Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! 20 éves Vaillant VU 260/1 XE kazánommal újféle hibába ütköztem, hátha látott már valaki ilyet. Csak fűtésre használom, a melegvizet külön bojler szolgáltatja.
Hosszabb pihi után szépen indul (pl. reggel), felfűt ahogy kell, keringet rendesen, ahogy a víz eléri a max hőfokot, a láng szépen leáll. No de amikor sok perc múlva újra be akar gyújtani, akkor 1 mp után teljesen leáll, újraindul, megint reset,... kb. 1-2 mp időközökkel ezt csinálja több percig, aztán mintha mi se történt volna, beindul, fűt rendesen tovább. Ha kikapcsolom, és hagyom kicsit lehűlni, akkor megint pöccintésre indul. Mi lehet a gond? Minden segítséget előre is köszönök!
Valamit elnéztem, mert ez kondenzációs kazán és nem olyan a hőcserélője mint amit említettem. Ha a diagnosztika nem ír ki hibát és mégsem tartja az előírt HMV hőmérsékletet a kazán, muszáj leszel szakembert hívni, hogy mi okozhatja ezt a problémát. Lehet, hogy szoftveres de az is lehet, hogy valamelyik teljesítmény relé érintkezője (a két nagyobb Panasonic relé) a hibás.
Sziasztok!
Van egy FÉG C21 kazánom amiben egy Pedrollo DHL 25/55 szivattyú és egy VJ 41 vezérlő van. Ha a kazán hőérzékelője lekapcsolja a keringető motort akkor átvált utókeringető üzemmódba. Az utókeringető üzemmódban viszont megáll a szivattyú és csak búg. 167V -ot mértem a szivattyú bemenetén de ha feljebb állítom akkor sem indul csak hangosabban búg. Sem a NYÁK sem az alkatrészek nincsenek megégve. Csatoltam egy képet a vezérlőről. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Az utókeringéshez szükséges feszültség nagysága az beállítástól függ, mert a szivattyú azon a fordulaton már nem nyithatja ki a főégő szelepét. Ezt az utókeringést úgy lehet leellenőrizni, hogy a hőfokmérőn a hőmérsékletnek nem volna szabad megemelkednie ha a főégő kialszik, mert a szivattyú cca. fél fordulattal lekeringteti a hirtelen felhalmozódó hőt a hőcserélőről. Ha ez nem történik meg akkor talán a szivattyú kondenzátorának kapacitása lecsökkenhetett (2uF) ami a fél fordulathoz már nem elég fenntartani a segédfázist, vagy a szivattyú tengelye szorul a fűtési víz hordalékában lévő vasiszaptól. Pedrolló szivattyú
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2020
Köszönöm a választ!
A feszültséget próbáltam állítani nagyobbra a potméterrel de úgy is leállt a motor (csak bug). A szivattyú tengelye nem szorul könnyen, minden ellenállás nélkül forog. Próba képen sorba kötöttem egy 40W -os izzót a motorral és szépen elindult, ezért nem gondoltam indító kondenzátorra.
Próbáld meg kicserélni a triakot. Lehet, hogy csak az egyik félhullámban gyújt be...
A fotó a te paneledről készült? A triak csavarja miért nincs vissza téve? Úgy látom, anélkül csak két lába csatlakozik a panelhez! A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2020
Hirtelen kipróbáltam, hogy egy ellenálláson keresztül egy LED -et raktam a motor helyére, majd megfordítottam az anódot és a katódot és úgy is. Mind két irányban világított a LED, tehát elméletileg mindkét félhullám átjut a triakon. Jól gondolom?
Igen a fotó az én panelemről készült. Szerintem ott soha nem volt csavar, legalábbis nincs nyoma. Be van forrasztva a harmadik lába is.
Az jutott még eszembe, hogy ha van rajta fokozat kapcsoló akkor az feltehetően a 3. állásban van, mert az utókeringéshez a kisebb fokozatok értékei nem lesznek megfelelőek.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Szia!
Köszönöm a választ, sajnos szakember, mármint aki ezt a márkát szerelné nem nagyon van a környéken aki vállalná. Akikkel beszéltem azok nem foglalkoznak ezzel a márkával. Egy volt aki korrektül elmondta, hogy most mindenki a legegyszerűbb megoldást csinálja (családi ház) kazánt kidobni saját márkás zárt égésterű kondenzációs kazánt beszerelni ami alsó hangon 6-800 e. Ft. Közben nézegettem. a neten ehhez típushoz a teljes panel ára 60 e. Ft. https://www.inone.hu/alkatreszek_86/vezerlopanel-kit-8382 Bár itt a képen nem Panasonic alkatrészek vannak benn. Néztem az általad említett alkatrészek árait is azok nem olyan húzósak. A programozásról a kézikönyvben utána olvastam a fűtés maximum és minimum elektromos beállításánál ír a JP1 és a JP2 jumper segítségével lehetséges. A meleg víznél a gázszelepnél lehet állítani. (persze ezeket csak szakember teheti meg), A kézi könyvben a leírás szerint gyárilag minden be van állítva. Azért arra gondoltam, hogy a legrosszabb esetbe veszek egy vezérlő panelt és azt kicserélem, (már raktam össze egy-pár PC-t akkor ez is menni fog) a forrasztásos témába egyenlőre nem mennék bele bár van hozzá felszerelésem azt is megoldanám, de így, hogy a fűtés megy inkább nem piszkálnám. A szoftveresen probléma mi lehet? Lehetséges újra szoftverezni a vezérlő panelt? Vagy esetleg van valami kombináció ami alapállításba helyezi az egész panelt a használati utasításban szereplő megoldáson kívűl is?
Sziasztok!
Volt ma nálunk a kazánszerelő, de nem tudott mit tenni, csak annyi ötlete van, hogy vezérlőpanel rosszalkodik, mégpedig a gyújtó/ionáram mérő része lehet instabil, ezért van ennyi gyújtás hiba/lángleszakadás. Szétszedett darabokra mindent, kipucolt mindent (de mondta is hogy nagyon szép tiszta állapotú), összerakott mindent, majd kb. 6-7-ikre sikerült csak az első sikeres gyújtás, nézett is, hogy ez hogy lehet. Javasolta, hogy méressem be a vezérlőpanelt, ő elintézi nekem, de az 1 hét átfutási idejű, és 10 ezer + az ő munkadíja a bevizsgálás. Vagy ha értek hozzá, akkor nézzem én át a panelt, hátha találok rajta valamit, forrasztási hibát, stb. Nem garantálja, ha veszek egy új panelt 70 ezerért, akkor azzal jó lesz. Szóval most itt tartok. Annyit vettünk észre, hogy hol halljuk a szikrát, hol nem. Volt hogy nem hallottuk és begyújtott, volt hogy hallottuk és nem gyújtott be, szóval volt minden kombináció. Az égéstér zárt, nem látni bele hogy jó helyen szikráztat-e vagy sem. Esetleg nincs valakinek kölcsönbe egy napra Ariston Genus One 24kw kombi kazán vezérlőpanelja? Akár fizetek is érte bérleti díjat!
A panelon a gyújtótrafónál keress forrasztási hibát szerintem. Szerencsés esetben látni fogod ahogy ki van égve a forrpont.
Átforrasztottam a trafó körül mindent. Visszaraktam. Semmi változás.
Egy helyen láttam, hogy valami melegedhetett, közvetlenül a trafó mellett egy varisztor, amivel le van csatolva a föld (védőföld, készülékhéz) a trafó szekunder tekercsének egyik lába. A szekunder másik lába a gyujtó elektróda kivezetés. Ez egy 420V-os varisztor, szerintem ezzel van megoldva, hogy gyújtás esetben záródjon a kör a föld - szekunder - elektróda irányban. Amúgy meg mikor csak ionáramot mér, akkor a szekunder tekercsen keresztül (5-600 Ohm a szekunder tekercs, lehet ez?) folyik áram, egyéb kis ellenállásokon keresztül. Kiforrasztottam azt a varisztort, rámértem de totál szakadást mutat a multiméter, ez oké? Ki lehet egyáltalán mérni?
Több gázkazánvezérlő panelt is javítok, bár ezt a fajtát még nem láttam, de nincs az egyes tipusok között sok eltérés, legalább is az elvekben. Én a helyedbe azt a triakot cserélném ki ami "rásüti" a gyújtótrafóra a kondiban tárolt energiát. Ezeket rendszerint jónak lehet mérni, de tíz esetből kb nyolcszor megoldja a hibát.
Szerintem ez a Te esetedben egy SMD triak lesz ami a hűtőfelületével be lesz forrasztva a panelra. De hangsúlyozom, hogy ez tipp! A triak ára nem olyan magas, hogy nagy kockázatot jelentsen a cseréje.
Köszi a tippet! Megnézem, hogy milyen triak van benne.
Ő lesz az ugye?
A típusa S602TS. Hol találok ilyet Vagy mivel tudnám helyettesíteni? Csatoltam fotót. Sajnos a felirat a fotón nem látszik.
Olyat találtam csak helyette a HESTORE-ban, aminek 200uA helyett 50uA a max Gate árama. Nem tudom, hogy jó lesz-e helyette.
Az még jobb, mert kisebb a Gate-árama. Ebben az alkalmazásban a feszültségtűrése a leglényegesebb! Az ne legyen kevesebb mint az eredeti!
A feszültség az stimmel. Majd kiderül, ma megyek érte.
Triakot és a kormos varisztort kicseréltem. A hibajelenség megmaradt sajnos.
Szia!
Sajnálattal olvasom,hogy még mindig rosszalkodik a kazánod! De nem tudok mást mondani,mint amit a múltkorában írtam! Ha nem akarsz új panelt venni,nézesd át egy olyan hozzá értő szakival,aki javít kazán panelt!
Szia!
Igen, ezt javasolta a kazánszerelő is aki kint volt nálunk. Felajánlotta, hogy most elviszi a panelt bevizsgáltatni, ami minimum 1 hét. Egy két hónapos és egy 2.5 éves gyerekkel nem kéne itthon a hidegben ülni (szerencsére még nincs annyira rossz idő amúgy), ráadásul én is itthonról dolgozom... Amúgy én is bármelyik alkatrészt kicserélem a panelon ha kell, ezen nem múlik, már el is kezdtem visszafejteni, hogy mi mit csinálhat, de ebben nincs tapasztalatom, hogy hogy kéne működjön. Amúgy most már úgy látom nem sokáig fogja húzni, mert a hétvége óta napról napra egyre rosszabb a helyzet. 4-5-re gyújt be. Ha futtatok egy automata kalibrációt, akkor fél napig jó, utána megint rossz. Lassan már úgy vagyok, hogy örülnék neki ha egyáltalán be sem gyújtana, lehet egyszerűbb lenne a hibakeresés... Köszi a tippeket és a segítséget! Még írok még ha lesz valami fejlemény.
Azt a kék másfél mikrós kondit is meg kellene mérni, az is előfordulhat, hogy hibás.
De ez a nem gyújt be egy kicsit kevés információ. Ha nem gyújt be akkor szikra van biztosan? Ha van akkor milyen úton "halad" a szikra? Ha nem a gázáramlás felé, akkor tényleg nehezen gyújt be. Ha ezek rendben vannak, akkor még azt is meg kellene nézni, hogy a gázszelep kinyit, vagy sem. Mert ugye gáz nélkül sem gyújt be egy kazán, és hiába javítgatod a gyújtást, ha nincs mit meggyújtani. Ja meg még azt is nézd meg, hogy ahol a szikráztatás van ott nincs-e elzáródva az égőfej.Már olyannal is találkoztam, hogy pont azon a szélén az égőfej kicsit koszos volt azért nem gyújtott be, pedig egy héttel előtte takarították ki a kazánt. Ott egy ráégett revedarabka volt.
Szia! Köszi a tippeket!
- A gyújtó elektróda jó. A régivel is ugyan ezt csinálta. Szóval feleslegesen cseréltem ki. - Gázszelep új, működik, hallom, hogy kattog. A régi is ugyan ezt csinálta. Szóval ezt is feleslegesen cseréltem ki. - Gázégő és az egész kazán makulátlan tisztaságú. (szerelő mondta) - Szikra elvileg van, de nem látok bele csak hallom. Viszont hol erősebben hogy gyengébben. Mivel nincs kémlelőnyílás az égéstéren, nem tudom megnézni, hogy mi történik odabent. Lehet nem elég a gáznyomás, lehet nem ott van a szikra ahol kéne, stb. Viszont! Ma reggel gondoltam ránéztem a gázórára. Azt vettem észre, ha nem tud begyújtani akkor a következő történik: - gázszelep kinyit - elkezdi adagolni a gázt a gázszelep - gázóra 0.001-ed számlálója éppen megmozdul és megáll - majd 3 másodperc múlva a kazán kiírja a hibát lezárja a gázszelepet Ha be tud gyújtani, akkor ez történik: - gázszelep kinyit - elkezdi adagolni a gázt a gázszelep és hallani is az áramlást a gázóránál - gázóra 0.001-ed számlálója elkezd forogni elég gyorsan, kb másodpercenként egy 0.001-es osztást fordul, szóval a gyújtási fázis alatt legalább 0.003 m3 elfogy. Alapból a gázóra eléggé zörög. Lehet az hogy időnként elakad a gázóra és nem engedi át megfelelő mennyiséget? Ez magyarázná a gyújtási nehézséget, illetve a lángleszakadást is... (szerelőnek nem volt nyomásmérője, így nem tudtuk kimérni a kazán bejövő gáznyomását)
Még nem láttam szorulni gázórát - bár ez semmit nem jelent.
Ha nem merev a gázbekötés ("gégecsöves", akkor könnyen leveheted a hollandi anyát és ellenőrizni lehet, jön-e a gáz (persze csak füllel, kézzel, gázóra figyeléssel és nem gyufával!) A készülék bemenetét is vizsgálhatod szájba vett csővel és indítással.
Én inkább az óra előtti nyomásszabályzóra gondolok, hogy ott lehet valami bibi.
Ezeket amiket mondtál, a kazánszerelő végignézte, gáz akkor mindig volt. Viszont ha olyat csinálok, hogy elzárom a gázt kint az óránál, és begyújtom a gáztűzhelyt, hogy a maradékot elhasználjam. Utána hiába nyitom a gázcsapot, nem tudom begyújtani a gáztűzhelyt, maximum pár mm-es lánggal ég a nagy gázrózsa ha kézzel tartom a gombot. Viszont ha beindítom a kazánt, akkor pár próbálkozás után a kazán begyújt, és a gáztűzhely is megjavul. Ezt a gázszerelők már két éve jelezték, mikor a kazánt bekötötték, hogy a nyomásszabályzón nincs semmi gomb a gázhiány utáni visszaoldásra, de automatikusan nagyon nehezen megy a rendszer feltöltése. Mindegy, bejelentettem hibának a gázműveknél, mert már jóideje zörög az óra, plusz ezek a furcsaságok. Majd kijönnek.
Tehát olyan "profi" szerelőt fogtál ki,akinek még nyomásmérője sem volt! Akkor gondolom füstgáz elemzést sem tudott nézni! Ez komoly!
"A készülék bemenetét is vizsgálhatod szájba vett csővel és indítással" Ezt kifejtenéd bővebben!
A pontos gáznyomást analóg órával, vagy digitális nyomásmérő műszerrel lehet megmérni! A többi megoldás sufni tuning katagóriába tartozik!
Ez így igaz! Én az elektronikához értek - mégis van nyomásmérőm.A készülék gázbetáp csövét szájba véve "nyomás alá helyezve" lehet érezni, ha a gázszelep kinyit - amikor a termosztáttal indít- Persze csak pár másodperc - és letilt. Azonban folytatható a vizsgálat, ha a lángőr elektróda helyére egy diódát teszek - ekkor azt lángként érzi és továbblép.
Hangsúlyozom, hogy csak egy paneljavítás után szórakoztam vele, nem foglalkozom ilyenekkel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |