Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   52 / 228
(#) (Felhasználó 5823) válasza sopi hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Üdv!

Amikor a kereket szeded szét nagyon vigyázz, mert ha visszaugrik egy-két ujjad bánni fogja! Marha erős a mágnes! Kitolni a forgórészt és gyorsan le vele
(#) _ampervadasz_ hozzászólása Dec 22, 2010 /
 
Egy kérdésem lenne hozzátok hamár ide is betévedtem.

A kommutátor nélküli háromfázisú agymotorról van szó, konkrétan a korábban említett TRD012 -es motorban lakozik és a következőképp oldja meg a fékezést.

Amikor a hátsóféket behúzom, akkor a dobfék is életbe lép, illetve egy mikrokapcsoló által aminek az állását motorvezérlő IC figyel, a meghajtás egyenfeszültséget kapcsol a tekercsekre, hogy minél hamarabb megálljon a motor. Na most az a baj, hogy a komplett hátsófék hiányzik, és a tulaja úgy használta, hogy csak a villamosféket használta.
Kérdésem a következő: Hogyan lehet megoldani, hogy a teljesítmény MOS FET hidak ne menjenek tönkre?
Huzamosabb ideig így volt használva, és bírta. 95kiló volt a tulaj, és ehhez párosult egy 20 kilós szatyor is.
Ha "növelem a tűrést" pl, a MOS FET -eket kettőzőm, vagy bivalyabbra cserélem, illetve kap egy tisztességes hűtést, akkor bírni fogja az ilyen jellegű terhelést is?
(#) (Felhasználó 5823) válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Ez magán, de ha a hátsófék karja egy kicsit mozdul akkor már működik is az elektrodinamikus fék ami sokszor hatásosabb mint a mechanikus! Sok biciklin nem is működik a hagyományos, csak úgy van!
(#) _ampervadasz_ válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
A dobfék jól fogott, sőt túlságosan jól fogott, illetve a fékezőhenger annyira csálé volt, hogy eltávolítottam anno.

Igen ezt tapasztaltam, de ez igen vissza tud rúgni a MOS FET -ekre, és minél gyorsabban mész, és elkezdesz fékezni, annál nagyobb veszélye van annak hogy eldurran egy MOS FET pár és ha "szerencséd" van akkor a meghajtás meghajtása is elköszönhet az mögött már csak a PWM IC található. Így lehet egy minimum 5000Ft -os önkárt okozni.
Ezért kérdezem, hogy hogyan érdemes megoldani az ez irányban jelentkező problémát.
(#) sopi hozzászólása Dec 26, 2010 /
 
Sziasztok!

Szétszedtem az agyat tényleg szénkefés motor. Erősen úgy néz ki hogy elkopott a szénkefe és már a kivezető drót érintkezett a kommutátorral, bele is mart. Remélem hogy új kefe és egy kis csiszolás megoldja a problémát. Ha elkészülök majd megírom, még kefét kell vennem valahol. Teszek fel pár képet.

Üdv: sopi
(#) staci123 válasza Mary bx hozzászólására (») Dec 26, 2010 /
 
Szia,
[Helyetesitheted:AH49E,vagy SS495b lineáris!]
A Hr elektrónikánál,Inkompnál,Lomexnél nincs...Van tanácsod hol vásárolható külön IC ?Kösz a Választ...
(#) sopi válasza sopi hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Elkészült tökéletesen működik! Kösz az infókat.

sopi
(#) csabca12 hozzászólása Jan 3, 2011 /
 
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Van egy velox maxi kerékpárunk, ha húzom a gázkart nem indul, de ha segítek a kereket megforgatni elindul csak rángatva megy. Azt vettem még észre, hogy ha rajta van a gyújtás nehéz forgatni a kereket, mintha szorulna viszont ha leveszem a gyújtást könnyen forog és egyáltalán nem szorul. Légyszi adjatok valami tippet mi lehet a hiba.

Köszi!
(#) zolika60 válasza csabca12 hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Kicsit olvass vissza.
(#) Mary bx válasza csabca12 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Szia!
A vezérlötöl a motorig menö kábelt nézd át.Ott lesz valami sérülés.Összeérnek a szálak.
(#) Biro F. válasza csabca12 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Üdv.
Első körben nézd meg a vezérlőegységet, mert abban van zárlat. Az okozza, hogy nem lehet kézzel hajtani a kereket. A második a kerékben levő hall ic-ék közzül valamelyik rossz, akkor is rángatózik, de ahogy elsőnek leírtam a vezérlő zárlata is okozza.
(#) szepazelet hozzászólása Jan 6, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy házilag kissé már buherált, de gyári elektromos kerékpárom. Nincsen benne semmilyen vezérlés jelenleg, ezt szeretném én megoldani. Elsőként a sebesség szabályozást szeretném megcsinálni. Tudnátok segíteni benne? Persze majd komplett vezérlőelektronikát akarok hozzá, hiszen ezért vettem.

A motor 3db 12V-os akkuról megy, a sebbégszabályozó-kar pedig ugyanúgy van, ahogy a motoroknál. Gondolom valamilyen PWM szabályozás kéne neki, a forgatható karnak pedig egy potméter, ami a kitöltési tényezőt állítja.

Üdv,
Boti
(#) Poc hozzászólása Jan 28, 2011 /
 
Üdv!
A napokban hozzámkerült egy tornádó kerékpár.sikerült megjavítani,de a gázkar hibája miatt egy 500ohmos potmétert raktam a helyére.ma vettem egy ss495b-t bele,és működik is ahogyan kell,de mintha lassabb lenne! Az lehet hogy a gázkarok nem vezérlik ki annyira a motort mint egy potméter?ja meg mikor egyik kezemmel fogtam az egyik fázist a motorom,a másikkal meg a gázkaron a kimenetet akkor is úgy tünt hang alapján mintha jobban kiforogna.Lehet hogy ha a gázkar tápját kicsit emelem akkor azzal is növelhetem a fordulatot?
(#) Mary bx válasza Poc hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
0-4.2 V között szabályoz a gázkarban lévö hall ic.Ott mennyit mértél a potis megoldással?Megtudod mérni az akkupakk minusza,és bármelyik vastag fázis szál között a motorra kimenö feszt.
(#) Poc hozzászólása Jan 29, 2011 /
 
Már összeraktam,de mikor a poti benne volt akkor a piros szálon 5 voltot mértem,nem 4.2-t.
Ja és van egy olyan gondom még hogy gyorsításkor búg berreg a motor! Olyan mint mikor egy fázis nincs.Viszont elindul rásegítés nélkül is,és csak gyorsításnál csinálja.Ha egyenletes sebességgel megyek akkor szépen csendesen megy!
(#) Biro F. válasza Poc hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
Üdv.
Először mérd meg a gázkarban levő hall kimenetét, vagyis alaphelyzetben 0 V, teljesen ráforgatott helyzetben 4,2 - 4,5 voltnak kell lenni. Ellenkező esetben az elektromos kerékpárod azt teszi amit leírtál.
(#) Poc hozzászólása Jan 30, 2011 /
 
a gázkarhoz 6.28v megy,a kimeneten alaphelyzetben 1.2v van,ha ráhúzom a gázt akkor 4.65v-ra megy fel!
A berregés pedig csak terhelésnél van
(#) Biro F. válasza Poc hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Akkor a csatlakozásokat ellenőrizd le, utána mérd meg a hall elemeket, melyeknek 5 voltot kell, hogy kapjanak, a kimeneten 0 és 6,5 volt között kell változzon. Ha vissza lapozol ezen a fórumon belül, akkor a 746709 - es hozzászólásnál van egy hall ellenörző áramkör.
(#) Poc hozzászólása Feb 1, 2011 /
 
ma felraktam tölteni az akksikat.mikor feltöltődtek levettem töltőről,majd vissza.fullon töltött akksival nem rángatott egyáltalán.lehet hogy akksi ki-be pakolásnál mozdultak volna a cstlakozók,és csak érintkezési hibám volt?
(#) fater0827 hozzászólása Feb 5, 2011 1 /
 
Üdv mindenki
Mivel nekem is sikerült javítani E kerékpárt (Swinn Csepel) boltban (VELOX) ,,a motor HALL IC-it kimérni egyszerű" . Nem kell szétszedni mindent csak a motorra menő 5 szál vékony kell.A "(fekete és piros fesz értékét figyelve (közel max fesz = 1 "digitális érték").A feketére a műszer 1ik zsinór fix a másik a sárga, zöld, kék vezetékre mérve 1 illetve 0 szint lesz "kereket kézzel forgatva érezhető a mágnes ereje (döccen/megugrik ) így mérve (3 szór nulla) és (3 szór 1 )érték lesz persze mindhárom színen .Ha valamelyik szín fix 0 vagy 1 akkor ahhoz a színhez tatozó hall IC érzékelő kuka . Aki jártas a 2-es számrendszerben az rájön (1-6 ig bináris )szám látható , na ezt az ismétlődő sorozatot figyeli a vezérlő.Innentől van sok turpisság .
"Döccen = taszít Megugrik = vonz."
Ja ha fix 0 van akkor lehet 3 SZÍN-nek(ből) az aktuális szakadása is !! ,
Remélem segítettem .

Max fesz Változó 5-12V ig ,így (1)=kb 4-11V
Üdv
(#) pintyu válasza fater0827 hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Szia! Fontos dolog a BLDC motoroknál a kódolás. A 120 fokos motoroknál 6 állapota van a hall érzékelőknek és ezek ismétlődnek. Végig kell lassan forgatni a motort, és leírogatni a kódokat. Ha kettővel több van, konkrétan 000 és 111 akkor a motor 60 fokos, és csak 60 fokos vezérlővel működtethető.
Arra akartam kilyukadni, hogy a 120 fokos motornál ha beugrik egy 7.ik kód akkor baj van. Volt ilyen hibám, szívtam is vele. Ilyenkor valamelyik mágnes megtörik, megreped.
üdv. pintyu
(#) fater0827 válasza pintyu hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Üdv Pintyu
A boltban 8-12 typ volt még 3 kerekű is .Cargo, City , Dinamic ,star,Lady,Sprinter a kedvencem, 24V-os Mini . 2 éve már más javítja azóta a boltban már 2. személy javít. Ezek szerint én csak 120 fokost javítottam mert a 6 (1-6) decimális szám jött ki a motor HALL szenzoron. Valaki írta ,hogy a 48V -os motornál csak a vezérlést kapcsolják indok a FET vezérlés nélkül 0,0A vesz fel.
Némelyik újat még centirozni is kellet. Legtöbb baj az akkumulátorral volt ,kb 1 éve már Lítiumos akku is van.
A színek sorrendje (ajzat és dugó) azonos legyen 5 + 3 szál .
Üdv
(#) a.l hozzászólása Feb 10, 2011 / 1
 
Hello!
Akit érdekel itt egy 36V-os töltő kapcsolási rajza.
Link
Üdv.
(#) pintyu válasza a.l hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Helló! Köszi, sokszor hasznos lehet!
(#) Poc hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
Na mostmár végképp nem tudom mi baja a szekérnek!
Szóval ha feltöltöm az akksit,akkor minden oké.Megy szépen csendben ahogy kell!Ha merül az akksim,akkor elkezd darabosan járni(érzem hogy remeg az egész alattam),ha pedig gyorsítanék teljes gázzal,elkezd zörögni,berregni mintha berezonálna a motor.Tegnap mikor ezt csinálta megmértem az akksit és 37,3V volt terheletlenül!Terhelve lement a fesz 35-36 voltra,de akkor már állóra fogtam a kereket teljes gáznál!Ja 36 voltos a gép!És még az tünt fel hogy csak egy bizonyos fordulaton csinálja.Ha tekerve túlgyorsítom ezen a sebességen akkor elhallgat,ha kisebb sebességgel megyek akkor sem zörög.Nem raktam töltőre direkt,és ma már ki sem gyorsít addig a sebességig hogy zörögjön,csak darabosan jár,mintha kimaradna egy fázis,de nem annyira erősen rángat.Aztán tekerve felgyorsítottam,és megjelent a zörgés,utána mikor tovább tekertem elhallgatott.Persze ahogy lassult visszatért a zörgés is mikor azon a fordulaton járt.A vezérlésben a 15voltos táp után 14.8 voltot mértem,a 2103-ak 7 lábán változik a fesz.0 és 14.8 volt között ahogy forgatom a kereket.Az 5-ös lábán pedig mikor forgatom a kereket,akkor nö a fesz 0V-tól(5-7V-ot mértem attól függően milyen gyorsan forgattam a kereket).
A műszer egyik végét az akksi negatívjára tettem,a másikat sorban a motorra menő vezetékekre,és mindegyiknél ~18.7V-ot mértem.Ha az akksi pozitívjára tettem a műszert akkor alapesetben ~36voltot mértem álló keréknél,majd ahogy húztam a gázt csökkent kb.18voltig!Tehát elméletileg a fetek és a 2103-asok jók,mert kapcsolgatják rendesen a tápot meg a testet is!A panelon a leghosszabb ic(ha jól tudom ez pic)figyeli a gázkart meg a fékeket,meg a söntön eső fesz.-t.A söntöt is csréltem hátha ott a gond!Na szóval erről az ic-ről kapja a tápot a gázkarban a hall ic egy ellenálláson keresztül.De az ic lábánál 2.38voltot mértem,az ellenállás után pedig már 6.1-et!Az ellenállás után már csak egy 15nF-os kondi van test felé,meg a táp vezeték ami a hall-hoz megy.Ráadásul a hall kimenetén alapállásban is 1.2voltot mértem.Honnan jön a plusz feszültség?Meg ha már jön,miért nem 5 volt?Lehet hogy emiatt elveszti a szinkront egy bizonyos fordulaton?Meg miért csak 37,és félk volt körül kezdi,ha fullon töltött az akksi olyankor miért nem?Ja az összes elkót is kicseréltem benne,hátha kiszáradtak,de ugyanaz.
(#) Poc hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
Ja azt elfelejtettem hogy egy tornádó kerékpárról van szó
(#) Mary bx válasza Poc hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
"ahogy húztam a gázt csökkent kb.18voltig!"
A vezérlöben lévö mélykisülés elleni védelemnek 31.5V-nál már le kellet volna kapcsolni.Ez lehet az oka a rendellenes müködésnek,meg terhelésen az igen alacsony akkupakk feszültség.
(#) Poc válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Az akksi feszültsége terhelés alatt 35-36 voltnál lejjebb nem ment! Ez a 18V az akksi pozitívja és a 3 fázis vezeték közt volt.Eközben az akksi + - -a közt 35-36 voltot mértem
(#) Törölköző hozzászólása Feb 22, 2011 /
 
Kedves Mindenki!

Teljes analfabétaként fordulok hozzátok. Édesapám kért meg (aki elektromos kerékpárokat javít), hogy keressem meg az electrocar brushless motor controller használati utasítását a neten, mert nagy szüksége lenne rá. Ehhez a fórumhoz jutottam a keresés közben, így Tőletek szeretnék segítséget kérni.
Előre is köszönöm!
Ági
(#) kisedison hozzászólása Feb 22, 2011 /
 
Kész vagyok a szabályzóval az indítómotorhoz. És MŰKÖDIK!!! A kitöltés 0-100%-ig. 6db IRF540N MOSFET van benne. Már csak fel kell applikálni a bringára.

Motor: Skoda indítómoci 660W névl. telj., 55A, 12V
Akku: 12V 50Ah renault akku
Következő: »»   52 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem