Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hall-elemes jeladó mágnese
 
Témaindító: Blade666, idő: Okt 22, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 2
(#) pucuka válasza mex hozzászólására (») Dec 12, 2023 /
 
Nem szeretnék kötözködni, de jó lenne tisztán látni.
Akkor leírom: BLDC= Brush Less Direct Current = Kefenélküli egyen áram (gondolom, eddig Te is tudtad) Csak halkan megjegyzem, ebben a betűszóban motorról szó sincs, de ez már eléggé szőrszálhasogatás.
A BLDC hajtásnak két összetevője van, egy elektronikából, és egy valamilyen motorból. A motor csak része a BLDC hajtásnak de nem maga a BLDC hajtás.
De kérlek olvasd át ezt a polémiát pontosan, szóról szóra.
Én pontosan tudom, hogy mi micsoda, (már nem tudom melyik topikban) ajánlottam is vezérlő kapcsolást, ami megjelent A Microchip egy alkalmazás ismertetőjében (AN, meg egy szám).
Keresd meg ha mást nem is de ötleted adhat a vezérlő kialakítására.
(#) mex válasza pucuka hozzászólására (») Dec 12, 2023 /
 
A net tele van a BLDC motorok hirdetésével, működésük magyarázatával. A rövidítést én is lefordítottam, és valóban szőrszálhasogatás az, hogy a motor nem szerepel benne. Viszont a kefe nélküli egyenáram nagyon hülyén hangzik szerintem.
Ha elolvasod az indító hozzászólást, akkor világossá válik, hogy nekem nem kell hozzá vezérlőt gyártani, (nincs ilyen tervem) a zsír új elektronika, és a zsír új hozzátartozó motor is az asztalomon van.. Azt is írtam, hogy más felhasználásra fogom alkalmazni, és ennélfogva adódott a lábpedál vezérlés módosítása. Az eredeti lábpedál az indítást, leállítást, és a fordulatszám módosítást végezte, csak sajnos kicsi szögelforduláshoz nagymérvű változás társult. Külön kapcsoló lesz az indítás, leállítás céljára, és külön szeretném megoldani a fordulatszámváltoztatást, széthúzva egy átlagos körpályás poti 270°tartományára. Ennek a kialakítására vártam volna ötletet, de már körvonalazódik lassan saját kútfőből is. Na majd jövőre..
(#) pucuka válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2023 /
 
Nem az indító hozzászólásoddal volt a bajom, hanem, hogy következetesen BLDC hajtás motorját BLDC motornak nevezted. (spongyát rá)
Sok sikert, azért ha figyelek nem baj úgy-e?
(#) mex válasza pucuka hozzászólására (») Dec 13, 2023 /
 
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
Idézet:
„Most arra hajlok, hogy készítek egy lágyvas körgyűrűt, (a potméter ellenállás sáv mintájára), a gyűrűt felréselem, és a résbe illesztek szorosan egy kicsi neodim mágnest. Ha minden igaz, akkor a gyűrű felületén egyenletesen változik a mágneses térerő, a középtájékon polaritást is vált, és a két mágneshez csatlakozó végén a legnagyobb”

A fejlemények: A gyűrűt elkészítettem, a mágnest beillesztettem, és méregettem a hall kimeneti feszültség változását. A gyűrű külsején nagyon kevés erővonal "látszott", pár tíz mV a változás, kb... A gyűrű belső felén kézből próbálkozva ~100mV körül mértem, ami még mindig nagyon kevés a szabályzáshoz. Nagy valószínűséggel a gyűrű keresztmetszete képes volt elnyelni az erővonalak nagy részét, így abba is hagytam az ezirányú kisérletezést. Ha esetleg lemartam volna a vastagságából, kivéve a mágneshez csatlakozó részt, akkor valószínűleg más lett volna az eredmény.
(#) pucuka válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
Ki(el) felejtetted, az erővonalak számára a vasmag µ -ször kisebb ellenállást mutat mint a levegő. Akkor merre mennek azok a nyavajás erővonalak?
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
A folytatásban ferritmágnes hengereket vágtam gyűrűkre, majd párat felréseltem, és így próbáltam átmágnesezni a darabokat. Eredetileg ezek autó ülés állításhoz való motorok forgórészei voltak, én egy MÉH-telepen találtam belőlük egy tálcára valót vagy húsz éve...-amit aztán elhoztam, jó lesz még valamire alapon. A palást mágneses szempontból nyolc részre osztódott, ezt próbáltam átmágnesezni, először párszáz Joule energiával, azután elővettem a rég elfeledett nagyobb kondenzátorbankot, amely elvileg már 1kJ energiát is tárol. Az eredmény nem 100%-os sajnos, az eredeti mágneses pólusok maradtak, igaz jóval "haloványabb" módon, de ez ingadozásként jelentkezik a hall kimenetén, szóval ez sem jött be...
(#) mex válasza pucuka hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
Nyilván számoltam az erővonalszám ritkulásával, de nem ilyen mértékben...
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
De hogy valami biztatót is írjak, végül is (mivelhogy engem nem gátol aTUDÁS)
szóval fogtam a mágneslapkát, az eredetileg a gyűrűhöz készített tengelybe belemartam egy fészket, és a mágneslapkát beillesztve keztem el méregetni az erővonalváltozást. A szabályzás nem lineáris, de nekem tökéletesen megfelel, pont a középső széthúzott részre van szükségem általában.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
A széthúzott részen gyakorlatilag ~180°-ban kb 500mV a változás.
(#) bbalazs_ válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
Nem tudom, mire kell ez neked, mekkora darabszám kell, de én ezt modellmotorok (tönkrement kis kefés helikoptermotor, drón motor) mágneses gyűrűjéből oldottam meg, ott 1V felett van a külső palást mellé helyezett analóg Hall szenzor differenciál jele, 3.3V táplálás mellett.
(#) mex válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
Sima fordulatszabályzás a cél. Egy elég belőle.
A hall szenzor 1-4 V-ig terjedő vezérlése adja a teljes fordulatszámtartomány átfogását.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2024
(#) pucuka válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
Szervomotor?
A Hall generátorral készítesz egy fordulatszámmal arányos frekvenciájú jelet, lehetőleg minél nagyobbat. Készítesz egy aránydetektort arra a frekvenciára, amelyet a Hall generátor produkál a névleges fordulatszámon. Egy teljesítmény erősítő olyan legyen, hogy meg tudjon hajtani egy viszonylag nagy áttételű hajtóműves motort. A motor tengelye húzgálhatja a gázkart. Ilyesmi megoldást használnak profi lemezjátszók fordulatszám stabilizálására.
Ha a Hall jeladó frekvenciája megegyezik az aránydetektor rezonancia frekvenciájával, a kimeneti jel nulla. tehát a szervo motor áll. Ha a freki eltér, akkor az arány detektor kimenete vagy pozitív, vagy negatív, akkor a motor jobbra, vagy balra forog, egész addíg, míg az aránydetektor kimenete nulla nem lesz.
A számolást rád bízom.
Mondjuk lehetne hasonló módon PLL -el is megoldani.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2024
(#) mex válasza pucuka hozzászólására (») Jan 11, 2024 /
 
A lábpedálban levő hall elemes szabályzót alakítanám át kézi körpál...dásra.
Az elektronikába csak mérsékelten turkálnák, (nem is kell).
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2024
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem