Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektronikus rovarcsapda
Témaindító: Neszeszellem, idő: Jún 27, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy rovarcsapdát, és szükségem lenne hozzá nagyfeszűltségre.Arra gondoltam hogy a már meglévő autóba való gyújtótrafót használnám de nem tudom hogy kell bekötni.Csak annyi van ráírva hogy 12V.Szerintetek meg lehet ezt oldani?Mindenkinek a segítségét előre is köszönöm.
Köszi szépen, de sajna nem müxik az url
Hello! A trafó (gondolom hengeres) homlokfelületéből áll ki egy jól leszigetelt cső, annak a mélyén van az a felület, ahonnan a nagyfeszt leveheted a testhez képest. A primer tekercs valahol a másik oldalon lehet, egy igénytelenebb csavaros csatlakozással. Erre kell rákapcsolgatni a 12 V-ot, szintén a testhez képest. De vigyázz mert "megrázó" élmény lehet! De talán nincs is szükség 30 kV-ra, mert -úgy tudom- a gyári berendezések kb 3kV-tal mennek...
akkor szerez be egy RTÉK-t 97 -s számot, 245-s oldalától 247-ig találd az írást..
üdv
Szives információ: A jelölt cikkben a szerző feszültség sokszorozóval oldotta meg a feladatot
Sajna jelenleg azt nem áll módomban beszerezni, de minden esetre köszönöm a tanácsot, így legalább tudom azt hogy lehet készíteni ilyen szerkentyűt.Gondolom nem is bonyolultan.
Huh.. köszi, de kicsit lassítsunk pls...
Nem vagyok profi, csak panelokat rakosgtok össze, meg ügyeskedek. Szóval a testhez képest?Az mi?A minusz vezeték?Ezen 2 vezetékhely van s 1 jó nagy amin a nagyfesz jönne.Simán rá kell kötni a 12 voltot, mondjuk 1 adapterről polaritáshelyesen és már meg is van a nagyfesz?Muszáj megoldanom mert nagyon tele vagyok darázzsal és a kicsit nem lehet így kivinni az udvarra.Hiába verem le a fészket, visszajönnek.
Még az jutott eszembe hogy a kocsikban van megszakítás, szóval erre a trafóra nem váltóáramot kellene kötnöm, vagy ez nem gond?Egyenárammal is lesz nagyfeszem, megszakítás nélkűl?Sajnos megmérni nem fogom tudni, ezért kérdezősködök, ellenkező esetben már bekötöttem volna és nem tenném próbára a türelmeteket.
Feszültség ugye két pont között van, igy értettem, tehát a testre a minusz, a csavarra a plusz, a nagyfeszvezeték (gyújtókábel) a "csőbe", igy a testhez (minuszhoz) képest fogja húzni a szikrát.
Mondhatjuk hogy simán kell rákötni a 12V-ot de mivel trafóról van szó az ugye csak váltóáramal tud mit kezdeni, még ha az mondjuk 1 hertzes is. Vagyis, ha folyamatos nagyfeszt akarsz, akkor meg kell rángatni azt a primer kört, épp úgy, ahogyan azt egy autóban teszik. Vagy az 50Hz-es váltófeszt kell rátenned, de gondolnunk kell arra, hogy ez nem kis terhelés, hiszen ha az autón rajtahagyjuk a gyújtást az közel 4A-rel terheli az aksit (megszakítós gyújtás esetén)
Értem.Akkor váltóáram kell 10-12 volt, és valami jó nagy trafó?Adapter 1 amperes ezek szerint nem fogja bírni ugye?
Jól látod! Lehet segiteni ugy, hogy a primer tekercsel sorba kötsz egy ellenállást, ezzel korlátozod az áramot arra az értékre amit a táp elbír. Ezzel ugyan a nagyfesz is csökken, de sztem elég lesz az is! Egy multiméterre szükséged lesz, az ellenállás "kicsi" legyen, de több watt terhelhetőségű.
Ja és ne felejtsük azt sem, hogy egy tekercs egyenáramú ellenállása kisebb annál, mint amit 50Hz-en mérünk
Van nekem 1 Suzuki swift tp személygépjárművem, tehát bekötöttem a trafót és megnéztem mi a helyzet.
-1. Működik a trafó -2. 300miliampert vesz fel a kocsiból amikor indítózok de nincs rákötve a nagyfesz kábel. 600miliampert vesz fel ha rá van kötve a gyertyakábel is és jár a motor. Ennyit tudok eddig.Váltóáramnál akkor lehet többet mérek majd.Nemsokára kipróbálom.Még 1 fontos kérdésem lenne, de ne nevessetek ki léci.Nem robban fel???
Hát nem tudom, hogyan mérted, valószínű, hogy átlagot mértél. Itt ugyanis a zárásszög mondja meg, hogy egy főtengelyfordulat alatt meddig van rákapcsolva a táp a trafóra. (Gjmű villamosságiak segítsenek!). Tulképpen a trafó is átlagáramra van (lehet) méretezve,egy a lényeg, próbáld ki. Felrobbanni nem fog, de a melegedését kisérd figyelemmel. A dugasztápét is.
pl a Samarában a zárásszög 60 fok, ami a 360-nak 6-od része. igy ha állandóan zárva lenne a megszakító 600mA-es átlagáramnál ez 3,6A-re jönne ki, tehát nagyságrendileg stimmel
Próbálkozz 3V váltóval, bőven elég lesz...
Váltóáramra kötöttem.Megy a dolog de sajnos nem úgy ahogy akartam.Hiába a váltóáram, nem szikrázik ha nem szaggatom meg.Miért?Mit csináljak?
csá
szem ide nem jó a szinuszos jel ide 4szög kell legalábis a megszakítás pillanatában kell határozottan "megszűnnie" a fesznek legegyszerűbb ha egy 555 el csinálunk jelet és egy feten keresztül meghajtjuk a trafót (jah és szem pont fordítva kellene működtetni mivel 1Hz-s szikra tök elég lenne attól tuti megsülnek a darazsak az elv ua mint az elektromos szúnyogírtóé?? 2párhuzamos drót...) vagyis a trafónak kell kb 3ms idő hogy rendes mágneses tér jöjjön létre amit meg lehet szakítani (lenz tv-nye) szal egy 1Hz-s 2-3ms kitöltésű jelet kellene csinálni mivel 1-2Hz elég és energiatakarékossági szempontból csak 3ms-ra lenen bekapcsolva a trafó de ha arra rátaperolsz azt nem fogoz élvezni csá
Ez szép, jó, és köszi, de hol találok én ilyen kapcsolást?
Akkor kevés a betápfesz. A színuszos táplálás sem az igazi, mert ugye az indukált fesz. az B*I*L*v, tehát ott az a fránya sebesség, ami jelen esetben a megszakítóval előállított négyszög fel és lefutására értelmezhető. Ezért jobb a szaggatás.
Nem kevés a táp, mert ha szaggatom akkor a szikrát szépen vágja.De lehet mégis a betáp kevés.Nem vágom
minygá összeszedek egyet
nyákot tudsz csinálni ??
Vagy esetleg szerezzek 1 kocsiba való 12 voltos elektronikus megszakítót?Mit gondoltok, azzal menne?
jah tééé
forraztani már csak tudsz. elektroboltokban lehet kapni egységcsomagba jelgenerétort néhányszáz forintért
Tudok csinálni nyákot, persze.Ha nem nagyon bonyolult akkor kapcsolási rajzból meg is tudom tervezni, csak kapcsolásokat nem tudok kitalálni mert annyira nem értek hozzá még
1 ébként meg a jelgenerátorra nem fogadnék mert ez itt Szabolcs-Szatmár-Bereg megye .. kérem szépen Szóval akármi kell, jobb ha megrendeled mert tuti nincs, rossz esetben nem is lesz
A "tirisztoros" gyújtás egy kondit süt ki a primeren.
Vegyél 1 simson vagy varnyú trafót, azt szaggasd meg 50% kitöltési tényezőt is kibír. Egy 4 hengeres motor 3000-es fordulaton 50 hz-el gyújt. Ja és zavar ezt-azt... Miért nem veszel 1 kis coolert fölé 1 hálót , és alá egy ledet?(csak ne sárgát mert az lepkét fog)
Ezt meg tudom csinálni.Köszi szépen, és full extrás az az oldal is.Igen, rajzold le léci.Köszi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |