Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Egy Tektronix GPIB kommunikációs kártyát akarok lemásolni. Egyelőre még csak megnézem beszerezhetőek e az alkatrészek hozzá és mennyire éri meg.
Mellékelem a kapcsolási rajzokat, van pár ic amit nem egyszerű beszerezni. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2019
Mean Well: RSP-1500-12
12 V, 125 A, kb. 140 eFt. Szerintem házilag építettel sem fogod olcsóbban megúszni, a stabilitásról nem is beszélve. Kicsit több pénzért van 2 és 2.4 kW-os változat is, RSP-2400-12, RSP-3000-12.
Több, kisebbel oldanám meg.
Sziasztok! 14 éves vagyok, és nemrég kezdtem el foglalkozni az elektronikával, jelenleg hobbi szinten űzöm.
Adott egy transzformátor, amely a hálózati 230V-ból 12V-os váltakozóáramot csinál. Nekem viszont 12V egyenáramra lenne szükségem. Interneten találtam hozzá átalakítót, de gondoltam megcsinálom önmagam. Szerintetek megéri, vagy inkább válasszam a gyári verziót? Dávid
50Hz-es váltakozó feszültségről van szó, vagy egyenfeszültségről?
Mekkora az elvárt terhelhetőség?
Csatlakoztattam egy transzformátort a hálózatra (230V AC 50Hz), amit a trafó átalakított 12V AC váltakozó feszültségre. Ezt szeretném 12V DC egyenfeszültséggé alakítani.
Szia! Ha 14 éves vagy, akkor nagyon fiatalon regisztráltál az oldalra
Idézet: „(4 éve és 104 napja regisztrált)” Mint hobbielektronika után érdeklődőnek természetesen azt tanácsolom csináld meg magad! Hogy ne véts hibát, áruld el mit szeretnél erre a tápra rákötni és teszünk javaslatot a kivitelezésre.
Az egyenirányító híd legyen legalább 4 A-es, a feszültségtűrésével nem lesz gondod. A rákötött puffer kondenzátor pedig 3300 µF /25 V, vagy ezt meghaladó értékű úgy kapacitásban, mint feszültségtűrésben.
Ebben a témában nem fejtem ki részletesen, arra ott a földhurok topic, jobban jársz ha a bluetooth vevőt külön tápra kötöd.
Ezzel csak annyi bajom van, hogy csak 3A-os alkatrészt találtam. Tudsz esetleg valami másik utat, vagy megfelel ez is?
Alkatrész Hozzáteszem, hogy mostanában gondoltam, rendelek innen néhány dolgot. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
Van ott 10 A terhelhetőségű is, sőt...
KBPC1006
Így tudod áttekinteni a kínálatot.
Például a durva túlméretezés is megfizethető, cserébe lesz egy olyan alkatrészed ami biztosan nem hagy cserben.
Van itt erősebb is.
Hali,
Azért nem ártana tudni, mekkora teljesítményű a trafód. Ha jól sejtem akkor 12V AC üresjárati feszültség, nem terhelve mérted. Az általad linkelt modul 60W teljesítményű, ha feltételezzük, hogy a trafód legalább 60W-os (de inkább nagyobb) és terhelés alatt is tartja a feszültséget, akkor kb. 17V DC feszültséged lesz a pufferen. Ebből számolva a maximális 60W-hoz 3,5A fog kelleni. Szerintem ez a modul biztosan nem tudja a 60W-ot és gondolom nem is lesz 100%-ban maximumon hajtva, szóval, átmeneti megoldásnak elég lesz a 3A-is, ha az van otthon. Ha meg rendelned kell akkor értelemszerűen, ahogy reloop fórumtárs írta legalább 4A.
Miért pont 600 V -os diódákat, egyenirányító hidat választasz? Azzal alacsony feszültséget egyenirányítva nagy lesz a veszteséged, ahogy nézem, elég oda egy 40 - 80 - max 100 V -os diódahíd, ha 25 A körüli áramot bír. Ezt biztos nem tudod tönkretenni, még zárlattal se, mert a többi alkatrész, már a kisebb teljesítményű trafó is korlátozza az áramot. Az ilyen alacsony feszültségű, nagy áramú diódahidak diódáin is kis feszültség esik, míg a nagyobb feszültségűeknél ez az érték sokkal magasabb. 4 - 500 V -nál mindegy, ha hiányzik néhány volt, de egy 5 V -os egyenirányítónál nagyon nem mindegy, hogy 1,2, vagy 2,5 V hiányzik az egyenirányításból.
Csináltam képet a trafón leírtakról, illetve egy képet a multiméter 12V-os állásáról, természetesen itt semmi nem volt rákötve a trafóra a multiméteren kívül. Lehet, hogy kicsit előrébb jutunk vele.
![]()
Az S4 pont jó lesz bluetooth-vevő tápnak, feltéve hogy független szekunder tekercsről van szó.
Megmondom őszintén, most egy régi mobiltöltőn gondolkodtam, mivel hogy az mindenképpen külön van, illetve hogyha a trafó kimenetét használnám, fennáll a földhurok kockázata. Na meg akkor még egy váltóhíd kéne.
![]()
Sziasztok.
Adott egy ATmega32u4. A kézikönyvének a 383 oldalán, ha jól értem a kimeneti lábakon max 40mA-t tud elviselni, de azt is csak rövidebb ideig. Ha szeretnék vele egy HFD2 005-M-L2 bistabil relét kapcsolgatni, akkor ha jól számoltam, az pont határértéken van és előbb utóbb tönkre fogja tenni az Atmel chip-et? Ha helytálló a következtetésem, akkor kérdésem, hogy miért lehet az, hogy Arduinohóz az alábbi reléket árulják, amelyeken SONGLE SRD-05VDC-SL-C relé van, amire ha jól értelmezem a kézikönyvét azt írja, hogy 5V-on 71mA-t fogyaszt, tehát közel kétszeresét, mint amit az Arduinón az ATmega chip elbírna?
Szia, csak az ebay-os linkedet néztem meg, abban az van, hogy "optocoupler". Ezen a relé kártyàn van optocsatoló, annak a ledjét pár mA-rel be lehet kapcsolni és az kapcsolja a relét az 5 V-os tápfeszültségre. Tehát a uC kimenetét csak az optocsatoló ledje terheli.
A HFD2 005-M-L2 relét,sőt bármilyet közvetlenül nem kapcsolunk kontrollerre,tessék elé rakni a tranzisztort+diódát+bázisellenállást .
Az ebay-es: Csak simán dobsz neki 5V-ot,Gnd-t,és az atmegádtól 1 kimenetet.A relépanelen van 1 tranyó,majd az kapcsolja.azért betehetsz mondjuk 200-220R ellenállást az atmega kimenetére ![]() Azért meggondolandó ez a fajta relé...neccesen közel van a tekercsekhez a morzeláb(6mm-re,a pad-et nem is számolom.) Ha nincs kivágva a panel,akkor ne nagyon kapcsolgass vele 230V-ot ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
Azért a feszültség esési történetet ne nagyon terjeszd, főleg egy kezdőnek ne.
Sziasztok, biztos mindenki rávágja egyből a választ, csak nekem nem világos. Nagyon (!) kezdő vagyok. Tehát adott egy Arduino, egy 12V-os tápegység, egy 12V-os ventilátor és egy DC-DC Step down tápegység modul. A képen próbáltam illusztrálni a kérdésemet. Bal oldalon alul van a 12V-os tápegység. Ezt átalakítom 5V-ra (bal felső rész) az Arduino számára (jobb felső rész), majd az Arduino egyik lába segítségével szeretném kapcsolgatni a 12V-os ventilátort. A pirossal bekarikázott részre mit kell tennem? Az megvan, hogy kapcsolgatom a 3. lábon az 5V-ot... Egy tranzisztort és már működik is? Ha igen, milyet? Elnézést az alap kérdésért... Nem szeretném relével megoldani.
Lásd melléklet.
Az Rc helyére megy a ventilátor. A Vcc jelen esetben 12 V, oda megy a ventilátor + vezetéke, a tranzisztor kollektorára a negatív vezetéke. Rb értéke 1 - 5 kOhm-ig bármi, amit találsz. Az Rb bal oldala megy az Arduino vezérlő lábára. A tranzisztor szintén olyan, amilyen a fiókban fellelhető. Bírja ki a ventilátor áramát, a többi szinte lényegtelen. Keresni kell olyan tranzisztort, ami nem bír ki 12 V-ot, hobbistáknál nem nagyon szokott ilyen fellelhető lenni. A tranzisztor emittere a tápfeszültség negatív pontjára megy. A tranzisztor adatlapján megtalálható, melyik láb melyik. A NYÁK terved módosítani kell, mert a tranzisztor a negatív ágat kapcsolgatja és kell egy ellenállás is. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
Elég egy tranzisztor (vagy fet) , bázis ellenálláson keresztül az arduinóra. Tranyó emitter földön(ezt kapcsolgatja a ventire negatívra), venti pozitív meg a +12V-ra direktben.
(A relé kapcsolásához is pont ugyanez az áramkör kell ![]() pl: Bővebben: Link A tranzisztort a venti áramfelvételéhez kell igazítani...
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, van-e olyan, aki elkészítené a felhasználható alkatrészek használatával egy hűtőgép vezérlő paneljét? Sajnos a befolyt befőttlé szétette a nyákot, megette az ellenállások egy részét, de nem szeretném az egész hűtőt kidobni...
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
Sziasztok !
Van egy ilyen "modulom", ami késleltetve kapcsolná ki a rákötött fogyasztót...wc -be akartam bekötni, ventilátor vezérlésre. A kép alapján be is kötöttem, de ahogy áram alá helyeztem a dolgot, elpukkant.... A fázost bekötöttem az L -re és a COM -ra. A NULLát a ventilátorra és az N -re. És a ventihez vittem egy szálat az NO -tól. Én csesztem el vmit ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |