Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi!
Még annyi kérdésem lenne hogy hogy tudom kiszámolni az elérhető sebességet?ha most 36 voltról megy 25-öt,akkor mennyi lesz 48-60-esetleg 72 voltról a motor fordulata?
Az ismerösömnek k.b. 40km/h-t tud a 36V-os motor 48V-rol,és nem melegszik kézmelegnél jobban
![]() A sajátom 48V-os rendszerét 60V-rol meghajtva +10km/h-t tudott,ugy hogy mikor elérte a max.sebességet,akkor egy lábbal kapcsolhato nyomogombrol kapta meg a 60V-ot,és ugy gyorsult tovább.Az elérhetö sebességet csak a gyakorlatbol tudod kiszámolni.
heló! következö problémámmal szeretnék segitséget kérni .van egy TRD-101 tiusu bringám.A következö történt:sima izzó csere után lett egy zárlatom a foglalatnál ami hazavágta bringát.Az elöttem írok és az azokra írt válaszok alapján kiszürtem a hibákat elszált agázkar hall-ja +akerékben egy hall.az lenne a kérdésem hogy ezen alkatrészek cseréje után mennyi az esély hogy ujra szaladni fog a bringa,elöre is köszönöm a segitséget.
Elég sok hibát felsoroltál,de szerintem nem annyira rossz a helyzet
![]() ![]() Ha van multimétered,és az alapvetö elektronikai dolgokkal tisztába vagy meg lehet "távjavitani".Vagy lehet kapni már vez.elektronika-motor-gázkar tesztert.
hali szoval leirtak alapján bekapcsolt álapotban a kereket forgatva egy hall nem mutatott semmi jelet a másik kettö változó 0-5v között
persze nem vagyok igazán a szeren ebben a témában inkább a belsöégésü motorok az én asztalom
ja és a gázkar két vezetéké a hárombol összeérintve a motor elindul igaz elég zajosan ebböl gondoltam hogy hiányzik egy fázis
Motor hall elelmek ellenörzése:A müszered egyik szála az akku negativja,a másik a motorhoz menö vékony hall elemekhez menö /5 vezetékes összedugott csati/ között legyen.Ráadott gyujtással kézzel forgatva a motort az értéknek 0-4.2V között kell lenni az elfordulással arányosan,és mindig válltozo értéket kell mutatni,a zöld-sárga-kék vezetéken. Gázkar ellenörzés:A vezérlönél huzd szét a csatit,ott mérd meg hogy a piros,és a fekete között gyujtással megvan-e a +5V körüli érték.Ha igen a pirosat a 3.szinüvel zöld,vagy fehér esetleg szürke szinüvel érintsd össze ilyenkor a motornak teljes gázzal forogni kell.Hirtelen ennyi
![]()
igen igy csináltam és így jutottam erre a megálapitásra. avékony zöldön semmi életjel
Most lépek dolgozni, de holnap ismét itt leszek. ÜDV mindenkinek.
![]() ![]()
PROBLÉMA: A gázkarbol kioperált hall ,a rajta található karakterek alapján nem azonosítható, mivel lehet hejettesíteni?Fontos lenne, mert nem vagyok hajlandó kiadni 5000ft-ot egy gázkarér ha javítható tizedéért.
![]()
Lehet már 2500Ft-ért is kapni
![]() Helyetesitheted:AH49E,vagy SS495b lineáris!
Szuper igy már boldogulni fogok.Itt Szabolcsba Nyiregy környékén , aranyárba adják az e-bringa alkatrészeket .Mégegyszer köszi az infót. ÜDV
![]()
Sziasztok!
Egy ismerősömnek van egy elektromos kerékpárja a típusát nem tudom, de ezt a feliratot találtam rajta Koliken heureka bike. Csatoltam egy képet így néz ki. A hátsó keréknél kb. 90 fokos tartományban nem reagál a gázadásra, de ha túl fordítom a kereket elindul, és mindig ugyan abban az állásban csinálja. A motorhoz két szál vezeték megy. Valaki esetleg tudna tanácsot adni hogy mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget. Üdv:sopi
Szia,
az írásod alapján arra gondolok hogy egy egyszerű kefés motorrol van szó, ahol a rotor tekercse szakadásban van... ![]() ![]()
Üdv!
Szerintem kefés! (elkopott) És mivel nem egyenletesen kopott a kommutátor hol hozzáér, hol meg nem! Kb. egy hónapja csináltam egy ilyet! Kerék szétszed, megnéz! Leiszt Jani
Szia Jani!
Köszi a választ. Én is gondoltam ilyenre csak nem tudtam milyen motor van benne. Üdv: István
Szia staci123!
Neked is köszönöm a választ. Szét fogom szedni és csinálok róla képet. Üdv: István
Szia. Csak egy kérdés.
Mivel elektronikát szoktam felújítani az ilyen kerékpárokhoz, és a motorvezérlő IC mindig brusless motordriver Ic volt, az az kommutátor nélküli motorvezérlő integrált áramkör. Viszont a 300W(ebben a teljesítmény értékben nem vagyok biztos) feletti motorok már nem a kerékagyra vannak "ültetve", hanem az egy öntvényházban egy nyomatékváltó áttétellel oldja meg a hátsó tengely meghajtását. Azért mondom mindezt, mert ezek már valóban kommutátorosak. A képen meg pont nem ezt látni. A hiba oka lehet hall szenzor hibából , vagy kábel sérülés, a kerékagy kivezétésénél, illetve lehet, hogy az IC megnyekkent ami a szenzorok jeleit veszi, és a PWM jelet generálja a modorvezérlő IC számára. Megjegyzés.: a sebesség szabályzó hall szenzora is ide fut be! sopi: Első ránézésre, a kábelezést lesném meg. Milyen hangja van amikor elindul. Hangosabban, erőtlenebbül indul a motor, ill. sípol abban a bizonyos pozicióban?
Hello én is belefutottam ilyen hibába és az volt a gond,hogy a kefe nem egyenletesen kopott és hol beleért hol nem.A megoldás az lett hogy meghosszabbítottam a kefék vezetékeit ,mert attól hogy nem ért be még nem volt nagyon elkopva.Hát nem egyszerű megcsinálni,mert a kefe kiugrik a fészkéből ha hosszabb a drótja.De sikerült nagy nehezen.
Ugyan nem elektronika de nem tudja valaki ,hogy 36 voltos(elektriko)motorhoz honnan tudok 130mm-es szalagféket szerezni?
Szia ampervadasz!
Még nem foglalkoztam a motorral, csak azt állapítottam meg hogy abban a bizonyos pozícióban nem indul el. Más pozícióban elindul, de lehet érzékelni hogy darabosan megy, mintha nem mindig kapna feszültséget. Üdv: István
Én motoros boltba beadtam,és 2 nap alatt ujraferodolozták.Ha viszont gyári uj kell mindjárt utánna nézek.
![]()
Ahogy korábban írtam, a kábelezést mindenképp ellenőrizném a helyedben, mielőtt szétkapnám a motort, és főleg a négy vékony vezeték sértetlenségét. Ha azok jók, és az elektronikában sem tapasztalható hibajelenség, akkor nyugodtan szétlehet kapni a motort.
Azt azért beismerem, hogy annyira a típusokat nem fújom kívülről, így nem mondom biztosra, hogy a tiéd kommutátoros vagy sem. jelenleg nekem is van egy TRD012 -es masinám, hát szegényke el volt intézve rendesen, de már csak a meghajtó elektronika és a védelmi elektronika hiányzik, illetve egyéni vezérlés (pedálos gáz, tempomat, menetirány szabályzó stb.). Sok sikert kívánok a javításhoz.
A motorba csak két vezeték megy be, de azok jónak néznek ki.
Értelek, akkor nincsen más lehetőség szét kell kapni a motort is.
Most nézem, neked 240W motorhajtásod van. Egy típust tudsz írni? (A "legkisebb" motor, amivel foglalkoztam az 260W 0,19N nyomatékú motor volt)
Üdv!
Mivel írta, hogy két szál vezeték megy a motorhoz, a motor kefés (a kefenélküli 8 szálat használ 3 fázis 5 Hall elem) Tehát itt nincs mit törpölödni ez kefés motor! Ja és ez is természetesen agymotor! Leiszt Jani
Értem. Elnézést kérek.
Miután mondta a sopi, hogy csak két vezeték megy a motorba már rájöttem. Remélem azért tudtam valamit segíteni.
Sajnos nem tudom a típusát ilyen matricát találtam rajta (Koliken heureka bike) nem tudom hogy gyári vagy csak valaki ráragasztotta. A kerékpár nem nálam van a hétvége felé tudom megnézni. Ha valami okosat megtudok majd jelezni fogom. Azért köszi a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |