Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Nos!
Próbáltam olvasgatni és jó dolog hogy mások is gondolkodnak a szélgenerátor problémán. Valahogy együtt kellene kitalálni a jó megoldást. Én mérlegeltem a vízszintes szélgenerátor és a függőleges generátor közötti választást. Én a függőlegest választom.Megmondom miért: a széliránynak be kell feküdni rendesen,mert ha nem,akkor nyíróerők lépnek fel és akkor csak meghibásodást okoz.A komolyabb szélgenerátorok hátulján rotor van,a szélirány minden pillanatban változhat.Az elektronikus szélirány beállást én mellőzném. Lapátok: Tehát marad a függőleges. A vashordók kissé vicces,már láttam pár ilyet,de hangos is.Én szavazok a műanyag félbevágott vödörre.Nem hangos és könnyű is. ebből 8db kell (4db 10 literes vödör)Nekem spec olyan vödreim vannak,amiknek nincs pereme,és minimális az átmérő különbség alul és felül,a célnak kíváló. Generátor: 4db 12V-os normál autó generátor közös ékszíjjal forgatva(4db fesz szabályzó egyenként a gencsikhez). 4 db 90Ah-ás 12V-os akkut tölt puffernek.Így a rendszer 48V-os lesz. inverter: Lehet raktározni az energiát,mert az már szép tárolt teljesítmény.48VDC/230AC inverter. Kisebb áramok vannak,mint 12V esetén. Ez az egyik kihívás jelenleg.A cél pedig egy fűtőbetét táplálása télen. A fűtőbetét 230V 1500W lenne. Télen fűtés,nyáron világítás és melegvíz szolgáltatás.
Valamivel egszerűbb inverter építésébe akarok belefogni. A célom DC12V-ból AC230V AC 2,5kW.
Ötletem van,rajzom van.Már építettem 400W-osat konkrétan,amivel elégedett is voltam.Kimenő fesz stabil volt,a frekit állítani lehet és jól is tartja.Egy másik fórumon közöltem már a rajzát is. Ha mégis érdekel mást is a dolog,akkor várom az ötleteket,hogy ki hogy oldaná meg. Az ok,amiért szükség lett rá: szélenergia-generátor-12VDC-230VAC. Gondolom nem kell tovább indokolni. Az első gondolat, hogy miként lehetne áttérni 48V-os rendszerre? Az inverter oldalról könnyebben megy,hiszen a trafót kell úgy méretezni.A 4db 12V-os akku beszerzése sem okozhat gondot. A probléma a generátor és a 48V-os fesz szabályzó esetleg.A töltésnél cirka 20A-rel kell számolni. Drága holmi beszerzése tárgytalan.Bontóban 12V-os generátor ezer Forint. (spóroljunk!)
Kiváncsi vagyok inverter hogy csinálna dominókból
![]() Üdv.
Helló! Én azt akarom kérdezni, hogy ha az erősítő elejének nincs megcsinálva a híd kapcsolás (nincs az egyik oldal elé inverter téve), és a kimeneten a hangszóró hídba van kötve, akkor lehet e valaminek valami baja? És hogy mit fog csinálni erre a hagszóró? Előrre is kössz a választ!
rossz a kijelződ. (maga az lcd, nem az inverter vagy egyéb alkatrész) amit meg képet mellékeltél, én nem látom a hibát.
Ez az inverter csinálja a feszt a háttérvilágításnak?
Hozzávetőlegesen mekkora fesznek kell lennie a kimeneten?
Valami az inverter körül lesz, én átnézném körülötte az összes forrasztást, meg a kondikat
![]()
hello
nincs valakinek véletlenül egy 24V-os inverter készítéséhez müködő kapcsolási rajza?? teljesitménye az min 300w legyen ![]()
Végre sikerült!!! Itt a Knight Rider utolsó verziója! A mellékelt kapcsrajzra felkerülhet végre az "Ultimate Version" és a "Garantált kapcsolás" felirat.
Mivel a 4001-es változat hibáját nem tudtam megszüntetni, visszatértem a 4093-as változathoz. De ehhez kellett még két inverter is (T11 és T12). A rajzot a végletekig egyszerűsítettem, hogy áttekinthető legyen. Ezért csak a LED10 vezérlését mutatom be, de ebből a részből természetesen 10 darabot kell építeni. Akinek nem kell a késleltetés, az hagyja ki a 470µF-os kondikat (C10 és társai)! A felhasznált LED-ek típusától függően szükség lehet a 130 Ohmos ellenállások (R20 és társai) cseréjére! Célszerű megépíteni az 5V-os szabályozót is. Mindössze néhány forintba kerül és így 8-18V között AC/DC-ről üzemel az áramkör. A videók elég gyengék, de azért látható az eredmény. Ez a rajzon feltüntetett értékekkel működik. Ha változtatsz a frekvencián, akkor valószínűleg a kondenzátorokat is ki kell cserélni! Részemről befejeztem ezt a témát, jó szórakozást az utánépítőknek! ![]()
Hello, elbonyolítottad ezt! A reseteléshez nem kell RS tároló, csak vezesd vissza a kívánt biteket a nullázó bemenetekre. Ezt is csak a hármas osztónál kell megtenned, hiszen a tizes mindenféle beavatkozásnál is csak 10-ig számol. A bemenetnél pedig elég egy inverter is, ha nem, akkor a többi öt sem segít a dolgon.
6N317 bekötés.
a fent belinkelt, korábban csatolt bekötés szerint az opto kimenete és egy 74HC540 logikai inverter bemenete közé kell ellenállás? hogy miért nem tudom eldönteni? 1:a magasat egy 51K-s ellenálláson keresztül kapja az inverter, így nem kell. 2:az alacsonyat az inverter direktbe kapja,így sztem kell. tehát ezért vagyok tanácstalan Köszi
Feladatfüggő a dolog, nem lehet ennyire általánosan semmit mondani. De lehet NPN tranzisztort használni emitterkövetőként bekötve, akkor inverter nélkül jön ki magas szint a tranzisztorból, amikor az 595 kimenete magas.
de várj csak. ha PNP t rakok az 595 re akkor elé kell egy inverter is nem? 595-inverter-PNP hogy amikor PLUSZ jön ki az 595 ön az összepasszoljon az 2803 minuszával. csak meg van erősítve egy tranzisztorral.
jól sejtem?
Bocsánat , kicsit behavaztam, de még csak ősz van.
Ki keresett 1500W-körüli inverter rajzot?Küldök neki , sch, pcb, beültetés. ![]() ![]()
És ehhez mit szóltok?
www.plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=2179,unas_896982,inverter_12V230V_300W ![]()
Ha, napokig nincsen áram, jobban jársz egy benzines áramfejlesztővel. Semmivel nem drágább, mint egy szünetmenetes.
Ellenkezőleg! Ráadásul, nem kell gyertyánál nézned a tévét. ![]() Attól, még érdekelhet az inverter. Éjszaka, jól jön, amikor csak a keringetőnek, meg a risztónak kell az áram Tapasztalatból mondom, hogy jobban jössz ki.
Azért nagyon kevered a dolgokat. Vegyük sorjában.
A hagyományos fénycső fojtóval üzemel és 50Hz villog. A régi ősi Tungsram energiatakarékos kompaktcsövek fejében is fojtó ült és ez is így villogott. A ma kapható kompakt csövek mind inverteresek és KHz nagyságrendű inverter hajtja meg őket és ezért nem zavaró a villogásuk. A kapcsolás amit küldök majd 100Hz lüktetésű egyenáramot szolgáltat és ezért már nem érzékelhető a villogás. Tény jobb a szemnek és a cső is tovább bírja, főleg ha évente egyszer megfordítod a csövet, hogy az anyagvándorlás megváltozzon. Ezzel hosszú évekig mennek egyenletes fénnyel a csövek. Videó stúdióba csináltam annó ilyen megoldással derítő világítást, nagyon jó lett. A neomcsövet meg ne keverjük ide mert az nagyfeszültséggel működik, ezek a reklámbetük.
74HC240 miért nem jó? Engedélyező lábakat GND-re kötöd, és kész a 8 bites inverter.
HC chip bemenetére nem szabad LS chip kimenetét kötni. LS chip kimenetét csak HCT chip bemenetére szabad kötni. Az összes többi kombináció megengedett.
Hello.
Szeretném kérdezni a hozzáértőktől, hogy milyen TTL logikai inverter IC t ajánlotok optocsatoló (6N137) és 74HC595 shift register IC (+ 4017 es számláló) közé? Azért kérdezem, mert az opto az invertált logikájú kimenettel rendelkezik, de én nem szeretném a szoftvert nagyon túlbonyolítani, és belezavarodni, ezért szeretném rövid úton megoldani hardweresen. Aért nyitottam új topicot, mert anyi féle van, hogy nem tudok választani. Bőség zavara ![]() Köszi
Attól , hogy inverteres (nem is biztos, hogy az inverter a jó szó...), még lehetne folytótekercses is. Ugyanígy nem biztos, hogy az elektronika először nem fűti a csövet és csak utána gyújt. Ha a kompakt fénycső nem kezd világítain azon nyomban, hogy feszültség alá helyezted, akkor addig a csövet fűti.
A fűtőszálasban az izzitószál indítja meg a csőben lévő gáz ionizációját,a hidegkatódosnál pedíg magasfeszültéggel indul "hidegen" az ionizáció!Minden tönkrement izzítószálas cső életre bírható inverterrel!A további élettartamot az inverter megfelelő méretezése,beállítása határozza meg!Az élettartam lényegesen nagyobb a hidegkatódosnál
![]()
a generátort nem bontanám meg.ez általában 3 fázisu tekercselésü.A szabályzó a forgórész gerjesztőáramát szabályozza,ugy,hogy közben figyeli a kimenő(töltö) feszt,ami ugye magasabb kell,h legyen,mint az akkufesz.Ha eléri a 13.8....14.2 voltot,csökkenti a gerjesztöáramot.
Ezt a témát ugy oldanám meg,hogy kapásbol egy 100 amperes generátor a kocsiba,IFA-akksi hátra a csomagtartóba,és esetleg valami MOS-FETes áramkapcsolo,ami minimum 100-150 ampert elbir.No és persze ezt a kis kapcsolot is lehetne akár gyujtásrol vezérelni,de az inverter egy kapcsoloval csatlakozna a második akkuhoz. De szigoruan szigetelj le mindent,a vezetékméretezésre külön ügyelj,a melegedö alkatrészeket tartsd távol a benzintanktól,és amiben kárt tehet.Könnyen fel lehet gyujtani egy kocsit,ha az ember nem ért hozzá...
Ismét: a járműgenerátorok a motor alapjáratán,ami 850ford/min körüli már töltenek,ez a generátorfordulat ilyenkor az átlag 1:3 áttételelt figyelembe véve 2500-2700ford/min körül van,ilyenkor indítás után 1.6-os ECOTEC motoros Opelen 45A mértem 13.5V-on .A gencsi egy 75A-os DELCO.Hyundai Lantra 1.6 indítás után szintén 50A csökkenő, itt a gencsi 100A-es Mitshu.Kiváncsi lennék hasonló értékekre egy permanens gencsinél!Amit írtam bárki utánnam mérheti!Szemléletesebb biztos egy "kiterített "permanens,kis teljesítményre biztos jó,de valamiért a profitechnikában mégse alkalmazzák.Én döntöttem: járműgenerátorral építek.A keringetőszivattyút simán viszi az inverter/HQ 150W/,Szivattyú:Grundfos 1"-os 3fokozatú, 1-esben.Üdv!
Hello!
Ha egy inverter bemenetén logikai mags szint van, akkor kimenetén alacsony és fordítva. B=not A ( = negáció, vagy tagadás) Itt azt jelenti, hogy ha az opto bemenetén magas szint van (folyik áram, világít a belső led), akkor az opto kimenete alacsony szinten van. (tranyó nyit és lehúzza a kollektor feszültségét alacsony szintre.) Idézet: „én egy kapcsoló érintkezőre gondoltam ahol zár, amikor össze vannak érintve, és folyik áram, nyit amikor szét van szedve, és nem folyik áram.” Ez itt is így van, csak elfelejted, hogy a kapcsoló, maga a kimenő tranzisztor, ami a kimenet és GND között van (és nem a kimenettel sorba). Tehát a kimeneti feszültséget bekapcsolt állapotában alacsony szintre húzza. (Bocs, nem láttam, hogy még egy oldal van közben. De most már.... ) Teljesen mindegy, hogy Te mit nevezel "közösnek" és hogy a pluszt kapcsoljuk, vagy a kimenetet húzzuk le. A lényeg, hogy a digitális vonal vezérlésnél, stimmeljenek a logikai szintek. Ha magas kell, magas legyen, ha alacsony, alacsony, ha felfutó él, akkor alacsonyról magsara.... (Egyébként a GND-t hívjuk közösnek, mert ahhoz képest hivatkozunk a logikai szintre. (Kicsit elmélázhatnál a logikai áramkörökön, ha már erre adtad a fejedet. Mert így soha nem érsz célba! üdv! proli007
Jobban rálesve a 4069 adatlapjára abból kiderült hogy nincs különösebb benne, csak sima inverter 6 kapuval.
Buffer sincs benne tehát normál kimeneti terhelhetőségű. De ha nincs és kiakarod váltani akkor 2 db más NAND/NOR kaput tartalmazó IC-t kell használni. Mert nand / nor kapukból 4 db van 1 tokban. (2 bemenetű kapuk esetén) (Miért is?! Mert 2 db láb van a tápra + 4*3 láb (be be ki) ez 14 láb tok így jön ki.) Akkor pl.: 4011 mint NAND kapu ajánlott. Ekkor a NAND-ok bemeneteit össze kell kötni.Akkor már fog invertálni. Lesd meg NAND kapu igazság tábláját és abból kiderül miért. ( De-morgan azonosságok is segítenek ![]() A 4069ben van 6 kapu a 2db 4011ben meg van 8 kapu így marad 2 kapu amiből még bármi lehet. ![]()
Az állandómágneseknek nagy a koercivitásuk,épp ez a tulajdonságuk teszi alkalmassá a tartósan mágnesezett állapot fennmaradását.
Magyarul nehéz ezeket az anyagokat demagnetizálni,illetve átpolarizálni. Ezért nem képzelhető el egy inverter vasmagjaként ahol 50-150kHz frekivel mágneseződne át.
Üdvözlet mindenkinek!
Új vagyok itt, és a pic égetésben is (bár rég flasht írogattam) Megépítettem az Oshon féle égetőt, bár én a Juhász Róbert által dokumentált - illetve nagyjából dokumentált - rajzról. Kérdéseim lennének. Tovvábbra sem találtam egyértelmű lerást, hogy a piros led programozás közben kell, hogy égjen, vagy akkor kialszik? Mert nekem folyton világít, csak programozás (olvasás, írás, stb) alszik ki. Ez csak azért kérdéses (mert miért így működk??), mert amikor kialszik, megvan az 5V a PIC (16F84A) 4 lábán, ellenkező esetben kb 3V van.... Ez jó?? Egyébként a 16F84A-t nem írja, Verify 00 hibával végez. A táp mindenhol megvan, az inverter (7405) működik, a HW teszten minden portkivezetés jól kommunikál. Az égető fesz terhelés alatt is 13,6V. Megtudhatom valahonnan, hogy a PIC halott-e; vagy csak ha veszek egy másikat? (Elsőre fordítva tettem a foglalatba, az kinyírhatta??) Kössze Zsolt
Innen ki lehet indulni a generátorhoz:
http://www.otherpower.com/turbineplans.html A generátorral tölteni kell egy(vagy több) akkumulátort és az akksira van kötve az inverter ami a 12 vagy 24V-ból 220V-ot csinál. 600W-os inverter 15 ezerért van (de lehet, hogy olcsóbb). Minél nagyobb kapacitású akksit használsz, annál hosszabb lesz a töltés nélküli áthidalási idő. A Te esetedben elegendő egy 12V 120Ah-s akksi. Nagyobb teljesítményhez már legalább 24V-ot kell használni (két akksi sorba)
Ha, sok mindent maga építene, valamivel olcsóbban kijönne.
Oda, viszont, jelentős műszaki háttér kellene. Nem beszélve a némi előtanulmányról. Ahogy kivettem, felvetődhet a kollégában, hogy mi lehet az a trapéz, ami még inverter is? Szóval, szerintem az esetében egy kisebb benzines generátor lenne a járható út. |
Bejelentkezés
Hirdetés |