Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Akkor kenegesd csak azzal, Jani
"Nem sérült komolyabban", az jó. Majd nézd meg egy hét múlva, esetleg mikroszkóp alatt.... Egyébként pedig nem akarom a vesztedet, de kontároktól meg a hebrákolóktól kész vagyok.... A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Nekem már tettek tönkre panelokat (régen kezdő koromban) különféle vegyi anyagok higító, rozsdamaró, stb.. Vagy eltávolíthatatlan nagyon vékony réteg marad utána, vagy be is ivódik a panelba. Minél nagyobb ellenállású áramköri részek vannak, annál jobban a működésébe beleszólhat a panel így keletkezett nagyon kis mértékű vezetőképessége.
Tehát akkor két különböző műszerről van szó, ebből az egyik hibásan mér, nem pedig két különböző elemfeszültségről. Na mindegy... Teljesen más a probléma. Vagy az egyik műszerben egy koppra lemerült 9V-os elem van, és az a baj, hogy hibásan mér?Ez nem hiba, ez normális.
A koppra az nálam kb a felét jelenti. De a végeredmény miatt szeretném stabilan tartani a tápot ha megoldható. Nagyon nem mindegy, hogy most amikor válogatom az alkatrészeket mennyire pontos az érték.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
A kromofág agresszív, de oldószer. Nem savas.
Annyira agresszív, hogy még a poliésztert is oldja, ami pl. az üvegszálas NYÁK hordozója, valamint gyakran paraffint is tartalmaz, na ezután próbálj forrasztani!
De nem a most kapható kromofág, hanem a régi. Nemrég mázoltunk és a régi elfogyott; nosza újat neki; aztán hőlégfúvó, spakli, káromkodás, mert hozzá se köszönt a régi festékhez.
Sziasztok.
Elkezdett érdekelni az elektronika és vettem is egy multimétert. Vannak ledjeim, mint diodás, mint smd amiről nem tudom, hogy jó e. A neten arról láttam videókat, hogy a folytonosság mérővel tudom ellenőrizni, hogy az adott led, vagy led szalag jó e még. Viszont nekem az semmit sem reagál. Kipróbáltam olyan leden is, amiről tudom, hogy jó, de azon sem volt semmi reakció. A folytonosság mérő elméletileg jó, mivel vezetéknél sipít ha nincs szakadás. Van valakinek valami ötlete? Köszönöm! Idézet: Ezt nem értem. Minden led dióda is. Az smd tokozást jelent. A ledet mindkét polaritással tedd a multiméter "Comm" és "VAOhm" csatlakozásai közé, multit dióda mérésre állítani. Egyik polaritásnál szakadást, másiknál led nyitófeszültséget kell mutatnia. „mint diodás, mint smd”
Hali!
A csipogó kis feszültséggel(ill. áramgenerárorral mér) max kb 1V. Ha van a multiméteren dióda állás, az kicsivel nagyobb feszt tud produkálni. Ha ez a feszültség nem éri el a ledek nyitófeszültségét, akkoe "semmi nem történik". A mezei ledek 1,6-3,3V körüliek. A ledszalagokban több led is lehet sorbakötve, ézért csak egy multiméterrel gyakorlatilag nem ellenőrizhetők. Használj labortápot, annak állítható a kimenő feszültsége, és áramkorlátja. Ha nincs akkor elem/akkuval is próbálkozhatsz + soros előtétellenállással, amit a várható áramerősség figyelembevételével kell megválasztani
Én azt hittem a kettő között van különbség. Úgy állítottam be a multimétert, de nem csinált semmit.
Tehát csak azt tudom vele vizsgálni, amihez elég az a kis feszültség? Tehát mondjuk a 220 voltos foglalatba szánt ledes "izzót" már nem tudom, csak ha szétszedem, vagy áram alá helyezem!?
Sziasztok
Autó rádióhoz csináltam AUX kábelt (BMW E46). Konkrét kapcsolást találtam rá több fórumon is. (L+R összekötve 300k ellenállással, illetve 1-1 0.22µF kondi L és R-re). Itt a kapcsolási rajz. Bár itt 0.22 F kondikat ír, de fórumon mindenki 0.22µF-ről beszél. Én is 0.22µF-el csináltam, és alig vannak mély hangok. Kísérleteztem, 10µF elektrolit volt kéznél, ezzel már szebben szól, de a maximumot szeretném kihozni belőle. Honnan tudnám milyen kondi és mekkora lenne jó erre a célra? Kerámia, tantál, elektrolit, fólia? És mekkora? Köszönöm előre is.
Sziasztok ,újabb kérdésem lenne hogy rendeltem egy előerősitőt, és csak szeretném tudni hogy jól kötöm e be.
Szóval ez egy mono előerősitő lenne. Bemenet ez lenne a bemenet GND és in L na de kimenet meg GND és OUT R van jólvan ez igy? Kimenet Igy nézki az egész Teljes Meg az úgy rendben van hogy az feszültség + GND, van és a Kimenetnél nincs külön GND , szóval a kimeneti jelt is arra kötöm? Csak érdekesnek találtam mert egyszer már megrendeltem ezt az előerősitőt és akkor máshogy nézett ki ,ez furcsább de papiron pedig a régihez hasonló. Úgyhogy nemnagyon értem rendben van ez igy akkor? Papir szerint Kep
Nekem az egyik multim elég nagy feszültséggel mér, hogy világítsanak a LED-ek, a másikkal én sem tudok tesztelni...
Annyit tegyünk hozá a labortápos vizsgálathoz, hogy a feszt ne állítsa 5 Voltnál magasabbra, mert fordított polaritással max ennyit bírnak általában a LED-ek speckó szerint. Ha csak annyit akar látni, hogy egy LED jó/nem jó, akkor egy 5V-os mobiltöltőt/dugasztápot/USB kimenetet is használhat, mondjuk 330-470 ohm előtéttel.
Ez egy stereo cucc ha jól látom, szóval monóként vagy az L, vagy az R csatornát használod. De ilyen képrészletek alapján ez inkább csak tipp, a rajz többet mondana-
Hát nincsen rajza csak ennyi van ,igen tudom hogy használom az egyiket csak a bemenetnel L van hogy arra tudom rákötni ,kimenetnel meg R -re tudom csatlakoztatni.
Lehet hogy az én szemem rossz, de a kimeneten van L és R is!
Igen van L is de ott nincs csatlakozó mellette , 3 kis csatlakozó van, az első a V+ a második a GND , a 3ik meg OUT R
A dióda és zener válogatóm még egy LED-et sem purcantott ki. A mérőáram 4 mA, a mérőfeszültség 34V.
Mivel mono a cucc, nem tudsz mellényúlni. Vagy szól vagy nem.
Te dolgod, hogy ráereszted fordított polaritással. Nekem már halt meg LED-em 12 V-tól is.
Egyébként mire való a speckó? Egyenirányított 230AC-t is max 63 Voltos elkóval szűrsz?
Csak hogy Te is lássad, GND, OUT R, OUT L. A GND közös mindkét kimenethez! A hiányzó tüske pótolható. De a fólia oldalról készített fényképpel egyértelművé válna minden.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2019
Azt olvastam, hogy kiküldtek az űrbe egy valamit amin analóg kódolású képek voltak. Azok milyenek? Szóval gondolom, hogy ez a hanglemezen volt, tehát a hangból hogy lesz kép?
A modem csicsergéséből hogy lesz internet? Minden a kódolástól függ.
Valahogy kimaradt
0,22 F = 220 µF -al, és nem 0,22 µF -al. Az 220 nF, az kevés is a hangfreki átviteléhez. 10 µF felett már megfelelő átvitelt tudsz elérni. A szükséges nagyságú kondenzátor értékét kiszámítani úgy lehet, ha ismered a csatlakoztatott erősítőd bemeneti ellenállását akkor az alsó határfrekvencia a következő képlettel számolható: fa = 1 / 2Π*R*C f [Hz], R[Ohm], C[F] Az erősítők bemeneti ellenállása kiviteltől függöen néhány kOhmtól néhány tíz kOhmig terjed. Ilyen nagy kapacitás értékek elektrolit, vagy tantál kondenzátorok, 10 µF értékig még elfogadható méretben léteznek fólia kondenzátorok, kerámia kondenzátorokat 470 nF kapacitásig találsz. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |