Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Szerencsére nem! De az övék annyira negatív volt, hogy az én át házam átlagát is lerontotta volna (ha én személy szerint nem kompenzáltam volna)...
24mm x 42 mm a cella (kb. 4,5 vastag) ...de ez elem, nem akku.
Külön lítium elem cellákat még nem láttam árusítani...
Szinte valamannyi gombelem ilyen ( CR20xx stb).
Hát én ilyen "tasakos" példányt nem látok közöttük...
![]()
Nem mert, azok gombformaban vannak. De ma már mindennek annyi alakja van amennyit megrendelö igényel. Nézd meg mennyi LiPO akku alak van.
Söt a gombelemek között is vannak szinte ugyanazon a számon akkuk, csak a CR helyett VR a betüjele, és laptopokban fordul elö. Most én is harcolok egy alkatrésszel, amire gyárto elfelejtette ráirni a tipust. Valami akkuszerü alkatrész, egy cellával, de amikor töltik ( áram alatt van) akkor 3,4 - 3,6 V van rajta, ha az ora ki van kapcsolva, akkor viszont csupán 1,5 V -t mutat. Na mi lehet ez? Az ezért nem divat, egy 1,5V-s cellát több mint 3 volttal tölteni.
Na ki tudja, elméletileg milyen magas lehet egy drotkötelekkel müködtetet lift?
Olyan 2m lehet mert ha beszállok könnyedén elérem a tetejét
![]() ![]()
Elméletileg nem tudom, de gyakorlatilag olyan ezer láb a jelenlegi legnagyobb.
A jelenlegi legmagasabb lifttorony a Burj Kalifa Dubaiban kb 550 m. Mi korlátozza a lifttorony magasságát? Elméletileg több km magas épületeket készülnek épiteni. ( már épül az elsö majdnem 1000 m magas épület.)
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
Gondolom a drótkötelek tömege a meghatározó és a menetidő , a magasabb épületekben azért van inkább több gyorslift átszállással mert így lecsökkenthető a menetidő .
Van, kérdés, hogy lesz-e valakinek ereje azt használni..
![]()
Gakorlatban nem tudom
![]() Elméleti megközelítés: A drótkötélnek van egy rugalmassági szilárdsága (ha ez jó kifejezés), ha a drótkötél (és a ráakasztott lift) összes súlya ezt meghaladja, akkor megnyúlik, közelít a szakadás felé. Még liftszekrény nélkül is van az a hosszú drótkötél, ami felfüggesztve elszakítja magát. És itt helyénvaló a "súly" megnevezés, mert (pl) a holdon hatszor oly hosszú felfüggesztett drótkötél fog elszakadni a saját súlyától. Az űrben (jó közelítéssel) végtelen hosszúságú sem -de az nem létezik, hogy végtelenül nem lesz egy tárgy sem, aminek van vonzása. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
Igy van. Drotkötéllel maximum kb 26 km magas lehet a liftakna. Az acélkötél tömege kb 26 km hosszban éri el a szakitási határt..
A Dubai toronyban egyböl vissz a lift kb 660 m magasságba, igaz nem egészen a földszintröl,és elképesztő gyorsasággal és szinte hangtalanul. Biztos, hogy jo sok agyzsir kellett hozzá. ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
A drótkötél már elavult! Megy az anélkül is
![]()
A wiki szerint a tajvani Taipej 101 még attól is gyorsabb, igaz, "csak" 448 m. A Burj Khalifa liftje 504 m-es.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
Ez olyan mint a csőposta, csak nagyobb átmérőjű.
![]()
Csak nem ilyen magasságba meg messze nem olyan gyorsan.
Ha megkapja a tanusitványokat, akkor a müanygszálbol font kötélel akár 100x magasabb lehetne a liftakna. A gond azzal van, hogy az anyag gyulékony és höre sokkal érzékenyebb, mint az acélsodrony. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
És akkor még csak álló liftkabint vettünk figyelembe... Ha emelni kezdik ( = gyorsítják ), akkor az nagyobb terhelést jelent, hiszen a gravitációs gyorsuláshoz hozzá kell adni még gyorsítást is. (És itt már a tömege számít, nem súlya...
![]() Kb. ugyanez a probléma akkor is, amikor lefelé halad és meg kell állítani ( = negatív gyorsulás ). A hangtalan mozgást talán a mágneses lebegtetés 90°-os elforgatásával érik el: Vagyis a kabin a faltól mágnesesen van távol tartva. De az igazi megoldás a grafén lesz! Azzal egy geostacionárius pályán lévő űrhajót is el lehetne érni... https://gobertpartners.com/can-space-elevator-be-built Idézet: [/url] „Az űrlift hevederét legalább 50 GPa (50 000 MPa) szilárdságú anyagból kell készíteni, így az acél nem elég erős. Az egykristályos grafén szakítószilárdsága viszont 130 GPa. ... Ez a valaha tesztelt legerősebb anyag, és elég erős lesz ahhoz, hogy űrliftet leköthessen.” A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
Egy videon kerekeket látni, meglehetösen nagy átmérövel ( majdnem bicajkerék átméröjű), gumibevonatu kerék láthato a filmen, és azok futnak az akna sinjein, s ha jol számoltam 10 acél sodrony mozgatja a kabint. Persze erre a hosszra még elég a tartalék a 26 km-hez viszonyitva.
Már az egy komoly teljesitmény, hogy ilyen hosszú egyenes sineket tudtak beépiteni, ha belegondolunk, hogy a mi toronyházainkban, hogy mozognak a liftek. Valoszinü, hogy ez a lift, csak a két szintet köti össze (azaz nincs közben megállás). A közbülsö szintekhez más liftek vezetnek.
A grafent én is olvastam, igaz, hogy ott az irták, hogy egyetlen atom hiánya ( a 6bol nanorétegenként) komoly problémát okozhat, és eddig még nem találták meg a technologiát ennek a kiküszöbölésére).
Az igazi probléma, hogy nem tudnak elég hosszút készíteni... A µm még nagyon messze van a 100.000 km-ektől.
Meg az is, hogy a vezetékes technológia elavulni látszik, amikor már itt a küszöbön a wireless.
Ezek ki is löttek valamit, vagy csak a jo szokás szerint pofáznak, majd elmennek egy vastag bugyellárissal Bajkonurba, könyörögni az oroszoknak.
Van amiből soha nincsen elég fent, és nem törik csontja a durva kilövésnél, ilyen például a víz.
Kicsit hosszú és már csak részben érvényes, de felettébb érdekes.
Ha vegignezed a ket perces videot, akkor lathatod, hogy igen, kilotttek valamit.
A fejlesztes ilyen. Melesleg az oroszok pedig mar nem tudjak milyen a fejlesztes...
Nem tudom miböl következtetted ki az utolso állitásodat, de ez legyen a te gondod.
Sok amerikai csucstechnologia nem menne orosz fejlesztés és alkatrész nélkül. Idézet: „Sok amerikai csucstechnologia nem menne orosz fejlesztés és alkatrész nélkül.” Erre hol található forrás?
Az első fokozat megspórolásával sokat lehet nyerni, és ugyan nem annyira látványos technológia, de régen létezik: Űrcsaj
|
Bejelentkezés
Hirdetés |