Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Remélhetőleg jó helyen teszem fel a kérdést. Nem teljesen laikuként (villanyszerelő is vagyok, és épületgépész technikus is) kérdezek, de remélem, tud segíteni egy rutinosabb kolléga. A gép: Termo Öv 25/e. Régi álló kazán, megy ~25 éve kb. hibamentesen, padlófűtésre dolgozik. Néhány hete elkezdett "nem begyújtani". A gazdija kicserélte az elektródát (ionizációs) és a gyújtóégőt vadonat újra, de semmi változás. Egyszer gyújt, megy a kazán aztán pár óra elteltével, mikor érzik, hogy kezd hűvös lenni a ház, akkor mindig ki van állva a kazán "piros gombra", de reset után megy rendesen, majd megint hiba... Ezt követően vittem neki egy gyújtásvezérlőt (Honeywell S4565BF 1062) az én régi kazánomról, ami 1 éve még működött, azóta lent áll a pincében, szóval ez is egy 100 éves alkatrész. Na ezzel kb. 4-5 napig ment a gépezet hibátlanul, majd visszatértünk az eredeti problémához. A kérdésem a következő: van egy marék kondi ezekben a vezérlőkben. Ránézésre hibátlanok, de holnap kiforrasztom, megmérem őket. Segíthet ezeknek a cseréje? Vagy alapvetően rossz irányban keresem a hibát szerintetek? Előre is hálásan köszönöm a segítséget!
Könnyen szétszedhető a Honeywell vezérlő, és egy ( talán szürke ) tégla alakú X2-es kondin és egy ellenálláson keresztül kap tápot a lángőr. Nálam a kondicsere segített.
Nálam hosszabb állás után akar nehezen begyújtani, de a gyújtóláng hozamát nem tudom állítani. Oda kellene egy kicsit több gáz. Nekem termo öv colorom van, de a vezérlő ugyan az.
Szia! Egy fórumtárs itt ár egyszer próbálta megjavítani ezt a gyújtó egységet (forrasztási hiba a reléknél) vagy találsz még infót és képeket ha beírod ezt a számsort. Bővebben: LinkBővebben: Link ... de ha komolyabbn szeretné vle foglalkozni és a gyári hibákat is kijavítani akkor ITT találsz kapcsolási rajzos videót (a nyelvezet ne zavarjon).
Szia!
Ez inkább a készülék, vezérlő korából eredő valamilyen kontakt hiba lesz szerintem. Első körben ellenőrizni kéne az égőtálca-védővezető közötti kapcsolatot, az automatikára menő csatlakozókat megtisztítani. A vezérlő panelen a relék, nagyobb alkatrészek forrasztásait ellenőrizni. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2022
Ariston Uno lángérzékelés, gyári kapcsolási rajz módosítás indoklással. (... ha valakinek szüksége volna rá és a panelt javítóknak)
Köszönöm mindenkinek a választ!
Mikor a gép közelébe kerülöök, ellenőrzöm a kontaktokat, természetesen. Viszont olvasgattam a témában még. A reteszelt kikapcsolás lehetséges okairól ezt írja a pdf: - Sikertelen gyújtás, vagy lángkimaradás esetén, - vízhőmérséklet határoló beavatkozása esetén, - füstgázhőmérséklet határoló beavatkozása esetén lehetséges. Esetünkben biztosan az első a ludas, hiszen hallom, hogy indulna a kazán, próbál gyújtani, de néhány másodperc múlva kiáll hibára. Reset után pedig általában elindul rendesen. Az eredeti panel van nálam, (a kölcsön panellel most próbálkozik fűteni a gazdi), ezen nem látható gyenge forrasztás, de holnap átforrasztom, amit lehet. Ha esetleg van valami, amivel érdemes próbálkozni, azt szívesen veszem továbbra is. Köszi szépen!
Véletlenül találtam egy hasznos kis videót amiben említést tesznek egyes kazánok kapcsolási rajz elérhetőségéről, letöltéséről, javításáról. A videó magyar felirattal is megnézhető és alul a hasznos linkek de felteszem őket külön-külön, hogy el ne vesszenek. Hogyan javíthatom meg a gázkazánok elektronikai tábláit.
Bővebben: Link Hivatkozás a letöltőoldalra Diagramok letöltése Bízom benne, hogy hasznára lesz valakinek és nem is kell keresnie tovább a neten. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2022
Szia! Láttam kerestél ha jol olvastam szekembert viessmann vezélőpanel javításhoz. Érdeklődnék, hogy találtál e...Köszi (Litola duomatik)
Szia! A dátumot azt nézd meg, hogy mire is kérdezel ill. válaszolsz és ha a fórutárs adatlapjára is ránézel akkor látható, hogy kb. négy hete nem járt itt. De végül is mi a hibája a készülékednek.
Sziasztok!
Van egy Baxi 1 240 eco fi őskori kazanom. Pár napja elkezdte azt csinálni, hogy rapszodikusan működik. A nyomás megfelelő, a keringető elindul, de nem mindig gyújt be. Ha áll estig (kikapcsolva), akkor többnyire begyújt. Találkozott már valaki ilyen hibajelenséggel? (Nem értek hozzá, de mintha kontakt hiba lenne valahol, ami az esti lehűléskor eltűnik. Hivtam szerelőt, de ehhez már nem ért/nem foglalkozik/nincs hozzá cserealkatrésze,.. csak az újabbakhoz és momentán nincs 1 milkám kazáncserére.) Minden ötletet előre is köszönök. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2022
Szia! A kazánt beazonosítani teljesen nem tudtam, de kérdezném, hogy van benne füstgáz termosztát?
Szia!
Őszinten szólva nem tudom. De rákerestem a guglin ès a kiadott találatok képeinek egyike sem hasonlít a kazànban található részekre. Másrészt, ahogy olvasom, a fgtermosztát begyújtás után kezd el funkcionálni. Itt meg pont az a gond, hogy nem gyújt be csak alkalomszerűen. A kazán egyébként a baxi eco első szériájabol való, tehát nem mai csirke, de eddig tette a dolgát.
A füstgáz termosztát, nem "kezd el funkcionálni". Az egy alkatrész ami vagy jó állandóan, vagy nem. Ha esetleg meghibásodott akkor a kazán be sem tud gyújtani, ezért írták,hogy meg kellene nézni.
Értem. De ha tényleg csak vagy jó, vagy nem akkor nem lehet hibás fgtermosztát , mert ahogy írtam, ha sokáig all a kazan begyújt.
Szia! Ebben nincs füstgáz termosztát. A ventilátorosokban miért is lenne, hiszen a ventilátor "elintézi". Ellenben a visszahűlt rendszerrel öszefüggésbe hozható a víznyomás és a ventilátor csapágyazása. Bármelyik nem megfelelő értékű vagy fordulatú és máris gyújtástiltás lesz a vége. A ventilátor nyomáskapcsoló csöveinek belseje az remélhetőleg tiszta és nem szöszös, koszos és a tágulási tartályban lévő nyomás is megfelelő értékű. A rendszernyomás problémát ki lehetne szűrni az eset előfordulásakor a piros vezetékekkel csatlakozó mikrókapcsolót kellene átkötni ill. lehúzni róla a vezetékeket és összetolni a próba idejére, hogy akkor is jelentkezik e a gyújtástiltás. A nyomáskapcsolón lévő kék-barna vezetékkel ugyanezt megcsinálni ha a vízhiány mikrókapcsoló nem hibás. Minezt a legnagyobb körültekintéssel és csak a próba idejére, hogy kideríthető legyen a hiba okozója. Ezek próbája még nem jelenti azt, hogy a kapcsolók a rosszak, hanem az is lehet, hogy az őket működtető nyomásértékek nem teljesülnek ... de ezekről majd később ha eddig eljutunk a keresésben. Egyszerre csak az egyiket kellene megpróbálni a működés közben. Apropó, a villogásról többet is írhattál volna, hogy melyik lámpa és milyen gyorsan villog.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2022
Sziasztok!
Egy BAXI Prime 1.24 kazánnal gyűlt meg a bajom. E04.10 hibakód. Nem tud gyújtani 5x egymás után. Ez igaz is... Szikra van rendesen, gáz elvileg megy a gyújtáskor, met a gázórán látszik a minimális elvétel. A füstcső rendben van, nincs szétcsúszva és nincs benne szennyeződés. Víznyomás is rendben, valamint a hálózati csatlakozásnál a fázis fázissal van összekötve.
Szia VIM! Elírtam, füstgáz presszosztátra gondoltam.
Köszi az aprólékos hibabehatárolási javaslatot. Holnap nekiállok a
kapcsolóteszteknek. Egyébként a led(ek) nem villog(nak). Bekapcsolaskor egy zöld led vilagít majd felpörög a ventillátor és vagy begyujt (reggel) és akkor a zöld led melle kigyullad egy sárga is, vagy semmi nem történik (az egy zölld led mellett semmi sem gyullad ki sak pörög a venti. Nem akarok hülyeséget írni, de mintha a gázszelep(?) nyitását nem engedelyezné valami és ha nincs gáz, nyilvan gyújtás sem lesz.
Sziasztok!
Egy Fég C24-es kazánon a vezérlés bekötésnél elqkadtam, ebben szeretnék segítséget kérni. Gyári rqjza nincs meg. A mellékelt képen láthqtó panel felirqtok állnak csak rendelkezésre. A motort fent és a betápot bekötöttem. Volt benne egy átkötés. Nekem olyan termosztáttal fog menni, ami csak a 230V-ot kapcsolja, nincs külön kapcsolószál. Kell valahol átkötnöm két sorkapocs között, vqgy a bent lévőt megszüntetni? Köszönöm a segítséget előre is! Üdv. spgabor
Nézd meg a kondenzvíz elvezetést hogy folyik-e, illetve nincs-e koszlerakódás a kondenzvíz dugulás érzékelőn.
Közben a ventilátor megy, megy, folyamatosan. Nem ez történik?
Szia!
Idézet: „...ami csak a 230V-ot kapcsolja, nincs külön kapcsolószál.” Ha ezt úgy kell érteni, hogy a felszerelt termosztát a kimenetén a saját 230 V-os tápját (bekötéstől függően kapcsol fázist, vagy nullát) adja, akkor mindenképpen kell egy relé is. Ha egy egyszerű mechanikus "kattogós" termosztát, akkor a panelen jelölt 3-4 közé kell kötni, az átkötés marad. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2022
Ha nincs visszajelzés a ledek villogásával akkor a relék valamelyikével lehet a probléma, talán az érintkezője beégett és emiatt kontakthibás, bizonytalan az érintkezése. A mikrókapcsolók kapcsolják a hozzájuk tartozó relét, azok átállnak de a záró érintkezőjük nem engedi továdd a folyamatot.
Megneztem a levegő kapcsolót (6065f1100:2) működik a csövek pormenesek.
Viszont a ventillátor nem elsőre indul hanem 3-4× kezd pörögni mielőtt felveszi a fordulatszámot. A kapcsoló vezetéke a vezérlő panelig jó (ohm mérővel 0 ohm). A viznyomás 1,4 bar a kazánon és a tartályon is (utóbbi a szelepsapkat levéve gépkocsihoz használt nyomásmérővel nézve). A vezérlő panelen szemmel nem látható hiba ( felpuffadt kondi, elszenesedett ellenállás...). Kb. eddig jutottam. Viszont, ha panelhiba, akkor reggelre mitől szűnhet meg? (Gondolok itt arra, hogy fedett műanyag házban van, ami nem mozog és a hőmérséklete is csak pár fokot változhat.)
Akkor talán a ventilátor környékén kellene keresgélni először. Nem e szorul? Kézzel lökve hogy érzed? Találd meg a panelen mi vezérli, relé? Az kapcsol rendesen? Ha a ventillátor nem termel elég vákumot (nincs megfelelő huzat a füstnek), az feltételezem okozhatja, hogy nem gyújt be.
Esetleg annak vezetékén csatlakozóin reléjén van kontakt hiba?
A venti könnyen forog, viszont azt , hogy kellő vákumot hoz-e létre, nem tudom. Kézzel kb olyan a legaram, mint egy kézi hajszárito alsó fokozatán.
Már olyanokat képzelegtem, hogy valamelyik elektrolit kondi szállhatott el a vezérlő panelen ami a hidegben visszanyeri a töltését, ezért indul reggel (mint korábban írtam, reggel elindul). Vagy a hideg levegő sűrűbb ezert indul reggel, de gyanitom, hogy ezek a kepzelges kategoriak, mert annyira nem hűlhet le a levegő es a kondikra sem jellemző, hogy kiszßradas utan magukhoz térnének.. Szóval attól tartok a vezérlő panelen mehetett tönkre valami aktiv elem. Olyat viszont nem könnyű találni elŵrhető áron. (82 ezer + posta lenne es korantsem biztos, hogy ő a ludas, vagyis csak akkor folyamodnék a megvásárlásához, ha tuti panelhiba).
Én nem kazánmágus vagyok, csak elektromos szempontból gondolkodom. Nem is mondtam, hogy rögtön új panelt vegyél. Annyit említettem a venti környékén keresgélnék első sorban. Elektromos szempontból mondjuk megmérhetnéd a tekercsellenállását, nincs e kezdődő menetzárlat. Kipróbálhatod direktben is úgy hogy forog? A hozzá tartozó kapcsolóelemét kimérni elektromos szempontból. Relé tekercsével párhuzamosan beforrasztani egy ledet a megfelelő soros ellenállással, az mutatja kap e rendesen vezérlést (említetted, hogy van hogy 3-4 szer indul) rögtön látni, hogy a vezérlés indítgat újra, vagy a vezérlés rendben van, és a relé nem húz meg/tart bent rendesen. Akár a relét kiforrasztással is kipróbálni megfelelően üzemel e.
Minden periféria hibáját ki kell zárni, majd utána ráérsz gondolkodni, hogy panel vagy esetleg gázellátási hiba e. Ui.: Mondjuk egy pár képet is feltehetnél a szakiknak, lássák azt az előlapi LED visszajelzést, piktogramot, amiről írtál. Ja és a gázkazán szerelők általában nem javítanak semmit, csak cserélgetnek. Ha rájött melyik alkatrész a ludas, rögtön vetetik az újat, fel sem merül bennük, hogy esetleg javítható e. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2022
Ilyenkor szoktunk a ventillátoron nyomáskülönbséget mérni, hogy eléri-e a presszosztát általi minimum értéket. Ez egyszerű embernek műszer nélkül nehézkes, de...
Amikor nincs gyújtás, de a ventillátor pörög, két opció van. - Ventillátor gyenge, lassult a fordulatszáma, hidegen nehezebben indul és nehezen hozza létre a nyomáskülönbséget. - Presszosztát, amibe szintén egy membrán van, illetve annak is van egy kis mikro vagy akármilyen kapcsolási mechanizmusa, ami rosszalkodik
Ha én javítanám a kazánt, már régen kiszereltem volna a ventilátort!
Mert csak úgy lehetne látni, hogy a ventilátor csapágya nincsen-e megkopva. Aki ért hozzá, az tudja, ez milyen hibát okozhat. Kiszerelt állapotban lehet ellenőrizni, tisztítani a lapátok "homorú" oldalát. És kiszerelt állapotban lehet látni a venturi csövet, nincsen-e deformálódva, elrakódva. De az eddigi hozzászólások alapján nem vagyok meggyőzödve, hogy nem a vízáramláskapcsoló okozza-e a hibát. Mivel nem állunk ott a kazán előtt, ezért csak ötletelni lehet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |