Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
kösz és netán nincs neked 35 voltos inverter rajzod?
Sziasztok!
Már hetek óta töröm én is a fejem azon hogyan lehetne olcsón késziteni egy e meghajtású járművet.Van nekem egy 230V 800W 14200rpm-es kefés motorom amin van egy tachogenerátor szerűség is. Konkrétan ez egy mosógép motor. Ki van vezetve az állórész és a forgórész tekercselése is. Magyarul a fordukatsázmot könnyedén lehetne szabályozni és a szabályzáshoz a motoron adott lenne a fordulatszám mérése a tachogenerátor által. Van egy öreg simsonom is. Arra gondoltam a simson első kerekébe beleoperánék egy elektromos hajtást, a hátsókereket a benzines rész hajtaná. A villanymotort egy rossz robogó blokkba épiteném.Nem lenne variátor szij, a kuplungja megmaradna és az áttétele is. Elöl a simson kerék helyett pedig egy kisebb robogókerék lenne.Konkrétan egy Schwalbem van erre a célra. inverter rajzom is van tranzisztoros 1000Wig. Nem egy bonyolult valami, többen is használják, egy flexet elvisz simán. Az a kérdés ez a mosógép motor a maga 800Wjával elég lenne e nekem? És mindent leszigetelnék 2X-esen természeresen.Biztositanék mindent stb....
Attila!
Miből gondolod, hogy ha hosszú a vezeték a gate és a vezérlés közt akkor az gy nem jó? Tudok mutatni egy 1500W-os inverter nyáktervét ahol 8-10cm a vezeték.
Akkor sztem inverter, amúgy én is gondolkodtam már ezen, hogy kocsiba inverter, csak nem 220-as ra tekerni a trafót hanem 2*30-40V ra, egyébként a BSS-en találsz frankó inverter rajzokat, én azokkal szemezgettem.
Akkor bocsi! Csak a topik címe 230V-os kapcstápról szól, ezért gondoltam rögtön arra hogy neked nem inverter kell.
#334301 szerint le tudtam bontani a teljes kijelző burkolatát!
Sajnos nem a kábel mert hiába mozgatom .De a ki kikapcsoló gomb-ra még mindig megvillan 1-2 mili sec-re. Az inverter kimenetén mit lehet mérni általában? Esetleg a háttérvilágítást külső táppal kipróbálni? Nehogy potyára vegyek invertert. Van kép is.
most neked 12/40V os kell vagy 220/40V ??? inverter vagy kapcsi üzemű táp???
sziasztok!!
Szükségem lenne egy kapcsoló üzemű tápra de felesleges az 500W és a kimeneten is csak 30-60Vközötti fesz kéne Van itt az oldalon a kapcsolások között egy 500W-os inverter, ha csak 2 pár tranyót használok akkor azzal elvileg még 200W-ig bírnia kell a trafót meg megtekerem én 12/ 40V-ra ez a dolog így működhetne? Üdv! Ui.: egy erősítő mene róla
Szedd le a monitor keretet és finoman mozgasd a kábelt bekapcsolt állapotban. Ha nem villan be a mozgatástól, akkor nem kábel, hanem inverter. Ha inverter, többnyire a trafó lesz menetzárlatos és az nem javítható. Akkor jön az inverter rendelés és a csere. Ha a kábel, akkor először a csatlakozóknál nézd meg nincs-e kicsúszott / eltört kábel.
A konkrét típust nem ismerem, de a billentyűzet feletti rész általában lepattintható és ha lent van látszik a kábel. A monitorkeretet viszont mindenképpen le kell szedned, mert alatta van az inverter. Először azt mérd ki megkap-e mindent. Ha igen, akkor inverter csere.
Bevillan de ,csak 1-2 mili sec ideig. Minden lenyomás ,és felengedéskor. Talán a kapcsolót kizárnám.
Jó lenne egy service manual , a szétszereléshez... ,hogy az átvezető kábelt megmérhessem.Egyébként valahol a zsanéron megy át ,mert nem látszik. A tipus: Acer Aspire 1672 wlmi. Az inverter 14 ezerbe kerül ,közben rákerestem. talán megéri kicserélni. (1200 eur volt... ujkorában)
ha a gombot birizgálod, akkor megy? akkor akár a gomb is tönkremehetett, de valószínűbb, hogy az inverter.
Valószínűleg az inverter a háttérvilágításnál. Ha szerencséd van, csak az átvezető kábel tört el.
Hello. Kocsiban gyári kivitelű inverteres gyújtást nem ismerek.NéhányHonda CR tipusban ilyen van,de összetett (persze más motorokon is előfordul újabban),közös jellemzőjük,hogy általában a kipuvezérlést is tartalmazzák,és iszonyat ára van. Inkább nézz szét a robogóelektronikát árusitó boltokban.Vannak "tunningelektronikák",általában a tokozás egy húzott alu borda,ami vagy disz,vagy tényleg a hűtést szolgálja,és 12V-ról mennek. A tunning abból áll,hogy kicsivel erősebb az inverter,de előgyújtásszabályzás nincs benne. Akár bontóban is érdemes szétnézni. Konkrét tipust hadd ne mondjak,valami "racing power"-re vadássz.
Gondolom valami tömeggyártott kínai cucc... ha lefotózom, megmondod?
Revoltec Ettől függetlenül nem két napja megy már... igaz nem hajtom éjjel-nappal (mármint azt, amelyik a sz.gépházban van) Lehet, hogy megpróbálom, max. megsül... vagy az inverter, vagy a fénycső. Csak aggaszt a 21V a 15 helyett...ezt nem vajazom.
Hello egy trafó egy graetz és egy kondi ennyi az egész, viszont nekem az inverter 2 napig hajtotta a neont majd eltávozott. De elvileg működnie kell 15 voltról is kérdés hogy az inverterbe mi van belekókányolva.
Sziasztok!
Én is neonnal szívok, remélem jó helyen kérdezek. Vettem két CCFL csöves szettet, kicsit babráltam a számítógépházamon. Maradt egy inverter (kicsi fekete doboz) és két fénycső. (elnyomják az UV fényét, ezért nem akarom a sz.gépházba tenni) Hogy ne legyen kidobott pénz, arra gondoltam, hogy betenném a TV alá, az erősítőhöz, háttérfénynek. Tekintettel arra, hogy nincs s.géptáp a TV mögött, valamilyen megoldás kell, ami a 200V-os hálózati feszültséget 12V-os egyenárammá alakítja át... s itt jön a problémám. Van egy isten tudja milyen trafóm, valamihez adták, de már nem tudom, hogy mihez. Amit viszont tudok az az, hogy 15V 900mA van ráírva, illetve 13,5VA a teljesítménye, de ez mondjuk kiderül az előző két értékből is. A 15V-tal kapcsolatban nem vagyok biztos, hogy megoldás, ha ráengedem az inverterre... nem szeretném, ha elszállna. Mikor megmértem a táp feszültségét kicsit beparáztam, mert 21V körüli értéket mértem. Olvastam másik topikban, hogy létezik üresjárati feszültség... de nem tudom, hogy ez hogyan és miként is megy. Tehát a konkrét kérdéseim: - Ha a tápra 15V van írva, és üresben 21V-ot mérek, akkor mit tegyek az áramkörbe (sec) hogy 12V-ot kapjak? - Megoldás-e ez egyáltalán? Ellenállással, leddel, bármilyen fogyasztóval csökkenteni a feszültséget, s ha igen, mely értéket vegyem alapul? A 21V-ot vagy a 15-öt? - Mennyire érzékenyek a feszültségingadozásra ezek az inverterek, illetve maga a hidegkatódcső? köszi ui. Biztos van valami frappáns IC-s, nyákos megoldás, de olyat nem tudok csinálni és igazából nem nagyon értek az elektronikához... eddigi művem egy trafón két áramkörön 4-4 led, aminek a primer 220V-os áramkörét egy mozgásérzékelő szakítja... tudjátok, olyan éjszakai fény pisiléshez, hogy ne pereceljek a sötétben. ![]()
Szia!
Ezt a kapcsolást én max. hangszererősítőnek ajánlanám egyszerűségénél fogva! Szerintem jobban jársz TDA7294 plusz +-35V-os inverter!
Mindenképp vidd hátra a negativot is. Ne a kaszniról vedd le. Az akksi + ra tegyél egy nagy biztositékot közvetlenül a sarunál, mert ha nincs és megsérül a tápvezeték pillanatok alatt leéghet az egész kocsi.
Az hogy milyen vezetéken vidd, függ attól, hogy hány wattos az invertered. Én kb. 5 mm-átmérőjű sodrott rézkábelt vettem, nekem az megy hátra az erősitőhöz, de nekem nincs inverter ![]() Mindenképp sodrott rézvezeték legyen, és jó vastag legyen rajta a szigetelés. Ja, és ne a jellel együtt vigyed a tápkábelt, hanem külön úton, és olyan 20 centinként rögzisd hogy ne tudjon nagyon mozogni.
Piezzo , erosites ( illesztes) gain allitas , aztan egy TRIGGER , a trigger utan impulzus generator es esetleg impulzus szelesseg alitas .Ha meg NULLAZNI kell akkor egy inverter kapu kene hogy lehuzza a nullara a "kapcsolot".
Hello!
Nekem a következő a kérdésem: A barátomnak szükséges, hogy áramszünet esetén is működjön a keringtető szivattyúja (természetesen azonnal kellene hogy üzemeljen). Érdekelne, esetleg csinált-e már valaki ilyet? Én a PLC-s megoldást vagy a PIC-es vezérlést gondolom a legprofibb megoldásnak (sok mást is lehetne vele szabályozni vagy figyelni), Sajnos PLC-vel még csak érintőlegesen foglalkoztam és viszonylag drága is lenne, a PIC-es megoldáshoz is idő kellene (nincs), a barátom viszont sürget, ezért leggyorsabb megoldásnak a következőt gondolom: autó akkumulátor+automata töltő (ezek jelenleg rendelkezésre állnak). Valódi szinuszos üzemű inverter+HRN-3 egyfázisú feszültségrelé (az inverter késleltetett be-kikapcsolásához.)+doboz stb... A keringtető szivattyú három fokozatú, max. teljesítmény 70W. Esetleg más ötlet? Üdv: hunati
Sziasztok!
Tudna nekem valaki egy könyvcímet ajánlani, ahol találnék 3 fázisú inverter kapcsolást, ha lehet méretezettet, egy kis leírással? Előre is köszönöm.
Sziasztok! Tudna nekem valaki bármilyen 3 fázisu inverter kapcsolási rajzot adni??
Csak tanulmányozni szeretném!
Hello!
Kicsit túl variáljátok, vagy nem értitek a dolgot. - Bárhogyan is jelölik a két bemenetet, az két azonos értékű, de különbözően használható bemenet. - De ezzel az "inverter plusz ÉS kapu" kialakítással, mód van arra, hogy a számláló, fel, vagy lefutó élre számoljon. Ilyenkor a másik bemenet az invertálás miatt természetesen ellenkező, de állandó logikai szinten van. - Vagy, mód van az órajel kapuzására. Ha felfutó élre számol, akkor az engedélyezés "L" szintű, ha lefutó élre számol, akkor az engedélyező "H" szintű. (természetesen mindig a másik bemenettel) - Így mindenféle külső elem nélkül a számlálás, megakasztható egy számnál, Ha a számláló kimenetét visszakötjük az engedélyezésnek. Amíg a számláló nem ér oda, a kimenete nulla, és engedélyezi, a felfutó órajeleket a számláló bemenetére. Ha eléri a számot, az aktuális kimenet "H" szintű lesz, amely letiltja az órajeleket. Így a számláló ennél az értéknél várakozik. Javaslom, hogy a rajzokat és az alkalmazásokat ezzel a szemlélettel nézzétek. üdv! proli007
Abban az 1000W-os DC mociban már lehet nafta
![]() Íme Más,én ha ilyen elektromos kerékpár építésébe fognék,nem biztos hogy 24 meg 36V-os motorokban gondolkoznék ,lehet hogy elfajzott ötletnek tűnik,de egy inverter segítségével 12V-ból 230-at "csinálnék",avval meg már nem nehéz elindulni,ráadásul 230-as mocikból nagyobb a választék,olcsóbbal,erősebbek,nyomatékosabbak. Természetesen ehhez komolyabb teljesítmény leadására képes inverter kellene,ami nem olcsó mulatság. kb 16000 HUF-ba kerül egy 400W leadására képes átalakító. Szerk///Igaz ha ért hozzá az ember,akár meg is építheti,abban viszont nem vagyok biztos hogy olcsóbbra jön ki. ![]()
Hello'
Akkor talán az első kérdésedre válaszolok. - Nem működött ez sehol, kivétel a részegységek a dugdosós panelomon, az asztalomon. De úgy látom, nem látod át a működését, ezért még is leírom kissé. Feladat: - Az alapfeladat, a +-10V bemenőjel nagyságával arányos impulzus szélesség modulált (PWM) jel előállítása, és kapuzása a H-bridge meghajtó A vagy B bemenetre, a bemenő analóg jel polaritásától függően. (A nem vezérelt hídbemenet "L" szintű, "tiltott" állapotban van.) Egyenirányítás: - Nem szinkron egyenirányítót alkalmaztam mégsem. (Az oka az volt, hogy a PWM részegységet raktam össze gondolataim alapján először, és annak elég volt a féltápfeszültség.) Az U1c/d tulajdonképpen egy túlvezérelt, egyszeres erősítésű analóg erősítő. Mivel az IC tud féltápos üzemben menni, így a kimenőjele a GND-től a plusz táp-1.5V-ig terjedhet. Amikor a bemenő jel pozitív akkor az U1c IC követő módban átviszi a jelet a kimenetére. Tehát 0..+10V bemenő jelre, 0..+10V kimenőjellel válaszol. Ha a bemenő jel negatív tartományban van, akkor a D2 kinyit és biztosítja, hogy az IC bemenete ne tudjon -300mV alá kerülni. Viszont a kimenet nem tud alacsonyabb lenni, mint nulla, tehát ennek a fokozatnak a kimenete negatív bemenő jel ideje alazz nulla. Az IC1d fokozata hasonlóan működik, csak invertáló egyszeres erősítésű üzemmódban. Tehát 0..-10V bemeneti jelre, 0..+10V kimeneti jellel válaszol. A diódának azonos szerepe van, csak most a plusz bemenő jelet fogja levágni. (a kondiknak mindössze zavarszűrési szerepe van.) - Az U1c/d kimenetén így mindig 0..+10V jelenik meg a bemeneti jellel arányosan, csak váltakozva, hol az U1c, hol az U1d kimeneten. Ezt a két jelet összegezve az R11-R12 ellenállásokkal, vezéreljük a PWM fokozatot. Tekintve, hogy akár plusz, akár minusz a bemeneti feszültség, a PWM kitöltésének a bemenő jel nagyságával kell arányosnak lenni. (De itt már 0..5V lesz a két ellenállás osztásának megfelelően) PWM előállítása: - A PWM fokozat motorja, az U4a Icvel megvalósított fűrészgenerátor. Működésének alapja, a C6 kondi töltése és kisütése. (a Q=C*U azaz a I*t=C*U képletből kiindulva) Ha a kondit állandó árammal töltjük, akkor a feszültség növekedése is lineáris. Ezért használunk egy egyszerű áramgenerátort, ami az R17-D3-Q1 és R18 elemekből van kialakítva. (Az R17 árama a D3 diódán, kb. 1,6V feszültséget ejt, amit referencia feszültségnek használ a Q1-es áramgenerátor. Az R18 ellenállásra mindig az Uref-Ube feszültség jut, azaz kb. 1V. Tehát a tranyó kollektorában közel állandó 100uA áram folyik, ami tölti a C6 kondit. A kondi kisütését ha a feszültsége eléri az 555 Th szintjét, a Dis tranzisztora végzi, kis ellenállásán keresztül. Így a kondi feszültségének felfutása Th szintig lineáris, visszafutása, pedig igen gyors, a TR szintig. Tekintve, hogy Th szint referenciája a tápfesz 2/3-ad része és a Tr referencia feszültsége a tápfesz 1/3-ad része, a fűrészjel amplitúdója 4V körül van. A PWM frekvenciát, a TP1 ponton lehet ellenőrizni. (De itt csak a C6 kisütése alatti gyors lefutó impulzusokat lehet látni!) - Magát a PWM jelet az U2b és U4b-ből kialakított komparátor képzi, a fűrészjel pillanatnyi szintjének és az analóg bemeneti jel összehasonlításával. Az U4b fokozat, belső RS tárja segíti a komparátor biztos átváltását, és terhelhető meghajtást biztosít a Q\ kimenetén keresztül a kapuáramkörök számára. Az IC Q\ kimenetén közel 0/12V-os változó kitöltésű PWM jel van. A Dis kimeneten, fázisban azonos a jel van, mint a Q\ kimeneten. A különbség, az, hogy a feszültség nagyságát H szint esetén limitáljuk a Z1 zénerrel. így itt 0/5V-os PWM jelet kapunk. (Ennek átlagértékét hasonlítjuk össze a bemeneti analóg jellel.) Ezt a PWM jelet vezetjük vissza, az U2a fokozatból kialakított különbségképző integrátorra. Az PWM jel integrálását, az R16-C4 végzi. Az U2a IC kimenete addig szabályoz fel-le irányba és vezérli a komparálási küszöböt U1b számára, míg a PWM jel integrált átlagértéke meg nem egyezik az R11-R12 felől érkező bemenő jellel. Így biztosítva van, hogy a PWM jel átlagértéke arányos legyen a bemeneti jellel. (Az U2a IC tulajdonképpen egy szabályozási funkciót is ellát.) - Ha az alapfeladatot tekintjük, akkor látható, hogy ismernünk kell a bemenőjel polaritását. Ezt a feladatot oldja meg, az U1a áramkörből felépített differenciál komparátor. Ha a bemeneti jel meghaladja a 10V 1%-át, akkor a komparátor átbillen a polaritásnak megfelelőirányba. Azaz, ha a bemeneti jel polaritása plusz, akkor az U1c kimenete magasabb, mint U1d. Ilyenkor az U1a komparátor kimenete (L) alacsony szintű (műveleti erősítő invertáló bemenet szintje a magasabb) Ha a bemeneti jel visszatér nulla értékre, az U1c/d kimenetek feszültsége is nulla lesz. ilyenkor a komparátor kimenete az előző értéken marad (most nulla). Ha fordul a kocka, és a negatív bemeneti jel meghaladja a 10V 1%-át, akkor az U1a komparátor átbillen, és kimenete (H) magas szintű lesz. Tekintve, hogy a vezérléshez szükség van a ponált komparátor jel negáltjára is (inverzió), inverter gyanánt a fennmaradt U1b erősítő került alkalmazásra. Tehát plusz analóg bemeneti jel esetén U1a kimenete "L" szintű, U1b kimenete "H" szintű. - A kimeneti kapuáramköröket a Q2-Q3 tranzisztorok helyettesítik. Ha a PWM jel magas értékű (TP2), akkor áram folyik az R21 és R24 ellenállásokon keresztül, a Z2 és Z3 zéner diódákba. A zéner 4,7V-on határolja, az U4b Q\ felől érkező 0/12V-os jelet. A kimeneti feszültség, így (ami a H-hidmeghajtó felé megy) a dióda 0/5V-os TTL kompatibilis jellé alakítja át. Természetesen, csak arra a híd bemenetre jut ki a jel, amit az irányvezérlő nem tilt le, Q2-Q3 tranyókon keresztül. Ha a bemeneti analóg jel pozitív értékű, akkor az U1b kimenete magas szinten van. D4 diódán és R19 ellenálláson keresztül, kinyitja a Q2 bázisát. A tranzisztor nyitásba vezérelődik, és Z2 feszültségét alacsony szintre húzva, tiltja az "OutB" jel "H" szintjét, így azt amíg a polaritás nem fordul, "L" szinten tartja. Közben a zöld D4 Led jelzi, hogy az ellenkező kimenet aktív, tehát "hűtési állapot van". A PWM impulzusok, így csak az "OutB" kimenetre tudnak kijutni. Természetesen, ha a polaritás ellenkező, a működés is az, tehát a PWM jel, csak az "OutB" kimenetre tud kijutni, így "fűtési állapot van". A PWM jel, 0..100% között változik a bemenő jel nagyságától függően. Az analóg jel és a PWM jel arányát, az R11-R12-ből felépített feszültségosztó és a Z1 dióda könyökfeszültsége fogja meghatározni. (Ha ez nem lenne megfelelő, akkor az integrált PWM jel nagysága az U2a 2. lába és a GND közé iktatott ellenállással módosítható, mert így a PWM jel integrált átlagérték csökkenne. A terület alatti integrál értékét, a PWM jel amiltudója és kitöltési tényezője határozza meg meg.) Természetesen az offset és egyéb nemlinearitási hibák miatt, a PWM jel linearitása, csak 1..99% között hihető értékű. Tekintve, hogy az U4b "Dis" kimenet alacsony szintje esetén a kimeneti feszültség nem nulla, hanem kb. 50..100mV értékű, az U2a szabályzónak ekkora +- "holt zónája" van. (A PWM képzés, csak akkor indul el, mikor az R11-R12 által leosztott feszültség ezt a szintet meghaladja.) Szükség esetén, a holtzóna szélessége P1 potenciométerrel csökkenthető. A gyakorlatban, nem árt, ha a teljes hőfokszabályzókör kis holtzónával rendelkezik, mert az irányváltás megállapításához is kell minimális bemenőjel differencia, és ha a szabályozási eltérés 1% alatt van, nem érdemes a hűtés-fűtés üzemmódot váltogatni. (áramkörökben kialakuló zajok sem fogják oktalanul váltogatni a módot) Persze ennek gyakorlati "következményei" a teljes rendszer hangolásakor fog kiderülni. Uhhh... Remélem, ezek után talán világos az áramkör működése. (Ja és nem hazudtam sokat) üdv! proli007
Hát, átalakítani nem igazán lehetséges, és az inverteres megoldás sem igazán járható szerintem. A mai hajszárítók 1-2kW-jára gondolva azt nem hiszem, hogy bírná az aksi + hozzá jön az inverter vesztesége is,( még járó motorral sem).
Megoldás lehet egy 12Vos hajszárító (uti) vásárlása, ezek kisebb teljesítményűek, 100-150Wosak esteleg 200 maximum (az is rúg már egyet az akkun, érdemes inkább járó motorral). |
Bejelentkezés
Hirdetés |