Fórum témák
» Több friss téma |
Az R600a mennyiségét így nem nagyon lehet belőni, mivel a közeg töltet nagyon kicsi, ezért 1-2g különbözet is számít. A közegtöltet mennyiségét csak 1g pontosságú mérleggel lehet beállítani. Erre vannak kifejezetten hűtéstechnikai célra gyártott mérlegek. A kép alapján ezt a készüléket durván túl töltötték. A márka szervíznek kutya kötelessége a hibát orvosolni, vagy ha nem teszik, irány a fogyasztóvédelem. Másrészt, ha te hozzányúlsz ugrik a garancia. A szelepes lezárás sem túl jó megoldás. A zárókupak ami rajta van előbb utóbb fellazul. Ezek a szerviz szelepek a nyomást elsősorban kifelé nem engedik. Ha a kupak ereszteni kezd, előfordulhat hogy vagy elszivárog a hűtőközeg, vagy a levegőt szívja be a készülék. Mindkettő ártalmas.
Szia mérleg helyett inkább töltőhenger na az biztos. Meghát szűrő csere és fél nap vákum.
R600a-s töltőhengert még nem láttam. A szűrő csere minden kalorikus bontással járó javításnál alap, de célszerű olyan szűrőt használni, aminek a belépő oldalán be lehet rakni egy 6-os csövet. Így a nyomó oldalt nem a kapillárison keresztül kell vákuumozni.
Idézet: igen, ezért kérdeztem, hogy „üzem közben a szivó oldalon légköri nyomásnál kisebb nyomás van” Idézet: „Az álló, felmelegedett rendszerben mekkora a nyomás?” Idézet: „Egyébként hány gramm van irva a hátuljára?” A névleges töltés: 80 g. Sajnos nem emlékszem, hogy használtak-e mérleget a töltéskor. Itt a fórumon találtam remek linket az R600a-ról, tudom,hogy éghető, de az ablak is nyitható. Le lettem beszélve a próbálkozásról, küzdök tovább a szervizzel. Köszönöm a válaszodat.
Ha végre sikerül a szervizt kihívnom, megkérem őket, hogy (a névleges töltet beállítása után)a szelep helyett forrasszák le a töltőcsonkot, remélem meg tudják csinálni.
A kompresszorcsere után vagy egy órán keresztül szívták, volt nekik egy nagy lapra szerelt sok műszer, csap, cső egyéb, mérlegre nem emlékszem (bár lehet, hogy volt). Nem fogom piszkálni, de megcsináltatom velük a korrekt töltést. Tartós nyugalomban (kiegyenlítődés után) légkör feletti a nyomás a rendszerben? (Csak kiváncsiságból.) Neked is köszi a választ.
Szűrőt szerintem nem cseréltek, nincs új forrasztás a környékén, sőt a gyári fekete festés nyomai is a csövön vannak. Ezt is megcsináltatom akkor, szeretném, ha sokáig jól működne. A régi Lehelek -- szó szerint -- évtizedekig működtek...
Még egy kérdés: ha így túltöltve járatom, az árt-e -- a villanyszámlámon kívül -- valamelyik szerkezeti elemnek, pl. a kompresszornak?
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
Extrém esetben okozhat "folyadékütést" ami összetörheti a kompresszor szelepezését. Túltöltés esetén folyadék állapotú hűtőközeg juthat vissza a kompresszorba. Ez "kimoshatja" a kompresszorból az olajat, ami annak megszorulásához vezethet. A nyomás viszonyok magasabb értékre állnak be. Ez esetleg a motornak okozhat túlterhelést.
Augusztus óta így jár, remélem akkor bírja. A javításra van féléves garancia, ha elszáll a kompresszor az már az ő saruk.
Szerbusztok ! Boldog új évet azoknak , akik csak holnaptól olvassák , aki még ma ide néz annak kellemes szilveszter estét ! A párommal vettünk egy Whirlpool kombi hűtőt múlt héten pénteken/DEC.28.-án/alul fagyasztóst , típusa : WBE3712 A+WF este 7 kor szállította ki az eladó. Tudtam ,hogy nem lehet bekapcsolni , ezért csak másnap /szombaton/ reggel állítottam a helyére és kapcsoltam be . A kedves hozzáértőktől kérdezném , hogy megfelelően működik EZ a berendezés akkor , ha 20 percet áll és 4-7 percet megy a kompresszor . Minimumon 4 percet , középállásban 7 percet megy ,de 20 perc múlva megint bekapcsol . Az előbb mértem /szobahőmérővel/ 19 C-fok a kompresszor környezete a konyhában padlószinten . A konyhai hőmérséklet 19-24 C fok közt szokott lenni . Nem kapcsolgat túl sűrűn ? Már idegesít , hogy rám sóztak egy selejtes árút . Egyébként rendesen hűt alul , felül . Nem teszi tönkre ez a sok kapcsolgatás ? Ha tudtok segítsetek eldönteni , hogy mi lehet a baj -ha van egyáltalán. A sokszori motor indulás úgy tudom , növeli a fogyasztást . Mi alapján határozzák meg egy ilyen berendezés energia besorolását ?
Válaszaitokat előre is köszönöm ! Üdv.: Csaba
Szevasz!
Jó is lehet az, de kérdésem, normál módon meg rakva, vagy üres? Ha kevés benn az áru, teljesen másképp viselkedik. De még ez a ki/be kapcs. arány sem rossz. Ez áll a mély és normál hűtőre is. Boldog Új Évet, üdv: StMiklos Köszönöm a gyors reagálást ! A mélyhűtő tele pakolva , a normál -ami 255 literes csak kb 3/4 ig . Azért idegesít , mert a régi hűtők - 150L normál 120L mély - mindkettő LEHEL , nem kapcsolt ennyit mint ez egyedül . Ha az üzem időt összeszorzom a teljesítménnyel akkor kijön a megadott fogyasztás /~/. De a sok indítással is igaz ? A kapcsoló /termosztát vagy akármi /mennyi idő múlva fog összeégni , vagy elfogyni a napi kb 70 kapcsolástól ? Azért írtam akármit , mert már időkapcsolóra /sőt valami nyomás kapcsolóra is / gondoltam , ami ennyire pontosan 20 percenként kapcsol , mert a termosztátot erre nem tartom alkalmasnak. A motor meddig fogja bírni ? Szóval sok a kérdés / van ami még meg sem fogalmazódott bennem / . Még egyszer köszönöm szépen a választ ! Üdv.: Csaba
Arra ne számíts, hogy addig tart mint a régi. Tudod fogyasztói társadalom, meg egyéb lóbetegségek okán.
Szerbusz ! Na de ennyire feltűnően ? Ezért idegesít !! Nem tudod véletlenül mi alapján történik az energia besorolás ? / pl.:A+ vagy A++
Üdv.: Csaba / szintén 60 /
Szevasz!
Normál terhelésnek mondható, az idők a beépített termosztátból adódnak. Nem mondható soknak, jól dolgozik, mégha Neked most nem is tetszik, teszi a dolgát. Az én hűtőmben (majdnem) ez a fajta termosztát több mint 35 éve dolgozik, hűtővel együtt természetesen. 1* kellett indítórelét javítanom (mégcsak nem is cseréltem, este 10-kor nem is tudtam volna, másnap utaztam külföldre, meg kellett és lehetett csinálni.) Üdv: StMiklos
Bocsáss meg , hogy amit 19:41 kor írtam azt nem ezzel a Válasz kapcsolóval küldtem .
Bár régóta olvasok fórumokat , csak most regisztráltam először . Elnézést a tudatlanságomért . Üdv.:Csaba
Szevasz !
Akkor ne aggodalmaskodjak ? Fogadjam el , hogy ez ennyiszer kapcsol és ne szaladjak reklamálni ? De a régiek együtt nem kapcsolgattak ennyit . Pedig azokban is termosztát van . Sajnos még egy kicsit lassú vagyok a fórumon . mire leírom a gondolatom /meg még módosítom / addig megjelenik a válaszotok . Üdv.:Csaba A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
Sziasztok!Segítségre lenne szükségem :Van egy gorenje 1 kompresszoros fagyasztó szekrényem és csak a legfelső polc fagyaszt / jegesedik a többi csak jó hideg !A piros lámpa világít a kompresszor egyfolytába megy !Esetleg kevés lehet a hűtőközeg ?Mert így logikusnak tartom a piros lámpát és a hőfokhiány miat járó kompresszort
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Sziasztok!
Van egy Whirpool ART 668/G típusú kombinált hűtőszekrényem, a fagyasztó része rendesen hűt, de a hűtőrészében 10-12 fok van. Hiába tekerem fel a termosztátot. Ki be kapcsol, nem megy sokat. Tegnap kihúztam a helyéről, letakarítottam a hátulján levő rácsot. A rács mögött van egy kis ajtó, ott tiszta jég volt az egész belseje. Kiolvasztottam, de csak nem hűt. Az ott levő spirál a termosztát lenne? Úgy néztem nem cserélhető könnyen, mert mintha be lenne forrasztva a vastagabb csőbe. A belsejében ahol összegyűjti a vizet, két helyen kilyukadt / "nejem szakszerű jégeltávolítása "/ beragasztottam,de ott csak továbbra is hízik a jég. A kis ajtóhoz ezekből a lyukakból folyhatott a víz, vagy nincs köze egymáshoz a kettőnek? Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv: PZ
Szevasz!
Vagy gázhiányos, vagy átázott szigetelése és akkor már nem szigetel eléggé. Milyen hideg az oldala, alja? Ezekért éghet a piros lámpa, ami hűtéscsökkenést jelez. Milyen hőmérsékletű helyiségben van? Lehet még kompresszor hiba is, ha nem jár eleget... Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Kombinált hűtőgép alsó fagyasztó részének ajtaja nem úgy záródik ahogy eddig megszoktam más hűtőknél. Nincs az a vákuum hatás amikor becsukom, helyette hangosan és keményen koppan. Ha kicsit erősebben úgymond becsapom, akkor visszapattan az ajtó. Elöregedett, megkeményedhetett a tömítés? Mert nem tűnik annak. Egyik sarokban kb. 2mm-t be van repedve a gumi. Okozhatja ez a hibát? Jól tudom, hogy ezekben a gumikban van valami mágnes is?
Sziasztok, van egy Whirlpool ARC 6700 tip. 1 kompresszoros hűtőnk. Egyik nap villogni kezdett a külső kijelzője, majd többszöri ki-be kapcsolás , áramtalanítás után ez megszűnt viszont a felső hűtő része leállt míg a fagyasztó része továbbra is működött. Egy idő után elkezdett sűrűn kattogni. 3 nap elteltével megnézte egy szerelő aki azonnal panelcserét javasolt, de még azt is jelezte, hogy nem biztos, hogy ezzel megjavul . Jelenleg a fagyasztója teljes leolvasztás és 3 nap állás után úgy tűnik tökéletesen működik (kb 2 órája) de hűtő része nem - néha be lehet kapcsolni, de 15-20 perc elteltével sűrű kattogás közepette leáll.
Mi lehet a baj? Úgy tűnik gáz van a rendszerben, és a kompresszor is működik tehát a hűtő rész termosztátjára gyanakszom. Köszi
Sziasztok ismét - módosítom az előző hozzászólásom - a fagyasztó is kattog 3 óra működés után, habár nem áll le.
Szia!
Ne kínozd így, mert a kompresszorok hamar megfogják unni ezt a "kattogós" üzemmódot! Gyanítom, hogy elektronikus hőfok szabályozás van benne, ezért a panelt nézesd át egy elektroműszerésszel. Különös tekintettel a táprészt.
Szevasztok, van egy 300 literes Lehel hűtőláda. A hőfokszabályzó "cső" (érzékelő) hol van rögzítve? A kompresszor mellett bemegy a láda aljába, de nem tudom kihúzni. hogyan lehet hozzáférni? hőfokszabályzót szeretnék cserélni.
kösz Péter
Sziasztok!
Segítséget kérek! Samsung side by side hűtőm nem hűt, helyette olyan hangokat bocsájt ki magából, mikor egy relé behúz, és kiold. Ezt tisztán hallani, valamint azt is, hogy elindul a kompresszor, megy pár másodpercig, és újabb kattanás után le is áll. Világítás, víz megy, azzal gond nincs, csak a hűtési funkcióját nem óhajtja teljesíteni. Vízszűrő vadi új benne. Segítséget kérek, netán biztosíték ment ki? Ha az lehet, akkor milyen kéne bele, és azt hol tudom kicserélni? Előre is köszi: Gabi A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Két eset lehetséges , vagy a kompresszor zárlatos, vagy az indítórelé ment tönkre . Sajnos házilag egyik sem javítható szerelőt kell hívnod .
Azért nem tudod kihúzni mert bele van fagyva a vezetőcsőbe . Hagyd állni ha nem sürgős a javítás , ha sürgős akkor hajszárítóval melengesd a vezetőcső végét (kb fél óra,és kijön)
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Köszönöm szépen a választ.
Nagyságrendileg mennyire terhelheti ez meg a pénztárcám? Mert ha annyiba kerülne, mint egy új hűtő, akkor.... Üdv: Gabi |
Bejelentkezés
Hirdetés |