Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Jól értem, hogy ez a 24V-os relé 2,4V-on enged el?
Igen, úgy látszik. És 16,8V-on már behúz... Személyes tapasztalat, hogy 24V-os mágneskapcsoló 12V-on behúzott. Hallhatóan "lustán" kapcsolt be (ha nagy áramot kapcsoltam volna vele, lett volna szikrázás rendesen gondolom a prell miatt), de bekapcsolt.
Relék tudnak érdekes dolgokat csinálni. Egyszer egy amperóra kapacitás mérőt barkácsoltam össze, ott a kikapcsolási feszültséget a relé elengedési feszültsége "állította" be. Meglepően alacsony feszültségen engedett el a 12V-os relé, kellett vele sorba zener, hogy ne vigye mélykisütésbe az akkut.
Az általad mellékelt 24V-os relé, 16.8V-nál már meg kell hogy húzzon, és 2.4V-nál el kell hogy engedjen. De inkább magasabb feszültségnél.
Ugyan meglepő lehet, de nagyban függ a mágneskör mechanikai, és anyagválasztási méretezésétől (tervezés). Gondoljunk csak arra, hogy a régi divatú feszültségszabályzó is egy relé tulajdonképpen, de fura is lenne ekkora hiszterézissel. Kis háttér az Omron-tól, ők sem kutyaütők a témában: Idézet: „The distributions of Must Operate voltage and Must Release voltage are shown in the graph below. As shown in the graph, the relay pulls in at less than 80% of the rated voltage and drop out at 10% or more of the rate voltage.Our catalog also indicates the "Must Operate voltage (pull-in)" at less than 80% and "Must Release voltage (drop-out)" at 10% or more.” Idézet: „„Tehát a vezetéknek van ha jól mondom áramkorlátozó képessége?”” A megközelítés téves. Ha vezetéket választunk, egy érthetetlen módon figyelmen kívül hagynak egy fontos tényezőt, a feszültségesést. Csak azt nézik, mekkora terhelő áram megy a vezetéken. A hosszt és ezzel az ellenállást nem veszik figyelembe. Van egy 5...10 %-os feszültségesés, amit a vezeték ellenállása határoz meg egy adott áram igénynél. Ha hosszú a vezeték, hiába bírja, már meghatározza a terhelhetőséges és az lehet kevés is. Még a hetvenes években jártam úgy, hogy egy vasúti fülkében a jól működő világítás mellet, időnként hatalmas feszültségesés volt. Kiderült, hogy hősugárzót kapcsoltak be. A vezeték keresztmetszet 2,5 nézet milliméter volt, tehát bőven elég. Csak hogy a betáplálás 1 km nél messzebbről. Amit persze nem találunk. Gond egy szál se. Kiveretjük a biztit és azt keressük. Tíz másodperc alatt a rövidzártól nem olvadt ki! Így tudja az ellenállás korlátozni az áramot. Megoldottuk. Összekötöttük a védő vezetőt a nullával, így a rövidzár már kiverte a biztosítékot. Azt megtaláltuk, kisebbet tettünk bele és megszüntettük a hősugárzót.
Üdvözlet.
Szuper segítséget kaptam a a témámban. És most kiderült,hogy túl magas ez nekem. Megpróbáltam (naivan)kinyomtatni a nyák rajzot. Minden volt csak nem méret arányos. Feladtam. Fakezű vagyok,ezért valami kinai gyártot keresnék a legyártáshoz. Hogyan lehetne ezt megvalósítani?
Valószínűleg nyomtatáskor a Windows alapbeállítása vezetett meg, hogy a képeket úgy nyomtatja, hogy kitöltse a papírt. Nem szabad átméretezni. Milyen rajzot szerettél volna kinyomtatni? (az eredeti forrás linkjét add meg.)
A [Válasz] gomb használatát ismered?
Nem a kép linkjét kértem, hanem az eredeti forrást, az eredeti környezetben. Így nagyon nehéz kideríteni róla valamit. A nyomtatód képes 600 DPI nyomtatásra?
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=365627
Üdv. Az eddigiek alapján sejthető a hozzá nem értésem.
Ezzel ne dicsekedj. Nem érdem, hanem állapot. Majd belejössz.
A hozzászólás fejlécében van egy "#" karakter, arra kattints, és megvan a hozzászólás linkje. Még mindig nem tudom, milyen nyomtató, milyen képességekkel. Leginkább a felbontás ismerete elengedhetetlen, és az, hogy milyen programmal próbálsz nyomtatni. A szélességet néztem, az 1201 pixel 600 DPI felbontással megfelel a megadott 50,8 mm méretnek, tehát a kép feltételezhetően jó. Nem kell átméretezni, közvetlenül nyomtatható.
Erről van szó
proli007 fórumtársat kellene megkérni, hogy tegye fel az eredeti terv pcb-jét. Azzal lehetne 1:1 nyomtatást csinálni. De ez egyoldalas "semmiség", ezt bárki (még akár én is ) megcsinálná neki. Idézet: „Fakezű vagyok,ezért valami kinai gyártot keresnék a legyártáshoz.” Nem kell a kínaihoz fordulni, különben se dolgozik kép-fájlról. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
Köszönöm, most már képben vagyok...
Inkább a Microsoft "fejlesztőit", vagy menedzsereit kellene valamelyik érzékeny testtájékon megrúgni, hogy megértsék, nem csak a saját lázálmaik szerint kellene működni egy szoftvernek. Miért kell ennyire a legbutább felhasználó(tömegigény alatti) szintjére süllyeszteni egy operációs rendszert?
Üdv.
Win10 fut Canon MG2450 tintasugaras nyomtató,600X1200 DPI Samsung ML-2010PR lézernyomtató,600X1200 DPI
Direkt nem használod a válasz gombot?
Nem tudom, mi az alapbeállítás a gépeden, ezért jobb gombbal kattints a nyomtatandó fájlra, és válaszd ki a Társítás funkciót, majd a Paint programot. Ha megnyitotta, Fájl, Nyomtatás, Nyomtatási kép, méretezésnél válaszd ki az eredeti méretet (100%). A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
És akkor rögtön 2X3 oldalra akarja kinyomtatni.
Azonban a GIMP felismeri a valódi méreteit (50,84X73,66mm), és úgy is akarja kinyomtatni.
Nem értem teljesen a kérdést.
De te a Paint beállításait hoztad fel, és az csinálja azt (legalábbis amelyik a W10-ben van), hogy 100%-ra állítva 2X3 oldalra akarja kinyomtatni azt a képet, amiről szó van. Közben kinyomtattam GIMP-ből, az megcsinálja mérethelyesen, tessék: A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
Sziasztok.
Egy kis tanácsra lenne szükségem. Kaptam egy kis gagyi ultrahangos mosót hibásan, de sikerült megjavítani. Azaz most működik, de nem vagyok megelégedve a működésével, mert az alufóliát nem igazán akarja kilyuggatni, csak zizeg, vagy inkább búg.. mintha hálózati búgást hallanék.Másik mosó (ALDIS) az nem búgott, csak sistergett, de ez elég hangosan búg. Gondolom mivel ultrahangos, nem igazán kellene hallani. Kicsi buborékok, meg víz fodrozódás az van. Egy CD6800-as készülékről van szó, de olyan kapcsolása mint a CD2800 mosóé. Azon gondolkodtam kimérném, hogy milyen frekit küld a piezóra, de nem mertem tanács nélkül belekezdeni. Egy gagyi DSO138 kis szkópom van. A mosó kapcsolási rajzon úgy látom, hogy a végfok méricskélése elég veszélyes lehet. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
Köszönöm a választ, de arra irányult a kérdés, hogy álljak neki kimérni?
Ha hallom a hálózati búgást akkor az nem 42kHz.. Elvileg a piezora nem is mehetne hallható frekvencia, de ez zúg. A kis DSO szkóppal rá lehet mérni a piezora? A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
A vezetéknek van ellenállása. Ha a vezetéken áram folyik, Ohm törvényével számítható, mennyi lesz a feszültség esés (amivel már találkoztál). Hova tűnik ez a feszültség, mi lesz vele? Hővé alakul (az árammal megszorozva), elfűtődik. Pl. 0.2V esik a kábelen, 10A mellett, akkor 0.2V*10A=2W hő fejlődik a kábelen. A kábel elején 12V-ot mérsz, a végén már csak 11.8V-ot.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
Hello! Ha megnézed a rajzot amit belinkeltél, akkor láthatod, hog jogosan búg, mert egyutas szűretlen hálózati feszültséget kap az oszcillátora. De ettől még nyugodtan rezeghet a 21kHz-en. Csak hallható így az 50Hz is.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
Tényleg. Ezt körüljárom, mert érdekes téma.
Idézet: Nem. Ott igen nagy feszültségek is előfordulhatnak, akpásból hazavágja a szkópod. Én minimum 1/1000 feszültségosztóval próbálkoznék elsőre. „A kis DSO szkóppal rá lehet mérni a piezora?”
Üdv!
Javítanom kellene egy panelt, ami gyárilag ki van öntve valamilyen műgyantával. Szó szerint olyan mint a takony,átlátszó és nyúlik minden irányba. A nagy részét lekapirgáltam, de a maradékot mivel lehetne eltávolítani nyom nélkül és hogy a panel se károsodjon? Izopropil alkohollal próbáltam, de nem igazán hatódott meg tőle. Mivel kellene még próbálkoznom?
Sziasztok! Egy nagyon egyszerű állítható áramkorlátot kellene készítenem egy kocsiakksi-töltőhöz. Jól gondolom hogy egy megfelelően méretezett fet, egy poti és néhány ellenállás elég a kapcsoláshoz? Kb 0-12A közt kellene állíthatónak lenni. Egy eajzot tudna valaki küldeni?
Ettől egy kicsit több fog kelleni ha azt szeretnéd, hogy stabil is legyen. Referencia, visszacsatolás minimum. Vagy veszel egy CC üzemmódot is tudó DC-DC konvertert.
Nem szeretném hogy stabil legyen, a töltés során ugyanis ahogy nő a kapocsfeszültség ugy csökken a töltőáram. Csak a max töltőáramot szeretném szabályozni a különböző kapacitású akkukhoz.
Üdv.
Csak a gondot okozok másoknak. Egér jobb gomb a képre kattintva,az én gépemen,link megnyitás..másoás,kép megnyitás..mentés.stb. Társítást nem ajánl fel. Halvány elképzelésem sincs a társításra.
Időközben kiderült egy disznóság, aminek még utána kell néznem. Nagy valószínűséggel valaki ***, esetleg hazudik. Vagy én, vagy Microsoft. Holnap utánanézek a problémának.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2021
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |