Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   92 / 298
(#) hanolfe válasza StMiklos hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Szia!

Köszönöm, valóban nagyon világosan leírtad. Bennem volt a hiba, mert a hűtőlapnál nem arra asszociáltam, hogy ez az a valami ami az egész tér hűtését végzi. Azt hittem, hogy ez egy külön elszeparált valami ami csak azt a célt szolgálja, hogy szabályozza a hűtést. De most már leeset és minden világos.

Ami miatt igaz lehet a szerelőnek, azt ebből a táblázatból (3.1) gondolom.

http://docsecure.agoraplus.com/Miele/BTDHTML/btd_f_f/37/allg_btd/00...7SF6JP

Ha megnézed a K65L2685-nél az utolsó két oszlopot, akkor láthatod, hogy mindkét oszlopban van érték. Míg a K59H típusú termosztátoknál csak az utolsó oszlopban adnak meg értéket. Franciául van, a google így fordítja: felületi szonda és air (levegő?) szonda. Fogalmam sincs mit jelenthet, de feltételezem, hogy nem véletlen. Valamint az sem véletlen, hogy a K65L termosztátok jóval drágábbak mint a K59H fajták. Előbbi 15-20e Ft, míg utóbbi már megvehető 2-3e Ft között.

Na de felteszek még egy láma kérdést (előre is elnézést kérek ). A hőfokszabályzóval mikor állítok felfele, mondjuk 1-ről 6-ra, akkor csak a véghőmérsékletet állítom alacsonyabbra vagy esetleg a hűtési teljesítményt is növelem. Vagy az állandó?
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
(#) hanolfe hozzászólása Nov 28, 2012 /
 
Készítettem pár fotót a kompresszor környékéről és megtapogattam hol mennyire meleg. A kompresszor kb. 50-60 fokos. A nyomó oldali cső (alsó) langyos, 25 fok körüli. A visszatérő már melegebb 50 fok kb. A hűtőrács (kondensator) egyenletesen langyos mindenhol.
Kérdésem, hogy a kapilláris köré van tekerve az a vékony cső, ami beköt a nyomóoldali csőbe, a bekötésnél van valami gyurma szerű ragacsos lap. Az gyárilag van ott, vagy már egy esetleges tömörtelenséget próbáltak így javítani?
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
(#) hanolfe válasza hanolfe hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Most nézem, hogy pont fordítva írtam, a nyomóoldali a melegebb, a visszatérő langyos..
(#) hanolfe válasza hanolfe hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Itt is rosszul írtam, nem K65L2685 hanem K59L2685 akart lenni.
(#) Nanok hozzászólása Dec 1, 2012 /
 
Hali!
Van egy hűtőgépünk amiben a védelem kb. 5 másodperc után kiold, de addig is elég rossz zötyögős hangja van. Levettem a motoról a csatlakozót és kb. úgy nézett ki, hogy 3 csatlakozója volt egy kis fekete hengeren megkapja a fázist. A másik két lábra közé volt küte egy kis hengeres kapcsolóféle ezen kb. 1KOhmot mértem, és az egyik ága a nulla vezetőn volt.
Esetleg tudok egy skiccet készíteni AD32 felirat volt rajta.
A kérdésem az lenne, hogy vajon a kapcsolórelé lehet-e a hibás, mert az az 1KOhm nem tudom, hogy kerül oda normális-e vagy esetleg be van égve? Indítás után melegszik is.
Okozhatja-e relé hiba a zötyörgést? Hogy tudnám esetleg kipróbálni, valahogy egy segédkapcsolóval bekapcsolni, hogy akkor jár e rendesen?

Közben találtam egy linket Kb. így néz ki.. A fekete hengeren keresztül kaja a fázist és a fehér kupak alatti részen van egy kis korong amin 1KOhm az ellenállás és meleg mikor szétszedem.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2012
(#) raptor1974 válasza Nanok hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Ha az indítóegység PTC.s kivitelű, akkor még nem hűlt vissza a PTC korong, ezért magas az ellenállása. A leírtak alapján inkább kompresszor hiba lesz, mivel ha az indítóegység hibás, akkor a kompresszor egy pillanatra sem tudna megindulni.
(#) raptor1974 válasza hanolfe hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
A rendszer hűtőteljesítménye "független" a hőfokszabályzó állásától, ezzel csak a kikapcsolási véghőfokot állítod be. Az a vékony cső maga a kapilláris, a rajta levő gyurma szerű anyag pedig a kapilláris rögzítésére, rezgés csillapítására szolgál.
(#) Nanok válasza raptor1974 hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Köszönöm! Bővebben: Link akkor ez PTC-s? Ami a fehér burkolat alatt van az a PTC, azon mértem az 1KOhm-ot és érezhetően meleg volt mikor szétszedtem?
Én azon spekuláltam, hogy valamiféle relé és be van égve és ezért nem tudja elindítani a kompresszort rendes fordulatszámon.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2012
(#) raptor1974 válasza Nanok hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Csak most néztem meg a képet. Ez egy PTC-s indítóegység külső motorvédő bimetállal. Más relé nincs benne. Ha szétszedted, és a PTC korong (ez egy kb 1,5cmx 4mm-es korong) egyben van, nincs összetörve, akkor az egység jó. A kompresszor egy fázisú asszinkron motorral van szerelve, ami segédfázis nélkül képtelen megindulni. Ezért ha elindul, akkor a segédfázis kapcsolás működik. Az hogy csúnya hangja van mechanikus hibára utal.
(#) Nanok válasza raptor1974 hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Igen ezen a korongon mértem az 1KOhm-ot, de voltak kisebb korom nyomok és melegedett.
Tehát akkor ez nem tud beégni? Persze ezt se tudom, hogy pörög-e a motor ugye, csak zötyörög, aztán kiold a védelem.
(#) csabicsek válasza hanolfe hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Szia! Ha a szabályzóval sem lesz jó akkor valószínűleg szívóoldalon lyukas a hűtőd és gázhiányos ezért megy le a normál tér is minusz fokba.
(#) csabicsek válasza mezei dávid hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Valószínűleg gázhiányos a hűtőd, ezért képződik a normál tér hátlapján vastag jég.
(#) StMiklos válasza hanolfe hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Szevasz!
Látom, igen alaposan utánajártál a dolognak, valóban számomra "érdekesek" a kapcsolási értékek. Ez eltér a megszokottól és a logikától.
Még a korábbi, igen egyszerűnek tűnő kombinált hűtők is sokszor igen ravaszul vannak kitalálva, felépítve vezérelve, amit Te linkeltél, azzal is megoldható a dolog, de nem kevés kísérletezés tartozik hozzá és jól működik.
Nem tudok mást mondani, keresgélned kell az eredeti szabályzót, mert csak azzal fog működni.
Csak 2 gondolat: 1. Veszek egy digitális termosztátot és beállítom a kívánt értékeket.
van ilyen, csak a szondája nem fér el a kapilláriscső helyén, legfeljebb akkor, ha le van hántva a "bevonat" a végéről, igaz akkor védtelen marad, ez megoldandó, ca, 7000Ft.
2. valószínűleg van lehetőség egy "normál" termosztát átállítására, de az sok idő és az eredményesség nem garantált. Vannak a házon belül állító csavarok, de nem célszerű babrálni őket, nagyon finoman kéne állítani és nem mindegy melyiket.
Ezek csak eszembe jutottak, magamnak talán megcsinálnám, belefognék. Még van is egy pár "tekergethető"..
Üdv: StMiklos

(#) hanolfe válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Szervusz Miklós!

Bosszant a dolog és mellette érdekel is nagyon. Biztos van valami abban a gyári termosztátban, hogy ilyenre tervezték. És nem véletlen, hogy azzal ami most benne van nem akar rendesen működni.
Az elmúlt pár napban tesztelgettem, állítgattam azokat a bizonyos csavarokat a mellékelt rajz alapján. Az eredmény biztató, de még közel sem tökéletes. Sikerült elérnem, hogy végre normális időn belül kikapcsoljon és azért belátható időn belül vissza is kapcsoljon.

Időközben kijött egy hűtőgép szerelő is megnézni. A termosztátra mindjárt mondta, hogy nem belevaló, de akár jó is lehet némi állítgatással, de az idő és türelem, no meg némi szerencse is kell hozzá. Megnézte a hűtő hátfalát (belülről) ott ahol az elpárologtató van, teljes magasságában jeges volt, szépen kirajzolódott a vonala. Azt mondta, hogy ha gázhiányos lenne akkor csak az elpárologtató alsó része fagyna, felülre már nem jutna szufla. Ettől függetlenül nagyon minimális gázhiány előfordulhat szerinte, amin tudna segíteni töltéssel, de nem garantálja, hogy nem megy-e el újra. Bár elmondása szerint amíg megy a hűtő, addig a gáz (R600a) vákuumban üzemel és nem tud kiszökni. Az ilyen gázzal üzemelő hűtőknél akkor megy ki a gáz mikor kikapcsolják.

Szerinte a termosztát lehet a ludas, nagyon pontosan el kell találni, hogy meddig legyen betolva, mert milliméterek is számítanak. Ő úgy szokta cserélni, hogy mielőtt kiveszi a rosszat egy filccel megjelöli , hogy meddig volt betolva. Ebből a szempontból jobbak azok a hűtők amiknél fel kell csavarozni a hátlapra a kapilláris cső végét, mert ott legalább oda kerül ahova kell.

Javasolta az általad is említett digitális termosztátot. És azt is mondta, hogy azzal az a probléma, hogy meg kell hozzá fúrni a hátlapot, viszont azt nem vállalja mert könnyen ki lehet lyukasztani az elpárologtatót.
Sőt mondott egy olyan termosztátot ami manuális ugyan, de kívül vannak rajta tekerők és azzal könnyebben lehetne kísérletezni, nem kellene folyton kiszerelni a termosztátot.

Szóval egyelőre még tekergetem azokat a csavarokat, aztán ha nem jutok vele dűlőre, akkor átalakíttatom digitális szabályzásúra. Ehhez léteznek KIT-ek? Hol lehetne venni?
Üdv.: Feri
(#) StMiklos válasza hanolfe hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Szevasz!
Ha már tekergetném a csavarokat, akkor a következőképpen:
Össze kellene fogni egy digitális hőmérő szondájával a kapillárcső végét, rátekerni alufóliát vagy 20 réteget, hogy legyen tömege (és így együtt fut a kettő), kívülre meg több réteg szigetelőszalag, hogy lassan (5-15perc) reagáljon.
Na ezt "véget" be a mélyhűtőbe és nézni a kikapcsolást. Ha ez megvan, akkor akkor kiveszem a mélyhűtőből és várok figyelek.
Célszerűbb külön beállítani.
Üdv: StMiklos
(#) hanolfe válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Szia Miklós!

Igen, a vége ez lesz szerintem Mert így vakon tekergetve soha nem fogom eltalálni. Minden kiszereléskor máshova kerül a kapilláris cső vége, felmelegszik a hűtő, utána legalább fél nap míg meglátom mit csináltam.
Nem beszélve arról, ha az egyik csavart tekerem, akkor annak van egy a másik csavarral épp ellenkező irányú utóhatása. Az ábrán a nagy betűvel írt szöveg a főhatás, a kis betűs a mellékhatás.
De ahogy eddig tapasztaltam, a bal oldali csavarnak erőteljesebb a hatása, azzal óvatosan kell bánni mert nagy mértékben változik a hiszterézis.

Üdv.: Feri
(#) StMiklos válasza hanolfe hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Szevasz!
Nem volt módom egy romos termosztátot szétverni és megnézni melyik csavar mit csinál, de legalább kettő van benne.
Ezekben is van egy mikrokapcsoló felépítésű mechanika, az egyik csavar az érintkezők közti távolságot állítja, ebből lesz a hiszterézis, bár a fix visszakapcsolásúnál ez másképp értelmezendő, lehet ez állítja a visszakapcsolási értéket.
A másik a kapcsolási tartományt "tologatja". Eddigi ismereteim szerint ezek biztos vannak.
Jövő héten szétverek egyet (kettőt), lehet mást találok, majd meglátom.
Egyébként valami hihetetlen pontosra be tudják ezeket lőni, egyszer próbaképpen vagy 15 db.-ot kellett összefognom, mert kételyeink voltak jók-e, amiket kaptunk.
Fél fokon belül kattogott mind, ott ahol kellett, úgyhogy a beépítésnél voltak diferenciáink.
Más kérdés, hogy a kapcsolási érték közelében az egyik kapcsolása (kattanása) előidézhette a másik kapcsolás közelében lévő váltását is.
Olykor megfigyelhető, hogy a hűtő pont akkor kapcsol be, amikor nyitom. Igen, mert egy kicsit "megrázkódik" a termosztát is és átbillen.
Volt nekünk egy jó 2 öklömnyi teret hűtő-fűtő berendezésünk, -40 től +100-ig 0,1 fokos pontossággal dolgozott. Úgy könnyű volt...
Üdv: StMiklos
Üdv: StMiklos
(#) kisvirag hozzászólása Dec 8, 2012 /
 
Üdv!
Tapasztalt már valaki olyat, hogy kopogó hangot ad ki a hűtő? Olyan, mintha kalapálna, aztán abba hagyja. Két kompresszoros, elmúlt 10 éves. Hűt rendesen, és a fagyasztó is működik. Le is lett engedve. Mire utalhat ez a hang?
(#) zolika60 válasza kisvirag hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Ha ez csak akkor van amikor indul, vagy leáll a motor, akkor a motorfelfüggesztést kell megvizsgálni.
(#) pistike79 hozzászólása Dec 15, 2012 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni...
Van egy Indesit R24 típusú hűtőgépünk, és tegnap este óta nem hűt rendesen. A jelenség a következő: a kompresszor elindul, kb. 5 mp után lekapcsol, 30 mp után újra elindul, és ezt ismételgeti... Ráadásul nem hallom azt a jellegzetes sustorrgó hangot, ami akkor jelentkezik, mikor elkezdi sűríteni a hűtőközeget... Nem hiszem, hogy a hűtőközeg tűnt volna el a rendszerből, mert a mert a hiba jelentkezése előtt fél órával vidáman tette a dolgát. Pakolászva nem volt, egy védett sarokban áll a kamrában 1 éve...

Előre is köszi! Pisti
(#) proli007 válasza pistike79 hozzászólására (») Dec 15, 2012 / 1
 
Hello!
Motor nem indul, ezért a bimetall sorozatosan leold. Vagy is a segédfázissal lehet valami.
- Szétesett a PTC tárcsa, ami szabályozza a segédfázis áramát. (Ha az van benne, vagy nem húz a relé, ha az.)
- Menetzárlatos a segédfázis, vagy a motor főáramköri tekercse.
üdv! proli007
(#) pistike79 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 15, 2012 /
 
Kösz a tippet!
Megnézem, mennyire tudom megbontani... Én is a kompresszorra gondoltam így első körben...
(#) pistike79 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 15, 2012 /
 
A PTC tárcsa jó. (szétszedtem, kipucoltam egy pókot belőle)
A kompresszor ugyanazt csinálja továbbra is, viszont két leállás között hallom a hűtőközeg surrogását...
Áramot még nem mértem, de ez számomra azt jelenti, hogy elindul a motor - hiszen sűríti a közeget...
(#) proli007 válasza pistike79 hozzászólására (») Dec 15, 2012 / 1
 
Hello!
Sajnos áramot kellene mérni, abból talán okosabb leszel. Csak tudni kellene mennyi volt eredetileg. Mert azt ugye nem írják rá, de talán a szervizesek itt tudják.
üdv! proli007
(#) Busz hozzászólása Dec 15, 2012 /
 
Sziasztok!


Adott egy régi lehel hűtőgép, olyan aminek a belsejében van egy kicsi fagyasztórekesz is. A hiba az hogy bekapcsol és kb 1-2 perc után rögtön ki is kapcsol. De a termosztát állítja le nem a motor hővédelme. Tehát a termosztát túl hideget érzékel és csumáratekerve is 1 perc és kikapcsol. De a fagyasztórész nem fagyaszt, a normál tér hőmérséklete még jó. Bár kint volt egy fűtetlen előtérben ezért arra gondoltam hogy igen, a hűtők nem szeretik ha kívül is hideg van ezért bevittük a melegre. De ott is változatlan, szobahőmérsékleten nyitott ajtónál is elindul a gép és 1 percen belül kikapcsol mint aki jól végezte dolgát.
Két tippem van, termosztát lehet a rossz vagy gázhiányos?
Most kiiktattam a termosztátot hogy folyamatos üzemben mit produkál, fagyaszt vagy nem fagyaszt.
SZerintetek termosztát vagy gázhiány? Az elpárologtatón megdermedtek a vízcseppek tehát valamennyit hűt.

Válaszokat előre is köszi!
(#) pcguru70 hozzászólása Dec 15, 2012 /
 
Nekünk három csillagos lehel hűtő van az a gond vele ha fel van nagyra véve mindent fagyaszt normál térben is.Milyen gondja lehet?Másik volt hűtő szekrényt fel lehetett minden gond nélkül nagyra venni "A"oszályu volt
(#) pistike79 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Megmértem az áramot is (lakatfogóval): kb 1.1 A (indulás után csúcsban, közvetlen leállás előtt)

Hűtő típusa: Indesit R24
Kompresszor: Danfoss TLES6F (R134s hűtőközeg)

Klixon jó. A kompresszor indulás után 5 mp-et üzemel, majd lekapcsol, 30 mp szünet és ezt ismételgeti. Hűtőközeget megkavarja ("hallatszik a hangja"...)
Megbontva, töltve a megvásárlása óta nem volt, eddig rendben működött, hűtőterek hőmérséklete megfelelő volt a hiba jelentkezéséig.

Ha valakinek van ötlete, az kérem ne tartsa magában! Köszönöm!

Pisti
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
(#) proli007 válasza pistike79 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Hello!
Én nem ismerem ezeket a hűtőket, de számomra gyanús, hogy a 1A-tól a Klixon 5 másodperc alatt leold. Szerintem az nem jó. Valaha mikor mértem ilyesmit kb. 4A volt induláskor, és az említett 1A mikor járt. Hogy ma mi van, nem tudom de szerintem jó a gép.
üdv! proli007
(#) pistike79 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Elővadásztam egy Indesit-es gyári útmutatót (az elektrotanyáról), igaz nem ehhez a típushoz, és igazából az a gyanús, hogy a hűtőközeg sem stímel (lehet, hogy más a viszkozitása?). Azt írja, hogy 0,7-0,8 A a névleges áramfelvétel, 1 A felett "cseréljen kompresszort"...

Mondjuk ezt erősnek tartom, mert amint olvastam, dugulás is okozhat hasonló tüneteket.

Szóval tanácstalan vagyok...
(#) pistike79 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Szerinted "kössem direktbe" a klixont megkerülve? Mennyi az ellenállása a klixonnak "hidegen"?
Következő: »»   92 / 298
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem