Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
ja és miaz a plugin??
Az vmi olyasmi mint a program?Vagy mi? Ja LimeWire-t lehet linuxra lehúzni??
A számtech-es témákat kéretik most azonnal befejezni...nem ide való...ha gondod van a Linux-szal, kérdezősködj Linuxos fórumon vele kapcsolatosan...
Köszi!
Az alábbi kapcsolásba szeretnék egy olvadóbiztosítékot betenni, hogy védjem a kapcsolást, meg az ezközt amit majd rákötök.
Hogyan tegyem be? Az akkuval sorosan, vagy párhuzamoson? Egyáltalán lehetséges az ilyesfajta védelem?
Mindenképen sorosan. Párhuzamosan gyakorlatilag rövidzárként működne!
És ha sorosan teszek be egy 100mA-es biztosítékot az nem fog kimenni?
Ebben a topicban olvastam: Idézet: „Egy, még a dióda előtt sorosan bekötött olvadóbiztosíték azonban tanácsos, minden gépkocsiba szerelhető áramkörön van. (pl. hűtőládák, ventillátorok...) Ez a lehető legkisebb áramnál olvadjon el, amit csak kapni lehet, pl. 100mA. Ilyen azt hiszen úgyis kapható. (250V@100mA F)”
A 100mA-es biztosíték akkor fog kimenni, ha az általa védett áramkör, eszköz, stb. áramfelvétele nagyobb, mint 100mA, azaz a névleges áramerőssége, amelyen még nem old le (nem olvad ki).
Tehát akkor nem 100mA-es biztiket kellet volna vennem
Ez az áramkör szerintem biztos többet fog felvenni mint 100mA...
Akkorákra van szükséged, amekkora áramfelvétele az eszköznek van, normál működés mellett. Ha az több, mint 100mA, akkor nagyobbakra lesz szükséged. Ezt legegyszerűbben egy multiméterrel tudod lemérni, ha már rendesen működik a cucc. A multimétert sorbakötöd a cuccoddal, árammérés állásba állítod, he kell, a madzagjait is átdugod árammérési pozícióba, majd megnézed, mennyi áramot vesz fel. Erre egy kicsit rá kell hagyni, hogy ne olvadjon le folyton a bizti, és akkorát kell venni.
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy ezeket az ólomzselés akkumlátorokat lehet-e fektetve üzemeltetni?
Sziasztok !
Segitsegeteket szeretnem kerni. Adott egy (uj) SMD HC125 IC es nincs semmi jeloles rajta amirol tudhatnam hol az 1. lab. Honnan lehet tudni ilyen esetben? Kepet mellekelem.
Ha úgy tartod, hogy olvasható a felirat, akkor a bal alsó (első) láb az 1.
(szerintem)
Igy? (melleklet)
Mostanaban igy gyartjak, vagy csak en kaptam igy?
Szerencsére nem mindegyik gyártó készíti így a félvezetőit...
Ez elég ritka eset szerintem, az esetek nagy részében azért van valami egyértelmű jelölés az IC-ken, pl.: bevágás, letörés, pötty, stb.
érdekes...
az adatlapján egyértelműen egy pötty van az egyes lábnál, sztem ez gyártási hiba miatt maradt le. én is úgy gondolom, hogy Dudusnak van igaza.
Sziasztok!Mi egy dízel autószervizt üzemeltetünk.A következő eszközökre lenne szükségem:
1.*********** 2.*********** pontosan leírnám mit szeretnék mit vizsgálni ha vki tud ezekre megoldást elfogadható áron kérem jelezzen e-mail címemre ******************-ra.Köszönöm! Moderálva!
Ez nem a reklám helye.
Erre való az Apróhirdetési rovat, kérem oda feltenni!
sziasztok,
valaki elmagyarázná, hogy mi az a shotky dióda, mi a lényege, és hogy milyen felhasználási körei vannak? ugyanezek érdekelnének a zénerdiódák esetén is. köszi, idavid
inkább:schottky
"(forró elektron dióda). Félvezető és fém között létesített egyenirányító átmenet. Az N-típusú félvezető és a fém érintkezésénél potenciálgát létesül. Ennek magassága külső feszültség hatására a fém felől nézve nem változik (nagysága egyenlő a fém, ill. a félvezető kilépési munkáinak különbségével), míg a félvezető felől nézve erősen változik. Így változik a félvezetőből a potenciálgát legyőzése után a fémbe jutó forró elektronok száma. Ha a félvezető felőli potenciálgátat a külső feszültség csökkenti, az átfolyó áram nő, ez a Schottky-dióda nyitóiránya. Ha ezt a potenciálgátat a külső feszültség növeli, akkor elektronok csak a fémből tudnak belépni a félvezetőbe, mivel ott a potenciálgát magassága állandó, így ez az áram feszültségfüggetlen és kis értékű lesz. Ez a záróirány. Mivel a Schottky-diódaban a kisebbségi töltéshordozók nem játszanak szerepet, és így a töltéstárolás is hiányzik, ezért a Schottky-dióda igen gyors kapcsolóeszköz. A kapcsolási sebességet csak kapacitások korlátozzák." megj.: barátod a gugli
Egy nagyon "amatőr" kérdés:
A DO-4 tokozású diódának meg tudná mondani valaki a lábkiosztását? Sajnos, hiába kerestem, nem leltem meg. A konkrét alkatrész egy ITT gyártmányú ZX6,8 típusú Z-dióda, DO-4 tokban. Segítségeteket előre is köszönöm! (Mellékletben egy rajz a DO-4 tokozásról.)
Normál esetben a menet a katód. Ha a típusjelzésében van egy nagy R a végén , akkor fordított a polaritás (Reverse)
Mennyire pontos egy 7805, vagy 7812. Műszer beállításhoz (kalibráláshoz) alkalmas?
Közben megnéztem, nem igazán jó. Ezekre 4% tűrést írnak elő, tehát egy 12v-os lehet 11.5V és 12.5V is szélső esetekben. Ezért szerintem alkalmatlanok kalibrálásra.
De akkor hogyan lehet pontos feszt kapni digit voltmérő beállításához?
Hello, léteznek ún. feszültség referenciák. (google: voltage reference) Ezek oly IC-k amelyek a hőmérséklettől és tápfesztől független kis terhelhetőségű feszültséget állítanak elő. Ha olcsóbbat akarsz, akkor vannak még referencia diódák is. Ezek szerintem "belőtt" zener diódák.
A pontos feszültség nehéz kérdés... Egyik tuti mód az egy referencia elem, fix anyagminőséggel, ~5uA-es terhelhetőséggel több évig egy jól definiált feszt szolgáltat. Nehéz beszerezni. Amit megoldhatunk az az adott fesz stabilitása, főképp a hőmérséklettől. Fontos jellemzője ezeknek a referenciáknak a -nem is anyira a fesz. abszolút értéke- hanem annak a hőfokfüggése. (ppm-ben adják meg). Ezt a feszt. kellene megmérni egy tuti műszerrel, én legalábbis igy tettem, mert volt szerencsém hozzá. S mivel a már megmért fesz stabil, egy ideig még jó. Amatőr körökben a klasszikus LM723-at dicsérik, mely igen stabil 7,3V (körüli!!!) feszt szolgáltat.
És majd elfelejtettem a "band gap" referenciákat...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |