Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   64 / 65
(#) dcsabi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 10, 2021 /
 
A tank és az üzemanyag felvételi anomália továbbra sem oldódott meg.
kb félig a tank, rendre indul is, megvárom amíg feltölt, ha ez megvan elkezd izzítani, ekkor azonnal indul. Van olyan hogy leállítás után azonnal a tankból buborékoló hangot hallok, ekkor az indítási kisérlet sikertelen. 2-3 próba után sem. vagy ha hosszabb állás után már feltöltéskor van buborékolás, akkor sem indul. Mi a jelenség oka? Árulja el valaki! A szivattyú újszerű kb 50e km van benne.
(#) Joe_001 válasza dcsabi hozzászólására (») Ápr 10, 2021 / 1
 
Szia
Az a buborékoló hang...
Nem a tanksapka nem jó? Egyeseket a tankoláskor a záródás után még 3 kattanásig kell tekerni Amikor édesanyám Suzukilába tankoltam a tank nyitásakor szisszent.
(#) dcsabi válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 10, 2021 /
 
Megnézem, valahogy kiderítem. Ez a dolog leginkább üresedő tanknál jelentkezik. ha üresedik, leszellőztetem, vagy valami teszt manővert hajtok végre. Köszi... Az a buborékolás úgy tűnik mintha a visszafolyó vagy résolaj csőből jönne vissza... Létezik "demo" tanksapka is ezzel helyettesítem,...erre az időre. -ez mellett lazán bemegy a levegő...Most,hogy rugózok rajta, ha a levegő nem egyenlítődik ki, ez a külső hőmérséklet ingadozás is okozhatja, ez most tavasszal jelentkezett intenzívebben, ez is egy indikátor lehet. Csinálok még más indikátor tünetet. Köszi még egyszer!
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2021
(#) zizike2 hozzászólása Jún 26, 2021 /
 
Video
Sziasztok van egy fiat punto mk1 75 lovas mar harom hete nem akar beindulni es a injektor lampa se alszik ki milyen hibara vagy hol kene elindulni szikra van benzint fecskendeznek az injektorok
(#) Joe_001 válasza zizike2 hozzászólására (») Jún 26, 2021 /
 
Szia!
Hibakód? Törölted? Lehet törölni? Visszajön?
(#) zizike2 válasza Joe_001 hozzászólására (») Jún 26, 2021 /
 
Sajnos nem csatlakozik a gep es a kabel ra sehogy se barmilyen drivert rakok fel
(#) Joe_001 válasza zizike2 hozzászólására (») Jún 27, 2021 /
 
Szerintem ezt a kocsi típusa alapjánezt a kérdést az OBD kábelhibáknál tedd fel.
(#) szs hozzászólása Aug 1, 2021 /
 
Segítség, segítség...
van nekem egy Ducatom, (2001-es, ha ez számít), ami a következőket produkálja:
Ötletszerűen le-leáll (kigyullad a hibajelző, azaz a "piros injektor és már lassulunk, és megállunk), és olyankor hallom is, hogy nem hallom a szivattyút. Hiába adok újra "gyújtás".t, akkor is néma a szivattyú. De ha kiveszem a kulcsot, majd néhány másodperc várakozás után behelyezem a kulcsot -megy a szivattyú, megy az autó. De akkor is van, hogy nem alszik ki a piros injektorlámpa, és hamar le is áll. Eddig szűrőtömődés jelének gondolnám, azonban ma az történt, hogy ha leállt, és kivettem azt a barna relét (amit a képen mutatok is), majd visszatettem (gyújtás mindvégig rajta) már zúg is a szivattyú, akkor kulcs le - kulcs fel (ezt csak azért, mert ráindításvédett ez is, mint ma már a legtöbb autó), indul. Nekiálltam relélábat csiszolgatni, közben összevissza méregetni, de ugyanúgy ötletszerű a leállás. Van, hogy 10 métert, van, hogy 30kilométert megy (az ritkább).
Továbbra is szűrők cseréjét tartom célravezetőnek, de azért megkérdezném tőletek:
A mérések alapján gyanakodjak-é tápszivattyúra, vagy a tápszivattyú csatlakozójára, vagy egyéb hibalehetőségre?
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2021
(#) blasz válasza szs hozzászólására (») Aug 1, 2021 / 1
 
Ott mindenhol 12v-ak kell lennie min..A táp részén,és a kapcsolt részén is.
(#) szs válasza blasz hozzászólására (») Aug 1, 2021 /
 
Igen, ezért is tettem fel a kérdést, mert gyanús ez -csak tudni nem tudom...
A világításnál, és a kürtnél is ez tűnt fel, a különleges feszültségértékek, de ott szerencsésen meg is találtam a rossz összekötéseket. Ez viszont most megállított... haza hazaérek vele, de az nem a végső megoldás Meg most nem is ez a lényeges
Tápszivattyúnál keressem meg a csatlakozást? Kívülről hozzáférhető?
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2021
(#) blasz válasza szs hozzászólására (») Aug 1, 2021 /
 
Előszőr keresd meg a hibát a relé foglalat környékén.Nézd át a testeléseket,az akkunál vannak nagy áramú biztositékok,azokat is mérd ki.Én biztos kipróbálnám fix 12v a szivattyúra kötve,hogy jelentkezik e a hiba.Semmit sem tud szét nyomni ha megy a szivattyú állandóan, az csak a magasnyomású pumpát szolgálja ki 1-1,5bárral.
De egy hibakód olvasás sokat segitene.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2021
(#) szs válasza blasz hozzászólására (») Aug 1, 2021 /
 
A relét lecsiszatoltam (a lábait), a reléfoglalatot csak addig bírtam szétszedni, amit a képen is látsz. Szerintem a most jövő héten veszek egyet (vagy négyet, mert négy ugyanolyan van egymás mellett).
A testeléseket át kell néznem, mert amióta megjavították (ami motorkibillentéssel járt) újra erősödik-gyengül a műszerfalvilágítás az iráyjelzés ütemében. Pedig azt már tavaly sikerült megcsinálni, most itt a motor környékén tényleg lehet testelési hiba... a kocsit amúgy is úgy hozták vissza, hogy az akkulefogatás nem volt rajta, az akkukábel bnem volt meghúzva, le is mászott az elsétáló akkuról, néhány anyát nekem kellett visszatenni, pótolni. Nem viszem oda többé

Ja, a hibakódolvasás tényleg sokat segít, de először meg kell vennem a hozzávaló kábelt. Mert ez nem OBD2.Ezen még az a háromtűs van, amiben az az érdekes, hogy két "madzag" van belekötve. Aztán ha megveszem, akkor kiderül, hogy Laci szgépe tud-e mit kezdeni vele (a szoftverben ugyan benne vannak az 1996-os kocsik is, de ő még csak OBD2-es kocsikkal foglalkozott)
De megveszem, persze. Azt a 3300-4000 Ft-ot rá merem szánni, amennyiért láttam.

Szóval: amit nem mertem megtenni, megtehetem? Kössem direktbe a relét (azaz azokat a kapcsait, amin mértem), és szaladjak Szolnokig, nem lesz baj?
Ma már nem, mert estére már megittam az ajándékfelest
De talán holnap délután azt akkor megpróbálom
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2021
(#) szs válasza blasz hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Idézet:
„Én biztos kipróbálnám fix 12v a szivattyúra kötve,hogy jelentkezik e a hiba.”

Kipróbáltam. A második relé kapcsolja le a szivattyút, azt átkötöttem, így még "gyújtás" nélkül is jár (a szivattyú) folyamatosan.
A sarokig nem jutottam el. És (bár szivattyúz) így is várni kell az újraindítással, mert csak akkor kap üzemanyagot. Ha azonnal ráindítok, csak forgat üa-hiányos hangot hallatva. Pár másodperc után egy pillanatra lekapcsol a hibajel, (de vissza is kapcsol), és akkor beindul. És most folyamatosan világít a hibajelző "piros injektor".
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2021
(#) blasz válasza szs hozzászólására (») Aug 3, 2021 / 2
 
A szivattyú folyamatosan megy üzem közben.Cserélj szürőt elsőre,és ha utána is rosszalkodik akkor kellene mérni egy üzemanyag nyomást a szivattyú után.Ha az is jó akkor a magasnyomású részen lesz problémád.
(#) szs válasza blasz hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Valóban, a szűrőre (szűrőkre) gyanakodtam az első hsz-ben is, azt a cserét úgyis meg kell csinálni, csak ez a relékivevés-visszarakás megzavart, azért kérdeztem itt. Azt a hibaolvasóhoz való kábelt (a három pinest) megrendeltem azért, aztán ha meglesz a szűrőcsere, meg kiolvasni is tudunl, akkor jelzek.
Addig is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2021
(#) btamas81 válasza szs hozzászólására (») Aug 4, 2021 / 1
 
Benzines vagy diesel? Ha diesel akkor lelégtelenítetted?
(#) szs válasza btamas81 hozzászólására (») Aug 4, 2021 /
 
Jó az ötlet, mert diesel, de nem levegős. Mindenesetre köszönöm -mert ha erre épp nem gondoltam volna, akkor hasznos figyelmeztetni rá.
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Aug 4, 2021 / 1
 
Megoldódott a dolog, off lesz belőle, de tanulság is, ezért csak leírom (és lehet, hogy valaki épp ebbe fut bele, biztosan kíváncsi lesz a végkifejletre).
Szóval a gázolajszűrő cseréje megoldotta a dolgot, még kétszer leállt utána, amíg kidolgozta azt a kis levegőt, ami a szűrő felrakása után belekerül (mert felöntöm ugyan színig, de egy kicsi buborékhely csak marad, meg hát ügyetlen teherautósofőr vagyok én, nem szerelő, csak kilötyögtettem belőle picit, mire beillesztettem a szűrőt a helyére ). De beindítottam, leállt, (világított a piros), újraindít, leáll, de a harmadik indítás előtt már kialudt a hibajelzés. Ma szaladgáltam vele 60 km-t, úgy néz ki, jó lesz.
Ja, tanulságot is ígértem
Az egyik az: ha megtanítottak a hiba felismerésére, és tudod is, hogy szűrőbaj lesz ez, hát ne hagyd becsapni magad a relé ki-betevésével. Azzal csak azt értem el, hogy többször ráindulva a szivattyú időlegesen átgyötört egy kis gázolajat.
A második tanulság, hogy ne hagyd az autót 8 hónapig állni. Kisujjamnyi vastagságú, kétkisujjamnyi hosszú "takony" lett az edény alján, amibe kieresztettem, majd kiöntögettem a régi szűrő tartalmát.
Van még: ha igyekszem jól körülírni a problémámat (de útálom ezt a szót, de most jobbat nem találtam), mindig van, aki igyekszik megérteni és segíteni.
Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2021
(#) blasz válasza szs hozzászólására (») Aug 4, 2021 / 1
 
Az első mindig szürő csere.ha diesel ha benzin,és csak utána kutakodunk tovább.Sajna a mai üzemanyagok hamar "romlanak",ráadásként én már tettem be olyan ü.a.szüröt hogy 3 óra múlva ismét cserélni kellett.Nem kosz volt benne hanem a saját anyagában dugult el.Neves gyártó terméke bo...ch.
(#) szs válasza blasz hozzászólására (») Aug 4, 2021 /
 
Bezony, pont ezt tanították -csakhát sikeresen félrevezettem magam. Szoktam emlegetni a teherautósofőr kollégákat, akik azt hiszik, minent jobban tudnak, mint az (annakidején) oktatóik. Én sem vagyok ettől teljesen mentes, úgy látom
Köszönöm, hogy segítettél!
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2021
(#) btamas81 válasza szs hozzászólására (») Aug 4, 2021 /
 
Meg egy visszacsapó szelep lett volna az ötletem a szűrő elé. De hál isten megoldódott.
(#) dcsabi hozzászólása Aug 11, 2021 /
 
Sziasztok...egy elektromosságot szerintem csak érintő hiba: Történt a közelmúlzban, hogy vezérmű szíjat cseréltek a Fiatomon 1,9 JTD ...a Feleségem használja napi szinten a jószágot. De én is mentem vele egy-két teszt kört. Felfigyeltem rá, hogy nem az "igazi" valami. Mentem vagy..Kb 100km... Menet közben arra lettem figyelmes, hogy a turbó(?) furcsán énekel.. Rögtön, visszafordultuk. Másnap, lecseréltem az olajat, 4l friss 5W30 full shintetics. Utána ért a meglepetés. Csörgő zörgő hang a hengerfej felől, A leállítás után a turbó tovább pörög, mintha valami belehajtana. Vélemény? nekem van... de Okosoktól akarom előbb a tutit. Neten láttam képen a tubón van stekker, esetleg a mot vez nem tudja, hogy fordítva forog esetleg?
(#) szs válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Idézet:
„leállítás után a turbó tovább pörög, mintha valami belehajtana”

A turbó leállítás után ugyan tud még pár másodpercig pörögni, hiszen van tehetetlensége (ezért is nem szabad a turbós autót azonnal leállítani megállásko, pláne, ha meg volt hajtva, -mert olajnyomást a csapágya a motor olajszivattyújától kap), de a turbó olyan dolog, ami sehonnan nem kap hajtást, csakis a kipufogógáz hajtja. Ha te a leállítás után is hallasz valamit változatlan fordulatszámmal pörögni, az valamelyik ventillátor.
(#) dcsabi válasza szs hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Köszi a válasz és hozzászólst, az én teoriám egy kicsit durvább, kérem ne röhögjetek ki...
Mivel: előzőleg már jeleztem, a vezérműszíj cserélve lett, nem sokkal a jelenség előtt.
A főtengely tudtommal feles áttételben hajtja a vezérmű tengelyt? két főtengely fordulat, egy vezérmű tengely fordulat.(?)
Mi van akkor, ha a kivánt vezérlési szinkronítás 180 fokkal el van csúszva? Tehát a szelepek nyítása olyan ütemű, hogy a kipufogás beledolgozik a szívócsöbe, ergo a kipufogő tulnyomás az egyik henger szelepén át visszfúj a turbó irányába.
Ekkor a turbót éppen fordított irányú forgásra kényszeríti. A hengerfejet közelebbről meghallgatva, rendellenes zörej hallatszik. Erő nem a régi, illetve furcsán füstöl , ami szintén újkeletű. Még csak 300e alatt van van a mociba, kár lenne érte. Elképzelhető teória??? Köszönöm...a motorvezérlőm ezt nem kéne észrevegye?
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2021
(#) szs válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Sikerült már úgy feltennem a vezérműszíjat az Audira, hogy 180 fokkal elfordítva. Mivel annak a típusnak a szelepei nem tudnak a dugattyún felütközni, euért csak annyi volt, hogy nem indult.
De a turbót továbbra is a kipufogógáz áramlása hajtja, azaz csak egy irányba tud forogni.
A furcsán füstölés, és az erő eltűnése lehet turbóhiba (sohase állítsd le azonnal, mert hamar tönkremegy, tőbbtízezres fordulaton jár, olajnyomás nélkül hamar meghal), de a leállítás utáni ventillátorpörgés inkább túlmelegedésre utal (vannak kocsik, amik gyújtás nélkül is járatják a ventillátort, ha szükségesnek tartják). A motorvezérlő-no ő vehette észre ezt.
(#) szs válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Idézet:
„hengerfejet közelebbről meghallgatva, rendellenes zörej”

Az meg akár hidrotőke is lehet. Fél éve felújított Transit ült le ezzel. De semmi füstölés, sem erőcsökkenés, csak csörgés, forulatszámmal gyorsuló, de nem erősödő. -tehát önmagában ez nem okzhatja a problémád, de a hidrotőke is olajnyomást feltételez. Gyűrűtörés viszont lehet, az füstöl is, csörög is, teljesítménycsökkenés is lehet. Totózhatunk, de szakembernek kell látnia, hallania.
(#) dcsabi válasza szs hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Puding próbája az evés,... nemsokára újra "kés alá kerül" aztán kiderül a valóság?! Nem hajtottam ész nélkül, inkább 90-100-s tempóban, a leállításkor a parkolóban, vagy már az udvarban lettem figyelmes a turbó után pörgésére, szinte alapjáratból állt le. Előzőleg, menet közben, olyan hang jött mintha egy több méteres colos csöbe kurjantanák bele.
Ez egy "kapufa " helyzet szerintem, remélem nem károsodott maradandóan semmi?(!!!)
(#) blasz válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Szia amit hallasz az valószinüleg a generátor mivel szabadonfuto hajtja igy ha leállitod az még forog.Nekem nem fiatom van hanem galaxym az is olyan hangot ad ki leállás után.
De csak ötlet.
(#) dcsabi hozzászólása Aug 11, 2021 /
 
". Totózhatunk, de szakembernek kell látnia, hallania. "
Én nem vendéglátós vagyok, vagy mutatványos... Ti...? Azt hittem szakmaiságot fedő választ kapok, a valós állapot felismerése segítésére....
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2021
(#) SzervízMacska válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 11, 2021 /
 
Az alapján, amit tapasztalsz, lehet a vezérlés elrakva (füst, gyengeség), de nem 180 fokkal. 1.3-as multijeten cseréltünk szíjtárcsát a főtengelyen. Utóbb derült ki, hogy a vezérmű lánckerekek nincsenek pozicionálva sem ékkel, sem egyéb módon, így a főtengely lánckerék minimálisan el tudott mozdulni. Szerencsére a vezérmű csere is esedékes volt, így hamar orvosoltuk a problémát. A motor nem károsodott, de a vezérmű cseréig volt egy érdekes, darálós hangja. Persze volt eszem, addig nem használtam, míg újra tökéletes nem lett. Neked is ezt tanácsolom. Füstölő, erőtlen motorral nem jó ómen közlekedni.
Következő: »»   64 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem