okt 12, 2010
Hol a probléma? Én adtam neki egy támpontot, hogy így a 600Ω reális… Az összes 6S33S tetején 3 van… Mi a gond?
(#) mark.budai válasza klemo86 hozzászólására (») Okt 12, 2010
Nézd csak meg, mit írtál. Azt írtad, hogy a 6C33C-en 2 "pöcök" van.
Nincs probléma, mert nem kötekedésből írtam..
(#) klemo86 válasza mark.budai hozzászólására (») Okt 12, 2010
Idézet:
„a 6S33S(-V)-nek pedig 3”
Nézném én, nézném, hogy hátha tényleg elírtam, de nem Korán van még? Nekem is, nyugi
(#) (Felhasználó 1947) válasza joco63 hozzászólására (») Okt 12, 2010
Valahogy úgy.
Mielőtt valaki arra gondolna hogy csak az észt akarom osztani, elárulom:
ezeket a dolgokat amiket felhoztam, néha én is "elkövettem", de kijavítottam, tehát a tapasztalat beszél belőlem.
Fém sasszi esetén célszerűbb a földelés alkalmazása, mint a kettős szigetelésé.(Feltételezve hogy a lakás földelt konnektorokkal van szerelve)

Az alkatrészekkel kapcsolatban már voltak viták, jelútba,lezárni nem túl jók a régi spirálköszörült
ellenállások, túl magas az induktívitásuk, valamint a Tk-juk is magas.Tápba még elmennek a régi Remix-ek.
Ha már Remix, akkor R-534, a maga 0,9-1W-jával jól használható, de jó ár/érték arányú a Vishay /Dale
RN60-RN65-RN70 sorozata.
Kondi esetében a Wima a legjobb ár/érték arány ,
természetesen a polipropilén (MKP) tipusok.
A régi Remix fémezett papir/papir olaj kondik is jók.
Belső szerelésnél, ha idegenkedünk a nyomtatott áramkörtől akkor kerámia, vagy bakelit "forrlécet" lehet használni, egész szépen lehet rá dolgozni.
Olyan"régi" kivitele lesz tőle a belvilágnak.
az a lényeg hogy kötés ne legyen a "levegőbe".
Ezek tényleg "filléres" dolgok,nem érdemes rajtuk spórolni.
Nem állitom hogy csak emiatt lesz jó hangja egy csövesnek, de ha már épitünk, adjuk meg a módját.
(#) joepapa válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Okt 12, 2010
Vishlay dale az ezekszerint megérné...a jel útjában van a katódellenállás? (ha nincs katódkondi)...a jel útjában van a rácslevezető ellenállás? a jel útjában van az előfok anódköri munkaellenállása?

Mert ezekszerin minden a jel útjában van, és mivel egy erősítő az egy szaggató, a táp is a jel útjában van...mert úgye jön a vezérlőjel ami alapján a tápból érkező elektronokat az erősítő ereszti vagy nem annyira ereszti a hangszóró felé...azaz a táp is a jel útjában van.

A katódkondik nagyon hallatszanak (nem a kapacitás vagy fesz értlkre gondolok) hanem elkó és elkó közt is hallottam különbséget.

a csatoló természetes hogy a legszűkebb keresztmetszet (még a legjobb is ott van)

Az eredetileg modern márkás indukciómentessel légaszerelt 6P3S-t is tesztként átépítettem az öreg spirálköszörültekre és jobb hangja lett.

Tekercs induktívitás képletében az átmérő felül a hossz alul van ha jól emlékszem a törtben és ezek hosszú és kis átmérős darabok (azaz hiába a 3-10 menet spirál a kis átmérő nagy menetemelkedés nagy hossz...meg kellene mérni az induktívitásukat, de egy szarul tervezett nyák hurok szerintem nagyobb L -t visz be

A védőföldre visszatérve, mi van ha a házban ahol be van kötve a védőföld a konnektorba, csak azt hiszed, hogy jól be van kötve, mert meg kellen próbálni van-e értelme, nem-e csak össze van kötve a házban alul a 0-val. ?

Miért nem kötötték be a Videoton R4901 en a védőföldet amiből ez a trafó való? oké, hogy a ádió fa, de azért hozzá lehet férni a sasszihoz, és a hangfalkimeethez, az antenna...szóval ott sincs védőföld...

Én sem kötekedésnek írom ám, csak érdekel...Nem akarok több kárt okozni a túllihegéssel, mint amikor egy dupla négyzettel jelölt lifttrafódobozra mégis rákötik a védőföldet, holott TILOS, mert kettős szigetelt.

Ha viszont a kibontott trafó vasát, ahogy én szoktam bekötöm a csillagpont földbe, azaz a sasszira is, akkor már nem kettős szigetelés van ha jól agyalok, azaz be kell kötnöm a védőföldte, amitől a védőföld mindenütt ott lesz, és alatta a cd játszó fém doboza meg a kettős szigetelés szerint nincs földelve, itt nem lesz gubanc? Nem pont ezért ráz pl a kábel TV koax.
(#) (Felhasználó 1947) válasza joepapa hozzászólására (») Okt 12, 2010
Nem is kellek Én ide, gyakorlatilag mindent meg is válaszolsz magadnak.

2. Érintésvédelmi osztály (Kettős szigetelés)
Ide tartoznak azok a villamos készülékek, amelyek kettős, vagy megerősített
szigeteléssel vannak ellátva. A megérinthető részek vagy műanyagból készülnek,
vagy a fémburkolatok úgy vannak az üzemszerűen feszültség alatt álló részektől
elszigetelve, hogy ezekre a burkolatokra veszélyes nagyságú érintési feszültség ne
kerülhessen egyszeres hiba esetén.

A régi rádió/tv doboza fa, az antennabemenetek, és a hangszóró, fülhallgató kimenetek galvanikusan le voltak választva a sasszitól.

Ebből lejön hogy az erősitődet földeléssel kell ellátni, mivel szabadon álló, megérinthető fém részekkel rendelkezik,

1. Érintésvédelmi osztály ( Védőföldelés)
Ide tartoznak azok a berendezések, amelyeket csak védővezetővel szabad
használni. Ez a védőföldelés hivatott az érinthető felületet a földdel összekötni így az
úgynevezett hibaáram ezen a vezetőn folyik (és nem készüléket megérintő
személyen). Ezért is SZIGORÚAN TILOS ÉS ÉLETVESZÉLYES földelési
csatlakozóval ellátott készülékeket (mosógépek, vasalók, hűtőgép, stb.) földeletlen
(oldalklipsz nélküli) konnektorba dugni. Durva esetben ha a hibaáram eléri a
kismegszakító leoldási áramértékét azt le is oldja megszakítva az áramkört. Ezt a
kikapcsolást korábban az olvadóbiztosítók, jelenleg a kismegszakítók (kisautomaták),
esetleg a napjainkban legkorszerűbbnek tartott áramvédő-kapcsolók alkalmazásával
lehet elérni.

[OFF]

Alkatrészek: valójában az ember "füle dönti el melyik a jobb.Vegyél Dale ellenállásokat, próbáld ki, aztán meglátod hogy a Dale, jobb, vagy a régi fém, vagy szénréteg.
Felesleges a szót szaporitani, próbáld végig a dolgokat, abból lehet a legtöbbet tanulni.
(#) joepapa válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Okt 12, 2010
Nem veszek azért mindent, hogy megpróbáljam mindennel, mert az a legtutibb módszer, de a legdrágább és legmunkaigényesebb is. A szót szaporítom inkább 10 ből 8 an mondják , hogy a "kék" a jó akkor a "kék" et megpróbálom, ha a szénrétegeim mégis jobbak akkor 1x még visszaépítem és marad.
Azért fórum, hogy mások véleményét kérdezzem kapjam (szaporítsam a szót). A dale-t nem csak te mondtad, ezekszerint az megér egy próbát, de itt falun nemigen kapni semmit...

A védőföld ügyben ezekszerint eldőlt, ma vagy holnap (mert szombat óta szárad a lakk, és nem szeretnék belenyúlni, majd ha kőkemény) megy rá a MTK3.
(#) joepapa hozzászólása Okt 12, 2010
Ezek a csövek már szerintem 80 százalék vlószínűséggel Reflector ok, csak mert itt is azt látom, hogy ugyanez a bélyegzés, igaz ott van felette a gyár logo-ja.

Bővebben: Link

Az oldalt olvasva eszembe jutott, nekem van UL megoldásra is lehetőség mert 3 réteg primer 6 vége kint van összekötve. Csak anno elvetettem az UL-t mert úgy volt a leginkább igénybe véve a cső, segrács feszre nézve. Met ugye a trafóra van kötve ami "rugdal". De az E-s talán bírja majd 300V táp mellett is. Ma bekötöm UL-be is.

És igaz itt EF86 al hajtják, de 47 nanón csatolnak be G1 re, azaz a 220nF amit most használok, és sokkal jobb lett a hangja mint 500nF al.
(#) Gubán_Gábor válasza klemo86 hozzászólására (») Okt 12, 2010
Hello

Akkor mégegyszer pontosítok: 6C33C-B (6Sz33Sz-V) bazinagy orosz triódám van 4 db. Ebből csinálok sztereo PP-t. A belinkelt trafó adatait akartam irányelvnek venni, de összekavart, hogy 2 féle Raa-t is megad az adatlapon, ráadásul mind2-t 4 ohmra is

Szóval csak mindössze arra lenne szükségem, hogy ha 300V ról szeretném hajtani akkor jó-e, ha 600 Ohm Raa-ra méretezem a primert? Vagy 1,2KOhm lenne a jobb illesztés? A szekunder az triviális.

Köszönöm mindenkinek a segítséget előre is.
(#) lpcollector válasza sturbi hozzászólására (») Okt 12, 2010
Rendezgettem a dolgaimat, és közben ráakadtam egy DC csatolt 6C33C SE kapcsolásra, nem tudom ismered-e? Fogalmam sincs mikor szedtem össze...
Következő: »»   1086 / 2208
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem