Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Köszi, igazad van nem figyeltem!
Ciroklacinak írt hozzászólásom természetesen Köbzolinak címeztem. Bocs a figyelmetlenségemért.
Milyen orosz gyár lehet akinek :
az egyetlen jele a dobozon (mert sárga kék dobozos minden csövem) a kék oldallapon egy sárga elektroncső 15 fokban balra döntve körülötte fehérrel 2 fehér glória (olyan bolygópályarajz féle) ez a logo szerintem , a doboz kéksárga oldalán oroszul elekro...lámpa...a másik oldalon electron tube a tipus a sárga nyitható fedlapon fehér négyszögbe kékkel nyomva a túlsó vége kék amiben csak fehér üres négyzet van (lehet néha oda bélyegeztek vagy tipust vagy meo-t)
Mindig ezt írod hogy már csak trafó kell! Idejelenne akkor már beszerezni őket, és megépíteni azt a soksok kapcsolást amihez van csöved
Szerintem nem lesz jó a hang hidegkatódos stabilizátorral.
Hát ja mert mindig kerül valami új cső hozzám de pont ahhoz trafót nehezen és költségesen tudok szerezni.
DJHANS: Én is elő foknak szeretném de csak azért mert szépen lilás színbe világít. GAFLY: 1db van jelenleg de majd veszek hozzá egy másikat. Nem olyan van ami a képen mert ennek nincs sárga gallérja.
szóval ilyenek a csövek:Bővebben: Link
A csövön a rombusz a FOTON-t valószinűsiti, a doboz ilyen szinten nem lényeges.
A csövön látható embléma a mérvadó.
A fotont 60 százelékra kizárnám , mert ugyanez a jel volt egy másik oldalon reflector emblémáson is azaz ez inkább tényleg az orosz MEO jele, ami nekem foton 1966 ból abban a foton jel a cső forgástengelyére merőlegesen fekszik azaz a rombusz hosszabb átlója igyekszik átkarolni körben a csövet és mivel régi még a foton logoban van a 6p3c tipusjelölés is.
Ez az OTK jel ahogy Klemo is irta az orosz MEO. De a dobozon lévő logo senkinek sem ismerős?közeli képek másoktól, nekem is teljesen ilyenek. a dobozuk is. illetve az én dobozaimon a piros felirat nincs a többi full ilyen. Az a foton jel szerű de függőlegesen álló rombusz , amúgy az új csöveken indigólila, és hőre besárgásszürkül, olyan ezüstösaranyos színűre mint a túloldali tipusjelölés, azaz ha már ment 20 órát egyfolytában akkor már nem lila 100 óra alatt teljesen örökre színt vált, az első 10 órában forrón lemosható...
Ezek pl reflector dobozosak és pont a még lila rombusz tfotozták le és a túloldalán tuti ott a reflector logo, de ennek a dobozán is...Bővebben: Link
Értem, akkor passzolom.
Várjunk, hátha valaki nagyobb rálátással van az Orosz csövekre. Az elektroncső.hu-n található emblémákra tudok csak hagyatkozni, de ezek szerint érheti még meglepetés az embert. Esetleg még a russiantubes.com oldal adhat támpontot.
Van hogy egy csövön van álló és fekvő rombusz is (benne éa körülötte számokkal), de ezek nem a gyárat jelzik. Amennyire én tudom a "foton" jelzés fekvő rombusz, és bele van írva a cső típusjelzése. Ezen kívül lehet még másik fekvő, vagy álló rombusz is, és még egyéb (pl háromszög, csillag stb.) jelzések is, attól függően ki mindenki, miféle célból ellenőrizte.
Szerintem a wima kondik az elérhető legjobb ár érték arányú kondenzátorok. Nyilván van jobb is, de tökéletesen megfelelnek a célnak. Ha egy jó DA konvertert megnézel tele vannak wima kondikkal.
A szépség mindenkinél máshol kezdődik. Ha egy bérházban laksz és nincsenek jó gépeid, meg anyagod, esélyed sincs szép dobozt készíteni. Az anyagi dolgok is nagyban befolyásolják a munkát. Ha csináltatod a dobozt horror az ára, vehetsz készet annyiért. A légszerelésben én nem találok semmi kivetnivalót. Mindig ezt alkalmazom, és tetszik. Mindamellett hangban is talán ez adja a legjobb eredményt, persze sok más tényező mellett. Lehet szép légszerelést is csinálni átgondolt tervezéssel. Az érintésvédelem viszont alapkövetelmény az erősítőknél, a magas feszültségek miatt. Ezzel nem szabad viccelni.
Lukinak egyébként sok szempontból igaza van, és a kritikát tényleg érdemes átgondolni, mert nem a rosszindulat motiválja, hanem az építő jellegű motiváció. A belső valóban kusza, az érintésvédelem alap. Ezek a régi ellenállásokat és kondikat én nem alkalmaznám, mert már megszívtam velük, bármikor elromolhatnak és folyamatosan javítgatni kell az erősítőt. Szerintem a hangra sincs jó hatásuk, az értékük pedig hőmérsékletre változhat. Itt már nem pénz kérdésről beszélünk, hiszen forintos dolgok, és behozzák az árukat. Ha megépítenéd új alkatrészekkel sokkal szebben nézne ki a belső az biztos. De majd a következő jobb lesz.
ŐŐŐ azért a remix csatolók lehet jobbak is mint a wima majd kipróbálom, mindenesetre a remix drágább..az ellenállások is újak, csak a 2 tápkondi nem bolti...vagy melyik képről beszélsz? a régi szénrétegekről augusztus körül?
hát abba csak bele lettek öntve az alkatrészek...az tuti.
Az érintésvédelemre visszatérve amiből a trafó való abból való a komplett tápzsínór is, nem is gondoltam át. Luki ügyesen kiszúrtta az MZS2-őt, aztán most elmélkedtem kicsit...mintha olyat tanultunk volna, hogy kettős szigetelésnél tilos a védőföld, most talán még nem dobtam ki a rádiót, de ha ez a táptrafó kettős szigetelésű biztonsági trafó akkor pont tilos a védőföld...de valamiért ki is hagyták belőle, mint ahogy a sok sok gyári erősítőnek sincs védőföldje.pedig a táptrafók ugyanúgy állnak bennük a fém alapra szerelve. szóval nem tudom mi a jobb, mert a sasszi most is közös földön van, azaz ha valami átvezetne akkor a zárlat miatt bizti ki...ha ott a védőföld, a másik alatta lévő fém cuccon cd lejátszón meg nincs... szóval kell, vagy nem?
Sziasztok, Rég jártam erre
Folyamatban van egy 6C33C PP erősítő építése a GU81PP befejezése mellett, és olyan problémám lenne, hogy, találtam google-n egy német céget, aki gyárt 6C33C-hez kimenőtrafót, az adatlapját is megtaláltam, ami mind szép és jó, csak annyira hülyén és értelmezhetetlenül vannak feltüntetve a a szekunder tekercs adatai és a trafó Raa-ja, hogy itt elakadtam. 2 értéket is megad, 1,2K-t és 600 Ohm-ot is Raa-nak. Nekem csak annyira lenne szükségem, hogy 300V os tápfeszültségnél mekkora Raa-ja van a 6C33C-nek? mert akkor máris számolnám a kimenő menetszámait, adatait, és küldeném el a tekercselő cégnek. Itt mellékelem a trafó adatlapját. Minden érthető benne, csak az nem, hogy miért ad meg 2 féle Raa-t 4 és 8 ohmon. trafó adatlap
6S33, csak így simán? Még jó, hogy nem 6S18S… SE-nek szokás 1,5kΩ-ra tekerni (385V anódfesszel).
Megjegyzés: a 6S18S-nek nincs "pöcök" a tetején, a 6S33-nak 2 van, a 6S33S(-V)-nek pedig 3
Gábor 300V-ról akarja ezt a csövit hajtani, Te pedig 385V-ról beszélsz..
[off]Megjegyzés: Az én 6Sz33Sz csövem tetején is 3 "pöcök" van, és nem 6Sz33Sz-V.
Hol a probléma? Én adtam neki egy támpontot, hogy így a 600Ω reális… Az összes 6S33S tetején 3 van… Mi a gond?
Nézd csak meg, mit írtál. Azt írtad, hogy a 6C33C-en 2 "pöcök" van.
Nincs probléma, mert nem kötekedésből írtam..
Idézet: Nézném én, nézném, hogy hátha tényleg elírtam, de nem Korán van még? Nekem is, nyugi „a 6S33S(-V)-nek pedig 3”
Valahogy úgy.
Mielőtt valaki arra gondolna hogy csak az észt akarom osztani, elárulom: ezeket a dolgokat amiket felhoztam, néha én is "elkövettem", de kijavítottam, tehát a tapasztalat beszél belőlem. Fém sasszi esetén célszerűbb a földelés alkalmazása, mint a kettős szigetelésé.(Feltételezve hogy a lakás földelt konnektorokkal van szerelve) Az alkatrészekkel kapcsolatban már voltak viták, jelútba,lezárni nem túl jók a régi spirálköszörült ellenállások, túl magas az induktívitásuk, valamint a Tk-juk is magas.Tápba még elmennek a régi Remix-ek. Ha már Remix, akkor R-534, a maga 0,9-1W-jával jól használható, de jó ár/érték arányú a Vishay /Dale RN60-RN65-RN70 sorozata. Kondi esetében a Wima a legjobb ár/érték arány , természetesen a polipropilén (MKP) tipusok. A régi Remix fémezett papir/papir olaj kondik is jók. Belső szerelésnél, ha idegenkedünk a nyomtatott áramkörtől akkor kerámia, vagy bakelit "forrlécet" lehet használni, egész szépen lehet rá dolgozni. Olyan"régi" kivitele lesz tőle a belvilágnak. az a lényeg hogy kötés ne legyen a "levegőbe". Ezek tényleg "filléres" dolgok,nem érdemes rajtuk spórolni. Nem állitom hogy csak emiatt lesz jó hangja egy csövesnek, de ha már épitünk, adjuk meg a módját.
Vishlay dale az ezekszerint megérné...a jel útjában van a katódellenállás? (ha nincs katódkondi)...a jel útjában van a rácslevezető ellenállás? a jel útjában van az előfok anódköri munkaellenállása?
Mert ezekszerin minden a jel útjában van, és mivel egy erősítő az egy szaggató, a táp is a jel útjában van...mert úgye jön a vezérlőjel ami alapján a tápból érkező elektronokat az erősítő ereszti vagy nem annyira ereszti a hangszóró felé...azaz a táp is a jel útjában van. A katódkondik nagyon hallatszanak (nem a kapacitás vagy fesz értlkre gondolok) hanem elkó és elkó közt is hallottam különbséget. a csatoló természetes hogy a legszűkebb keresztmetszet (még a legjobb is ott van) Az eredetileg modern márkás indukciómentessel légaszerelt 6P3S-t is tesztként átépítettem az öreg spirálköszörültekre és jobb hangja lett. Tekercs induktívitás képletében az átmérő felül a hossz alul van ha jól emlékszem a törtben és ezek hosszú és kis átmérős darabok (azaz hiába a 3-10 menet spirál a kis átmérő nagy menetemelkedés nagy hossz...meg kellene mérni az induktívitásukat, de egy szarul tervezett nyák hurok szerintem nagyobb L -t visz be A védőföldre visszatérve, mi van ha a házban ahol be van kötve a védőföld a konnektorba, csak azt hiszed, hogy jól be van kötve, mert meg kellen próbálni van-e értelme, nem-e csak össze van kötve a házban alul a 0-val. ? Miért nem kötötték be a Videoton R4901 en a védőföldet amiből ez a trafó való? oké, hogy a ádió fa, de azért hozzá lehet férni a sasszihoz, és a hangfalkimeethez, az antenna...szóval ott sincs védőföld... Én sem kötekedésnek írom ám, csak érdekel...Nem akarok több kárt okozni a túllihegéssel, mint amikor egy dupla négyzettel jelölt lifttrafódobozra mégis rákötik a védőföldet, holott TILOS, mert kettős szigetelt. Ha viszont a kibontott trafó vasát, ahogy én szoktam bekötöm a csillagpont földbe, azaz a sasszira is, akkor már nem kettős szigetelés van ha jól agyalok, azaz be kell kötnöm a védőföldte, amitől a védőföld mindenütt ott lesz, és alatta a cd játszó fém doboza meg a kettős szigetelés szerint nincs földelve, itt nem lesz gubanc? Nem pont ezért ráz pl a kábel TV koax.
Nem is kellek Én ide, gyakorlatilag mindent meg is válaszolsz magadnak.
2. Érintésvédelmi osztály (Kettős szigetelés) Ide tartoznak azok a villamos készülékek, amelyek kettős, vagy megerősített szigeteléssel vannak ellátva. A megérinthető részek vagy műanyagból készülnek, vagy a fémburkolatok úgy vannak az üzemszerűen feszültség alatt álló részektől elszigetelve, hogy ezekre a burkolatokra veszélyes nagyságú érintési feszültség ne kerülhessen egyszeres hiba esetén. A régi rádió/tv doboza fa, az antennabemenetek, és a hangszóró, fülhallgató kimenetek galvanikusan le voltak választva a sasszitól. Ebből lejön hogy az erősitődet földeléssel kell ellátni, mivel szabadon álló, megérinthető fém részekkel rendelkezik, 1. Érintésvédelmi osztály ( Védőföldelés) Ide tartoznak azok a berendezések, amelyeket csak védővezetővel szabad használni. Ez a védőföldelés hivatott az érinthető felületet a földdel összekötni így az úgynevezett hibaáram ezen a vezetőn folyik (és nem készüléket megérintő személyen). Ezért is SZIGORÚAN TILOS ÉS ÉLETVESZÉLYES földelési csatlakozóval ellátott készülékeket (mosógépek, vasalók, hűtőgép, stb.) földeletlen (oldalklipsz nélküli) konnektorba dugni. Durva esetben ha a hibaáram eléri a kismegszakító leoldási áramértékét azt le is oldja megszakítva az áramkört. Ezt a kikapcsolást korábban az olvadóbiztosítók, jelenleg a kismegszakítók (kisautomaták), esetleg a napjainkban legkorszerűbbnek tartott áramvédő-kapcsolók alkalmazásával lehet elérni. [OFF] Alkatrészek: valójában az ember "füle dönti el melyik a jobb.Vegyél Dale ellenállásokat, próbáld ki, aztán meglátod hogy a Dale, jobb, vagy a régi fém, vagy szénréteg. Felesleges a szót szaporitani, próbáld végig a dolgokat, abból lehet a legtöbbet tanulni.
Nem veszek azért mindent, hogy megpróbáljam mindennel, mert az a legtutibb módszer, de a legdrágább és legmunkaigényesebb is. A szót szaporítom inkább 10 ből 8 an mondják , hogy a "kék" a jó akkor a "kék" et megpróbálom, ha a szénrétegeim mégis jobbak akkor 1x még visszaépítem és marad.
Azért fórum, hogy mások véleményét kérdezzem kapjam (szaporítsam a szót). A dale-t nem csak te mondtad, ezekszerint az megér egy próbát, de itt falun nemigen kapni semmit... A védőföld ügyben ezekszerint eldőlt, ma vagy holnap (mert szombat óta szárad a lakk, és nem szeretnék belenyúlni, majd ha kőkemény) megy rá a MTK3.
Ezek a csövek már szerintem 80 százalék vlószínűséggel Reflector ok, csak mert itt is azt látom, hogy ugyanez a bélyegzés, igaz ott van felette a gyár logo-ja.
Bővebben: Link Az oldalt olvasva eszembe jutott, nekem van UL megoldásra is lehetőség mert 3 réteg primer 6 vége kint van összekötve. Csak anno elvetettem az UL-t mert úgy volt a leginkább igénybe véve a cső, segrács feszre nézve. Met ugye a trafóra van kötve ami "rugdal". De az E-s talán bírja majd 300V táp mellett is. Ma bekötöm UL-be is. És igaz itt EF86 al hajtják, de 47 nanón csatolnak be G1 re, azaz a 220nF amit most használok, és sokkal jobb lett a hangja mint 500nF al.
Hello
Akkor mégegyszer pontosítok: 6C33C-B (6Sz33Sz-V) bazinagy orosz triódám van 4 db. Ebből csinálok sztereo PP-t. A belinkelt trafó adatait akartam irányelvnek venni, de összekavart, hogy 2 féle Raa-t is megad az adatlapon, ráadásul mind2-t 4 ohmra is Szóval csak mindössze arra lenne szükségem, hogy ha 300V ról szeretném hajtani akkor jó-e, ha 600 Ohm Raa-ra méretezem a primert? Vagy 1,2KOhm lenne a jobb illesztés? A szekunder az triviális. Köszönöm mindenkinek a segítséget előre is.
Rendezgettem a dolgaimat, és közben ráakadtam egy DC csatolt 6C33C SE kapcsolásra, nem tudom ismered-e? Fogalmam sincs mikor szedtem össze...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |