Fórum témák
» Több friss téma |
Az ellenállást a diódahíd elé vagy után érdemes majd tenni?
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Köszönöm, ennyire nem mentem vissza a témában. Az ellenállással, töltési impulzusokkal kapcsolatban is tudnál segíteni? Mi a tapasztalatod? Erősen melegszik az ellenállás, kapott hűtőbordát, az egyenirányító is, a FET bordája langyos. Kivenni nem szeretném az ellenállást, olvastam ilyet is...
Én 6800µF/50V-os valami japán kondit tettem bele, de mivel minden melegszik körülötte, szerintem nem fogja sokáig bírni.
Egyébként nem lenne érdemes nagyobb értékűt tenni bele? Nem valami jó a képe, de látszik, hogy kb 17ms-ig van nyitva a FET, és a tüskében már kisül a kondi, utána meg a pufferelés nélküli szinuszos egyenáramot kapja az akku, meglátásom szerint. Nagyobb kondim nincs itthon, de gondolom ha többet töltenénk bele, akkor hosszabb lenne az impulzus, és rövidebb idő, amikor a szűrés nélküli egyenáramot kapja. Nem vagyok nagy szakértő, de szerintem nálam a sárga led villanását is ez a hullámzás okozza. Ui.: elnézést, azt hittem elforgatta a képet A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Én sem az impulzus hosszára gondoltam, hanem annak megosztására a tüske és a hullámzás között.
Igazad van egyébként, mostmár nekem is világos, de szerintem nem lenne nagyobb a töltőáram. Ha az akksi belső ellenállása állandó, és ha a kondit sem töltjük magasabb feszültségre, akkor ugyanakkora áram folyik, csak több ideig, mert több energia van a kondenzátorban, rosszul gondolom? Ezzel nem szerettem volna neked ellent mondani, nekem csupán ennyi a feltevésem Egyébként nekem a poti fél-állásánál az átlagos áramerősség 2.8-3A, feljebb a trafóm(30VAC) miatt nem próbáltam.
Sziasztok!
Én még azt szeretném kérdezni hogy a cikkben említett R12- 0,5 ohm-os ellenállást 80Ah-ás akkumulátor esetében be kell-e építeni, vagy csak elég egy rövidzár is helyette? Valamint a termisztorokhoz menő vezetékek hossza kritikus-e?
Akkor ha jól értem a FET-tel soros ellenállás helyettesíthető egy az akkuval sorosan kapcsolt 12V-os (45W-os) ..kvázi egy reflektorizzóval, mivel nekem picike 35Ah-s az akksim, és így kíméletesebb. (S nem fog fortyogni, bugyogni fél-egy óra múltán.)
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Köszönöm a válaszod, töltés közben mennyire szabad felengedni az akku feszültséget? Én mikor elérte a 14V-ot lekapcsoltam, vagy ennél a töltésnél feljebb is szabad engedni?
Értem a buborék képződést, de ezt csak a sav kinyomásból látod egy gondozás mentes akkunál? Vagy ennek az első jele a melegedés?
Értem, úgy jártam, hogy tökéletesen működött az egész áramkör, a hőfok figyelés is, bedobozoltam, akkor is jó volt, ráraktam az akku oldalára az érzékelőt, elérte a 14,4V-ot, lekapcsoltam, levettem a sarukat, ráraktam másik akkura, visszakapcsolva megfogtam az érzékelőt, semmi, működik tovább öngyújtó óvatosan sem segített, nem áll le. Az a gond, hogy sok idő alatt összegyűlt sok akku, amit fel kellene javítani, így nem várhat a szerkezet javítása, de holnap szétszedem, valami vezeték szakadásra gondolok, de akkor már így látom, hogy az akku hőmérséklete egy kritikus pont, azt mindenképpen figyelni kell.
Megnézem, az 556-os foglalatban van, az 555-ös beforrasztva.
Én is megépítettem, és működni is látszik..
Azért csak látszik, mert már vagy 8 órája rajta van, de ha a sarut leveszem és rámérek az akku kivezetéseire 11,6 V-ot mérek(ez még nem nyugalmi). Az akku egy 154Ah-ás ami a gyártó szerint 900A-t tudott újkorában, de most minden cellában látható a lemezek tetején a szürkés-barnás "amőba", és a sima töltést sem fogadja, 9.98 V-ot produkál. A regenerálót rátéve a cellák közül a minusz kivezetéstől számított 2. cella kattog erőteljesen és picit pezseg is... a többiből csak halk kattogás hallszik. Mostanra abban a cellában az elekrtolit nem olyan tiszta, hanem picit zavaros, barnás színű. Kérdéseim: 1. Nálatok sem egyformán reagálják le a szulfátlanítást a cellák? 2. Az elektrolit barnás színéért a feltört szulfát a felelős? 3. Normális, hogy ennyi idő múltán ennyi az eredmény?
Cellazárlatos. Azon már semmilyen szulfátlanító sem segít.
Ha lámpával belenézek, minden cellában a lemezek oldalán látni néhány kis buborékot, ez az ami miatt még esélyt kap...
Az elhalálozása is cellazárlatra enged következtetni (3-4 nap alatt többszöri indítózás -5fokos hidegben dizel motort+izzógyertyát simán vitte, kevés ideig járó motor, aztán az ötödik napon megtettek a traktorral 14km-t aszfalton(nagy motorfordulat tartós ideig) és miután megállították többé meg sem mozdította a motort)
Szia
Ma szétszedtem, kiderült, valóban vezeték szakadás volt a hőérzékelés hibája. Kicseréltem az ellenállást 0,22ohm-ra, kivenni nem merem az ellenállást, kb 5 óra üzem után ventilátoros hűtéssel (eddig 5V-ot kapott, ezt most felemeltem 12V-ra) 50 fok körül lehet a trafó, és elég hűvös van, nyáron nem tudom mennyire lesz meleg. Kapott egy kínai feszültségmérőt. Újra teszt üzemben van, találtam egy akkut, ami nem gondozásmentes, (két éves, nem vette a töltést) így megfigyelhető a folyamat, már látszik, hogy a lemezekről válik le a szürke réteg.
Mikori gyártás? S mennyire reagál a kezelésre?
2 éves, épp hogy túlélte a garanciát...
Nos, igazuk volt a cellazárlattal... Miután a nyugalmi feszültsége 10,6 V-nál állt be, megkínoztam egy kis rövidzárlattal, és az a cella, amelyik pezsgett picit a kezelés során, most erőteljesen főzte az elektrolitot... A tegnap hozzáláttam és fecskendővel kiszívtam az elektrolit nagyrészét(nem volt rá több időm). Ma délután furcsa dologra lettem figyelmes... A szomszédos cellából szintén csökkent az elektrolit szint kb 2 cmt. Mindkét cellából teljesen eltávolítottam az elektrolitot, és ekkor meglepő dolog történt.(legalábbis én erre nem számítottam)Egy alapos rövidzár után az akku kivezetésein 12,7V jelentkezett.Amikor terhelni kezdtem egy 12V/21Wos izzóval, a feszültség visszaesett, ám fokozatosan növekedett.(betudtam ezt az izzószál ellenállás változásának) utána jobb híján egy dudát kötöttem rá, és az is "leteperte" a feszültséget, viszont a frekvenciája nőtt, és hangja is erősödött... Mi történt a cellazárlattal amig nem volt elektrolit?? Visszatöltöttem, és ismét 10,6V...
Írtad, hogy a másik cellában is csökkent a szint. Akkor lehet a cellaátvezetések között megszűnt a hermetikusság. Ekkor kisüti a cella önmagát.
Leírásod alapján átlyukadt az elválasztófal. Az átfolyó elektrolit kisüti az egyik cellát. Ha a szint alámegy a lyuknak, minden rendben.
Kb. ez történt, és ott van az a hiányzó 2V is elbújva..
A lemezek felett maradt még kb. 1 cm elektrolit... ha mindkettőt addig tölteném vajon megtartaná a 12,7Voltot? plusz még ha töltést is felveszi akkor kész a csoda
A TotalCar-nál mostanában sokat foglalkoznak az akkumulátorokkal, szulfátlanítással.
Jó sok töltés-merítés ciklus.. Szerintem még egy is sok.. amolyan kényszerű rossz lehet. 10,5V-ig koppanásig meríteni egy akksit. Bár ez csak egy megérzés.. alátámasztani nemigazán tudnám.
A 10,5V nem mélykisütés, persze nem kell rendszeresen ezt csinálni, itt problémás akkuk feltámasztásáról van szó. A kapacitásmérést így kell végezni, ez a hivatalos meghatározása. Túlnyomórészt 20h -C/20-al vannak megadva. Tehát C/20-al (pl. 55Ah esetén 55/20-A) terhelve 20óra elteltével szabad 10,5V-ra esnie a feszültségnek. Ha hamarabb, akkor gyengébb. A 10,5V-ig merített akkut hamar tehermentesítve pár percen belül visszatér a 12V-os kapocsfeszültség, persze alig meghaladva. Ha egy akku terheletlenül mérve 12V alatt van, már mélykisütött (vagy cellazárlatos pl. 10,xV), valószínű hosszú időn át volt alacsony feszültségen tartva.
Egyébként az ilyen teszteken nem derül ki, hogy a regenerálás segített, vagy a második normál töltés esetén is ugyanez lett volna az eredmény. Ehhez 2 egyformán gyenge akkut kellene vizsgálni és külön-külön vizsgálni, de ez nem lehetséges. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2016
Én így jártam a télen. Az 5 éves Perion akksimmal. Kezdte azzal hogy a városközpontban egy 110 másodperces állás után a lámpánál már nem indult az autó. Szerencsére jöttek és betoltak. Megmértem 12,4V. Feltöltöttem, s 3 nap után egy hajnalon éjszakás műszak után szintén betol. Feltöltöttem, s elvittem terheléses vizsgálatra ,ahol jónak mutatkozott. Majd egy szombati nap éjjel indulás a szórakozóhelyről.. Pislákol a lámpa.. épp hogy beindult harmad napra. Na mondom.. Paraszthajszálnyira az akkucserétől vasárnap tettem még egy utolsó kísérletet amit egy itteni úriember ajánlott. Nevezetesen töltés-merítés-töltés ciklus végrehajtását. Feltöltöttem (már szinte alig 2 óra alatt megvolt), majd rajtahagytam a helyzetjelzőt olyan 5 óra hossza volt mire lecsökkent 11,1V-ig. /Tényleg visszaállt 12V-ra ha megszűnt a terhelés./ Tovább nem mertem meríteni, mivel nem valami tudományos alapon zajlott a merítés, hanem eléggé hasra ütés szerűen. Ezután a 35Ah-s akksit 1,5A körüli árammal 7 óra hossza alatt óvatosan visszatöltöttem. Legnagyobb hidegek alatt volt ez januárban. Jövő héten március van, de az akksi azóta is 12,65V-on áll. Idő közben megépült az itt tárgyalt szulfátoldó impulzustöltő is.Autó töltése rendben van, rendben is volt.. járó motornál 14,4V.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2016
Idézet: Pedig valami az elképzelés, ha a kis szulfátlanító elektronikára gondolsz. Mint írod nem váltja le a töltést, hiszen az energiamegmaradás törvény szerint nem tud tölteni, viszont mozgatja az akkut, hiszen ritka nagy áramú impulzusokat küld bele. Az átlagfogyasztása meg nem sokkal több az akku önkisülésénél. Ettől függetlenül, hogy segít-e vagy nem...hát valószínűleg nem sokat. „Benne az autóban teljesen felesleges, mert nem váltja le a "sima" egyenáramú töltést ...A normális körülmények között merített-töltött akku is e miatt javul, mert megmozgatod a szulfátréteget.” A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2016
Azokhoz lenne kérdésem akik használták huzamosabb ideig, tehát órákon át. Mennyire melegszik a FET? Kell-e rá komolyabb hűtés, vagy elég neki egy apró hűtőfül?
Sziasztok.
Használom a szulfátoldó töltőt nagyon jó eredményekkel, a kérdésem annyi lenne, főleg proli007 fórumtársunktól, hogy nem lehetne-e megoldani egy átlag átlag áramfelvétel kijelzést. Fillérekért lehet kapni kijelzőket, miknek a kijelzési határait ellenállásokkal lehet állítani, most csak abból tudok áramfelvételt becsülni, "hogy mennyire mozog a doboz a fém felületen".
Hello! A helyzet nem olyan egyszerű, mint elsőre látszik. Valaki tett fel szkópábrát az impulzusról. Annak a jelnek a területét kellene integrálni, hogy a tényleges áramhoz (töltésmennyiséghez) jussunk. Ehhez az impulzus jel ideje alatt vagy 100-szor mintavételezni kellene a feszültséget és azt összeadogatni, átlagolni. Vagy is leginkább mikrokontroller segítségével lehetne megoldani a dolgot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |