Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   53 / 228
(#) zolika60 válasza kisedison hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Rajzot láthatnánk róla?
(#) zolika60 válasza Törölköző hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Könnyebb volna segíteni, ha tudnánk milyen típusú az a motor és a szabályzó. Így a kérdésed olyan, mintha egy autó motorvezérlőhöz kérnél használati utasítást. Számtalan típus létezik.
(#) Törölköző válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Kedves Zoltán!

Teljesen igazad van, egy fontos szót kihagytam, szóval electrocar brushless motor controller TESZTER-nek keresném a használati utasítását. Remélem így már van értelme a kérésemnek.
Köszönöm a pontosításod!
Ági
(#) Mary bx válasza Törölköző hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia Ági!
Sajnos én sem találtam használati leirást az enyémhez.Igy csak gyakorlatbol tudhattam meg a müködését.Kinai termékekröl nem sok info létezik.

EBCT.jpg
    
(#) Törölköző válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Kedves Mary bx!
Édesapámnak is ilyen készüléke van mint Neked, és az lenne a kérdésünk (mert most már én is rettentő kíváncsi vagyok ), hogy a vezérlőegység és a motorrész mérése hogyan történik? Mit kell jeleznie a szerkezetnek?
Előre is köszönöm a segítséget, és bármilyen pontosítást elfogadok!
Szép napot!
Ági
(#) kisedison válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Hello!

Itt a rajz meg a cucc egyben. A szapályzóhoz én 50k-s lineáris potit használok(szerintem ezzel töléletes ). A rajzon 12db fet van de végül 6db-al építettem meg. Ha nagyon melegszik akkor majd kiegyészítem néhány darabbal.
(#) zolika60 válasza kisedison hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Ezek szerint még terhelve nem próbáltad. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra. Terhelés alatt lehet, hogy ideje sem lesz a FET-nek a melegedésre.
(#) kisedison válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Olyat már csináltam hogy teljes erőből szorítottam a tengelyt és ugy max gázon majd kicsavarta a kezem. Ja és utána is csak olyan 50°C körül lehetett a borda.
(#) cracky86 hozzászólása Feb 24, 2011 /
 
Helló! Van egy 36V-os Elektromos biciklim, és a töltő visszajelző led-je csak pislog pirosan. Régen folyamatosan világított, és mikor teli volt(vagy nem volt terhelve) egyik zölre váltott. Mi lehet a baja?
(#) zolika60 válasza kisedison hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Azért a bringa indulásához több erő kell főleg dombra fel. De majd az élet eldönti. Szeretnék én is valami hasonlót építeni a nyáron. Egyenlőre csak gyűjtöm az információkat.
(#) Mary bx válasza cracky86 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Első körbe nézd meg az akkupakkban lévő biztit,és a kerékpáron lévő töltő aljzattol az akkupakkig menő vezetékek állapotát.
(#) cracky86 válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Kábel, és bizti jó, enyhén kattogó hangot ad a nagyobbik tekercs valamiért, ha ez segít esetleg.
(#) kisedison válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
A teljes beszerelés lehet hogy nekem is nyárra marad. De addig is .

Üdv, kisedison
(#) kisedison hozzászólása Feb 24, 2011 /
 
Nem tudná valaki megmondani hogy az említett 50Ah-s akkuval időben kb. mennyit bír? Teljes teljesítményre értve.
(#) zolika60 válasza kisedison hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Mekkora a teljesítmény?
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
660W-on 54 perc az elméleti maximum. Persze ekkora teljesítményt szinte sosem ad le a motor. Így nincs mivel számolni. Ráadásul a rendszer hatásfokát sem ismerjük. :yes:
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Már arra gondoltam, hogy menet közben nem megy állandóan névleges teljesítményen. Mert ha ekkora energia kell a folyamatos haladáshoz nem lesz egy nagy hatótávú bringa belőle.
(#) Biro F. válasza cracky86 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Üdv.
Mérd meg az R19-es jelzésü ellenállást, annak 1 ohm-osnak kell lenni. Utána a FET source lába és a test között levő ellenállást is.
(#) Laaac hozzászólása Feb 24, 2011 /
 
üdv mindenkinek!
ahogy olvastam a fórumot, egyre jobban kedvet adtatok az építéshez.
Lenne egy két "meglévő" alkatrészem és tanácsot szeretnék kérni mi lenne a legjobb....
noss:
van egy trabant 12v-s ablaktörlő motor
egy dízel autóbol származó izmos hűtőventillátor
de lehet tudok csaklizni a munkahelyről egy ikarusz ablaktörlőmotort vagy valami önindítót vagy dinamót
alanynak egy kiskerekű babettára gondoltam... igaz a súlya elég nagy, viszont javarészt könnyű lenne rajta elhelyezni az alkatrészeket.
igen... az áttétel van egy rossz "flex" ami talán jó alany lehetne....bár vevő vagyok minden ötletre
bár....valaki aki nagy matekzseni ki tudna segiteni egy két képlettel majd? az áttétellek stb vel kapcsolatba...sajnos nem vagyok egy villanyász de érdekel a dolog...csak sajnos nincs senki aki elmagyarázzon bizonyos dolgokat
kösz mindenkinek előre is
üdv
László
(#) cracky86 válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Ennyire én sajnos nem értek hozzá, de megégve nincs az ellenállás.
(#) kisedison válasza Laaac hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Hááát a flex áttétel az szerintem kevés lessz. Az ablaktörlőmotorokat felejts el. Amúgy a babetta vázhoz szerintem kéne min. 500W, tehát marad az önindító vagy a dinamó. Aztán akkumlátorok: attól függ. mennyit akarsz menni, és hogyan. Gondolom kell majd egy szabályzó is. Abban tudok segíteni mert én most végeztem vele.

Ha érdekel valami csak kérdezz.

Üdv, kisedison
(#) Laaac válasza kisedison hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
először is köszönöm a segítőkészséged...
az előző üzenetemben elfelejtettem megírni, hogy van még egy 500w-s "kapcsolóhibás" fúróm is, bár gondolom azt nem lehetne hasznosítani.
mindenesetre egy szerelőtöl azt hallottam hogy a dinamók sokkal jobbak mint az önindítók mert azt elvileg "bármeddig" tekertetheted
kérdés mennyi idő alatt szedné le az akksit.
ui: akksikérdés van egy benzines autóbol való akksim de gondolom az egy önindítóval vagy akármivel is számolva hamar lemerülne igy azt hiszem marad a 6db 6v-s zselés akksi bár ahoz meg pénz kellene nem is kevés...

egyébként akkor a ventillátor motor is kilőve? mert az előző üzenetedben arrol nem tettél említést

üdv
László
(#) Laaac válasza kisedison hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
ui
nem lenne rosz az alap motoréhoz hasonló paramétereket kihozni de ehez váltóműre is szükség lesz
bár a dinamó szerintem bírná....egy egész autót el tud gurítani az önindítózással nameg az autó is váltások árán emeli a sebeségét....
már csak valami váltóművet kellene kitalálni bizonyos keretek között
(#) kisedison válasza Laaac hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Attól függ a venti motorod milyen erős. Mert a babetta vázhoz minimum kéne egy 300W. De az nagyon minimum. És autóakksival fogok hajtani aztán majd kiderül hogy hogyan bírja. Váltóról annyit hogy én 18 sebességes MTB bringára építek és csak a pedálokat szedem la aminek a helyére megy a fogaskoszorú tehát nálam az nem gond.
(#) lombos hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
Szevasztok.Mindjárt csatlakozomakérdéseimmel,de még csak a 12. oldalon tartok. Annyi már lejött, hogy az önindítót elfelejtem.
Nekem egy triciklit kéne meghajtanom, de ez teher trinyó, tehát megpakolva rajta van pluszban 100-200 kg. önsúly 40-50 kg lehet, nem emelgetem. én 68-76 kg pénztárcám függvényében.
kétbalkezes lévén mindenből az egyszerű megoldás kell,száguldozni nem fogokés nemis akarok. Tulajdonképp rásegítésnek kell, sima talajon elég ha 5-10 km/h-t tud. lejtőn leglább üresen menjen fel, ha rajta pedálozok, akkor segítsen.
Tehát nem kellpörögnie,inkább a nyomaték...
Teli a net olcsóbbnál olcsóbb motorokkal,csak nem tudom, mi mit tud, sajnos az eladók sem,így hasznos minden infó,hogy pl opel ablaktörlő ennyit tud, Csepel dinamó annyit...stb.
Úgy gondolom 150-300 w között elég lenne, de (mint írtam csak besegít) de ha nagyobbat találok,az is jó.
Nem akarok nagy akkut sm,nem lesznek nagy távok. és a pedál is marad. naponta tudom tölteni, vagy akkut cserélek. Kisebb autó akkura, motor akkura gondolok.
egyelőre tippeket várnék,mi mit tud,illetve beírnék néha,amit látok,kinek mi róla a véleménye. Köszönet előre is.
(#) zolika60 válasza lombos hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Az a teljesítmény igencsak kevés lesz. A 300W-hoz egy 55Ah-s akku körülbelül két őrára elég. A többit neked kell tekerned.
(#) szabi83 hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
Miért nem találok kerékpár átalakító szettet? Korábban tele volt vele a net, egy helyen találtam csak, nem létezik, hogy máshol nincs, nem értem egyszerűen, válság van?

Bővebben: Link

(#) lombos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Az elég! Egy óra alatt odatekerek, ahova kell, ha a moci besegít, fél óra vígan ott v'ok.
Na máris találtam egyet, nem tudom jó lenne-e?ez itt
(#) zolika60 válasza lombos hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Skoda ablaktörlő? Szerintem ez igen gyenge. Talán 100W sincs.
(#) szabi83 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Ott van rajta 12V 3A, ami kevés, főleg 250kg-hoz :no:
Következő: »»   53 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem