Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Az egyik NYÁK gyártó ezt írta:
Aranybevonat: kémiai (0,1 µm) vagy galvanizált (nikkel 5 µm + 1,5 µm arany)
Nem tudom ki írta, nem is érdekes ...
A kémiai vagy vegyi arany alá vegyi nikkelt tesznek ( ehhez nincs szükség villanyra ), a galván arany alá galván nikkel kerül, amit elektromos árammal választanak le. Gondold végig logikusan: ha 1.5µm alá raknak 5µm -t, akkor 0.1µm meddig maradna meg a felületen ... Legfeljebb elfelejtették leírni. De mostmár tényleg: OFF
Igen! Szégyenlik az elavult .......
Nekem lenne más tippem is, hogy miért. Pl. vannak rosszindulatú emberek, akik folyamatosan azt nézik, hogy mibe lehet belekötni, vagy éppen kit és miért lehet feljelenteni. Ha beengedsz egy olyan csoportot amiben van néhány ilyen típusú ember, akkor utána állhatsz elébe néhány feljelentésnek, vizsgálatok indulhatnak ellened, méghozzá attól függetlenül, hogy a feljelentőnek igaza van-e. Ha emiatt anyagi vagy akár erkölcsi kárt szenvedsz, azért senki sem fog kártalanítani.
Egy nagyobb gyár esetén azért más a helyzet, mert nekik vannak fizetett, alkalmazottként foglalkoztatott jogászaik, akiknek belefér az idejébe ilyesmikkel foglalkozni.
Ez már nagyon OFF, de ... Mikor a "talpig becsületes magyar" vállalkozónak dolgoztam és kiöntetett velem a szennyvízcsatornába kb. 300l tömény maratólevet megkérdeztem tőle: nem kéne legalább lecsapni a rezet benne, hogy a szennyvíztisztítónál ne öljük ki a lebontásért felelős baktériumok nagy részét ? Válasz: Mit foglalkozol vele ? Nem a te gondod. Egyébként meg a szőlősgazdák tonna számra használják permetezésre a réz-gálicot ... Ugyan abban a városban a nyomtatott áramköröket gyártó külföldi cég100 millióért építtetett szenyvíztisztító telepet ezelőtt úgy 20 éve. Egy ilyen tetű mit érdemel ???
Említhetnék még pár megtörtént esetet, de nem ez a helye ...
Elfelejtettem írni, hogy ezt éveken át heti rendszerességgel.
Értem, de attól, hogy van ilyen is, még nem mindenki lesz becstelen. Viszont attól, hogy valaki becsületes, még nincs védve ilyesmi ellen.
Szeretném megépíteni az Ersa AC szabályozót. A nyák rajzon lévő alkatrészek nem egyeznek a kapcsolási rajzon lévőkkel. Melyiket használjam? A fűtőbetétem 24V/150W (010102J).
Sok sok éve használok Solomon SL 10 forrasztó pákát.
Előnyök: olcsó, változatos és olcsó hegyek hozzá. Egy hegy elég sokáig bírja. SMD IC-től kezdve mindent forrasztok vele. (egyszer megadta magát, trafó csere (mezei, ami befért a dobozába is), meg egy egyszerű áteresztő tranzisztoros fesz szab, hűtőborda a doboz hátsó felére csavarozva), ez volt kb 7 éve, azóta is teszi a dolgát) A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
Az SL10-hez a feszültségstabilizátor nem szerencsés választás.
Abban "hőmérő szenzor" van, tehát annak jelét kellene összehasonlítani valamivel, így egy állítható és közel állandó hőfokon lehetne tartani a pákát. Ez talán nem tűnik fontosnak, de a hozzá való pákaállomás/szabályozás a bekapcsolási idő jelentős hányadában egyáltalán nem is fűti a pákát, tehát hegynek és fűtőbetétnek is növeli az élettartamát. Itt látod én milyet raktam össze hozzá. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
És valóban, erre nem is figyeltem csak pakoltam szokás szerint az alkatrészeket. A sajátomat nem tudom megnézni mert macerás lenne szétszedni, de szinte biztos hogy a rajzon vannak a jó értékek. Hozzáteszem, nem tudom hogy abban a fűtőbetétben is ugyanaz a hőelem van-e mint a 80W-osban, ha nem akkor úgy is mérni kell és annak megfelelően módosítani a potis osztó körüli részt.
Hűha, én még valami 4500 körül vettem.
Igen, én is gondoltam rá, hogy csinálok hozzá szabályzót, meg kalibrált digitális hőmérséklet kijelzőt. De egyszer beállítottam és annyira el lett találva, hogy azóta se kellett hozzányúlni, így feleslegesnek ítéltem. (egy kibe leden kívül nincs is kivezetve semmi )
Sok olyan páka van ami úgy működik, hogy nem hőmérsékletet szabályoz hanem csak elé van kötve egy triakos teljesítmény szabályozó, nekem is van ilyen, 1500Ft volt a páka, a szabályozó meg benne van a nyelében. Elforrasztgatni el lehet azzal is, olyankor van gond amikor jön egy nagyobb hőelvonó felület és nagyobb teljesítményre lenne szükség, de az nincs, mert fixre van állítva.
Nekem WELLER TCP24-es pákáim vannak. Még soha nem éreztem szükségét, hogy más fajtát használjak.
A PT-A7 hegyet használom általában, de mindig van egy második is az asztalon PT-B7, vagy PT-B8-as heggyel, ha combosabb dolgot kell forrasztani, kiforrasztani. Amióta átálltam DC táplálásra azóta a kapcsolója örök életű, és gyakorlatilag nincs veszteség a kapcsoló elemen. Két másikban triac van beépítve a nyélbe, ( Azok 24V váltóról mennek. ) azok sem égnek be soha, de azokon azért van egy kis veszteség a triacon eső feszültség miatt. SMD alkatrészekhez néha használok PT-K7 hegyet, ez a készlet mindenre elég, amikkel foglalkozok. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2021
Köszönöm. Azt honnan lehet megtudni, hogy más a hőelem? Csak a kipróbáláskor?
Ha találsz róla adatlapot ahol ez le van írva akkor onnét, ha nem akkor csak elindítás után. Minimumra tekert potival kell indítani, meg kell egy hőmérő amit bele tudsz nyomni a hegy végén lévő ónba.
Sziasztok!
Érdeklődnék mennyire lenne jó a linken található forró levegős pálka smd alkatrészek leszedéséhez hobbi szinten. Bővebben: Link
Hobby szinten tökéletes. De ezen a szinten egy forró levegő fúvó is jó - negyed ennyiért ...
Azért gondoltam rá mert szoktam kissebb smd panelokat javítani.
Ha szoktál javítani, akkor ilyenre van szükséged. Egy egyszerűbb változatot durván 7000Ft-ért házhoz hoznak: LINK
Szeretnék nyelet csináltatni az Ersa betétemhez. Légyszíves a mellékelt rajzon megadni a méreteket a pákád alapján.
Parancsolj. A két hosszmérethez azért írtam csak közelítőlegest, mert a nyelet én szétvágtam és kiiktattam a benne lévő segédelektronikát, hogy illeszteni tudjam az általános (szinte minden pákához jó) szabályozómhoz, meg hogy simán át tudjam vinni a nyélben az 5 eret. Tehát az az 1,5-2mm biztosan hiányzik a hosszából amit a fűrészlap kivett, de lehet hogy több, nem emlékszem. Illetve a törésgátlóhoz sem tudok benézni, mert oda én tettem még az összerakás után egy zsugorcsövet és rámelegítettem.
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy a nyélben benne van a betétnek a negatívja, azaz egy olyan aljzat amibe a betét mint dugó passzol. Mivel nálad ilyen nem lesz, a betét lábaira kell majd forrasztanod a kábeleket, és úgy tudsz majd csak fűtőbetétet cserélni ha netán szükségessé válik. A betét hosszú hengeres műanyag része 8mm átmérőjű, a nyél fogadó furatának pedig 8,5mm belső átmérője van. Még két dolog. A gyári kemény műanyag nyél elég jól vezeti a hőt, szóval ott ahol igazából az ujjaknak a helye van, a képen a 12,3mm-nél ott egy idő után zavaró fogni mert meleg a nyél. Na nem túlzottan, de meleg. Szóval ha nyelet készítesz, akkor ott azt a részt én 5-6mm-rel hátrébb vinném, annyival hosszabbra hagynám azt az elülső részt. A másik, hogy a fűtőbetétre nagyon vigyázz, kis helyre van bezsúfolva a brutál teljesítmény, emiatt nagyon könnyű zárlatosra égetni ha nem működik jól a szabályozó. Haveromé szabályozás híján néhány másodperc alatt vörösre izzott és zárlatos lett, el lehetett dobni. Én nagyon szeretem mert az egész nyél betéttel és heggyel együtt is csak 28g súlyú, és rövidebb és hajlékonyabb mint a JBC, sokkal kényelmesebb vele dolgozni pláne SMD-zni vagy olyan nehezebben hozzáférhető helyeken ahol "bújkálni" kell vele.
Köszönöm a gyors válaszod és a tanácsokat. Az én betétem 24V/150W-os. 1,5 m hosszú, 0,75 mm2 keresztmetsztű kábelt (2x0,75 + 2x0,22 riasztókábel, átmérő 5,1 mm) gondoltam hozzá. Tudom, hogy ez nem hőálló, de nem szoktam elégetni a kábeleimet. Te milyet tennél rá? Elég lehet a 0,5 mm2?
Egy szint felett (ami elbírja az áramot) teljesen mindegy milyet teszel bele, mivel a fűtés és a hőelem 2-2 külön szálon van. A mérést nem fogja befolyásolni, ha meg a fűtés vezetékén esik 1-2V akkor sem történik semmi. Üzem közben egyébként is szakaszos a fűtés, az átlagteljesítmény a csúcs töredéke. Nem emlékszem a gyári kábel belső ereire, de nagyon vékonyak. Ennél a 80W-osnál eleve csak 4mm a külső kábelátmérő, amiben benne van 5 ér plusz még a szilikon köpeny.
Szóval szerintem lehet hogy még 0,5-ös sincs. A 2x0,75 már önmagában is merev és nehéz lesz, folyton útban lesz a kezednek mint valami locsolóslag. Erről jut eszembe, valahol lehet venni a normálnál jóval hajlékonyabb réz kábelt, nekem van belőle 1 méter, de hogy ennek mi a neve és hogy hol lehet ilyet venni meg nem mondom, de olyan hajlékony hogy szinte kunkorodik mint a malac farka. A köpeny sem mezei műanyag rajta hanem olyan gumiszerű műanyag. Valami hangszórókábel féle, de akárhol kerestem sehol nem találtam még hasonlót sem.
Sziasztok!
Yihua 937D forrasztóállomással van-e valakinek tapasztalata? Megtetszett és úgy tűnik, hogy Hakko koppintás és a hegyek csereszabatosak vele, inkább azokkal vagy Plato hegyekkel használnám. A hozzá ajánlott bevonat nélküli réz hegyeket inkább hanyagolnám.
A Yihua volt az első, aki klónozta a Hakko 936 állomást/pákát, a többi mind a Yihua klónja .
Teljesen elfogadható minőség, a hegy dologra meg magadtól is rájöttél. A 937D a digitális kijelzéssel tud többet, a 937D+ meg teljesítményben, az már 75 W-os. Ha egyéb klónokat is nézegetsz, arra figyelj, hogy csak "rendes" trafós változatot vegyél meg, az ilyen-olyan elektronikus előtéttel készült kínai csodákkal vigyázni kell. Még egy: ha "W.E.P." logóval találkozol, azt szintén a Yihua gyártja, egy emészthetőbb névvel az európai piacra.
Nekem Yihua van, de más modell. Nagyon elégedett vagyok vele, de normális hegyeket nehéz szerezni. Ki kell tapasztalni melyik jó. Legalább 100-at rendeltem innen-onnan, és kb a kétharmada a kukában landolt.
Én külföldi oldalakról nem szoktam rendelni megrendeltem itthonról meg is jött majd ma bontom ki.
Elvileg PLATO hegyeket is lehet hozzá használni, azok pedig nagyon jók. Emiatt fontolgatom a beszerzését, mert amúgy meg szerintem elég jó áron meg lehet venni.
Igazából folyamatos használatra, műhelybe kellene főleg SMD forrasztásokra, ezért is lenne elég a kisebb teljesítményű. A vágyott Metcal MX500-ra még gyűjtenem kell, ezért nem akarok drágáb bcuccot venni addig. A "kattogós" Wellertemet meg inkább durvább munkákra (furatszerelt áramkörök, vezetékek befirrasztása stb.) használom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |