Fórum témák
» Több friss téma |
Értem, csak ötletként, egy műveleti erősítőre gondoltam, ami figyelné a söntön eső feszültséget, töltene egy kondit, lehet, hogy egy tranzisztoros erősítés sem ártana neki, hogy a rövid impulzus is elég legyen feltölteni a kondit, így egy lomha kijelzést kapnánk, de viszonylag pontos lenne.
A deprez kijelzés sem rossz, viszont értékelhetetlen lenne gondolom.
Mit töltöttél vele, s mennyi ideig? Mik a tapasztalatok?
Többnyire autó akkuk 45-65Ah, 2-3 éves akkuk, amik nem vették a töltést, vagy csak nagyon lecsökkent a kapacitásuk, autót már nem indítottak, a sajátom pl riasztóval bezárva 2 nap után nem indult, 20mA az autó nyugalmi áramfelvétele riasztóval. Lemerítem, kb 1-2 nap alatt eléri a 14,4V-os feszültséget. Utána jó lett, egy hét után is vígan tekerte az önindító. Terhelve az akkukat is több óra, mire lemerül, előtte kb 10 perc volt. Nagyon jó ez a kapcsolás, mindenképpen érdemes megépíteni.
Nekem is itt van megépítve már. Csak egyelőre a jó akkut nem akarom gyilkolni. Jelenleg 5 éves az autóakkum, és télen megadta magát, de feltámasztottam egy töltés-merítés-töltéssel. (Hm.. 55mA a nyugalmi áramfelvételem.. s riasztóm sincs. Ez akkor sok? Vagy csak csal a multim? )
Nem sok az sem, ez nagyban függ az autó típusától, felszereltségétől. Szerintem nem kell bántani, amíg tünetmentes az akku.
legyártaná vlki nekem a nyomtatott áramköri lapokat?
Kifúrva mert már rég nem gyártok ilyesmit. De ez nagyon tetszik, bevizsgálnám.
Az apróban szoktak NYÁK gyártást hirdetni, ott nézz szét.
köszi,de jó privátban is, de megnézem.
még egyszer köszi.
Nem kell hozzá semmilyen nyák. Bánom hogy nem fotóztam le az enyémet hogy hogy néz ki. Egy kb. 3x1,5 centis lyukacsos próbanyákra forrasztgattam össze az alkatrészeket. A nyákot a FET lábai tartják, a FET meg rá van csavarozva az alu doboz előlapjára belülről, és az a hűtés is egyben. Ennyi. Nincs értelme bekapcsolni miatta a nyomtatót, vagy kiönteni fél deci vaskloridot. A dobozban meg nézegetve sem nagyon lesz, használva is meg kb. négyévente egyszer.
Nekem nem kellenek extrák, az alap verziót csináltam. Megnéztem amiből letörtem, 35x18mm lehet a mérete. Rajta van az 555, a 7812, 5db 0,25W-os ellenállás, meg 3 kondi. Bőven elfér. A graetz meg a puffer a trafóra van forrasztva, a FET meg az előlapra csavarozva. Meg van még egy leszorító saru vagy bilincs a dobozban a kijövő érpárnak, hogy ne lehessen kirántani a dobozból.
A doboz meg egy gyári NiCd töltőnek volt a tápja, csak a trafót cseréltem ki mert a benne lévő az gyenge volt. Ja és a poti is az előlapban van.
Sziasztok!
Szünetmentes akkunál is lehet eredményt elérni ezzel a készülékkel? 12v 7Ah. Gondolom a Fettel sorosan érdemes bennhagyni a fél ohmos ellenállást. Régebben egy halott akksit nem hozott helyre, de van most még használható állapotú, de arra tapasztalatok híján nem merem rákötni.
Sziasztok, megépítettem a kapcsolást a cikk szerint. Hagytam az eredeti helyén az ellenállást. 44 Ah-s akksival tesztelem. Melegszik a FET, de nem forró. 2,65V az akksiban mikor rátettem kb fél napja. Fel ment 12,86-ra, és itt pulzál. Ez így oké? Ekkora aksinál ha kiveszem az ellenállást és simán átkötöm, mekkora hűtőborda kell a FETnek?
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
Nem 12,65V az indulás? Amúgy elvileg jó. A kezelés időtartama 1-2 napon túl is lehet. Állapottól függően.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
2, azaz kettő volt. Most vettem le róla, pihentetem, és kiderül. Sokáig nem volt használva, mert nem indította az autót.(Kölcsönkért akksi, teszt idejére.)
Ajajj.. eleve is rossz volt. Majd 2V-ig merült? Hát.. nem fogadnék túl sok pénzzel rá.
Levettem róla a szulfátoldót, két órát pihentettem 12,08 V-ot mértem rajta. Állítólag 6 éve pihent ez az akksi. Keressek másikat vagy ez már tényleg csak veszélyes hulladék? Ha a stop gombot megnyomom (az automatát építettem meg) akkor nem kellene abbahagynia az impulzusokat?
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Hello! Néha el kellene olvasni, amit leírok..
"Az U2 áramkör RST (Reset) bemenete most felhasználásra került, ennek segítségével indítjuk el, illetve állítjuk meg az impulzusképzést, vagyis a regeneráló töltést kapcsoljuk ki-be." Vagy is az U1a 1-es lába és az U2 4-es lába között kellene keresni a szakadást. Mert a ki-be kapcsolás, a töltési végfeszültség és a hőmérséklet növekedés egyaránt kikapcsolja az impulzusokat. Vagy is a töltést.
12,08V bizony harmatos. Talán rádióhoz, kistévéhez, kislámpához még jó lehet. Amúgy "gondozásmentes" vagy kupakos? Ami 6 évig állt, miután kikerült egy autóból gyengesége miatt.. az már őszintén de elég gány lehet. Bele kéne lesni. Tuti hogy úszik a tetején a barna, olajfolt szerű, itt ott fehér szutyok. Talán kiönt és esővizes átmosás után új, autósboltban pár száz Ft-ért kapható bekevert elektrolit bele.. de én már nemigen foglalkoznék vele behatóbban.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Kupakos, és tiszta , bele világítottam. Lassan, de szépen emelkedik a feszültség.14V nál járok. Ha pl. Cellazárlat lenne, milyen gyorsan merülne le? Zárlat mértékétől is függ gondolom. Délután vissza leveszem, pihentetem egy pár napig, addig ami az autóban most van azt akarom rátenni. Ez meg ha 12V alá leesik akkor több időt nem szánok rá. Hirtelen csak ehhez tudtam hozzájutni.
Ha zárlatos akkor úgy viselkedik hogy az a cella nem pezseg amelyikben zárlat van. Ebben az esetben ha leveszed a töltőről ,akkor jellemzően csak 10-10,5V körüli kapocsfeszültséget mérhetsz csak. Csinálhatod úgy hogy üresen rákapcsolod a multit és ráraksz egy reflektorizzót az akksira. Ha a feszültség hatalmasat esik.. majd elkezd lassan visszafelé kúszni, no az sem egy jó jel. Szerintem próbáld formázni azt az akksit ami annyit tesz hogy első lépésben feltöltöd. (Ez megvan) Majd kb 5 óra hosszáig rajta hagysz egy reflektorizzót. (De néha nézed.. max.! 10,8-11V-ig kisütöd.) Majd visszateszed a töltőre és kis árammal újra feltöltöd. (6-8 órát eltart a töltés is.) Időigényes móka.. én egyszer eljátszottam a már használhatatlan akksimmal. 3 hónapja.. azóta is azzal járok.
No igen.. igaz.. mivel idős az akksi, inkább a leszulfátosodása lehet a probléma. Használja csak a szulfátoldót...
Helló akku aktiválók! Történt hogy traktor aksit regeneráltam ami 225Ah .Darabig ment is a dolog de az IRF 540 feladta.Nem tudom e miatt ,vagy mert megint belefutottam egy jó kis hamisítványba. Tudtok valami izmosabb tranyót a helyére?
IRF 3205
FET N 110A/55V
Tisztelt Fórumozók ! Szeretnék egy akku szulfátoldót ,de a forex nél kaphatót nagyon drágának tartom . Vettem egyet amit az autóban akkuhoz kell beépíteni . Az sajnos semmit nem ér . Félnapon át olvastam a kommenteket itt az oldalon ,sajnos nem eléggé lettem okosabb ! Érdekelne olyan szulfátoldó kapcsolás ami konkrétan Jól üzemel (kipróbált)! Az autóba szerelt verzió nem érdekel ! Köszönöm !
Tisztelt Tomi20 !
Nagyon köszönöm a válaszát ! Azt hiszem akkor ezt meg próbálom ! Üdv !
Megpróbáltam lemeríteni az akksit. 17 órát hagytam rajta egy izzót(12V 20+7W párhuzamban.) Amikor levettem róla, akkor a feszültség 10,75V volt. Körülbelül 10 perc után visszament 12,22-re. Ahogy számolgattam 42,5Ah-t kalkuláltam ki (44Ah van ráírva). Autóban még nem volt, szerintetek indítana rendesen?
Volt egy kisebb baleset is, azért írom le, hogy a többiek is figyeljenek oda. Volt egy kis vízbontás. Kb három métere vágtam egy 8-as csavart sarokcsiszolóval, szikrát vágta az akksi felé is. Akkorát pukkant, a kutyusom aki kint volt a műhely előtt, elszaladt és bebújt a kút mögé. Két darab kupak még most is keresőben van. Olvastam, vagy a cikkben vagy valahol, hogy előfordulhat vízbontás, figyelmetlenségem ára... Ez három napja volt, minden nap mértem a feszültséget és stabilan 12,56V. Ideiglenesen leragasztottam a két lyukat, amíg elő nem kerülnek a kupakok. Egy csavar elvágásához is fel szoktam tenni a védőszemüveget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |