Fórum témák
» Több friss téma |
Helló!
Az első kérdésedre válaszolnék. Az egy jól működő kapcsolás, de ha 6V-ra kell, akkor a felső zenert vedd ki, felesleges bele a kapcsoló is. De ha esetleg érdekel egy ilyen, ami tartalmazza ezt a feszszabályzót, és még egy indexvillogtatót is (mint a gyári ELBA), akkor keress privátban. Üdv Krisz
Hi
Tudnátok 6V dinamós motorhoz felszabályzó rajzott adni/feltenni? Előre is köszi
hello nekem 1 Suzuki GT125-ös motorom van és lada fesz.szabályzó van benne. Eredetileg nem jól volt bekötve szerintem. képet mellékelek a szabályzóról. ha valaki tudja hogyan kell bekötnöm akkor írja már le legyenszives. Nekem csak az akkumlátor töltés a fontos, mert onnan lát el mindent: világítás gyújtás.(mivel nincs gyújtótekercs és aksiról gyújt) 4 csatlakozója van.
balról jobbra a jelzések: 15/54 ; M ; R ; D- a generátorról 2 szál jön ide mint váltó fesz. a többi elkeringőzik valahová ![]() ha D- a pozitív ágat kapja készülékről akkor M-NÉL 844-ET MÉR a készülék R-nél pedig 900-at tudomásom szerint ez nem kis eltérés.... már variációval pedig semmit nem is jelez a készülék :S ha tud valaki segíteni előre is kösszi
A korai Trabant 6V-os rendszerű volt és dinamós. Annak a feszszabályzója mechanikus volt,de ha kell utánanézhetek egy elektronikusnak.(Valahol találkoztam vele.)
heló remélem valaki tud segíteni nekem.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/7b/7b9191ce290c10a017f8c...ba.jpg erről az itt említett szabályzóról volna szó. egész kapcsolást értem csak nem tudok rájönni a második tranzisztor meghajtására. ![]() ![]()
A Q2 tranzisztor bázisát az 1k, és a zener 6,2V feszültségen tartja. Az emittere a 100 ohm-on keresztül a gyújtáskapcsolóról kap pozitiv feszültséget.
A kollektor a tirisztorok felé a 330 ohm ellenállásokon keresztül és azok vezérlőelektródáján keresztül kap testet. Álló motornál, és amig az akku feszültsége nem haladja meg a ~ 14V-ot ez a tranyó zárt. Mégpedig azért nem tud kinyitni, mert a Q1 bázisa az R8 potival alacsonyabb feszültségre van beállitva mint 6,2V. Igy a Q1 nyitott, és a közös emitterellenálláson a rajta átfolyó áram hatására feszültségesés keletkezik,és igy a Q2 (nem tudom jobban kifejezni) mégjobban lezár. Igy az akku töltése akadálytalanul megindulhat. A töltés hatására emelkedik az akku feszültsége, emelkedik a Q1 bázisán is a feszültség, ez viszont a közös emitterellenálláson már nem tud akkora áramot eredményezni, tehát végeredményben mindkét tranzisztor emittere magasabb potenciálra kerül. Ennek következtében már ki tud nyitni a Q2 (mert az emittere ~0.6-0.7V-al magasabb feszre került) mint a fixen 6.2V-on levő bázisa. Átfolyik az áram a Q2-ből a tirisztorok felé, és azok testelik az épp aktuális tekercset. A töltés megszűnik, az akkufesz csökkenni kezd, a Q1 újra bekapcsol, és kezdődik az egész elölről.
Szia!
A katód-gate között nem szakadást, vagy diódát kell mérni, hanem ellenállást. Kb. 15-től 30 ohm-ig ellenállást. Az a tirisztor rossz, amelynél nem mérsz ellenállást.
Helló!
Egy picikét lemaradtál a válaszadással. 2006. júliusi volt a kérdésem. Mindenesetre köszi! Jobb későn, mint soha. ![]() Mellesleg attól a kapcsolástól már van nekem sokkal jobb, megbízhatóbb is. Tanúsíthatják azok, akiknek megépítettem. Krisz
Kicsit benéztem a dátumot. De bizony, jobb későn, mint soha!
![]()
köszönöm a segítséget. én nem erre gondoltam de így már világos. meg is építettem de nem lett felhőtlen siker.
a fesz 8 volt körül van a potira alig reagál, 3 a két 100ohmos ellenállás melegszik. de oda alapból 1w kéne ahogy nézem. de akkor miért nem tüntették fel?
átnéztem találta is hibát. most már majdnem jó
![]() de valahogy még mindig nem reagál a poti állására. és a feszültség 16-17 volt körül van. a tranzisztor lehet rossz?? vagy mi lehet az oka??
Hány voltos a zener? Milyen tranzisztorokat használsz?
A monitorkivezetést hová kötötted?
a panelon egyből rákötöttem a + feszültséget a diódáról. tranzisztort a 2n3905, zener 6,2v 1w, a két 100ohmos ellenállás helyett párhuzamosan két 220ohmos került. + a tirisztor gate ellenállás nem 330ohm hanem 360ohm.
és a potira szinte nem is reagál. r7 et rövid zártam azt se nagyon vette észre. 16v és ha gázt adok 17v körül. köszi a segítséget.
Az R6-ot próbáld csökkenteni. A monitor vezetéket meg az akku pozitiv kivezetésére kösd a próba idejére, később meg a gyújtáskapcsolón keresztül vidd, ne a diódák pozitiv kivezetésére kösd!
Szerintem most egyáltalán nem szabályoz, a tirisztorok nem kapnak vezérlést, ezért megy fel az akkufesz az egekbe. Érdemes volna először csak a vezérlő részt próbálni, beállitani asztalon.
hello. én megépítettem a kapcsolást, de valamiért nem működik. 3 szál jön fel a generátorról ebből mind3 közt feszültséget lehet mérni. akárhogy variálom(gratz híd van előtte) egyszer csak max: 8v-ot ad le másik bekötésnél pedig szinte mind átereszti.(30-60v)
módosítottam rajta: a 1N4004-es dióda 4007-es lett a 560R-2W -560R-5W-lett és mivel 12v-ra kell a kapcsló kilőve és 15v-os zener ment bele. itt lehet a baj? előre is köszi a segítséget.
Háromfázisú generátorhoz az a kapcsolás nem jó.
de előtte egy zsiguli fesz szabályzó volt benne, ami 1 fázishoz van... eredetileg azzal működött amég tönkre nem ment. Ezért gondoltam ide ez a szabályzót. de utánnanézek kössz.
mex köszi a segítséget. meg lett a hiba és működik.
1 fázis nem működött saját figyelmetlenségemből. nagyon jó az áramkőr és egyszerű. ajánlom mindenkinek. annyi hogy nem teljesen lineáris a szabályzás. minél erősebb a korlátozás annál kisebb a fesz. nálam ez 1v volt válozás ami elhanyagolható. a monitort én az aksira kötöttem külön vezetékkel.
Sziasztok
Légyszives segítsetek, váltóáramot kellene nekem egyenirányítani és stabilizálni úgy , hogy a 12v 12a-es akumulátoromat tudjan vele tőlteni, mindez egy robogóba kellene. amit még el tudok mondani róla a fogórész a lenkerék és az alatta elhelyezkedő tekercs fordulatol függöen váltó áramot termel kb 20v-ig, na ezzel a feszültséggel kellene nekem az aksit tölteni, valahogy, ehez kellene neke valami megbizható kapcsolási rajz. köszönöm.
Helló!
A robogó gyári feszszabályzója nincs meg, illetve nem tudsz szerezni? Az lenne a legjobb, legmegbízhatóbb megoldás.
Helló!
Megvan a gyári fesszabályzó, de nem müködik, venni, elég drágán adják, alkatrészekből összerakva pedig mint tudod sokkal kedvezőbenn jönne ki.
A legegyszerűbb egy áteresztő-stabilizátor PL.: LM350 http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronic...ut.pdf
Ez ugyan villanyzabáló megoldás, de kitűnően működik. A kimeneti feszültségét beállítod 13,8V-ra és kész. Ha kevés a 3A, akkor létezik ennek a 10A-es nagytestvére is. PL.: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/8697/NSC/LM196.html ![]()
sziasztok uj segitségre lenne szükségem van egy velorexem amibe sehol nem találok feszültségszabályzot mivel + testelésü 12/150w pal magneton kérdésem lehet e ijet csinálni valahogy ha igen és van rolla egy rajz is meg köszönném
Üdvözlök Mindenkit!
Azt szeretném kérdezni hogy lehet letesztlni, egy Aprilia SR 50 ditech fesz szabályzót? 4 vezetékes, 2 lába a generátorra megy, egy a testre, egy pedig az akksi pluszára. A generátornak egy lába testre megy, kettő a szabályzóra.Van két szabályzóm is, de egyikkel sem akar tölteni, mielőtt szétszedném a generátort, jó lenne le tesztelni a szabályzót. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv:.Csaba
A generátor bemeneti helyére és a testre köss egy 24V-os trafót 21W-os izzóval korlátozva az áramát (sorba a trafóval). A többi ugyanúgy, mint ahogy a robogóban volt.
Arra figyelj, hogy ahogy mondod a generátorból két szál megy a szabályzóba, amelyből az egyik a töltés bemenete, a másik pedig a fényszórót védi a kiégéstől. Ez utóbbit hagyd szabadon!
Köszi a gyors választ! Akkor kössek rá akkut is ugye? A kimenetén pedig megjelenik majd ha jó a töltő feszültség, kb 14V?
Üdv:.Csaba
Persze, akku mindenképpen legyen rajta. 14-15V között lesz valahol a feszültség.
Ha már itt vagyok, megragadom az alkalmat.
Milyen felépítésűek lehetnek a kínai robogókban lévő feszültségszabályók (egyfázisú generátor, a világítás generátorról üzemel, akkuról csak a féklámpa, index, duda, visszajelzők)? Van-e esetleg ilyenről valakinek egy visszarajzolt kapcsolása? Azért kérdezem, mert érdekesnek tartom, hogy akku nélküli használattól sem megy tönkre. Legalábbis amikor vettem a gépet, akkor a kereskedő akku nélkül indította be, és úgy kerültem vele jó pár km-t (minden működött, aminek akkuról kellett volna). Aztán persze került bele akku, és azóta is azzal használom. Csak ugye a Simsonból, és egy régebbi robogóból kiindulva, azok nem igazán szeretik az akku nélküli használatot, túldisszipál a szabályzó, és elfüstöl. Mit tud a kínai, hogy az nem jut erre a sorsra? Vagy éppen csak szerencsém volt azon a pár km-en, hogy nem ment tönkre?
A narancs-fehér vezeték a tekercs töltőszálkivezetése.
Ide kösd a trafót,sorba vele az izzót. A kék a test. |
Bejelentkezés
Hirdetés |