Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Ennyi maradt a WTC liftjeiből, egy összetört liftmotor amit még elsőnek sugárhajtóműnek hittek” Hatalmas műszaki érzéke volt valakinek ![]()
Adott egy teherlift amit 3 szinten kellene megállítani.A lift 2 tonnát fog emelni(BALCANCAR) és már áll az atomstabil pálya.A 2 véghelyzet beállítva de a középső szinten is szeretném megállítani azon túlmenően ,hogy elengedem a gombot.Gondoltam valami gorgős kapcsolóra ami egy lámpát működtetne.A másik gondom,hogy mind a 3 helyről kellene üzemeltetni.Ok ,hogy felszerelek 3 nyomógombházat le/fel+vészstop gombokkal és párhuzamosan kötöm de engem valami elegánsabb megoldás érdekelne.Tippeket szívesen venném.
Nálunk annó még létrát is be kellett vizsgáltatni időszakosan...
Hát tudom ,hogy szigorúak a liftes előírások.Azt mondod inkább bele se fogjak?
Sziasztok!
Amikor kisgyerek voltam, felfigyeltem egy érdekes jelenségre 70-es években épült, hagyományos vezérlésű lakótelepi lifteknél. A mellékletben látható típusra gondolok. A következő dolgot figyeltem meg: ha beszállás után megnyomtam egy emelet gombját, majd indulás után ezt a gombot nyomva tartva benyomtam a haladási iránynak megfelelő felsőbb vagy alsóbb emelet gombját, akkor az eredetileg kijelölt emeleten a kabin nem állt meg, hanem tovább ment arra a szintre, amelyiknek a gombját az előzővel együtt nyomtam meg. Ez a hívópanelen is működött. Ha a földszintről egy alattunk lakó felhívta a liftet és én elég gyors voltam ahhoz, hogy amíg ő nyomja én is megnyomjam a saját emeletemen a hívót, akkor a kabin odajött és nem állt meg az alsóbb szinten. Ennek a működésnek mi a magyarázata?
Hiba. A később beadott parancs törölte az előzőt. Eredetileg gyűjtenie kellett volna a parancsokat és lefelé megállni a tárolt parancsok által meghatározott szinteken. (szimplex legyűjtő vezérlés)
Ezek még nem gyűjtővezérlésű liftek voltak. Mindig az első parancsot hajtotta végre. Ezért kellet rájuk sokat várni. Mindig arra a szintre ment, ahova előbb hívták.
Ezért továbbra se értem a jelenség okát.
Szia!
Amit tapasztaltál az nem hiba. Ez a jelenség az egyparancsos vezérlésre jellemző. Az oka roppant egyszerű. Annak ellenére hogy "egyparancsos", mégis kettő vagy akár több hívást, vagy utasítást tárolhat, de nem teljesíti. Ez akkor jön létre, ha pl: a fszt-re utaztak vele, de a foglaltság (RFG relé) még húzott állapotban van, te meg mondjuk az 5.-en tapadsz a külső hívó gomra, szomszédod a te alattad lévő bármelyik szinten teszi ugyanezt. Az RFG ejtése után a külső hívás aktiválódik, az 5.-em parancstároló jelfogója egyszerre meghúz a szomszédod által hívott szintével együtt. Az övét nem teljesíti, mert amikor a fülke az ő szintjét eléri annak pozició reléje ejtetni fogja hívását, még a tiédet nem. A te hívásod egyszerűen "rápárhuzamosított" a szoszédéra. A te 5.em. külső hívásod aktív marad, az övé nem. A tiédet akkor törli amikor a te szinted pozició reléje meghúz. Van ennél érdekesebb is, próbáld ki: szállj be tetszőleges köztes szinten. Nyitott ajtó(k)nál folyamatosan nyomj fülke alá és felé gombot. Zárj ajtó(k)at. Merre fog elindulni??? Amelyik relék gyorsabbak, beleértve az iránykiválasztásét, annak villamos reteszelését is. (RF, RL), arra indul. Elvileg zárlat nem jöhet létre, erre szolgál a reteszelés. Üdv: Z.
Lementette valaki az alábbi linket?
4. Simplex legyűjtő vezérlés http://vili.pmmf.hu/jegyzet/diplom/1999/berkesi/fejezet4.htm Ha igen akkor kérlek légyszi hozd újra nyilvánosságra mert az eredeti forrás elérhetetlenné vált.
Helosztok.
Felrakok egy egyparancsos relés lift vezérlés rajzot ha valaki kíváncsi lenne rá, mert nem nagyon van a neten. Egyben egy kérdés: rajzot elemezgetve 90százalékig tiszta a működése de egyvalamit nem értek. A fényjelző tablós oldalon vannak elvileg a fülke hívógombok, igazából csak ezek működnek, az állomásoknál lévők nincsenek használatban. Nem automata ajtós, kézzel kell zárni. Hogyan kapcsolódik a fülke hívógomb sor az emeletrelékhez? És mire szolgálnak a fülkében lévő relék? Bővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
Közben rájöttem a megoldásra. A fényjelző tabló különálló rendszer, az emeletrelékkel nincs kapcsolatban. Ha valaki valamelyik állomáson nyomja a gombot, a fülkében kigyullad az adott jelzőlámpa, hogy várják ott a liftet illetve megszólal egy csengő. A fülke hívógombok lényegében dupla gombok no és nc. A fülke hívógomb megnyomásával az nc bont, a fényjelző relé ejt, a lámpa elalszik, az no rész pedig az emelet relét öntartásba viszi, így megindul a lift az állomásra. Az no és nc érintkezőket kis műanyag szigetelő választja el egymástól, de valaki túlhúzta a csavart és zárlatos lett a két rész, így nem ment az első emeletre. A vezérlőben a 73 as pont az első emelet emeletreléje ki is volt kötve. Így már működik a dolog, szépséghibája hogy csak fentről lefelé áll meg
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |