Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1604 / 2523
(#) wolfi válasza reloop hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Szia reloop! Kicseréltem a Q4 tranzisztort, ezzel megoldódót a koppanásgátló problémája, most 0V van a Q4 kollektorán ahogy kell. Egyelőre a sávok is szép egyformán mennek, de erről csak holnap tudok megbizonyosodni.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Ez ha jó lesz fogok neki egy másiknak, nagy kedvet kaptam
(#) mc-4 hozzászólása Okt 24, 2014 /
 
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a linkelt erősítővel? Kicsivel nagyobb táp fesszel több wattot ki lehet csalogatni? Nagyon szimpatikus a kapcsolás van védelem plusz nyákterv is.
Közeledik a tél, kellenek a programok.
(#) (Felhasználó 46585) válasza mc-4 hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
A sima Crescendo-t hallottam szólni, nagyon meggyőző volt. Az egy sokkal korábbi "kiadás". Túl nagy különbség nincs.
(#) Doncso válasza mc-4 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Saraha nevű felhasználó épitett egy nagyon szép példányt, a web albumába vannak képek is, ő sok tapasztalatot tudna megosztani erről, biztos vagyok benne.
(#) mc-4 válasza Doncso hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Köszönöm!
(#) hal111 hozzászólása Okt 25, 2014 /
 
Üdvözlet!

Remélem jó helyen kérdezek, mert ahogy látom a potméteres topikok kicsit el vannak laposodva, így remélem itt is választ kapok a kérdésemre.

Az erősítőmben már kicsit oda volt a hangerőszabályzó potméter, így gondoltam kicserélem.Mivel loudness funkciót is ellát, így nem volt egyszerű találni hozzá valót, de végül egy ALPS (kék kocka) potival helyettesítettem.A benne lévő is ALPS márkájú, azonos paraméterű mint az új (2X100 AX2), de ezzel mégis valamelyest gyengébbek lettek a mélyek.Kérdésem az lenne, hogy mi a különbség a két poti között, ami ezt az okot kiválthatja?

1. kép: ilyen felépítésű volt a régi
2. kép: ilyen pedig az új
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) CHZ válasza hal111 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Szia!
A loudness kivezetés okozza, nem azonos a két poti kivezetésének az ellenállása.
Más értékű RC tag kellene az új potihoz, ha az eredeti hangzást szeretnéd.
Így, nem azonos meredekséggel és más frekvencián hozza a középhangok elnyomását.
(#) hal111 válasza CHZ hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Sajnos nagyon minimálisat konyítok ezekhez a dolgokhoz, így kicsit óhéber amit írtál.Tehát akkor ha jól értelmezem, a két loudness lábnál lévő ellenállást kellene cserélnek nagyobb[?] értékűre?Ha jól emlékszem van egy képem a poti környékéről amit pár hete csináltam, akkor azt belinkelem, hátha ma is kicsit meg tudok világosodni
(#) Szpisti válasza hal111 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Én inkább azt kérdezném meg, hogy az eredeti potit próbáltad-e rendbehozni.
Most nem a tisztításra gondolok, mert azt nyilván megcsináltad.
Viszont annak ellenére hogy a szénpálya egy sávban megkopott, esetleg teljes sikerrel járhatsz ha a szénpályára menő leszedőt oldalirányba kicsit elhajlítod ügyesen, hogy az ép részen fusson.
Én kipróbálnám előbb ezt, ha más gondja (kivezetés szakadás pl.) nem volt.
(#) CHZ válasza hal111 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Mérj rá a két poti loudnes kivezetése és a GND pontjára ellenállás mérésben.
Látni fogod a különbséget.
(#) steelgoofy válasza reloop hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Köszi a választ. Megépítettem a védelmet (igaz csak 12V os zenert használtam), viszont úgy tűnik, hogy az "induktív kickback"-től ami a motor tekercseinek ki/be kapcsolgatásakor keletkezik nem sikerül megvédeni. Működés közben az IC nagyon felmelegszik, majd tönkremegy az említett ok miatt (vagy egyéb dolog okozza amire nem gondoltam). Sematikus ábrát csatoltam.
(#) hal111 válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Sajnos nem lehet úgy szétszedni, hogy utána össze lehessen rakni.Az előző erősítőmnél ezt csináltam, ott működött a dolog.

CHZ:

A régi potinál 200K-s méréssel 56,5-öt mérek az egyik csatornán, a másikon pedig 54,3-at
A kék kocka potinál mindkét csatornán 13,2-őt.

Bejelöltem a képen a két ellenállást ami a loudness lábnál van.

DSC00379.JPG
    
(#) CHZ válasza hal111 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Akkor tévedtem, ez az eltérés nem számít. Így ne is cserélj semmit...
(#) wolfi válasza reloop hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Sziasztok!
Azt hiszem az előző hozzászólásomban elkiabáltam a dolgot, mert még mindig nem jó.
Viszont arra jöttem rá, hogy a koppanásgátlót ugye a kimenetelek vezérlik. Ezért elkezdtem picit méregetni a végfokokon. Pontosabban megnéztem a TP1, TP2, TP3, TP4 mérőpontokat, testhez képest. Az a csatorna, amelyik induláskor halkabb szokott lenni, az most sem hozza a kívánt értékeket. TP1=-13mV(10mV kéne legyen), TP2= -35m(-10mV kéne legyen).
A többi érték a végfok részen mind jó a tranzisztorokon.
Nem értem hol a hiba.
(#) hal111 válasza CHZ hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Fülre pedig eléggé jól érzékelhető ez a változás (negatív irányba), nem tudom mitévő legyek, mert elég nehéz ilyen potmétereket beszerezni, ráadásul nem is olcsók.
(#) wolfi hozzászólása Okt 25, 2014 /
 
Lenne még egy kérdésem. Van egy AS15201 elektromures 2x15W erősítőm. Elégé szét van esve szegény, a nyák is rossz állapotban van. Arra gondoltam hogy a felújítás helyet inkább összedobok TDA2050 -es végfokot. Ehhez a tranzisztoros erősítőhöz képest milyen a TDA2050-en zenei minőségben?

AS15201.jpg
    
(#) Szpisti válasza hal111 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Miért ragaszkodsz mindenképpen ahhoz a loudnesshez?
Manapság nem nagyon divat - ki is lehet hagyni.
Csak elrontja a hangképet, ha egy jó hangsugárzót használsz.
(#) hal111 válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Nem csak a hangképről van szó, de loudness nélkül elég gyatrák ezek az erősítők, ráadásul ezen még erre szolgáló funkció gomb sincs, hogy ki lehessen kapcsolni, tehát nem véletlenül van fixen ez a funkció.Mellesleg nem csak zenére használom, hanem a konzolom is erről megy, ott pedig nagyon nem mindegy, hogy ad-e ki mély hangot az erősítő.Szóval összességében egy lagymatag valami lesz ha csak egy mezei 2X3-s potmétert kap beépítésre.

Azt még megjegyezném, hogy az előző erősítőm méretei létére loudness kikapcsolás mellett olyan volt, mint egy megszeppent kislány.Kell az a plusz löket azért, pedig én is utálom, ha leviszi a basszus az ember fejét.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) CHZ válasza hal111 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Próbáld a kondik értékét növelni, forrassz rá + kondit , majd teszteld.
(#) hal111 válasza CHZ hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Megvárom amíg megérkeznek az Elna kondik, addig feleslegesen nem borítom szét az egészet, mert nem akarok duplán dolgozni.
(#) szvictor hozzászólása Okt 25, 2014 /
 
Sziasztok!

Lenne egy Harman Kardon AVR 235 erősítő ami egyszer csak elkezd zúgni,búgni a hangfalakon, ahhoz tudom hasonlítani a hangot, mintha egy analóg erősítőn megsérül az analóg jelkábel... de ebben az esetben mind digitális mind analóg jelforrásról megvan az "alapzaj". Van, hogy bekapcsolás után azonnal jelentkezik, van hogy pár óra múlva, bemelegedéstől független. Hangerő ha tekerem fel illetve le a zúgás azonos hangerőn van, nem változik. Viszont ha a mély hangszínszabályozó potmétert minimumra állítom akkor gyengül a zúgás ha maximum felé állítom akkor erősödik. DSP panelen volt egy púpos puffer kondi 16V 2200u, cseréltem de a jelenség továbbra is maradt.

Rajz itt megtalálható: Bővebben: Link

A kondi amit cseréltem az a 105. oldalon található alul, C764 névre hallgat.

Ha lenne valakinek ötlete, hogy mi okozhatja kérem ossza meg velem.

Köszönöm!

Üdv.: Viktor
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) elyelibator válasza jonyibandi hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Hello. Itt a párhuzamosított műv erősítő nyákterve amit használok-tam.

próba.lay
    
(#) reloop válasza steelgoofy hozzászólására (») Okt 26, 2014 / 1
 
Miből gondolod, hogy a motor visszahatása okozza a meghibásodást? A melegedés inkább a műveleti erősítő kimenetének túlterhelése. Ez tönkre is teheti az IC-t.
(#) reloop válasza wolfi hozzászólására (») Okt 26, 2014 / 1
 
Szia! A TDA2050 nagyon határon menne, inkább TDA7294-et ajánlok a végfok kiváltására. Bővebben: Link
(#) reloop válasza wolfi hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
A TP1 és TP2 pontokat nem testhez, hanem a kimenethez képest kell vizsgálni, gyakorlatilag az R455, 457 ellenállásokon eső feszültséget kell mérned. Nincs itt komoly probléma.
Az elszenesedettnek látszó nyomtatott áramkör ami igazán aggasztó.
(#) reloop válasza jonyibandi hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Egy közönséges műveleti erősítőtől nagyjából 20mA maximális kimenő áram várható el.
Ha megnézed az adatlap DC current gain ábráját láthatod 1-2A közötti kollektormáramnál a hFE és a 20mA szorzata miként ütközik korlátba.
(#) wolfi válasza reloop hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Azért gondolkozok a régi AS15201-es javításában, vagy a TDA2050 közti választásban, mert mindkettő itthon adott, a TDA2050-enek egy nyák kell, és kész, mellék alkatrészek is nagyjából megvannak hozza.
Mostanában azt csinálja a Harman kardon, hogy bekapcsol, megy kb. 2 percet, aztán elhallgat, 10 perc mulva elindul.
(#) szvictor hozzászólása Okt 26, 2014 /
 
(#) blasz válasza szvictor hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Szia igy nehéz bármit mondani a hibára.Lehet rossz puffer kondi,egy repedt forrasztás,vagy bármi.Mérj a kimeneten egy feszültséget egyent.
Én Szovjet módszernek hívom ezt amit mondok,valami nem vezető anyaggal,facsipesz vagy ilyesmi óvatosan kopogtasd meg a kondikat tranzisztorokat,ha kontakt van előjön vele,ha más a hiba akkor komolyabb javitás jön.Én a puffer kondikat ellenőrizném le elsőre,vagy cserélném,aztán a becsatoló kondit.És nézd át az összes melegedő alkatrész forrasztását,mert ha jól értem azért van amikor "búgás"nélkül szól.Ezekkel meg vagy várjuk a beszámolódat.
(#) saraha válasza szvictor hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Hali.Ez azért nem olyan egyszerű,hogy néhány jó tanáccsal így interaktívan meg tudd javítani.Egy ilyen cuccnál elég sok időt (több órákat) kell ráfordítani csak a hibakeresésre,noha az ember tudná egyből akkor lehet csak pár perc a megoldás...
A hibakeresést kezd mindig a legegyszerűbb dolgoknál,(pl.: a végfoknál,ami mellesleg elég egyszerű) aztán szépen lassan visszafelé,így ki tudsz zárni dolgokat...
Következő: »»   1604 / 2523
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem