Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   51 / 228
(#) Poc hozzászólása Nov 26, 2010 /
 
Köszi!
Még annyi kérdésem lenne hogy hogy tudom kiszámolni az elérhető sebességet?ha most 36 voltról megy 25-öt,akkor mennyi lesz 48-60-esetleg 72 voltról a motor fordulata?
(#) Mary bx válasza Poc hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Az ismerösömnek k.b. 40km/h-t tud a 36V-os motor 48V-rol,és nem melegszik kézmelegnél jobban

A sajátom 48V-os rendszerét 60V-rol meghajtva +10km/h-t tudott,ugy hogy mikor elérte a max.sebességet,akkor egy lábbal kapcsolhato nyomogombrol kapta meg a 60V-ot,és ugy gyorsult tovább.Az elérhetö sebességet csak a gyakorlatbol tudod kiszámolni.
(#) hoze hozzászólása Dec 17, 2010 /
 
heló! következö problémámmal szeretnék segitséget kérni .van egy TRD-101 tiusu bringám.A következö történt:sima izzó csere után lett egy zárlatom a foglalatnál ami hazavágta bringát.Az elöttem írok és az azokra írt válaszok alapján kiszürtem a hibákat elszált agázkar hall-ja +akerékben egy hall.az lenne a kérdésem hogy ezen alkatrészek cseréje után mennyi az esély hogy ujra szaladni fog a bringa,elöre is köszönöm a segitséget.
(#) Mary bx válasza hoze hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Elég sok hibát felsoroltál,de szerintem nem annyira rossz a helyzet Ha a gázkar is kuka,akkor honnan tudod hogy a motor hall eleme is elhalálozott
Ha van multimétered,és az alapvetö elektronikai dolgokkal tisztába vagy meg lehet "távjavitani".Vagy lehet kapni már vez.elektronika-motor-gázkar tesztert.
(#) hoze hozzászólása Dec 17, 2010 /
 
hali szoval leirtak alapján bekapcsolt álapotban a kereket forgatva egy hall nem mutatott semmi jelet a másik kettö változó 0-5v között
(#) hoze hozzászólása Dec 17, 2010 /
 
persze nem vagyok igazán a szeren ebben a témában inkább a belsöégésü motorok az én asztalom
(#) hoze hozzászólása Dec 17, 2010 /
 
ja és a gázkar két vezetéké a hárombol összeérintve a motor elindul igaz elég zajosan ebböl gondoltam hogy hiányzik egy fázis
(#) Mary bx válasza hoze hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Motor hall elelmek ellenörzése:A müszered egyik szála az akku negativja,a másik a motorhoz menö vékony hall elemekhez menö /5 vezetékes összedugott csati/ között legyen.Ráadott gyujtással kézzel forgatva a motort az értéknek 0-4.2V között kell lenni az elfordulással arányosan,és mindig válltozo értéket kell mutatni,a zöld-sárga-kék vezetéken. Gázkar ellenörzés:A vezérlönél huzd szét a csatit,ott mérd meg hogy a piros,és a fekete között gyujtással megvan-e a +5V körüli érték.Ha igen a pirosat a 3.szinüvel zöld,vagy fehér esetleg szürke szinüvel érintsd össze ilyenkor a motornak teljes gázzal forogni kell.Hirtelen ennyi
(#) hoze válasza Mary bx hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
igen igy csináltam és így jutottam erre a megálapitásra. avékony zöldön semmi életjel
(#) hoze hozzászólása Dec 17, 2010 /
 
Most lépek dolgozni, de holnap ismét itt leszek. ÜDV mindenkinek.
(#) hoze hozzászólása Dec 18, 2010 /
 
Helló mindenkinek! Köszönöm az eddigi instrukciókat,remélem ma már megérkeznek a hall jeladok ,és utánna talán okosabbak leszünk a probléma megoldásában.Elöre is köszönöm a segitséget.
(#) hoze hozzászólása Dec 18, 2010 /
 
PROBLÉMA: A gázkarbol kioperált hall ,a rajta található karakterek alapján nem azonosítható, mivel lehet hejettesíteni?Fontos lenne, mert nem vagyok hajlandó kiadni 5000ft-ot egy gázkarér ha javítható tizedéért.
(#) Mary bx válasza hoze hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Lehet már 2500Ft-ért is kapni
Helyetesitheted:AH49E,vagy SS495b lineáris!
(#) hoze válasza Mary bx hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Szuper igy már boldogulni fogok.Itt Szabolcsba Nyiregy környékén , aranyárba adják az e-bringa alkatrészeket .Mégegyszer köszi az infót. ÜDV
(#) sopi hozzászólása Dec 22, 2010 /
 
Sziasztok!

Egy ismerősömnek van egy elektromos kerékpárja a típusát nem tudom, de ezt a feliratot találtam rajta Koliken heureka bike. Csatoltam egy képet így néz ki. A hátsó keréknél kb. 90 fokos tartományban nem reagál a gázadásra, de ha túl fordítom a kereket elindul, és mindig ugyan abban az állásban csinálja. A motorhoz két szál vezeték megy. Valaki esetleg tudna tanácsot adni hogy mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget.

Üdv:sopi
(#) staci123 válasza sopi hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Szia,
az írásod alapján arra gondolok hogy egy egyszerű kefés motorrol van szó, ahol a rotor tekercse szakadásban van... Óvatossan szétszedni, majd kiderül a hiba...tegyél fel róla képet...
(#) (Felhasználó 5823) válasza sopi hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Üdv!

Szerintem kefés! (elkopott) És mivel nem egyenletesen kopott a kommutátor hol hozzáér, hol meg nem! Kb. egy hónapja csináltam egy ilyet! Kerék szétszed, megnéz!

Leiszt Jani
(#) sopi válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Szia Jani!

Köszi a választ. Én is gondoltam ilyenre csak nem tudtam milyen motor van benne.

Üdv: István
(#) sopi válasza staci123 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Szia staci123!

Neked is köszönöm a választ. Szét fogom szedni és csinálok róla képet.

Üdv: István
(#) _ampervadasz_ válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Szia. Csak egy kérdés.

Mivel elektronikát szoktam felújítani az ilyen kerékpárokhoz, és a motorvezérlő IC mindig brusless motordriver Ic volt, az az kommutátor nélküli motorvezérlő integrált áramkör.

Viszont a 300W(ebben a teljesítmény értékben nem vagyok biztos) feletti motorok már nem a kerékagyra vannak "ültetve", hanem az egy öntvényházban egy nyomatékváltó áttétellel oldja meg a hátsó tengely meghajtását. Azért mondom mindezt, mert ezek már valóban kommutátorosak. A képen meg pont nem ezt látni.

A hiba oka lehet hall szenzor hibából , vagy kábel sérülés, a kerékagy kivezétésénél, illetve lehet, hogy az IC megnyekkent ami a szenzorok jeleit veszi, és a PWM jelet generálja a modorvezérlő IC számára.
Megjegyzés.: a sebesség szabályzó hall szenzora is ide fut be!

sopi: Első ránézésre, a kábelezést lesném meg.
Milyen hangja van amikor elindul. Hangosabban, erőtlenebbül indul a motor, ill. sípol abban a bizonyos pozicióban?
(#) attrax válasza sopi hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Hello én is belefutottam ilyen hibába és az volt a gond,hogy a kefe nem egyenletesen kopott és hol beleért hol nem.A megoldás az lett hogy meghosszabbítottam a kefék vezetékeit ,mert attól hogy nem ért be még nem volt nagyon elkopva.Hát nem egyszerű megcsinálni,mert a kefe kiugrik a fészkéből ha hosszabb a drótja.De sikerült nagy nehezen.
(#) attrax hozzászólása Dec 22, 2010 /
 
Ugyan nem elektronika de nem tudja valaki ,hogy 36 voltos(elektriko)motorhoz honnan tudok 130mm-es szalagféket szerezni?
(#) sopi hozzászólása Dec 22, 2010 /
 
Szia ampervadasz!

Még nem foglalkoztam a motorral, csak azt állapítottam meg hogy abban a bizonyos pozícióban nem indul el. Más pozícióban elindul, de lehet érzékelni hogy darabosan megy, mintha nem mindig kapna feszültséget.

Üdv: István
(#) Mary bx válasza attrax hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Én motoros boltba beadtam,és 2 nap alatt ujraferodolozták.Ha viszont gyári uj kell mindjárt utánna nézek.
(#) _ampervadasz_ válasza sopi hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Ahogy korábban írtam, a kábelezést mindenképp ellenőrizném a helyedben, mielőtt szétkapnám a motort, és főleg a négy vékony vezeték sértetlenségét. Ha azok jók, és az elektronikában sem tapasztalható hibajelenség, akkor nyugodtan szétlehet kapni a motort.

Azt azért beismerem, hogy annyira a típusokat nem fújom kívülről, így nem mondom biztosra, hogy a tiéd kommutátoros vagy sem.
jelenleg nekem is van egy TRD012 -es masinám, hát szegényke el volt intézve rendesen, de már csak a meghajtó elektronika és a védelmi elektronika hiányzik, illetve egyéni vezérlés (pedálos gáz, tempomat, menetirány szabályzó stb.).

Sok sikert kívánok a javításhoz.
(#) sopi válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
A motorba csak két vezeték megy be, de azok jónak néznek ki.
(#) _ampervadasz_ válasza sopi hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Értelek, akkor nincsen más lehetőség szét kell kapni a motort is.

Most nézem, neked 240W motorhajtásod van. Egy típust tudsz írni? (A "legkisebb" motor, amivel foglalkoztam az 260W 0,19N nyomatékú motor volt)
(#) (Felhasználó 5823) válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Üdv!

Mivel írta, hogy két szál vezeték megy a motorhoz, a motor kefés (a kefenélküli 8 szálat használ 3 fázis 5 Hall elem) Tehát itt nincs mit törpölödni ez kefés motor! Ja és ez is természetesen agymotor!

Leiszt Jani
(#) _ampervadasz_ válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Értem. Elnézést kérek.
Miután mondta a sopi, hogy csak két vezeték megy a motorba már rájöttem.

Remélem azért tudtam valamit segíteni.
(#) sopi válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Sajnos nem tudom a típusát ilyen matricát találtam rajta (Koliken heureka bike) nem tudom hogy gyári vagy csak valaki ráragasztotta. A kerékpár nem nálam van a hétvége felé tudom megnézni. Ha valami okosat megtudok majd jelezni fogom. Azért köszi a segítséget.
Következő: »»   51 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem