Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ebben az esetben a trafó bírni fogja.
A tápra oda kell figyelned, mert precíz csillagpontos test hiányában búgni fog, még feszültségstabilizátor esetén is. Ne ártana, ha találkoznánk az elgondolásoddal a NYÁK-terv ellenőrzés témában. A LM1036 nyűgös a táp felől érkező bármilyen zavarra, ehhez független 7812-t ajánlok. A műveleti-erősítős szűrőhöz 7812 / 7912 vagy 7815 / 7915 bizonyára megfelel.
Sziasztok! Egy olyan kérdés lenne,hogy elektromos kapunál a fotocellánál az előírt kábel 0,75 ös,viszont ami be van húzva az 1,5 ös. Ilyenkor (ez nagy baj,vagy maradhat?)
Válaszokat köszönöm!
Szia !
A vastagabb jobb. Csak akkor baj ha nem fér bele a sorkapocsba ![]() J
Szia!
Kérdezd meg a lányokat, hogy a vékonyabb vagy a vastagabb jó-e? Egyébként maradhat. Üdv
Szia!
Értem én csak akkor miért azt írja a kis könyve hogy 0,75-ös. Miért nem úgy hogy 0,75 és a fölötti ami belefér a sorkapocsba ![]() A lányok meg válogatósak ![]() Köszi ! Üdv
Olyan pici az infra áramfogyasztása, hogy még a 0,22-es kábel is simán elég szerintem. De mechanikai stabilitás,időjárásállóság miatt jobb a vastagabb madzag, és ennek a vastagabb szigetelése.
Szia!
Idézet: [/quote] „[quote]Értem én csak akkor miért azt írja a kis könyve hogy 0,75-ös. Miért nem úgy hogy 0,75 és a fölötti ami belefér a sorkapocsba” Azért mert ahhoz már sokat kellene írniuk és a szakik meg tudják. Pipi megadta a pontos választ. Idézet: „stabilitás,időjárás állóság miatt jobb a vastagabb madzag” Üdv.
Update: Megvettem az alkatrészeket, megcsináltam a NYÁK-ot, viszont az áhított 12V helyett 15-16V-ot jelez a multiméter(Fogyasztó nélkül). Lesz-e valami baj, hogyha rákötöm az erősítő modult, ami 12 V-ot kér?
Ha nézed az adatait láthatod, hogy a tápfesz 8 - 12 V között lehet. (ugyan Bemenő feszültségnek van írva)
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2019
Most nézem: 8 és 24 volt között lehet. Akkor nincs mi miatt aggódnom, ugye?
Nem kell aggódnod.
Köszi
![]()
Luxus hajón zenél egy cigányzenekar. A hajó süllyedni kezd és a brácsás megrökönyödve veszi észre, hogy a prímás a korlátnál áll és szivarozik. Sietve pánik hangulatban odarohan: - Hát te csak itt szívod azt a szivart nyugodtan, miközben süllyed a hajó?
Mire a primas: - Mit idegeskedsz, mit idegeskedsz? Tán tied ez a hajó?
Sziasztok. kérdésem lenne hogy az LDR eknek (fény ellenállás) az értkékét milyen fényviszonyokra vonatkoztatva adják meg? Ez azért lenne lényeges mert van a cégnél egy teszt áramkör amiben van egy ismeretlen értékű és tipusú LDR. Normál vényviszonyok mellett 2-3 KOhm az értéke, teljes sötétben 220 - 230K. Néztem egy egy LDR adatlapját is, de az sem egyértelmű mivel két értéket adnak meg, az egyiket 10Lux megvilágításnál a másik a full dark érték. Kéne még kreálnom 3 db ilyen tesztkörnyezetet és az LDR értéke lényeges mert egy A/D n keresztül mér, azaz ha nem jó az LDR értéke akkor hibás lesz a mérés is. Akkor most hogy is van ez?
köszi előre is
Szerintem ezt hasznosnak találod majd.
Én azt csinálnám, hogy megmérném, hogy mekkora az a "normál" fényviszony Lux-ban. Illetve megpróbálnék 10Lux-ot csinálni. Akkor már be lehet lőni a típust, amit venni kell. Gondolom a úgyis van valamilyen kalibrálási lehetőség, mert ezek azért nem annyira precíziós eszközök...
Köszönöm, persze nyílván ki lehet kísérletezni hogy esetemben mi az ami jó lehet. De a kérdésem általánosságban értendő, azaz a megadott ismert értéke egy LDR nek milyen fényviszonyok mellett produkálja azt az értéket ami rá van írva? Nekem egyébként ez "0" luxnál lenne logikus, azaz teljes sötétben. Nyílván tipusonként más és más a két véglet ellenállás értéke (10Lux és teljesen sötét fényviszony) és a két véglet között pedig logaritmikus a változás fény hatására. Szerintem a 10 Lux az lehet a kb. "normál nappali fény" értéke és erre vonatkozik az alkatrészen feltüntetett ellenállás érték. Esetemben az kb. 4,7KOhm 10Lux nál, 0 Luxnál 230KOhm.
Köszi a választ.
Szerintem ezek olyan dolgok, amiket nem egyszerű pontosan mérni, az LDR meg főleg nem egy preciziós műszer...
Idézet: „Szerintem a 10 Lux az lehet a kb. "normál nappali fény"” 100kLux azaz 100000 Lux a teljes napsütés! Telihold 0,25 Lux.
BH1750 közvetlen lx értéket ad, csak egy osztás kell az eredményért.
Az LDR el kapcsolatban köszönöm mindenkinek a válaszokat, ezt a Lux mértékenységet jobban körüljárom. Az zavart meg hogy pl egy CCTV kamera esetében az 1-2 Lux érzékenység már nem annyira jó érték. Ebből viszonyítottam "kb" hogy a 10 Lux az nappali fény lehet, a 0 Lux a full sötét lévén hogy a 0,001Lux a kamera esetében már "éjjellátóként" (passzív) van definiálva..stb. Ez tévútra vitt,
Köszönöm a fejtágítót mindenkinek! A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
Sziasztok.
Van egy 100W-os ellenállásom, ennek alumínium borítása van. Ezt az ellenállást szeretném egy nyáklemezre rögzíteni, M3-as csavarral. A nyáklemez és az ellenállás között lesz mondjuk 10mm. Hogyan tudnám megakadályozni, hogy az ellenállás hője átjusson a nyákra? A sima fém M3-as csavar nagyon szépen vezeti a hőt, az ellenállás felülete pedig 100/150fokC is könnyen lehet (ventivel lesz hűtve), tehát ha hozzáérünk az M3 csavar fejéhez, az igen csak forró élmény lesz. A műanyag csavar elolvad. Gumi szigetelő? Vagy mit lehetne használni? Köszönöm.
Amennyiben ARCOL/DALE stb aluházas ellenállásról van szó, azt vedd figyelembe hogy csak akkor tudják a megadott teljesítményt, ha hűtőbordára vannak szerelve.
Anélkül csak töredékét tudják a megadott teljesítményüknek. Nézd meg a datasheet-et: https://www.ohmite.com/assets/docs/acl_hs1.pdf?r=false A ventilátoros hűtés nem ideális ezeknek az ellenállásoknak. Ha 150'C-on járatod, az nem egészséges. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
Talán a legjobb elérhető megoldás,hogy 1 rézfelület nélküli nyákra rögzíted az ellenállást,és a nyákot meg arra a nyákra,amihez szeretnéd.Így elméletileg elég kevés hő fog átmenni.
2db 100W-ossal szeretnék 50-100W-ot eldisszipáltatni (meglátjuk, mennyit bír). Tesztelnem kell, hogy a szállított levegő elegendő lesz-e (használhatok 2db 40x40mm-es ventit is akár, egyik szív, másik fúj), plusz, hogy mennyit bírnak az ellenállások, mi a maximuma...
Tasznka: ez jó ötlet, köszönöm. Legalább kapnak az ellenállások egy kis plusz felületet is. Arra gondoltam, szerzek csavart bakelitből, de a nyák jobb megoldás. Létre tudok hozni a csavaroknak kis "szigetet", ahova a hő hosszú úton tud csak eljutni. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
Az úgy korrekt.
Pucéran kb: 25-30W-ra lehet igénybe venni a 100W-os ellenállásokat. Megoldás ügyben talán a PTFE távtartók jöhetnek szóba, ellenállásonként 4 csavarnál. Tehát a teflon távtartóba mindkét végén belső menet, egyik felét a panel, másikat az ellenállás oldalon csavarozni. Vagy ha van hely a dobozban készíthetsz "hűtőalagutat" az ellenállásoknak.
Én nem rögzíteném a nyákhoz, inkább a dobozhoz.
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy egyfázisú mélykúti csőszivattyú(Bővebben: Link) fordulatszámát lehet szabályozni egy egyszerű tirisztoros fázishasításos áramkörrel?
Szerintem igen, amennyiben megfelelő teljesítményű a tirisztor (ahogy én tanultam).
Alin rengeteg ilyen van, elég olcsón, ha nem szeretnéd kedvedet lelni az építésben. Nem próbáltam még ilyet rendelni, de túl sok minden nincs benne ami elromolhat. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |