Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Több 12V-os napelemes panelt párhuzamosan kötve, összeadódik a teljesítményük?
Összeadódik, már ha ugyanannyit termelnek, nincs pl. az egyik árnyékban.
Jogos. Egész számú többszörös járt a fejemben.
Köszönöm a tippet, találtam árwill-nél 2x18V-os kis 2W-os trafót. Sorba kötöm a szekundereit és a felesleges 5-7V-ot eldisszipálom a 680ohm-os huzalpotin (0,1W).
Ha árnyékba kerül valamelyik, meghibásodhatnak a panelek?
Ha van rajtuk dióda akkor biztosan nem, csak kevésbé veszik ki a részüket a feladatból.
Sziasztok !
Kérem nézzétek el nekem ha nagyon szakszerűtelnül kérdezek. Nagyon régóta figyelem ezt a fórumot és mindig tátom a szám, hogy mi mindent lehet itt tanulni. Lenne egy olyan kérdésem ami számomra most megoldhatatlannak tűnik. Az Opel Meriva B központi záregységének van egy rendszeresen visszatérő hibája. Elromlanak a benne lévő mikrókapcsolók. Magát a zárat nem könnyű szétszerelni a kapcsolók meg ki vannak öntve valamféle műanyaggal, de ezeket az akadályokat megoldottam. Kioperáltam a kapcsolókat...is. A gyári mikrókapcsoló belül csúszó érintkezőkkel "kapcsol" ami nem túl jó megoldás. Az új Omron kapcsolók meglátásom szerint jobbak, mert billenő kapcsoló. Sajnos gyári kapcsoló beszerezhetelen. Vettem három kivezetéses Omron mikrokapcsolókat, de itt az a problémám, hogy az Opel zárszerkezetben belül csak két érinkező van és a gyári mikrókapcsoló valójában nem kapcsol, hanem két különböző ellenálls értéket küld a BCM-nek. Az smd ellenálások olyan picik, hogy épp elférnek a gyár által használt kapcsoló belsejében. Ha megnézitek a képeket rögtön kiderül mi is az én nagy problémám. Azt kellne megoldanom, hogy az új kapcsolókkal is tudjak két különböző értéket küldeni a BCM-nek, de az új kapcslókba nem tudok semmit beforrasztani, mert szétszedni is csak roncsolással lehet Az új mikrókapcsolóknak három kivezetése és két állása van, ezt a három kivezetésen külön lábakon mérhető de a zárnak csak két érintkezője van és és emiatt csak két láb használható az B és C lábak. Látjátok, hogy az ellenállásoknak a kapcsolón kívül kellene lenniük. Én itt úgy elakadtam ahogy csak lehet, ezért kérem a segítségeteket. Még egy utángyártott zárszerkezet ára is horror. Köszönöm előre is a megoldásaitokat. Szerintem lesz. Ha meg nem, kidobtam egy csomó melót az ablakon és ami még ennél is rosszabb : nem járok sikerrel. Köszönöm, hogy elolvastátok.
Nincs itt semmi gond. Szerezned kell két ellenállást (2,6 kΩ és 8,2 kΩ) és a rajz szerint összekötni őket és a kapcsolót. Az kb. teljesen mindegy, hogy milyen az ellenállás, egyáltalán nem fontos, hogy SMD legyen. Jelen helyzetben egyszerűbb kezelni a kivezetésekkel rendelkezőeket.
Vagy az A és C lábakat kell használnod, vagy a B és C párost, ezt innen én nem tudom megállapítani, melyik az alaphelyzet és mit vár a BCM.
Szia !
Köszönöm, hogy válaszoltam. A probléma a következő: csak az B és C lábakat tudom használni, mert csak ott van bekötési lehetőség a záron belül A gyári kapcsoló a gomb fenti állásánál 8.3k lenyomott állásnál 1.97k. Ezt egy két kivezetéssel éri el, mert -- belül-- váltogat egy csúszó érintkezőn. Alapeset: a gomb felül: 8.3k Másik eset a gob benyomva: 1.97k. Az új kapcsoló: alpesetben a gomb felül a B és C lábaknál nincs érték, mert a kapcsoló belül nyitva van. Lenyomott állapotban az új kapcsoló a B és C lábal között vezet ebben az esetben itt lenne a 1.97k , de ha a gomb felül van akkor nem vezet, tehát nem lehet érték illetve lehet ha e két láb közé iktatok egy 1.97k ellenállást, de hogy adok neki másik értéket? Azt kellene megoldanom, hogy az új kapcsoló is a B és C lábak kivezetésénél váltogassa az ellenállás értéket. Amit rajzoltál az a gyári kapcsolóval egyenértékü, de az új kapcsoló csak a rajzom szerint kapcsol. Egy ellenállás értéket simán lehet adni, de kettőt úgy, hogy a B és C láb vagy vezet, vagy nem, úgy én nem boldogulok. Be kellene vonni a C lábat is, mert ott lehet egy másik érték az A és C lábak között, de továbbra is csak a B és C lábaknak van bekötési helye a zárban. Ez az én nagy problémám. Még egy dolog eszembe jutott. A B és C lábak özött lehet-e ellenállás soros-párhuzamos móddal elérni, hogy a vezet-nem vezet váltogtással változtassa a küldött értéket ? Be lehet-e vonni az A lábat ? Köszönöm segítséget.
Hello!
Ha a kapcsolónál a B vagy C lábnál (vagy a csatlakozónál) nem tudod megbontani az áramkört, akkor sosem fogod elérni, hogy zárt állapotban 2K legyen az ellenállás.
Miért csak a B és C lábakat tudod használni?
Gondolom az van nyitva (vagy zárva) a megfelelő kapcsoló állásnál (benyomott, vagy kiengedett)...
Ha így lenne az A és C ennek pont az fordítottja, akkor azt kell használni és már meg is oldódott a feladat.
Mert azok meg helyileg nem jó helyen vannak, gondolom... Az egész probléma kicsit átláthatatlan számomra. Biztosan simán meg lehetne oldani némi "drótozással", ha kezemben lenne a szerkezet, és lehetne látni, mi hova fér el.
Hi !
Ez már igy a rajzod szerint működni fog. Meg lehet szakítani az ármkört, mert a B és C lábak vagy zárt állásban vagy nyitott állásban vannak. Ha gomb fent van akkor nyitott és B és C között nem vezet, (ekkor kell a 8.3k), ha a gomb lent van akkor zárt és B és C között vezet itt kell az 1.97k) A kapcsolót csak egyféle képpen lehet behelyezni, mert a mechanika csak akkor éri el a kapcsló nyomógobját ha helyes a beillesztés. Fordítva nem lehet. Csak a beforrasztás.... az a kihívás, mert hely... Na ! Az qurva kevés van Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy ajánljatok olyan helyet ahol ezt a --kivezetéses -- nagyon apró ellenállást be lehet szerezni. Feltöltök még képet, hogy jobban lehessen látni a nagyon kicsi helyet ahova ezeket az ellállásokat be kellene ültetni, illeszteni forrasztani és ki kell önetni valamilyen anyaggal ami rögzíti és vízmentessé teszi. Ha ahhoz is adnátok ötletet, hogy mi legyen ez az anyag és mi a neve az is nagy segítség lenne. Köszönöm a segítséget. Lehet bánni fogom, hogy belefogtam, de nem az a feladós fajta vagyok.
Konnektor mérésnél ellenállás nulla és föld: 1.3 om folytonosság-szakadás nulla és föld: 001
feszültség mérésnél nulla és föld: 0 volt. A konnektorba beledugtam a (GAO-DÜWI Fi relé csatlakozóaljzat formában teszt gombbal, 30mA, 3680W, IP44 a) köztes csatlakozóaljzatot. Nem engedi átt a fázist és ledes visszajelője sem villan fel egy pillanatra sem mivel hogy panel lakás és a védővezető és a nulla össze van kötve a villanyóránál.
A Fi-relé szempontjából mindegy, hogy előtte hol van összekötve a fázis és a nulla, már ha egyáltalán össze van kötve. Ha úgy nem tudod felkapcsolni, hogy a fogyasztó bele van dugva, akkor a fogyasztóban van a hiba.
Sziasztok.
30 db 18650 akumlátoraim vannak amit 10 ével párhuzamba kötöttem. Amit 12v 8Amperrel terhelek majd. Kérdésem az hogy a cella zárlat ellen hogy tudok védekezni? Nem szeretném hogy a párhuzamba kötött 10db aksi tönkre tenné 1db aksi. Másik kérdésem hogy ha az egyik párhuzamba cella zárlat miatt 0v van akkor letudja szívni a sorba kötött aksikat is? Segítségeteket köszönöm.
Üdv, erre lehet megoldás a biztosítékdrót angolul fuse wire. Ha ezzel kötsz be minden cellát, és nem direktben, akkor X méretezett túláram hatására amit a zárlatos cella okozna kiég, így a zárlatos cella kiesik a párhuzamos kapcsolásból. Elvileg már van lemezes változata is, ami ugyanúgy ponthegeszthető a cellákra, mint a normál nikkel szalag.
Vagy egy másik megoldás, hogy busbar drótot, vagy lemezt használsz. Ezzel annyi a bökkenő, hogy kísérletezni kell, milyen átmérőjű hány ampert bír, erre nem találtam adatot, bár nem is kerestem. De jó lehet még a kerámia SMD biztosíték is. A sorba kötött akkucsomag csak akkor fog lemerülni a zárlatos cella miatt, ha a plusz és mínusz kivezetését összezárod az akkunak, mert csak így zárul(hat) az áramkör. De ebben az esetben a zárlati áram miatt gyanítom az összes biztosítékdrót ki fog égni, ha nem méretezed túl. Viszont gondolom nem ez a cél. BMS-t kell használni, és az jelezni fog és legapcsolja az egész akkut a kimenetről, ha egy cellacsoport feszültsége nagyon leesik.
Nem vagyok a téma szakértője, de én nem tartom jó megoldásnak. Akár soros, akár párhuzamos a tulajdonságuk lehet eltérő. Ez viszont azt jelenti, hogy szerencsés egyenként ölteni, hogy biztosítani lehessen a hosszabb élettartamot. Nem írtad a felhasználási elképzelésedet, vagyis mennyi lenne a folyamatos terhelés ideje. De a csúcsáram is jelentősen eltérne attól, amit az egy darab megfelelő képességű aksi jelentene.
Köszönöm szépen.
Ha 10-8 amperrel terhelem folyamatosan akkor az összes cellán 8-10 amper mérhető? Biztosíték választás miatt kérdem.
Ha tizesével vannak párhuzamosan kötve, akkor egy akkun 1A folyik elvileg, 10A összes terhelés esetén.
Ha mindegyik akkuval sorba kötsz egy 2A-es biztosítékot, a zárlatos cella biztosítékát ki fogja olvasztania maradék 9 akku árama, és talán nem olvadnak ki az ő biztosítékaik sem... Kérdés, hogy az összesen 30 db biztosíték eredője, hogyan befolyásolná az akkucsomag használhatóságát.. A megnövelt belső ellenállás befolyásolja töltéskor a töltőáramot, töltési végfeszültséget, kisütéskor pedig a terhelhetőséget. A belső ellenállás a biztosítékok eredő ellenállásával nő meg, az pedig egy biztosíték ellenállásának a 0,3-szerese lesz (30 db biztosíték esetén, 10 párhuzamosan, ezekből pedig 3 sorosan). Biztosítékok nélkül egy zárlatos cella a vele párhuzamosan lévő 9-et meríti le (hacsak fel nem robban valamelyik). A maradék 20-at meg töltéskor a töltő tölti túl, hacsak nincs védelem. Kockázatos ennyi cellát párhuzamosítani. Notebookokban is csak 2-3-at szoktak, BMS-el védve.
Mi lesz a konkrét terhelés? Szakaszos vagy folyamatos 10A? Indulásnál kér nagyobb ampert pl motor, vagy azonos lesz a terhelés indulásnál és üzem közben is? Ezeket kell figyelembe venni.
Ha 10 cellát kötöttél párhuzamosan, és 10A a folyamatos terhelésed, akkor minden cella 1A-t fog leadni. Kis eltérés adódhat ha a cellák nem azonosak, pl ha nem új cellákat kötöttél össze hanem használtakat, és eltérő a belső ellenállása. Egyébként ha használt cellákból csináltad, akkor azt mindenképp egyesével tesztelni szükséges felhasználás előtt. A példánál maradva, ha 10A kell és ennyi az áramfelvétel indulásnál is és üzem közben is, akkor kis ráhagyással mondjuk 1.5-2A -es lomha biztosítékokat lehet használni cellánként. Az akku fővezetékére a pozitív ágba pedig valamivel kisebb, mondjuk 12A -es gyors biztosítékot. Ha így véletlen zárlat keletkezik a +- kábelek közt, akkor a fő 12A -es gyors kiolvadású bizti fogja szakítani az áramkört és megszüntetni a zárlatot, a cellánkénti lomha biztosítékok meg elvileg túlélik. Legalább is én valahogy így állnék neki. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2024
4 db nagy teljesítményű LED ami 30v nal 1.5-2 Ampert fogyaszt.
Bms vezérlés terveztem bele. Minden egyes párhuzamos + kivezetésére teszek biztosítékot .
Valami zavar van az erőben.
Idézet: „Amit 12v 8Amperrel terhelek majd.” Most meg 30V-os körről írsz. Akkor hogy is van ez?
12v a 18650 pakkom amit vel step up olom (2db) 30v egy modullal .
Bocsánat a dupla postert
12v Step up ólom 30 voltra amiből 2db van nálam vagy is 2 ledet fog hajtani egy step up. 400w fajtát használok . A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |